Speedy76
MF veteraan
En dat vind ik ook overdreven, 2000 is genoeg, zie: Speedy76 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)"Je buren zijn je dankbaar op dit tijdstip
Met choke kom ik tot 3500 toeren stationair....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
En dat vind ik ook overdreven, 2000 is genoeg, zie: Speedy76 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)"Je buren zijn je dankbaar op dit tijdstip
Met choke kom ik tot 3500 toeren stationair....
Als-ie koud is begint-ie met choke op 1000 rpm, dan neemt-ie langzaam toe, en als-ie eenmaal 3500 draait halveer ik de choke zodat ik rustig kan schakelen en wegrijden.En dat vind ik ook overdreven, 2000 is genoeg, zie: Speedy76 in "Het grote Yamaha Diversion topic (deel 7)"
Als-ie koud is begint-ie met choke op 1000 rpm, dan neemt-ie langzaam toe, en als-ie eenmaal 3500 draait halveer ik de choke zodat ik rustig kan schakelen en wegrijden.
Wooow, straks rijden deze zomer alle Divjes met glimmende uitlaatbochten rondWat betreft het poetsen, ik ga ook maar eens aan de slag.....!!!! Ziet er zeer goed uit!
Zilverkleurig pakpapier is ook een oplossing.[afbeelding]
Snel klaar
Even hierop terugkomen (met het oog op het behandelen van m'n roestplek): hoe zit het met pakking? Ik neem aan dat er iets tussen motorblok en bochtenset zit, bleef dat bij jou heel? Of is de kans groot dat het kapot gaat en ook vervangen moet worden?Ik heb RVS bochten en dempers van JAMA maar ik neem aan dat de bevestiging, dus ook de demontage, hetzelfde is. En dan is het demonteren een fluitje van een eurocent. Nog geen half uur werk. Dus doen lijkt mij
Klopt, tussen de bochten en de cilinderkop zitten pakkingringen. Die blijven meestal wel heel, bij mij zaten ze zelfs muurvast in de cilinderkop zodat ik eerst zelfs dacht dat er helemaal niets in zat. Ik heb ze mooi laten zitten en na montage is de hele zaak weer keurig dicht.Even hierop terugkomen (met het oog op het behandelen van m'n roestplek): hoe zit het met pakking? Ik neem aan dat er iets tussen motorblok en bochtenset zit, bleef dat bij jou heel? Of is de kans groot dat het kapot gaat en ook vervangen moet worden?
Moet kunnen.Afgelopen zaterdag de motor weer uit de stalling gehaald. 's Avonds viel mij weer op dat de koplamp die ik sinds mijn aanrijding heb minder licht geeft dan ik gewent was.
Xenon inbouwen heb ik geen zin in (zowel qua hoeveelheid werk als qua geld), maar weet iemand of er ook fellere lampen zijn die je kunt gebruiken? Bij auto's kun je volgens mij vrij eenvoudig van die witte H4 lampen erin zetten die meer lichtopbrengst hebben, maar ik weer niet of dit bij een motor ook kan?
Ik rijd deze dagen echt stevig door, maar lager dan 1:16.8 ben ik nog niet gekomen.
En die laatste berekening klopt niet, of je moet een tank van 10 liter hebben.
Afgelopen zaterdag de motor weer uit de stalling gehaald. 's Avonds viel mij weer op dat de koplamp die ik sinds mijn aanrijding heb minder licht geeft dan ik gewent was.
Xenon inbouwen heb ik geen zin in (zowel qua hoeveelheid werk als qua geld), maar weet iemand of er ook fellere lampen zijn die je kunt gebruiken? Bij auto's kun je volgens mij vrij eenvoudig van die witte H4 lampen erin zetten die meer lichtopbrengst hebben, maar ik weer niet of dit bij een motor ook kan?
Wel er bij vermelden staalwol nr. 0 om krassen te voorkomen.Voor de Poetsers van de uitlaat(bochten) gebruik eens staalwol en commedant cleaner(4)..met de cleaner kan je ook roestplekjes weghalen op het chrome gedeelte.
Maar het ziet er goed uit Iemand een paar uurtjes over
Keep up the good work!
Wat ik wel weet is dat je een div 600 met een gruwelijke dorst hebt!Help mij eens met rekenen...
ik rij 150km op de dagteller
ik tank +- 15 liter (ook op reserve gereden) Maak ik nou een denk fout
Vorige week 170km met 12 liter(+- 1:14,2)
Ik rij op een div 600
Jaja ik ga hem ook poetsen binnekort, morgen is wel een mooie dag denk ik.
Dan moeten we binnekort een meeting houden met alle mooie glimmende div's bij elkaar voordat ze weer onder de prut zitten
Ach ik hoef ze dus niet te poetsen, schroef er gewoon nieuwe onder.. Veeel makkelijkerik weiger om mijn uitlaatbochten te poetsen
ga binnenkort wel aan het schoonmaken,want hij ziet er niet uit na deze winter
en her en der verschijnt er roest dus ook daar maar eens aandacht aan schenken
niet te veel natuurlijk het blijft een pekelfiets