Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 9)

Status
Niet open voor verdere reacties.
ja die min pool dus
maar dat is niet erg toch? heb ik al 4 jaar mee gereden zo
In de afgelopen 34 jaar ben ik nog geen motor tegen gekomen met een afdekking over de min-pool en dus verder niet meer over nadenken.
ben aan het rond neusen voor een linker demper


P.S. Die plus-pool is beschermd om per ongeluk kortsluiting te voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
ja dat van die plus weet ik

verdraait ik zoeken naar een demper
kan ik het zelf gaan hardlassen of tig heb voor beide certificaat gehaald
girl-powerrrrrrrr
dat ik daar nog niet aan had gedacht wat een sufferd
 
ja dat van die plus weet ik

verdraait ik zoeken naar een demper
kan ik het zelf gaan hardlassen of tig heb voor beide certificaat gehaald
girl-powerrrrrrrr
dat ik daar nog niet aan had gedacht wat een sufferd


Zo zie ja maar weer, even laten bezinken dan komen de oplossingen vanzelf.

P.S. Je zit te ver uit de buurt anders had ik wel een leuke lasopdracht:

Een trekhaak en een aanhangwagen voor mijn Divje.
 
hahahaahaha
ja zo zie je maar weer he

ik was 25 jaar geleden de eerste vrouw op die school in de metaal
lassen en draaibank certificaten
had er al die jaren nix mee gedaan tot mn vorige motor een kawa gpx 600r
waar ik een uitlaatbochtje moest dicht lassen en de tank,
had een gat gekregen van een schroevendraaier toen het achter het bedrijf stond waar ik werk en natuurlijk niemand iets gezien
ben er zelfs mee naar huis gereden en dacht dat de auto voor me naar benzine stonk, was ik het zelf
 
Weet er ook iemand of het binnenwerk van de voorvorkpoten is gewijzigd van de Diversion 900 van 1995 t.o.v. eentje van 2000?
Ik heb van iemand een setje ongebruikte nieuwe WP-progresive voorvorkveren (lengte circa 505mm) overgenomen die gemaakt zijn voor een Diversion '95. In mijn Diversion van 2000 zitten veel kortere veren (lengte circa 395mm) met een opvulbus.....
Zou ik nou toch de veren kunnen gebruiken en de opvulbus die bovenop de veren zit gewoon 110mm kunnen inkorten?
Of zijn de voorvorkpoten van een Diversion '95 echt helemaal anders opgebouwd als eentje van 2000?
Mocht dit nou allemaal niet gaan lukken.... dan heb ik straks een setje gloedjenieuwe WP-veren in de aanbieding, maar liever nog ruilen met iemand die een setje van de latere types Diversion heeft liggen
 
Laatst bewerkt:
Welkom Bengel op het Diversion topic en gefeliciteerd met je aankoop, ziet er erg goed uit. Dat is toch de Div 600 van desmodevileddy als ik het goed heb ?
Heel veel plezier met je Diversion en natuurlijk veel veilige kilometers gewenst.
 
ja dat van die plus weet ik

verdraait ik zoeken naar een demper
kan ik het zelf gaan hardlassen of tig heb voor beide certificaat gehaald
girl-powerrrrrrrr
dat ik daar nog niet aan had gedacht wat een sufferd

Waar zit het gaatje? is het niet een ontwaterings gaatje voor de condens? zit meestal op het laagste punt van de demper. althans, bij de 900, voor de 600 weet ik dat niet zeker.
 
Welkom Bengel op het Diversion topic en gefeliciteerd met je aankoop, ziet er erg goed uit. Dat is toch de Div 600 van desmodevileddy als ik het goed heb ?
Heel veel plezier met je Diversion en natuurlijk veel veilige kilometers gewenst.


Yep,

Is inderdaad de Diversion van Desmodevileddy, en voor hem nog minimaal 2 andere forumleden wat ik zo terug heb kunnen vinden.
 
Volgens mij is er aan de techniek van een Div 900 eigenlijk niets gewijzigd in de tijd dat hij in productie was. Naar mijn idee zou het moeten passen. Maar het slimst is het om het gewoon even na te vragen bij de producent.
 
Of het WPH raadplegen.

Tsja, het WPH laat inderdaad één soort schokdemper zien en geeft in de tekst aan dat er lengte verschil in de veren zit in de veren van 1995 en 2000.....Dat zou betekenen dat er niets aan het binnenwerk is gewijzigd in die jaren en dat er alleen maar een andere veer ingezet is.

Wat ik me nu afvraag is hoe lang de opvulbus is bij een diversion van 1994 of 1995, volgens mij moet dat iets van 40 tot 60mm zijn.... wie heeft zijn veren er wel eens uit gehaald bij een Div van 1994 of 1995 en weet toevallig hoe lang de opvulbussen zijn die bovenop de veren zitten?
ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
Voor een goed antwoord is het misschien verstandig om merk, type en bouwjaar te vermelden in de ondertitel of voettekst, want na enig zoeken weet ik dat het over een 900 gaat, maar sorry daar heb ik weinig notie van.
 
OK, excuses.....
Het gaat inderdaad om een Diversion xj900s van 2000!!

Ik lees wel regelmatig op MF maar posten doe ik eigenlijk nooit, dus ben er nog niet goed in thuis.
 
OK, excuses.....
Het gaat inderdaad om een Diversion xj900s van 2000!!

Ik lees wel regelmatig op MF maar posten doe ik eigenlijk nooit, dus ben er nog niet goed in thuis.
Als je boven aan de pagina kiest voor ''wijzig profiel" dan kun je via de 'Ondertekening' het voetschrift wijzigen, maar de ondertitel wijzigen vind ik zo snel niet meer. -


P.S. Ik heb het aantal posten gezien.
 
Laatst bewerkt:
nou ja zeg.... een onderschrift, een ondertitel, een icoontje....'t kost ff moeite maar alles staat er op nu hoor!!
nou voorruit, dan ook nog maar plaatje van m'n div:
 
mijn divje 600s heeft wel erg zwak dimlicht en als de knippers aan staan zie je het licht een beetje meegaan
Lijkt me normaal (knippers trekken een grote stroom bij het aangaan van 2 lampen, accu is klein, en bij een laag toerental levert de dynamo niet veel). Oftewel ik heb hetzelfde, en maak me er gewoon geen zorgen om zolang m'n accu de motor gewoon goed kan starten.
LED-knippers zou het "meeknipperen" van je koplamp wel zwaar verminderen, maar ik zou er de moeite niet voor doen.

De Div 600 heeft geen "uit"-stand, kraantje kan gewoon op "ON" blijven staan. Wel moet het kraantje er af om afbreken te voorkomen (gewoon een kruiskop schroevendraaier in prikken, losdraaien en verwijderen). Hiermee verdraait het kraantje vanzelf tijdens het losdraaien, maakt niet uit.
Gefeliciteerd met de aanwinst, en welkom bij de club! Kan je mij wat tips/ervaringen geven over het kleppen stellen? Ik heb het voor zeer binnenkort op m'n verlanglijstje staan, moet nog diverse dingen bestellen (zoals: heb ik nieuwe pakkingen nodig?), en alle tips zijn welkom! Ik heb nu alleen het werkplaatshandboek, en het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe. Voor zover ik weet heeft niemand "hier in het topic" ooit eerder zelf kleppen gesteld.
 
nou ja zeg.... een onderschrift, een ondertitel, een icoontje....'t kost ff moeite maar alles staat er op nu hoor!!
nou voorruit, dan ook nog maar plaatje van m'n div:
[afbeelding]
Mooie Div Midget, gefeliciteerd !!

Zou ik ook graag iets over horen / lezen. Ik heb bij m'n vorige motor vaker de kleppen gesteld maar dat was heel simpel met stelschroefjes en borgmoertjes.
Bij de Diversion werk je met Shims van een bepaalde dikte die je moet vervangen om voor de juiste klepspeling te zorgen. Dat is ook voor mij nieuw. Dus info is inderdaad zeer welkom.
 
Is de bedoeling om er in weer en wind mee te gaan rijden, maar vindt hem toch ook weer te netjes om in de pekel te gaan gebruiken. Maar even zien hoe ik dit ga oplossen, zal wel veel schoonmaken worden ben ik bang.




[afbeelding]



Ik heb vorig jaar op advies van een winkelier de div dik in de was (spuitbus) gezet .
Het werkte wel , maar ken je de uitdrukking met paling en een bak met snot ?
Glibberig !
Het zadel was ook geraakt handvat ook .
Remschijven niet , zo slim was ik ook nog wel .
Dit jaar maar die tectyl proberen .
 
Ik heb afgelopen winter na elke rit de tuinslang er op gezet, en m'n ketting opnieuw ingespoten. Nadeel daarvan was dat m'n motor nog 1-2 dagen nat in de schuur stond, dit jaar wil ik hetzelfde doen, maar dan met draaiende motor, zodat ik het blok heel heet wegzet en het water snel verdampt.
 
mooie fiets midget

@remco, ik moet morgen toch ff naar de motorzaak voor de kleppen
kan ik gelijk ff naar die toestand met de verlichting laten kijken
 
de motor rijd ik altijd ff droog na het wassen en dat doe ik ook voor de stalling in de winter en wrijf de motor in met vaseline die ik daar voor bij een motorzaak haal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.