diversion89
Die hard MF'er
- 4 mrt 2008
- 263
- 0
Als ik het goed begrijp dan is die shim te dik en heb je een dunnere nodig waarbij je wel kunt meten.
Voor de klep die je niet kon meten ff er vanuitgaan dat die "0" of zelfs al iets 0.05 ingedrukt wordt.
Als je dus de shim berekend dat hij naar de maximale grootte gaat zit je waarschijnlijk redelijk goed.
Ik heb liever een iets te ruime klepspeling dan een te nauwe.
Exact hetzelfde als bij mij dus. Als je een dunnere shim hebt (uit een andere klep?) kan je die er tussen leggen om opnieuw te meten. Ik zat zelfs kleiner dan 0.00 (negatief dus, oftewel het was hoog tijd om te stellen), dan moet je eerst vervangfen, dan meten, en weer vervangen.Iemand een idee hoe te bepalen welke shim ik moet gebruiken voor de klep die ik niet eens kon meten?
Misschien bij je vaste dealer wel.Ik heb ook liever een ruime klepspeling (vandaar dat ik wel tevreden ben met de .35 voor de uitlaat!)
Kan het niet ook zo zijn dat de klepspeling negatief is?
Uiteraard meet ik alles na als ik de shims gewisseld heb!
Kunnen jullie bij de motorboer/ autoboer een bak met shims lenen of meten proberen en weer terug?
Je moet die inbus van het stuur gewicht een stukje losdraaien.
Daarna met een kunststof hamer een tik er op geven.
(Weet je wel net als vroeger bij je fiets stuur)
Zo nodig zet ik een Bahco op een imbus, dan kom je toch een heel eind?maarja wie heeft er tegenwoordig een luchthamer in de gereedschapkist.
Exact hetzelfde als bij mij dus. Als je een dunnere shim hebt (uit een andere klep?) kan je die er tussen leggen om opnieuw te meten. Ik zat zelfs kleiner dan 0.00 (negatief dus, oftewel het was hoog tijd om te stellen), dan moet je eerst vervangfen, dan meten, en weer vervangen.
Dat klepsteltooltje vind ik belachelijk duur voor een krom stukje metaal, ma ar het scheelt wel enorm veel gepriegel met schroevendraaiers. Dapper trouwens om alles er op te laten zitten, dan kan je er echt nauwelijks bij!
Te veel speling is ook niet goed, gewoon alles volgens specs instellen, dat is de meest veilige optie.
Ook geen slagschroevendraaier,Het stuurgewicht was het grootste probleem, er zit een soort inbus in die wilde niet meewerken, met een luchthamer is het alsnog gelukt.
Het handvat was door de handverwarming losgeraakt van de metalen binnenbus, aldus de monteur bij motoport.
Klusje duurde 25 min, lijm moest 2 uur drogen.
Baal er wel van dat ik het zelf niet kon klaren, zag er simpel uit. Het bekende verhaal van goed gereedschap.
maarja wie heeft er tegenwoordig een luchthamer in de gereedschapkist.
Bedankt voor jullie reacties en veel veilige kilometers
Ik heb de klep ingedrukt, met de schroevendraaier op het randje net naast de shim.Heb je met de schroevendraaiers de klep ingedrukt of de as opgetild?
In dat geval zou je toch nooit meer speling kunnen hebben dan volgens specs? Ik ga er vanuit dat ze dat in de fabriek ooit wel goed gesteld hebben. Dus op een of andere manier is de ruimte toch toegenomen.UIteraard alles volgens de specs, maar dan wel die van aan de ruime kant aangezien ik denk dat de speling naar verloop van tijd strakker wordt.
Ik heb inderdaad shim's gezien die na het jarenlang gerikketik een aardige deuk hadden opgelopen en dus gewijzigde specs.Ik heb de klep ingedrukt, met de schroevendraaier op het randje net naast de shim.In dat geval zou je toch nooit meer speling kunnen hebben dan volgens specs? Ik ga er vanuit dat ze dat in de fabriek ooit wel goed gesteld hebben. Dus op een of andere manier is de ruimte toch toegenomen.
Zo nodig zet ik een Bahco op een imbus, dan kom je toch een heel eind?
Ook geen slagschroevendraaier,
dat werkt bijna hetzelfde.
Bij stuurgewichten kan je er altijd nog 2 platte kanten aan vijlen en er gewoon een Bahco op zetten. Als ik zie hoe hard het ding gesleten is met asfalt-contact, kan dat vijlen nooit veel werk zijnInbus had ik al erin geslagen (ander maatje)
De goede maat inbus zelf was al niet zo best meer.
kruipolie, wd40 vloeken niets hielp, uitboren was nog een optie. Maarja moet naar het werk met de motor. Dan maar paar tientjes uitgeven.
Maar goed eind goed rijd weer goed
Bij stuurgewichten kan je er altijd nog 2 platte kanten aan vijlen en er gewoon een Bahco op zetten. Als ik zie hoe hard het ding gesleten is met asfalt-contact, kan dat vijlen nooit veel werk zijn
Dat slaggereedschap kom ik vaker tegen op MF, hoe werkt zoiets?
Zoals je bouten, moeren en schroeven kunt los schrikken. Je houdt de boel onder spanning en geeft een tik met de hamer, waardoor de boel hopelijk los schrikt.Bij stuurgewichten kan je er altijd nog 2 platte kanten aan vijlen en er gewoon een Bahco op zetten. Als ik zie hoe hard het ding gesleten is met asfalt-contact, kan dat vijlen nooit veel werk zijn
Dat slaggereedschap kom ik vaker tegen op MF, hoe werkt zoiets?
zat ff de info te lezen van de lagers...i de OP
voor mijn xj600s uit 1994
bekijk:
Hierbij de nummers;
Achterkant 2x 6203 RS2 en 1x6303 RS
Voorkant 2x 6203 RS2
Tandwiellager achter 1x 63/22-2RS
op de site zie ik Bv staan:
Artikelnr. 6203 2RS
Type lager 1-rijig groefkogellager-2RS
Omschrijving 2-zijdige rubberen afdichting (spatwaterdicht)
Fabrikaat KOYO
d 17
D 40
B 12
Prijs € 5,66
Vrd
Gewicht gram 65.0
Max. toeren per minuut (tpm) 12000
Max. draaggetallen (kg) Dynamisch (Cr) : 955 / Statisch (Cor) : 480
Diversen1 Op aanvraag leverbaar met groef (N) of met groef en snapring (NR)
Diversen2 Automotive klasse, voor de meest veeleisende toepassing. Japan productie.
kogellagers in 2RS uitvoering
zijn dit wel dezelfde... 2RS..... RS2
kun je bij dit site ze gewoon bestellen en dan passen ze ook nog !?
das namelijk niet zo duur in vergelijking met die ebay site uit engeland......
en dit is nog simpeler ook nog... geen paypal gedoe of zo
Heb nogmaals een vraag
Heb een nippel van de carberateur afgebroken (verwarming?!) iemand enig idee of dit los vervangbaar is(aan de binnenkant niks te zien)?
Vervolg vraag de carb. is ooit voor 25KW afgesteld geweest, nu niet meer (andere inlaat rubbers) heeft het zin om alles terug te laten zetten naar fabriekswaarden(denk aan naalden ed)? Motor loopt niet mooi nu (op 25 kw al helemaal niet!)
Hoe gaat dit normaal met afstellen?[afbeelding]
Op de eerste vraag over die afgebroken nippel heb ik geen antwoord bij de hand, maar bij het knijpen van een div.600 werden alleen de inlaatrubbers vervangen en verder geen modificaties aan de carburateurs.Heb nogmaals een vraag
Heb een nippel van de carberateur afgebroken (verwarming?!) iemand enig idee of dit los vervangbaar is(aan de binnenkant niks te zien)?
Vervolg vraag de carb. is ooit voor 25KW afgesteld geweest, nu niet meer (andere inlaat rubbers) heeft het zin om alles terug te laten zetten naar fabriekswaarden(denk aan naalden ed)? Motor loopt niet mooi nu (op 25 kw al helemaal niet!)
Hoe gaat dit normaal met afstellen?[afbeelding]
Ik denk Tik foutje