Vanmiddag in Amsterdam. Drie kleine ventjes. Jaar of tien, schat ik. Een van de drie had een leeg petflesje in z'n hand. Hij zag mij, deed stoer en gooide het petflesje zo in mijn voorwiel. Toen ik keihard remde, midden op straat (uiteraard eerst gekeken of er niemand achter me zat!), en zittend op de motor het flesje oppakte keken ze wat minder stoer. Toen ik daarna heel langzaam mijn systeemhelm openklikte en mijn baard tevoorschijn kwam en ik als een soort Terminator (met ook zo'n blik
) mijn hoofd langzaam kun kant opdraaide liep het ze dun langs de benen en zetten ze het op een lopen. Maar, zonder geavanceerde ontsnappingstechnieken red je dat niet echt tegen een motor
De jongen die gegooid had was helemaal in paniek en rende na de volgende straat naar de hoek van een pleintje. Kon geen kant op. Dus ik heel langzaam naar hem toe... Zelden iemand zo bang gezien. Toen het flesje naar hem uitgestoken en gezegd "Hey vriend, je liet wat vallen. Waar denk je dat dit hoort?" Hij zei "j-j-j-ja meneer" en liep met een knal- en knalrood hoofd naar de dichtstbijzijnde prullenbak.
Reken maar dat ik indruk heb gemaakt
Dat doet 'ie niet gauw nog een keer. Hoop ik dan maar.