Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als-ie koud is begint-ie met choke op 1000 rpm, dan neemt-ie langzaam toe, en als-ie eenmaal 3500 draait halveer ik de choke zodat ik rustig kan schakelen en wegrijden.

Ik doe hetzelfde, en dan met wegrijden zet ik hem tussen 1.000 - 1.500 toeren en na een paar km kan ie helemaal uit (=in).

Wat betreft het poetsen, ik ga ook maar eens aan de slag.....!!!! Ziet er zeer goed uit!
 
Wat betreft het poetsen, ik ga ook maar eens aan de slag.....!!!! Ziet er zeer goed uit!
Wooow, straks rijden deze zomer alle Divjes met glimmende uitlaatbochten rond *O* *O*
Wat wordt het toch weer mooi op de weg met al die Diversions :] :] :]
 
Jaja ik ga hem ook poetsen binnekort, morgen is wel een mooie dag denk ik.
Dan moeten we binnekort een meeting houden met alle mooie glimmende div's bij elkaar voordat ze weer onder de prut zitten :+
 
Ah dan hoef ik voorlopig niet te komen ;)
aluminiumfolie.jpg

Snel klaar :+
 
Ik heb vanmiddag even een nieuw knipperlicht gemonteerd, bleek helaas een lange te wezen en ik dacht de lange versie te hebben. Het verschil is niet groot, maar het is er wel. 't Is niet anders.

Ook even BelGom gekocht en geprobeerd en het helpt inderdaad wel, alleen ben ik nog lang niet zover als de plaatjes hierboven! ;) Ik ga morgen verder!
 
Afgelopen zaterdag de motor weer uit de stalling gehaald. 's Avonds viel mij weer op dat de koplamp die ik sinds mijn aanrijding heb minder licht geeft dan ik gewent was.

Xenon inbouwen heb ik geen zin in (zowel qua hoeveelheid werk als qua geld), maar weet iemand of er ook fellere lampen zijn die je kunt gebruiken? Bij auto's kun je volgens mij vrij eenvoudig van die witte H4 lampen erin zetten die meer lichtopbrengst hebben, maar ik weer niet of dit bij een motor ook kan?
 
Ik heb RVS bochten en dempers van JAMA maar ik neem aan dat de bevestiging, dus ook de demontage, hetzelfde is. En dan is het demonteren een fluitje van een eurocent. Nog geen half uur werk. Dus doen lijkt mij :W
Even hierop terugkomen (met het oog op het behandelen van m'n roestplek): hoe zit het met pakking? Ik neem aan dat er iets tussen motorblok en bochtenset zit, bleef dat bij jou heel? Of is de kans groot dat het kapot gaat en ook vervangen moet worden?
 
Even hierop terugkomen (met het oog op het behandelen van m'n roestplek): hoe zit het met pakking? Ik neem aan dat er iets tussen motorblok en bochtenset zit, bleef dat bij jou heel? Of is de kans groot dat het kapot gaat en ook vervangen moet worden?
Klopt, tussen de bochten en de cilinderkop zitten pakkingringen. Die blijven meestal wel heel, bij mij zaten ze zelfs muurvast in de cilinderkop zodat ik eerst zelfs dacht dat er helemaal niets in zat. Ik heb ze mooi laten zitten en na montage is de hele zaak weer keurig dicht.

Als er tussen de uitlaatbochten en de demper ook een pakking zit, wat tot mijn grote verbazing bij mij niet het geval was, is de kans wel aanwezig dat je die zult moeten vervangen. Dat durf ik dus niet te zeggen, ik heb het geheel bij mijn vorige motor (Honda CM400) wel een aantal maal uit elkaar gehad en daarbij bleef de pakking tussen bocht en demper ook heel. Het is dus een beetje afwachten.
Op onderstaande tekening zie je de pakkingen: Part.nr. 5 (1x) 11(1x) en 13 (4x)
full
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag de motor weer uit de stalling gehaald. 's Avonds viel mij weer op dat de koplamp die ik sinds mijn aanrijding heb minder licht geeft dan ik gewent was.

Xenon inbouwen heb ik geen zin in (zowel qua hoeveelheid werk als qua geld), maar weet iemand of er ook fellere lampen zijn die je kunt gebruiken? Bij auto's kun je volgens mij vrij eenvoudig van die witte H4 lampen erin zetten die meer lichtopbrengst hebben, maar ik weer niet of dit bij een motor ook kan?
Moet kunnen.

H4 is in feite de naam van de fitting/aansluiting en iedere H4-lamp moet hier in passen, maar of het glaswerk van allen hetzelfde is weet ik niet zeker, is volgens mij een standaard maat en even navragen in de winkel.
 
Mijn div 900 rijdt bij een constante snelheid rond de 140 ca.1:18.
Rijd niet als een gek weg maar ben zeker niet de laatste.
bouwjaar 2001, staat overigens te koop op mf.
 
Ik rijd deze dagen echt stevig door, maar lager dan 1:16.8 ben ik nog niet gekomen.

En die laatste berekening klopt niet, of je moet een tank van 10 liter hebben.

Help mij eens met rekenen...
ik rij 150km op de dagteller
ik tank +- 15 liter (ook op reserve gereden) Maak ik nou een denk fout :?

Vorige week 170km met 12 liter(+- 1:14,2)

Ik rij op een div 600
 
Voor de Poetsers van de uitlaat(bochten) gebruik eens staalwol en commedant cleaner(4)..met de cleaner kan je ook roestplekjes weghalen op het chrome gedeelte.

Maar het ziet er goed uit :9~ Iemand een paar uurtjes over :+

Keep up the good work!
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag de motor weer uit de stalling gehaald. 's Avonds viel mij weer op dat de koplamp die ik sinds mijn aanrijding heb minder licht geeft dan ik gewent was.

Xenon inbouwen heb ik geen zin in (zowel qua hoeveelheid werk als qua geld), maar weet iemand of er ook fellere lampen zijn die je kunt gebruiken? Bij auto's kun je volgens mij vrij eenvoudig van die witte H4 lampen erin zetten die meer lichtopbrengst hebben, maar ik weer niet of dit bij een motor ook kan?


Iedere H4 lamp past er in.
Maar ik denk dat er bij jouw iets anders aan de hand is.
Of hij zit na die aanrijding niet goed op de juiste plek.
Of er zit een overgangs weerstand in een van de stekkers.
De lamp kan ook te oud zijn of met een te lage spanning (door de weerstand) waardoor er
metaaldamp op het glas zit.
Bij een juiste spanning recirculeerd dat altijd weer naar de draad.

Dus als je een nieuwe monteert kijken of hij goed zit en of de stekkers goed schoon zijn.

Groeten Ron
 
Laatst bewerkt:
Nou Delkevic heeft weer uitlaten op voorraad, maar nu vraag ik me even af of de lengte van de dempers nog invloed heeft. Er is een 45cm en een 35cm versie. De originele zijn 45cm, dus de korte kan misschien wat gek staan. Maar is er ook een technische reden waarom ik de 45cm zou nemen?
Kwa kosten maakt het trouwens niets uit.
 
Help mij eens met rekenen...
ik rij 150km op de dagteller
ik tank +- 15 liter (ook op reserve gereden) Maak ik nou een denk fout :?

Vorige week 170km met 12 liter(+- 1:14,2)

Ik rij op een div 600
Wat ik wel weet is dat je een div 600 met een gruwelijke dorst hebt!
 
Even wat late reacties, ik was alweer een paar dagen niet op MF geweest:
-Over het ruitje: ik ben 1,76m en heb precies hetzelfde probleem met mijn '96 Div900; heel veel gebulder op m'n helm. Ik heb de Schubert C3, volgens mij ongeveer de stilste helm van dit moment, maar niet op een Div900.... :(

- Die Belgom klus had ik ook al op de planning staan, dus die van mij zal hopelijk ook mooi glimmen op de Meet.

-Over het verbruik: ik heb het al vaker gemeld, maar ik rij het hele jaar door 5 dagen per week 100 km per dag, waarvan ruim 80% snelweg...het meeste tussen de 120 en 140 km/u, en het verbruik is nog steeds 1:21. Ik weet niet waar hem dat in zit, maar het kan dus wel, en ik rij in stadsverkeer ook lekker door.

EDIT: oh ja, en over die koplamp; ik heb sinds kort een Osram lamp erin, raadde de dealer aan, en ik heb absoluut het idee dat er meer/ witter licht uitkomt dan andere merken die ik tot nu toe gehad heb.
 
Laatst bewerkt:
ik weiger om mijn uitlaatbochten te poetsen B|





ga binnenkort wel aan het schoonmaken,want hij ziet er niet uit na deze winter

en her en der verschijnt er roest dus ook daar maar eens aandacht aan schenken

niet te veel natuurlijk het blijft een pekelfiets O-)
 
ik weiger om mijn uitlaatbochten te poetsen B|





ga binnenkort wel aan het schoonmaken,want hij ziet er niet uit na deze winter

en her en der verschijnt er roest dus ook daar maar eens aandacht aan schenken

niet te veel natuurlijk het blijft een pekelfiets O-)
Ach ik hoef ze dus niet te poetsen, schroef er gewoon nieuwe onder.. Veeel makkelijker :)

Maar weet iemand of de lengte van de demper nog invloed heeft?
 
Natuurlijk heeft de lengte van een demper invloed.
Uitlaten hebben heel veel invloed op het vermogen.
Op weg motoren moet er ook rekening gehouden worden met geluid vorm en kostplaatje.
een kortere demper kan zowel een positieve als negatieve invloed op hetvermogen hebben.
Dus als jij de kortere dempers probeerd en hier je mening erover geeft.
Liefst natuurlijk met een uitdraai van de vermogens testbank (geintje)
Dan weten anderen div rijders wat ze kunnen doen als ze ook aan vervanging toe zijn.

Groeten Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan