In de afgelopen 34 jaar ben ik nog geen motor tegen gekomen met een afdekking over de min-pool en dus verder niet meer over nadenken.ja die min pool dus
maar dat is niet erg toch? heb ik al 4 jaar mee gereden zo
ben aan het rond neusen voor een linker demper
ja dat van die plus weet ik
verdraait ik zoeken naar een demper
kan ik het zelf gaan hardlassen of tig heb voor beide certificaat gehaald
girl-powerrrrrrrr
dat ik daar nog niet aan had gedacht wat een sufferd
Welkom Bengel op het Diversion topic en gefeliciteerd met je aankoop, ziet er erg goed uit. Dat is toch de Div 600 van desmodevileddy als ik het goed heb ?Sinds afgelopen donderdag ben ik ook eigenaar van een Diversion, en wel een rode uit 1992 met 51.500km ervaring.
Even een foto bijgevoegd van 1 van de vorige eigenaren (is hier al meerdere keren verkocht). Is minstens zo netjes als ie toen was.
Afgelopen dagen het ding lekker vertroeteld, was eigenlijk best wel aardig onderhouden maar heb toch het volgende gedaan:
-Olie+filter vervangen
-Bougies vervangen
-Kleppen gesteld (wat een K.. klus, maar was wel nodig)
-Carburateurs gesynchroniseerd
-Balhoofdlagers gesmeerd en iets strakker gesteld
-Remklauw voor schoongemaakt en gangbaar gemaakt
-Achterbrug gedemonteerd en diverse scharnierpunten gevet.
-Diverse kleine zaken
Motor bevalt erg goed, en gaat gebruikt worden voor woon-werk verkeer (70km per dag 80km wegen)
Enige wat ik nog niet echt perfect vindt is de stationairloop, is wel verbeterd na bovenstaande zaken, maar is nog steeds wat rommelig. Maar denk dat ik er maar mee moet leren leven.
Is de bedoeling om er in weer en wind mee te gaan rijden, maar vindt hem toch ook weer te netjes om in de pekel te gaan gebruiken. Maar even zien hoe ik dit ga oplossen, zal wel veel schoonmaken worden ben ik bang.[afbeelding]
ja dat van die plus weet ik
verdraait ik zoeken naar een demper
kan ik het zelf gaan hardlassen of tig heb voor beide certificaat gehaald
girl-powerrrrrrrr
dat ik daar nog niet aan had gedacht wat een sufferd
Welkom Bengel op het Diversion topic en gefeliciteerd met je aankoop, ziet er erg goed uit. Dat is toch de Div 600 van desmodevileddy als ik het goed heb ?
Heel veel plezier met je Diversion en natuurlijk veel veilige kilometers gewenst.
Volgens mij is er aan de techniek van een Div 900 eigenlijk niets gewijzigd in de tijd dat hij in productie was. Naar mijn idee zou het moeten passen. Maar het slimst is het om het gewoon even na te vragen bij de producent.Weet er ook iemand of het binnenwerk van de voorvorkpoten is gewijzigd van de Diversion 900 van 1995 t.o.v. eentje van 2000?
Ik heb van iemand een setje ongebruikte nieuwe WP-progresive voorvorkveren (lengte circa 505mm) overgenomen die gemaakt zijn voor een Diversion '95. In mijn Diversion van 2000 zitten veel kortere veren (lengte circa 395mm) met een opvulbus.....
Zou ik nou toch de veren kunnen gebruiken en de opvulbus die bovenop de veren zit gewoon 110mm kunnen inkorten?
Of zijn de voorvorkpoten van een Diversion '95 echt helemaal anders opgebouwd als eentje van 2000?
Mocht dit nou allemaal niet gaan lukken.... dan heb ik straks een setje gloedjenieuwe WP-veren in de aanbieding, maar liever nog ruilen met iemand die een setje van de latere types Diversion heeft liggen
Of het WPH raadplegen.
Voor een goed antwoord is het misschien verstandig om merk, type en bouwjaar te vermelden in de ondertitel of voettekst, want na enig zoeken weet ik dat het over een 900 gaat, maar sorry daar heb ik weinig notie van.Tsja, het WPH laat inderdaad één soort schokdemper zien en geeft in de tekst aan dat er lengte verschil in de veren zit in de veren van 1995 en 2000.....Dat zou betekenen dat er niets aan het binnenwerk is gewijzigd in die jaren en dat er alleen maar een andere veer ingezet is.
Wat ik me nu afvraag is hoe lang de opvulbus is bij een diversion van 1994 of 1995, volgens mij moet dat iets van 40 tot 60mm zijn.... wie heeft zijn veren er wel eens uit gehaald bij een Div van 1994 of 1995 en weet toevallig hoe lang ze zijn?
ben benieuwd!
Als je boven aan de pagina kiest voor ''wijzig profiel" dan kun je via de 'Ondertekening' het voetschrift wijzigen, maar de ondertitel wijzigen vind ik zo snel niet meer.OK, excuses.....
Het gaat inderdaad om een Diversion xj900s van 2000!!
Ik lees wel regelmatig op MF maar posten doe ik eigenlijk nooit, dus ben er nog niet goed in thuis.
Keurig, met een beetje geluk krijg je nu oplossingen op maat.nou ja zeg.... een onderschrift, een ondertitel, een icoontje....'t kost ff moeite maar alles staat er op nu hoor!!
nou voorruit, dan ook nog maar plaatje van m'n div:
[afbeelding]
Lijkt me normaal (knippers trekken een grote stroom bij het aangaan van 2 lampen, accu is klein, en bij een laag toerental levert de dynamo niet veel). Oftewel ik heb hetzelfde, en maak me er gewoon geen zorgen om zolang m'n accu de motor gewoon goed kan starten.mijn divje 600s heeft wel erg zwak dimlicht en als de knippers aan staan zie je het licht een beetje meegaan
De Div 600 heeft geen "uit"-stand, kraantje kan gewoon op "ON" blijven staan. Wel moet het kraantje er af om afbreken te voorkomen (gewoon een kruiskop schroevendraaier in prikken, losdraaien en verwijderen). Hiermee verdraait het kraantje vanzelf tijdens het losdraaien, maakt niet uit.Oh ja. Niet vergeten je kaantje dicht te draaien. Bij een 900 hoef je de knop niet te verwijderen, die zit niet in de weg. Hoe dat zit bij een 600 weet ik niet.
En het kraantje weer opendraaien is ook handig. Ik stond aan het einde van de straat me af te vragen waarom 'ie het niet meer deed.
Gefeliciteerd met de aanwinst, en welkom bij de club! Kan je mij wat tips/ervaringen geven over het kleppen stellen? Ik heb het voor zeer binnenkort op m'n verlanglijstje staan, moet nog diverse dingen bestellen (zoals: heb ik nieuwe pakkingen nodig?), en alle tips zijn welkom! Ik heb nu alleen het werkplaatshandboek, en het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe. Voor zover ik weet heeft niemand "hier in het topic" ooit eerder zelf kleppen gesteld.Afgelopen dagen het ding lekker vertroeteld, was eigenlijk best wel aardig onderhouden maar heb toch het volgende gedaan:
-Olie+filter vervangen
-Bougies vervangen
-Kleppen gesteld (wat een K.. klus, maar was wel nodig)
-Carburateurs gesynchroniseerd
Mooie Div Midget, gefeliciteerd !!nou ja zeg.... een onderschrift, een ondertitel, een icoontje....'t kost ff moeite maar alles staat er op nu hoor!!
nou voorruit, dan ook nog maar plaatje van m'n div:
[afbeelding]
Zou ik ook graag iets over horen / lezen. Ik heb bij m'n vorige motor vaker de kleppen gesteld maar dat was heel simpel met stelschroefjes en borgmoertjes.Kan je mij wat tips/ervaringen geven over het kleppen stellen? Ik heb het voor zeer binnenkort op m'n verlanglijstje staan, moet nog diverse dingen bestellen (zoals: heb ik nieuwe pakkingen nodig?), en alle tips zijn welkom! Ik heb nu alleen het werkplaatshandboek, en het is voor mij de eerste keer dat ik zoiets doe. Voor zover ik weet heeft niemand "hier in het topic" ooit eerder zelf kleppen gesteld.
Tectyl ML ("gele tectyl")Is de bedoeling om er in weer en wind mee te gaan rijden, maar vindt hem toch ook weer te netjes om in de pekel te gaan gebruiken. Maar even zien hoe ik dit ga oplossen, zal wel veel schoonmaken worden ben ik bang.
Is de bedoeling om er in weer en wind mee te gaan rijden, maar vindt hem toch ook weer te netjes om in de pekel te gaan gebruiken. Maar even zien hoe ik dit ga oplossen, zal wel veel schoonmaken worden ben ik bang.
[afbeelding]
Ik heb afgelopen winter na elke rit de tuinslang er op gezet, en m'n ketting opnieuw ingespoten. Nadeel daarvan was dat m'n motor nog 1-2 dagen nat in de schuur stond, dit jaar wil ik hetzelfde doen, maar dan met draaiende motor, zodat ik het blok heel heet wegzet en het water snel verdampt.Ik heb vorig jaar op advies van een winkelier de div dik in de was (spuitbus) gezet .
Het werkte wel , maar ken je de uitdrukking met paling en een bak met snot ?
Glibberig !
Het zadel was ook geraakthandvat ook .
Remschijven niet , zo slim was ik ook nog wel .
Dit jaar maar die tectyl proberen .