Even wat minder goed nieuws, maar met een Positieve noot: Glimmende kant is nog steeds boven gebleven!
Ongeveer in het midden tussen voor- en achter-tandwiel, maar...Dat is wel minderWel mooi dat je de glimmende kant boven hebt gehouden!! Gaat tot nu toe gelukkig allemaal nog (net) goed!
Zelf kijk ik niet zo vaak mijn ketting na (ben ook heel technish) Maar op welke plekken checken jullie de ketting spanning of maakt dat niet uit?
Nope, was ik niet. Ik had je zeker herkend met die fluoriserende butsmuts van jeTrouwens, er kwam nog een zilveren Diversion met een man in zwart pak en helm langs toen ik op de ANWB stond te wachten, was jij dat kopperma? Ik stond op kruispunt Claudius Prinsenlaan - Wilhelminasingel.
Nope, was ik niet. Ik had je zeker herkend met die fluoriserende butsmuts van je
Er rijdt in Breda nog iemand rond met dezelfde DIV als ik, al een paar keer tegengekomen en hij/zij zwaait nooit terug
Maar goed, gelukkig heb je er niks aan over gehouden, nu maar hopen dat Motoport het naar tevredenheid voor je repareert en je weer snel op weg kunt!
Tijd voor checken is het altijdMaar even over het spannen van de ketting, toen ik mijn motor kocht was de ketting 500 kilometer oud, nu nog eens duizend erbij, dus 1500 totaal. Is het dan al tijd voor het checken en spannen van de ketting? Checken doe ik wel regelmatig, maar spannen heb ik nog niet gedaan.
Q: "Why Do Bearings Squeak?" A: Typically, squeaking or noise only happens during dramatic life-cycle testing. Break-in periods are more common times to have noise and can sometimes be relieved by lubricants or lightly sanding bearing ID. Relatively lighter load applications are more susceptible to noise than high loads. Squeaking is the result of vibration at an audible frequency. The vibrations are the result of a slip-stick condition. If this condition happens at a frequency that is harmonic with the dynamics of the shaft/bearing/housing system, then noise will generally be heard. There are a number of factors that can effect the dynamics of a bearing joint. Some of these factors are load, clearance, bearing type and size, shaft surface finish and hardness, span between bearing supports and/or housing design.
Ondanks dat ik ook dezelfde motor heb, ben ik dat niet...:p
Gelukkig dat Oxi de hele zaak zonder kleerscheuren heeft doorstaan. Lijkt me een erg onprettig spannende ervaring...
Even checken hoort bij de controle voor het rijden en in mijn geval is dat een fluitje van een cent. De fiets staat op de middenbok in de garage en als ik haar nodig heb dan duw ik even met de punt van mijn schoeisel tegen de (midden) onderkant van mijn ketting en weet of ik moet spannen of niet:Maar even over het spannen van de ketting, toen ik mijn motor kocht was de ketting 500 kilometer oud, nu nog eens duizend erbij, dus 1500 totaal. Is het dan al tijd voor het checken en spannen van de ketting? Checken doe ik wel regelmatig, maar spannen heb ik nog niet gedaan.
Je wist van tevoren dat je na een aantal kilometers nog eens de boel moest controleren of er niets los getrild was.Even iets anders: Mijn balhoofdlager piept!
Sinds het vervangen vorige maand heb ik 2000 km gereden, en vanmorgen viel het me (na het verwijderen van mijn oordoppen) opeens op dat er iets piept als ik aan het stuur draai.
Het vet zal wel niet verdwenen zijn, maar los trillen kan altijd.Vrijdag ga ik naar Luxemburg, ik verwacht 1200-1400 km te rijden, dus het komt zacht gezegd ongelegen. En ik twijfel nu wat ik moet doen: openmaken en opnieuw invetten/afstellen zit ik niet echt om te springen, zeker niet als het na 2000 km straks weer kan. En ik kan me niet voorstellen dat het dikke vet nu al is verdwenen.
Vrijdag ga ik naar Luxemburg, ik verwacht 1200-1400 km te rijden, dus het komt zacht gezegd ongelegen. En ik twijfel nu wat ik moet doen: openmaken en opnieuw invetten/afstellen zit ik niet echt om te springen, zeker niet als het na 2000 km straks weer kan. En ik kan me niet voorstellen dat het dikke vet nu al is verdwenen.
Klopt, en na 500 km heb ik dat gedaan ==> alles in orde.Je wist van tevoren dat je na een aantal kilometers nog eens de boel moest controleren of er niets los getrild was.
Ik hoop toch dat het een prettige vakantie was en goed dat je iets laat horen:Tjonge, wat een slipspoor
Ik ben net terug van (auto)vakantie en ik heb spijt dat ik niet met de motor ben gegaan! Hoewel ik daar eigenlijk geen geld voor had, maar oke
Ik wilde jullie even attenderen op het volgende:
In MOTOR magazine zoeken ze nog mensen met gebruikte motoren, en vooral nog mensen met de yamaha XJ600S diversion! Hier een linkje naar de vragenlijst die je kunt invullenhttp://www.motor-magazine.nl/hotspot.asp?id=742
Zolang als je nog geen hele tand ziet, als je de ketting van het tandwiel probeert te trekken, zou het nog binnen de marge moeten vallen.Hier weer even een vraag van de meest a-technische Div-rijder in dit topic
Net even op 3 plaatsen aan de ketting getrokken om te kijken hoever hij van het tandwiel afgaat (naar aanleiding van de afgelopen ketting eerder in het topic)
[afbeelding]
Is dit nog binnen de marge?
Geen idee hoeveel km er op deze ketting / kettingset zit trouwens
Lijkt op die van mij! Ik geef hem nog 1800 km, waarbij ik extra vaak de kettingspanning/speling zal controleren. Doe dat vooral op verschillende plaatsen (achtertandwiel een stukje draaien), toen ik mijn motor kocht was de speling overal vrijwel hetzelfde, nu-ie wat meer km's heeft (uit m'n hoofd rond de 24000) komt daar steeds meer verschil tussen te zitten.Hier weer even een vraag van de meest a-technische Div-rijder in dit topic
Net even op 3 plaatsen aan de ketting getrokken om te kijken hoever hij van het tandwiel afgaat (naar aanleiding van de afgelopen ketting eerder in het topic)
[afbeelding]
Is dit nog binnen de marge?
Geen idee hoeveel km er op deze ketting / kettingset zit trouwens
Ik hoop toch dat het een prettige vakantie was en goed dat je iets laat horen:
Wij missen nog een mooie foto om de OP op te fleuren