Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Yamaha Diversion topic (deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo luitjes. Heerlijk gereden vandaag. Loopt al beter stationair. Is het normaal dat je de voorrem redelijk hoort ? Niet echt een rotgeluid maar meer een soort slepend geluid.Blokken zijn nog goed

Een beetje sleepgeluid is niet erg, zit meschien wat stof en roest tussen die eraf moeten geremd worden. Of de blokken moeten weer ingeremd raken op de schijven.

Als je nog es gaat rijden, zoek dan es een rustig straatje en probeer met enkel je achterrem te stoppen (of laten uitbollen), en voel dan direct aan je voorste remschijf met je vingers. Zonder dat je voorrem gewerkt heeft de laatste minuut zou die schijf maximaal lauwig mogen zijn. Is ie heet dan slepen de blokken teveel aan.
 

Maar waarom niet zeker van je zaak zijn en even de remmen los halen, schoonmaken en weer inelkaar??! Zie je gelijk hoe de staat van de blokjes zijn. en is alles weer soepel..
 
Ik heb weer wat te doen hoor ik alweer.. Tnx mannen. Ik zit er ook aan te denken om er een 600n van te maken.Naked is toch iets meer mijn ding Iemand hier ervaring mee, en adresjes waar je tellers kunt kopen enzo. Of welke tellers van welke motoren ev zouden kunnen passen ?
 

ik denm dat je beter in te koop motoren kunt proberen aangezien in het div topic iedereen al een Div heeeft
 
Ja ik weeT.
Ik denk probeer hier wel eerste, mss wil iemand een leuk en goedkoop pekelfiets..
Ik heb fiets inderdaad 2 weken in mijn bezit en ben zeker blij mee. Echt super ding.
Allen wij zijn meer kawa mensen (allebei rijden kawas) en ik heb een heel mooie kawasaki aangeboden gekregen en 3 motors zijn toch wel iets teveel van gooie
moet er eentje weg.

Groeten Ivan en Yvette
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Met pijn in het hart moet ik u allen mede delen dat ik dit topic niet meer ga bezoeken (niet dat ik dat nou zo heeel veel heb gedaan )

Toch wil ik even iedereen bedanken voor de tips en trucks die men heeft gegeven gedurende de 9 maanden dat ik (toch wel ) genoten heb van het rijden op de Diversion.

Ik heb besloten toch iets sportiever te gaan rijden. Dusss, mocht er nog iemand interesse hebben in een nette Diversion, kijk dan maar even bij het verkoop topic.
(nog even schaamteloos reclame maken ook )

Groet,

Armada
 
[MF deed weer raar]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De middenstandaard van mijn 600 lijkt ineens slapper te zitten. Bij sommige drempels hoor ik hem tegen het frame aan klappen, daar had ik eerst geen last van.
Als ik er met mijn hand aan zit, lijkt de veer redelijk slap. Komt dit vaker voor? Moet ik de veer vervangen of kan ik hem strakker zetten?
Verder zag ik toen ik toch onder motor zat te kijken een dun rubberen/plastic buisje los hangen, tegen de middenbok aan. Is dat iets voor de beluchting of is er iets losgesprongen?
 
Een foto van die veer plus bevestigingen zou makkelijk zijn.

Ik weet niet hoe oud die 600 is, maar een veer kan zijn rek verliezen en van buiten komend onheil kan de veer of bevestigingen beschadigen, verbuigen enz.

P.S. Als je al handmatig voelt dat deze erg slap zit, lijkt me een controle en eventuele reparatie of vervanging wel raadzaam.
 
Laatst bewerkt:


Buisjes zijn normaal.
Afhankelijk van het bouwjaar:
1: tankoverloop
2: airboxoverloop
3: ontluchting van je accu (indien een ouwe met losdraaidoppen)

Middenbok is niet normaal:
Nakijken of ie niet middendoor is geroest (heb ik gehad), en ophanging van de veer nazien. Losse middenbokken kunnen gevaarlijk zijn, als ze loskomen, laag hangen (of wiebelen op een slechte weg), dan kunnen ze haperen aan de grond vb in een bocht.
Bij twijfel: nieuwe veer steken of zelfs middenbok eraf halen. Je wil in een bocht niet dat de bok aan de grond hapert.
 

En toch zal je met een fotootje meer kans maken.
In feite zonder foto maak je quasi nul kans hier op het MF.
 
[modbreak]
Dit is niet de bedoeling. Er is een apart topic voor die T-shirts, er komen terechte klachten hierover.
[/modbreak]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volgens het schema wel.
FF meten of er alleen 12 v opstaat als contact aan staat en de kilswitch op run.
Meten ten opzichte van het frame of de min van de accu.

groeten Ron

Dit is idd de goede draad, en de pomp zit erop.

Alleen maakt ie vrij veel geluid, is dit normaal en 's ochtends als ik het contact aanzet dan blijft ie vrij lang pompen en als ik de motor van de standaar (dus vlak zet) dan gaat ie nog harder pompen.

Als ik na het rijden het contact uitzet en daarna weer aan dan pompt ie een seconde en slaat daarna uit, dit is goed.

Alleen dat ie 's ochtends lang pompt vindt ik raar, kan ie de boel verzuipen???
 
Laatst bewerkt:
Ben er achter gekomen (alweer iets...) dat de aansluiting van mijn linker demper niet meer echt in goede staat is. Er is zelfs door de vorige eigenaar een stukje tussen gezet met staalwol en ik denk soort ijzer tape (ik "mis" een cm of 1-2). Hoe dan ook niet echt goede verbinding. Is er iemand die wel eens zelf een verloopstuk eraan heeft gezet/ laten zetten? Nog tips waar ik dan rekening mee moet houden? En waar kan ik een verloopstuk halen, gewoon op de sloop? Lassen kan ik wel ergens laten doen.
 

Het lijkt wel of de pomp lucht pakt.
Maar verzuipen kan niet als de vlotternaalden goed zijn, want die sluiten de boel wel af.

groeten Ron
 
@ronk

Waar kan ie lucht vandaan halen? Slangenklemmen nog strakker aandraaien?

Het klinkt wel als het draaien met lucht, want ik had hem vantevoren eerst getest zonder aan de tank te koppelen....en dan hoor je plop-plop-plop etc.

Nu hoor ik hetzelfde alleen net even getest na een nacht stilstaan en drie keer ploppen en hij sloeg af (de pomp).

Ik denk dat het wel goedzit, ik zou niet weten waar ie lucht vandaan kan halen niet van de vacuum van de kraan???
 
Laatst bewerkt:
Start ie nou wel beter 's ochtends, of nog steeds lastig?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.