Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 8)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar dat van die koppeling vind ik wel raar.
Er zat ook een klein beetje schuim op de olie, maar dat moet ik eens beter bekijken. Jij spreekt ook van water in de olie. Hopelijk is het niet de koppakking.

Koppakking ? dat gaat op bij een watergekoeld blok.
Dan kan er water komen bij je olie.
Het is waarschijnlijk zoals Kwark al zegt een lekstroompje.
Vocht (regen) tussen schakelaars of stekkers.
Schuim op olie kan wel water zijn maar dan van regenwater, maar opkloppen kan ook.
zorg er voor dat hij op peil staat
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een setje originele 'Engine Guards' opgehaald bij de dealert. Dus die gaan er snel onder... als het droog is tenminste...

linkje
 
Laatst bewerkt:

Inderdaad, niet watergekoeld. Daar had ik niet aan gedacht.
Ik ben alleszins wat geruster nu. Morgen heb ik tijd om alles eens rustig te bekijken.
Bedankt iedereen!
 
@ Kees: alleen als je er minimaal € 100,- tot € 150,- voor over hebt en bereid bent om richting Utrecht te rijden heb ik misschien een kennis/adres die klaar-terwijl-u-wacht en rete-strak en duurzaam je zadel opnieuw dekt. Ik heb het hem nog niet gevraagd en geef geen garantie dattie ook tijd heeft, maar het is wel een top-adres (mijn carbon-look zadel is het enige mooie aan de fiets :-)).
 
TIP. Voor het verwijderen kan het handig zijn het wiel rechtop(op de band) tegen een muur aan te plaatsen, waarbij je door de kracht die nodig is om de bouten te lossen het wiel tegen de muur aandraait/-drukt. Geen kans op schade aan velg/remschijf en handig als de boel erg vast zit. Monteren van de nieuwe kan ook op die manier.
 

Ik ben vaak zat in Utrecht. Dat is geen probleem. Vraag het maar eens voor me. Een tweedehands zadel kopen en de oude opnieuw laten bekledenzal duurder uitpakken denk ik.
 
Ik ben vaak zat in Utrecht. Dat is geen probleem. Vraag het maar eens voor me. Een tweedehands zadel kopen en de oude opnieuw laten bekledenzal duurder uitpakken denk ik.

Heb er 3 jaar geleden een gescoord bij Boonstra in Ureterp, heel knap zadel, voor €100, had er (toen) een aantal liggen....ff bellen kan geen kwaad....
 
Howto: Nieuwe remschijven, remleidingen en remblokjes.
Yamaha XJ900 S Diversion

Hele How-To

Dit heeft me een ongeveer dag gekost. (Duke doet het in 10 minuten denk ik!) Suc6!

En nu nog even de foto's op MF zelf zodat het ook leesbaar blijft
En nog mooier is ook in een eigen topic zodat eventuele vragen ook mooi overzichtelijk blijft
 
Laatst bewerkt:
En nu nog even de foto's op MF zelf zodat het ook leesbaar blijft
En nog mooier is ook in een eigen topic zodat eventuele vragen ook mooi overzichtelijk blijft
Hey Roy, even op bezoek in het Diversion topic ?
Groeten uit Zelhem
 
En nu nog even de foto's op MF zelf zodat het ook leesbaar blijft
En nog mooier is ook in een eigen topic zodat eventuele vragen ook mooi overzichtelijk blijft

Ik heb even een eigen topic aangemaakt. Mijn ruimte op het forum is al een tijdje op. Maar het staat op een prima server waar ik het zal laten staan.
 
Vanmorgen viel me iets op aan mijn divje wat ik toch een beetje vreemd vind.

Voor mijn gevoel vind ik het altijd al aardig inveren als ik ga zitten, maar nu viel me nog iets anders op.

De motor stond op de jiffy, ik ga zitten en recht de fiets, dan raakt de jiffy nog steeds de grond. Dat lijkt mij toch wel apart? Ik weeg ongeveer 100 kilo, maar dan nog.

Wat is trouwens de juiste bandenspanning voor de Div?
 

Voor een div 900:

Bandenspanning
(gemeten op koude banden)
Belasting* Voor Achter
Tot 90 kg
225 kPa
2,25 kg/cm2
2,25 bar
250 kPa
2,50 kg/cm2
2,50 bar

Voor de XJ 600 2.1 en 2.3 dacht ik ongeveer, maar kan de handleiding zo niet vinden... Weet ook effen niet meer welke fiets je hebt
 
Laatst bewerkt:
Bandenspanning Diversion 600:
 
Laatst bewerkt:
Voor de XJ 600 2.1 en 2.3 dacht ik ongeveer, maar kan de handleiding zo niet vinden... Weet ook effen niet meer welke fiets je hebt

Indien niet bekend; 2,2 voor en 2,5 is altijd goed.

Zelf heb ik; 2,5 voor, 2,9 achter.
In het kader van minder verbruik, en m'n voorband loopt langzaam leeg.
 

Ik heb een 600 uit 92

Dan ga ik eerst de bandenspanning maar eens checken.

Voor mijn gevoel ligt het aan de achtervering, maar dat is maar een gevoel, weet niet echt of je dat kan testen
 
Idd apart, als ik de motor recht zet als ik erop zit, dan raakt mijn jiffy de grond niet. En ik ben ook geen lichtgewicht...
 
Is de veer misschien een beetje lam, of zit er veel vuil tussen?
Een DIV600 kan tot 187kg dragen, dus aan jouw gewicht zal het niet liggen!

 
Status
Niet open voor verdere reacties.