Het grote "Wat ik vandaag onderweg meemaakte" deel VI

Status
Niet open voor verdere reacties.
is een trajectcontrole... maar voor zover ik weet precies bij in- en uitgang, dus eerst een stuk 50 rijden, kan je op t eind los gaan :p

Ehrm, wil niet lullig doen, maar heb wel eens ergens gelezen dat er per buis, in de Westerscheldetunnel, maar het halve traject een trajectcontrole is :X :X

Ik weet alleen niet meer of het nu de eerste helft of de tweede helft is, als je de tunnel in rijd.....

Misschien eens de moeite waard om op te zoeken?

Volgens Flitsmeister is de gehele tunnel een trajectcontrole, 6600 meter. Hmp 20.7 - 27.3 om precies te zijn.

Laatst bewerkt:
Vanmiddag in Amsterdam. Drie kleine ventjes. Jaar of tien, schat ik. Een van de drie had een leeg petflesje in z'n hand. Hij zag mij, deed stoer en gooide het petflesje zo in mijn voorwiel. Toen ik keihard remde, midden op straat (uiteraard eerst gekeken of er niemand achter me zat!), en zittend op de motor het flesje oppakte keken ze wat minder stoer. Toen ik daarna heel langzaam mijn systeemhelm openklikte en mijn baard tevoorschijn kwam en ik als een soort Terminator (met ook zo'n blik B| B| B| B| B| ) mijn hoofd langzaam kun kant opdraaide liep het ze dun langs de benen en zetten ze het op een lopen. Maar, zonder geavanceerde ontsnappingstechnieken red je dat niet echt tegen een motor :) De jongen die gegooid had was helemaal in paniek en rende na de volgende straat naar de hoek van een pleintje. Kon geen kant op. Dus ik heel langzaam naar hem toe... Zelden iemand zo bang gezien. Toen het flesje naar hem uitgestoken en gezegd "Hey vriend, je liet wat vallen. Waar denk je dat dit hoort?" Hij zei "j-j-j-ja meneer" en liep met een knal- en knalrood hoofd naar de dichtstbijzijnde prullenbak.

Reken maar dat ik indruk heb gemaakt :) Dat doet 'ie niet gauw nog een keer. Hoop ik dan maar.
_O- Ik vond het gewoon spannend verhaal!

Volgens Flitsmeister is de gehele tunnel een trajectcontrole, 6600 meter. Hmp 20.7 - 27.3 om precies te zijn.

Volgens Wikipedia niet
Dit wordt gecontroleerd door middel van trajectcontrole zuidwaarts van hmp 27,6 tot 24,5 en noordwaarts van 21,3 tot 24,3.
Westerscheldetunnel - Wikipedia

Edit; en zou het idd van begin tot eind zijn, dan heeft eerst een stuk 50km/h en vervolgens 150 km/h ook geen zin, want vaak wordt in het midden van de trajectcontrole ook nog een keer gemeten (zie bijvoorbeeld ook de Zeelandbrug)

Laatst bewerkt:
Volgens Wikipedia niethttp://nl.wikipedia.org/wiki/Westerscheldetunnel

Edit; en zou het idd van begin tot eind zijn, dan heeft eerst een stuk 50km/h en vervolgens 150 km/h ook geen zin, want vaak wordt in het midden van de trajectcontrole ook nog een keer gemeten (zie bijvoorbeeld ook de Zeelandbrug)

ik doe zelf nooit gek in de buurt van die controles, zonde geld. rijd wel te hard waar het daadwerkelijk leuk is (bochtjes)

op de snelweg/autoweg hou ik me meestal wel in :]

Er is maar één manier om er zeker van te zijn waar de controles nou daadwerkelijk zijn..

Wie offert zich op? :+

Er is maar één manier om er zeker van te zijn waar de controles nou daadwerkelijk zijn..

Wie offert zich op? :+

Oud collega van mij heeft daar ooit een boete gereden,
Ging op vakantie naar zeeland en moest daar doorheen.

Hij vroeg zich al af waarom iedereen zo netjes 100 reed, terwijl hij met 130 iedereen voorbij zeilde...
Een paar weken later werd het voor hem helemaal duidelijk toen bleek dat dat stuk traject was voor max 100 km.
Had op de heen & terugweg een boete voor ruim 30 km te hard :+

Laatst bewerkt:
Oud collega van mij heeft daar ooit een boete gereden,
Ging op vakantie naar zeeland en moest daar doorheen.

Hij vroeg zich al af waarom iedereen zo netjes 100 reed, terwijl hij met 130 iedereen voorbij zeilde...
Een paar weken later werd het voor hem helemaal duidelijk toen bleek dat dat stuk traject was voor max 100 km.
Had op de heen & terugweg een boete voor ruim 30 km te hard :+

ik kom uit zeeland, woon er al 10 jaar niet meer, maar ben er vaak op bezoek.

de paar keer per jaar dat ik die tunnel neem word ik wel ingehaald door een belg of duitser die lekker 130 tuft.... :') moet altijd best lachen als ik ze voorbij zie komen :')

ik kom uit zeeland, woon er al 10 jaar niet meer, maar ben er vaak op bezoek.

de paar keer per jaar dat ik die tunnel neem word ik wel ingehaald door een belg of duitser die lekker 130 tuft.... :') moet altijd best lachen als ik ze voorbij zie komen :')

Heerlijk is dat hè. Maakt de 100den Duitsers die 70 rijden waar je 80 mag, in Zeeland, bijna goed.

Heerlijk is dat hè. Maakt de 100den Duitsers die 70 rijden waar je 80 mag, in Zeeland, bijna goed.

70 waar je 80 mag? wat dacht je van 60 waar je 100 mag...

verreweg de kortste route voor mij naar mn familie is over de N57, maar ik moet daar regelmatig remmen voor duitsers die de 100-weg op draaien en dan lekker 60 gaan rijden -O-

70 waar je 80 mag? wat dacht je van 60 waar je 100 mag...

verreweg de kortste route voor mij naar mn familie is over de N57, maar ik moet daar regelmatig remmen voor duitsers die de 100-weg op draaien en dan lekker 60 gaan rijden -O-

reden in de winter een keer met een beetje overbeladen aanhanger over de kering, konden niet harder dan 65/70 km/h. Maar was voor de rest geen kip te zien op de kering (in de winter kan dat ja :') ) (je mag er 100 km/h)

Werden we aangehouden door een motoragent omdat we zo langzaam reden. Zegt mijn collega; "moet je in de zomer eens komen, kan je iedereen een bon geven".
Einde van het liedje was een bekeuring voor een kapot lampje, en we konden door rijden :+ :+

reden in de winter een keer met een beetje overbeladen aanhanger over de kering, konden niet harder dan 65/70 km/h. Maar was voor de rest geen kip te zien op de kering (in de winter kan dat ja :') ) (je mag er 100 km/h)

Werden we aangehouden door een motoragent omdat we zo langzaam reden. Zegt mijn collega; "moet je in de zomer eens komen, kan je iedereen een bon geven".
Einde van het liedje was een bekeuring voor een kapot lampje, en we konden door rijden :+ :+

op zich goed van die agent dat hij de doorstroming wil bevorderen, maar die duitsers rijden met 2 grijze duiven in nieuwe mercedessen 60, als je zwaar beladen bent kan hij alleen maar het veilige gedrag toejuichen...

en idd, sterk punt, ze zouden moeten flitsen als je onder de 70 komt op de dammenroute :9

Was het 1 van hier die vanmiddag die rond 1300 uur vol over een ladder heen reed op de a73 ?

Was vlak voor afslag Maasbracht. Net na de splitsing met de a2.

Je hebt wel erg veel geluk gehad in ieder geval :)

Laatst bewerkt:
Gisteren was ik lekker op de A4 aan het gixen, komt me een audi achterop, die wou zeker z'n rijbewijs kwijt. Ik laat 'm voorbij, maar een eindje voor ons rijdt een auto op de linker baan. En die audi gaat er zo links langs, over de linker vluchtstrook. Maar daar liggen natuurlijk steentjes omdat daar nooit iemand rijdt, dus ik voel een steek in mijn knie, moet een steentje zijn geweest dat ik met 160 km/h op mijn been kreeg. Dacht nu heb ik wel een gaatje in mijn leren broek, maar nee, viel erg mee.
Even later haalde ik 'm weer in, toen reed 'ie wat langzamer, was een man die lekker ontspannen onderuit achter het stuur zat, en toen ik naar 'm keek zich nergens van bewust was. Ik hoop dat er volgende keer een betonnen paaltje op zo'n vluchtstrook staat.

Bij Hengelo reed ik achter een bejaardenclubje en dito auto. Wij gingen samen de oprit van de A35 op. Maar in plaats van dat ze de rijbaan pakken, gaan ze helemaal rechts op de vluchtstrook rijden. Vanaf dat we bijna bij de aansluiting waren heb ik getoeterd en geseind, maar geen reactie. Daarna ben ik er maar snel voorbij gereden.
Totdat ik ze uit het oog verloor reden ze met 60-70 op de vluchtstrook.
Zou niemand in die auto ook maar het kleinste idee hebben gehad dat er iets niet helemaal klopte?

Dat contrasteert nogal met al die mensen die niet op de vluchtstrook annex spitsstrook durven te rijden als daar een mooie groene pijl boven hangt.

Dat contrasteert nogal met al die mensen die niet op de vluchtstrook annex spitsstrook durven te rijden als daar een mooie groene pijl boven hangt.

ssjjjt niet te hard roepen, straks gaan ze het nog snappen

ik rijd elke dag met 100 rechts de drukte voorbij op de a13, heerlijk! :+

Vandaag weer beleefd waarom je niet in de dooie hoek moet gaan rijden van autos :+

Zag het allemaal al aankomen, reed op een auto af, op de baan links van die auto, net als ik in zijn dooie hoek zit komt hij toch ineens naar links voor een stuk... En ik was al vlot aan het inhalen en al op hem aan het letten, dus zag het min of meer al aankomen dus was er al op bedacht.. Niets aan het handje, maar toch weer effe de aandacht daarop gevestigd.. Gebruik die spiegels nou eens en kijk over je schouder.... |(

Nieuwe A5 is ook k*t om te rijden, 2 stroken hagelnieuw asfalt, géén auto's 1km voor- en achter me, en dan mag je 80 B|

Laatst bewerkt:
Bij Hengelo reed ik achter een bejaardenclubje en dito auto. Wij gingen samen de oprit van de A35 op. Maar in plaats van dat ze de rijbaan pakken, gaan ze helemaal rechts op de vluchtstrook rijden. Vanaf dat we bijna bij de aansluiting waren heb ik getoeterd en geseind, maar geen reactie. Daarna ben ik er maar snel voorbij gereden.
Totdat ik ze uit het oog verloor reden ze met 60-70 op de vluchtstrook.
Zou niemand in die auto ook maar het kleinste idee hebben gehad dat er iets niet helemaal klopte?

Gelijk dat rijbewijs door de versnipperaar halen.

Vandaag voor het stoplicht, staat een jawa-rijder, die kennelijk net had getankt en wat uitgeschoten met de 2 takt olie;
rijdt weg, en door de dikke rookwolken kon niemand achter 'm wat zien!
De aso! :(

8-)

gewoon paar automobilisten die me geen voorrang gaven op een rotonde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan