Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
wat kan een mens zich aanstellen zeg! Sorry hoor :')

het is een gezellig topic, en zodra je wat vraagt krijg je antwoord, maar moet er dan OVERAL en apart topic voor worden geopend? Volgens mij is dat juist het leuke aan het Div-topic: het geouwehoer in combinatie met kennis en nuttige dingen.

Ik zeg: vooral zo houden :Y
:^

tank al weer schoon cg uitgedeukt?
 
tuurlijk niet :') :P tank zit nu weer vol. dus duurt nog wel ff :+
 
M'n div 900 heeft een tijdje (ongeveer 2 mnd) stilgestaan door omstandigheden (buiten in weer en wind), wil ik gaan rijden en blokkeert het voorwiel...? Lijkt wel of er steeds geremd wordt. Als ik gas geef komt dus de achterkant omhoog en duikt ie in z'n remmen/voorvering. Komt wel vooruit maar niet echt van harte! Kan/moet ik hier gewoon "doorheen' rijden of iets anders? Laatse keer rijden was er niets aan de hand. Is dus onstaan tijdens stilstan. Wie o wie kan mij helpen?
 
ik zou zeggen 'roest' en gewoon doorheen rijden.. maar dat ben ik ey :+
 
Klinkt logisch, maar daar staat tegenover dat je met warm water meer verwijderd krijgt als met koud water, maar de tijd zal het leren. ;)
Oftewel eerst afspoelen met koud water, daarna evt. wassen met een emmer warm sop :)
 
ik zou zeggen 'roest' en gewoon doorheen rijden.. maar dat ben ik ey :+
beter is om de blokjes weer vrij en soepel te maken

beetje lullig als je moet remmen en de boel blijft echt vastzitten,sta je dan met een vastgelopen voorwiel :X
 
wat kan een mens zich aanstellen zeg! Sorry hoor :')

het is een gezellig topic, en zodra je wat vraagt krijg je antwoord, maar moet er dan OVERAL en apart topic voor worden geopend? Volgens mij is dat juist het leuke aan het Div-topic: het geouwehoer in combinatie met kennis en nuttige dingen.

Ik zeg: vooral zo houden :Y

en als er al een 'ander' topic moet komen, open die dan zelf maar, met als titel 'puur technische Div-praat' ofzo :/

"I Agree" :Y
 
het is een gezellig topic, en zodra je wat vraagt krijg je antwoord, maar moet er dan OVERAL en apart topic voor worden geopend? Volgens mij is dat juist het leuke aan het Div-topic: het geouwehoer in combinatie met kennis en nuttige dingen.

Ik zeg: vooral zo houden :Y
Ik denk dat ik het met je eens ben, maarrr...

Met dit soort oproepen:

Zij die al een beetje kunnen rijden doen het beter dan zij die het nog niet kunnen ;)

Statistiekjes ... :9~

Deel 1: 19/04/2005 > 30/08/2006 = 498 dagen = 5/dag
Deel 2: 30/08/2006 > 22/09/2007 = 388 dagen = 6/dag
Deel 3: 22/09/2007 > 22/07/2008 = 304 dagen = 8/dag
Deel 4: 21/07/2008 > 17/02/2009 = 210 dagen = 11/dag
Deel 5: 17/02/2009 > 21/07/2009 = 154 dagen = 16/dag

Na wat trendanalyse ... is de voorspelling
Deel 6: 21/07/2009 > 11/11/2009 = 113 dagen = 22/dag

Wie is hier wiskundig genoeg om de onderlimiet bij de reeks te berekenen?

en toch zijn er (onzin) topics die de 2500 posts vullen in minder dan 72 uur ...

Krijgt men dit soort reacties:

oja

net even de voorspelling van wulle bekeken

we moeten vandaag nog 7 nee nog 5 posts doen om op schema te blijven *D


edit
eerst f5 voor je wat neerzet B|


En dat was voor sommigen de leidraad van het vorige topic.
 
M'n div 900 heeft een tijdje (ongeveer 2 mnd) stilgestaan door omstandigheden (buiten in weer en wind), wil ik gaan rijden en blokkeert het voorwiel...? Lijkt wel of er steeds geremd wordt. Als ik gas geef komt dus de achterkant omhoog en duikt ie in z'n remmen/voorvering. Komt wel vooruit maar niet echt van harte! Kan/moet ik hier gewoon "doorheen' rijden of iets anders? Laatse keer rijden was er niets aan de hand. Is dus onstaan tijdens stilstan. Wie o wie kan mij helpen?
Mijn tip:

Zet die fiets op de middenbok met het voorwiel vrij van de grond, draai dan aan het voorwiel en het probleem zal normaal gesproken meteen zichtbaar zijn, maarrr...

Persoonlijk denk ik aan een beetje roestvorming aan de remblokken en ik zou gewoon eens een stukje rijden met een gedeeltelijk remmend voorwiel, maar een goede controle van de voorrem / remblokken enz. zou ik mee beginnen.
 
M'n div 900 heeft een tijdje (ongeveer 2 mnd) stilgestaan door omstandigheden (buiten in weer en wind), wil ik gaan rijden en blokkeert het voorwiel...? Lijkt wel of er steeds geremd wordt. Als ik gas geef komt dus de achterkant omhoog en duikt ie in z'n remmen/voorvering. Komt wel vooruit maar niet echt van harte! Kan/moet ik hier gewoon "doorheen' rijden of iets anders? Laatse keer rijden was er niets aan de hand. Is dus onstaan tijdens stilstan. Wie o wie kan mij helpen?

Heb dat vaker gehoord van de 900, vaak blijven de remzuigertjes hangen door roestvorming/aangekoekt vuil, naar mijn mening......voorwiel loshalen en de zaak goed nazien, danwel schoonmaken.
 
Laatst bewerkt:
Over 1,5 maand kan ik eindelijk beginnen aan me motorrijbewijs!
Dan wordt ik namelijk 21 en kan ik meteen voor het zware rijbewijs, zou zonde zijn nu eerst nog 2 jaar op een lichte te moeten.

Maar de voorpret is ook altijd leuk, beetje motoren kijken en marktplaats/motor-forum in de gaten houden. Nu lijkt die Diversion 600 een erg leuke motor om mee te beginnen, niet al te krachtig maar wel aardig vlot. Daarnaast is hij niet erg duur, en kwa techniek kan er niet ontzettend veel kapot gaan lijkt mij. Waar ik alleen wel mee zit is dat ik 1.72 ben, ben ik nu wellicht wat te klein voor een Div 600 of zou het prima kunnen?
 
Ik ben 1,82 en kan met gebogen benen zeer ruim bij de grond...
Lijkt me geen probleem.
 
Over 1,5 maand kan ik eindelijk beginnen aan me motorrijbewijs!
Dan wordt ik namelijk 21 en kan ik meteen voor het zware rijbewijs, zou zonde zijn nu eerst nog 2 jaar op een lichte te moeten.

Maar de voorpret is ook altijd leuk, beetje motoren kijken en marktplaats/motor-forum in de gaten houden. Nu lijkt die Diversion 600 een erg leuke motor om mee te beginnen, niet al te krachtig maar wel aardig vlot. Daarnaast is hij niet erg duur, en kwa techniek kan er niet ontzettend veel kapot gaan lijkt mij. Waar ik alleen wel mee zit is dat ik 1.72 ben, ben ik nu wellicht wat te klein voor een Div 600 of zou het prima kunnen?
Lichaamslengte zegt niets, het zijn meer de verhoudingen.

De ene heeft lange benen en de andere een lang bovenlijf, dus mijn tip:

Probeer meerdere motoren, maar begin met de Div.600, ;) en bepaal dan wat het lekkerste/beste en meest vertrouwde zit/rijdt. ;)

Succes. 8-) :]


P.S. Maar in geval van nood is iedere motor aan te passen, bijvoorbeeld verlagen enz. ;)
 
Laatst bewerkt:
[me="Pappa-Rico"]is er ook nog steeds, hoor....[/me]

.... of stel ik nu juist mensen teleur? :+

@ Kees, Hoe is het met de kerstboom? Mijn vorige post was natuurlijk een grapje, he?! (alleen maar jaloezie ivm de leds ;) )
Hoop dat je hem er gauw weer bovenop hebt! Kan je er momenteel nog wel mee rijden?

Verder had ik nog wel wat reacties, maar dat wordt zo 'spuit 11'.... dus laamaa

De kestboom *D heeft een gebroken spiegeltje en een hapje uit de onderkuip. Ik kan er nog wel mee rijden, de onderkuip zit wel met een boutje minder vast, maar dat moet maar even. Ik ga volgende week een maand met vakantie, dus reparatie moet nog maar even wachten. Zodra ik zag dat het gaat sneeuwen heb ik maar geboekt! :W Uiteraard ga ik ook rijden op vakantie. Maar ik een offroad gaan huren/lenen. De wegen in cambodja zouden voor een Div niet geschikt zijn!
 
De kestboom *D heeft een gebroken spiegeltje en een hapje uit de onderkuip. Ik kan er nog wel mee rijden, de onderkuip zit wel met een boutje minder vast, maar dat moet maar even. Ik ga volgende week een maand met vakantie, dus reparatie moet nog maar even wachten. Zodra ik zag dat het gaat sneeuwen heb ik maar geboekt! :W Uiteraard ga ik ook rijden op vakantie. Maar ik een offroad gaan huren/lenen. De wegen in cambodja zouden voor een Div niet geschikt zijn!
Misschien een overbodige tip:

Maar er zijn mensen die de gekste dingen hebben kunnen repareren en daarom bekijk eens de ''How-To's'', onder de noemer ''kuipen''.

Succes. ;) 8-) :]
 
Misschien een overbodige tip:

Maar er zijn mensen die de gekste dingen hebben kunnen repareren en daarom bekijk eens de ''How-To's'', onder de noemer ''kuipen''.

Succes. ;) 8-) :]

Dat heb ik bij de vorige keer dat 'ie gevallen was gedaan. Met MEK kan je een hoop herstellen weet ik inmiddels. Maar het zijn nu wel veel stukjes. De vorige keer alleen barsten. Voorlopig eerst met vakantie. We zien wel verder als ik terug kom. Maar uiteraard ga ik dan eerst eens kijken of ik het zelf redelijk fatsoenlijk kan maken. Mits ik genoeg LEGO van mijn zoon kan jatten. Wat dat zal ik moeten smelten voor de reparatie! Ssssssst!
 
Dat heb ik bij de vorige keer dat 'ie gevallen was gedaan. Met MEK kan je een hoop herstellen weet ik inmiddels. Maar het zijn nu wel veel stukjes. De vorige keer alleen barsten. Voorlopig eerst met vakantie. We zien wel verder als ik terug kom. Maar uiteraard ga ik dan eerst eens kijken of ik het zelf redelijk fatsoenlijk kan maken. Mits ik genoeg LEGO van mijn zoon kan jatten. Wat dat zal ik moeten smelten voor de reparatie! Ssssssst!
Roerstaafjes toch? Die zijn al mooi langwerpig.
 
Dat heb ik bij de vorige keer dat 'ie gevallen was gedaan. Met MEK kan je een hoop herstellen weet ik inmiddels. Maar het zijn nu wel veel stukjes. De vorige keer alleen barsten. Voorlopig eerst met vakantie. We zien wel verder als ik terug kom. Maar uiteraard ga ik dan eerst eens kijken of ik het zelf redelijk fatsoenlijk kan maken.

Mits ik genoeg LEGO van mijn zoon kan jatten. Wat dat zal ik moeten smelten voor de reparatie! Ssssssst!
Ik zwijg als een graf. ;)
 
:} voor de reacties op mijn vraag (blokkeren voorwiel/remmen div 900) ga straks eens kijken wat ik kan doen! Kom gewoon weer om hulp roepen als ik het niet weet. Heb nog veel te leren maar eenmaal iets gehad, is het de vgld. keer gesneden koek....(hoop ik!)
Had ooit een handige vader in de buurt die me altijd hielp maar door verhuizen gaat dat niet meer even snel, helaas!
 
:} voor de reacties op mijn vraag (blokkeren voorwiel/remmen div 900) ga straks eens kijken wat ik kan doen! Kom gewoon weer om hulp roepen als ik het niet weet. Heb nog veel te leren maar eenmaal iets gehad, is het de vgld. keer gesneden koek....(hoop ik!)
Had ooit een handige vader in de buurt die me altijd hielp maar door verhuizen gaat dat niet meer even snel, helaas!
Volgens mij heb je er geen boeken bij en op de volgende site is veel te vinden over de 900, maar er staan geen jaartallen bij en dat is even zoeken:

4shared - free file sharing and storage ;) 8-) :] :]
 
Over 1,5 maand kan ik eindelijk beginnen aan me motorrijbewijs!
Dan wordt ik namelijk 21 en kan ik meteen voor het zware rijbewijs, zou zonde zijn nu eerst nog 2 jaar op een lichte te moeten.

Maar de voorpret is ook altijd leuk, beetje motoren kijken en marktplaats/motor-forum in de gaten houden. Nu lijkt die Diversion 600 een erg leuke motor om mee te beginnen, niet al te krachtig maar wel aardig vlot. Daarnaast is hij niet erg duur, en kwa techniek kan er niet ontzettend veel kapot gaan lijkt mij. Waar ik alleen wel mee zit is dat ik 1.72 ben, ben ik nu wellicht wat te klein voor een Div 600 of zou het prima kunnen?
Ik ben 1.68 en kan net bij de grond, voor jou zou het dus goed te doen zijn. Ligt uiteraard ook aan je beenlengte... maar: passen dus!
 
Ik heb pas m'n olie vervangen... En was vandaag de Newbie Winterrit aan het rijden. 1e stop: pannenkoekenhuisje in het bos, zwaar modderpad, dus heel rustig draaien met maximale stuuruitslag. Heel raar, als ik m'n stuur helemaal naar rechts doe, gaat mijn olielampje aan! Dus ik doe het nog een keer, en nog een keer, telkens weer het olielampje... En ik hoor er een raar geluidje bij!
Wat kan dat zijn?!

Spoiler:
:X naa satknat njim neget tmok ponktratS
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan