Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen Zaterdag rij ik richting Hilversum. Onderweg moet ik overschakelen op m'n reserve.
eerst maar op bezoek. Adres was wat lastig te vinden, dus wat extra kilometers.
Rij ik Hilversum uit, in de stromende regen, Benzine op. Stop voor een inrit naar een prachtige villa in een sjieke laan.
Ja, Hoe nu verder? Komt de bewoner langs het hek lopen. Ik vraag waar de dichtsbijziende benzinepomp is. ver. "misschien heb ik nog wel wat staan" komt terug met viezig jerrycannetje. "tis wel motorzaagbenzine met oliesmering maar dat maakt toch niet uit" Ik durfde het niet aan. "ïk kijk toch nog even verder" komt ie terug met precies n liter euro 95. "ik hoef er niets voor te hebben hoor!"

Kijk, daar wordt je nou blij van. Heb hem vandaag nog een bedankkaartje gestuurd.
PS: Was niet eens motorrijder.

vandaag naar huis gereden in een halve moesson.
halverweg word je dan toch niet natter en koud was het ook niet dus ik vond het allemaal wel prima!
ik heb een bluetoothsetje in de helm gefrommeld waardoor ik onderweg lekker naar muziek kan luisteren, toevallig kwam bertus staigerpaip door mijn helm schallen dus ik zat vrolijk mee te brullen en te swingen.
op de afrit van de A5 naar hoofddorp werd er naar met getoeterd door een meneer in een vlovlo ( die grote offroad)
dus ik zet de herrie uit en vraag wat ie wil, zegt ie: heb jij de pest niet in?
ik zeg, nee, hoezo?
hij zegt: het regent, het waait, jij zit op die motor zeiknat te regenen en je zit mee te brullen en te swingen!
dus ik geef aan dat ik toch al nat ben en dat ik niet natter kan worden, ik goeie muziek op heb staan en ik me prima vermaakte.
snapte ie geen donder van!

ik kwam de goeie man tegen zo rond 2.45, gewoon even voor het idee...
http://youtu.be/W7GFQIEXTp8

Vandaag meegemaakt.

Achterwiel weggeslipt over de gladde wegen
twee keer over het hoofd gezien en afgesneden
met natte voeten thuisgekomen

Al met al, een gewone motorrit als veel anderen.

Beetje op de automatische piloot in het blik naar huis toe rijden zojuist.
Dacht in de verte een motor te zien, maar kon het niet helemaal goed zit dus zat er een beetje op te focussen, was toch rustig.
Denk geef het op, ff kijken hoe ver ik nog ongeveer moet.
Kijk naar links, HUH LANTAARNPALEN, HOE VER BEN IK WEL NIET DOORGEREDEN.
Helemaal in paniek waar ik nu weer uithang, zie ik ineens het bord met afslag zevenbergen: 1200meter
Schaamde me eigen wel even voor mezelf aangezien ik die weg met de ogen dicht kan rijden

Heb jij jezelf ff mooi voor lul gezet bij die agent...

heel de dag met de motor in de weer geweest. Kleine 150 km gereden, klein beetje sleutelen. Gezellig met m'n broer nog een rondje gereden waarbij m'n achterband ook een paar keer wegslipte. Toch maar nieuwe bandjes bestellen.

kortom. Topdag

Die teerstreep op de a12...die begint bij het gouwe aquaduct op de 2e baan van rechts gezien en die eindigt vlak voor de afrit Woerden.
Bijzonder lange streep, precies op de rijlijn.
Het is dan maar rechtdoor, maar irri is het wel.

ik ben blij dat ik voorburg niet hoef, want het is daar altijd een gedrang

Zonder waarschuwing lekker vlot richting airbourne plein rijden in Arnhem.. Hebben ze alles gefreesd en ligt de weg vol met grind / asfalt korrels...

Goed te doen maar een waarschuwing vooraf voor motorrijders was wel fijn geweest.

Afgelopen vrijdag aangehouden door de pliesie. Ik reed bij Amsterdam (van A6 naar A1 - bij dat Shell pompstation) en ik trok met een gangetje van 140 (max is 100) zo'n truttig blauw polo'tje rechts voorbij. Toen ik weer wat rustiger aandeed (120), haalde die truttenbak me weer in; ik keek naar links om me eens verkneukelen over opa en oma op stap om te zien dat het twee witte overhemden waren. U begrijpt, er ging veel door m'n hoofd; maar voor de verandering een keer geen seks en met name allerlei wilde gedachtes over boetes. En ja hoor, het polo'tje ging voor me rijden, bordje omhoog: "Politie, volgen" en meer van dat soort libido dodende teksten.

"Of ik het normaal vond om met zulke snelheden rechts in te halen", "geen stijl" (die hakte er bij mij diep, diep in) etc. Boete zou over de 200 euri bedragen voor de snelheid alleen. Ik heb alles meteen bekend en al mijn zondes opgebiecht; iets in de trant van "Ja ik zat fout, had ik niet moeten doen, ik heb geen smoesjes en m'n oma ligt helaas ook niet op sterven" (zou ook moeilijk gaan, die oude lui zijn allemaal dood en hebben geen erfenis achtergelaten! tut tut tut).

Ah fijn, het "WTF!?" moment kwam enige minuutjes later; ik kwam er af met een waarschuwing en een aantekening in het systeem. Ik rijd nu braaf de maximum snelheid + 10km er boven op. Ik durf niet harder. Kapot gemaakt, een beetje zoals in het boek '1984' - ik buig weer voor de verkeerssystematiek van Dr. Prof. Mr. Ir. Koos Spee Msc. ML. MBA. MA. en consorten en ik wil niet anders. So happy.

Dr. Phil, wat moet ik doen? Is het een kwestie van tijd? Zou ik ooit nog terugverlangen naar de tijd waarbij ik nog rebels was?

Ik ben in de war.

ben het er mee eens. brommer wordt gewoon door veel motorrijders gebruikt als min of meer liefkozende aanduiding van hun motor. Als iemand begint met "bromfiets" is het iets anders, maar als ie gewoon zegt 'gave brommer'.. tja leuk toch. Naar mijn idee heb je echt het inzicht van een bevroren visstick als je iemand die een positieve opmerking maakt daarop gaat afkammen.

brommert != brommer , zit een groot verschil tussen

ik trok met een gangetje van 140 (max is 100) zo'n truttig blauw polo'tje rechts voorbij.
...
"Of ik het normaal vond om met zulke snelheden rechts in te halen", "geen stijl"

Ik ben in de war.
Die agent creeert een situatie waar jij hem rechts in KAN halen, dan doe je dit op een goede snelheid (vlot want je wil zo kort mogelijk ernaast zitten), en vervolgens heb je geen stijl....

Klinkt als een agent die niet helemaal weet hoe je veilig rijdt, maar slechts de regeltjes kent
Ik moet zeggen dat ik dat toch wel even duidelijk zou maken aan meneer de blauwe pet

Laatst bewerkt:

Ik heb hem bedankt voor het compliment, voor de benoeming echter niet. Mijn eigen inzicht mag dan een bevroren visstick zijn, maar mijn "brommer(t)" is gewoon een motor

en dan krijg je dus een boete.

altijd "ja meneer, nee meneer "

kleinste kans op een chagrijnig iemand tegenover je....

edit: ben het overigens wel met je eens, als een agent niet volledig rechts houdt... tsja... beetje hypocriet om dan boetes uit te delen aan iemand die zichtbaar rechts inhaalt...

m'n zwager is agent en zegt dat hij altijd de boete uitdeelt aan de linksrijder, niet de rechts inhalende persoon (mits het een beetje normaal gebeurt en hij de linksrijder kans geeft terug naar rechts te gaan)

Laatst bewerkt:
Klinkt als een agent die niet helemaal weet hoe je veilig rijdt, maar slechts de regeltjes kent
Ik moet zeggen dat ik dat toch wel even duidelijk zou maken aan meneer de blauwe pet
Ik vond persoonlijk weinig 'ergs' aan mijn creatieve en dynamische inhaalactie; vind ik nog steeds. Echter, de ervaring leert mij dat als je mensen gelijk geeft en de grote 'huilie huilie, wat was ik toch erg'-broek aantrekt, je vaak meer bereikt. De blauwe petten hadden mij ook een dikke boete kunnen geven; dat is niet gebeurd; gewoon vriendelijk en amikaal achtig doen en je hebt de grootste kans om onder je fouten (eerlijk is eerlijk - ik heb de regels immers niet uitgevoerd) uit te komen. Zij hebben de regels achter zich en regels zijn nu eenmaal niet altijd even praktisch.

De situatie ter plekke is dat er ongeveer 4 á 5 banen zijn en ik op de meeste rechtse (ik ben vrij stringent in het zelf zo rechts mogelijk houden) zat toen ik besloot in te halen; dat zou betekenen dat ik 4 banen naar links moest om vervolgens achter het polo'tje te zitten (die iemand inhaalde die in een van de middelste banen zat) - ze reden zelf volgens mij 110 ofzoiets dergelijks. Zelf reed ik, afgezien van het rechts inhalen en de snelheid, correct; ik gebruik altijd de richting en in houd altijd zo veel mogelijk rechts aan, matigde mijn snelheid naar 120 toen ik klaar was met mijn inhaal dingetje. Ik neem aan dat ze dat zo ook wel een, twee, drie hebben gezien.

Ik ben al lang blij dat ik onder een boete uit ben gekomen. Ik doe het verlopig even niet meer zo.

Vanochtend Westvlietweg, richting Leidschendam.

3 bekeuringen in 30 seconden door een rode motorscooter:

1. Mij inhalen op mijn eigen rijstrook (nou ja, de rijstrook waarop ik mij bevond, dan)
2. Veeeel harder rijden dan de toegestane snelheid van 50 (minstens 90 schat ik)
3. Vervolgens lekker door rood knallen

Knap gedaan hoor! Oh ja, je hebt ook een lelijke scooter...

(als je nou nog zwaailichten en zo had gehad, ok...)

Laatst bewerkt:
inhalen op eigen rijstrook is boete sinds wanneer??

Ik ben mijn kenteken plaat verloren onderweg......

Boete bij inhalen in dezelfde rijstrook, als er een doorgetrokken streep wordt overschreden en als tijdens inhalen, gevaar of hinder wordt veroorzaakt (o.a. art.5 WvW)

Zonder kentekenplaat(verlichting/achterlicht) doorrijden, na deze verloren, is altijd boete....bij controle

Laatst bewerkt:

In België wordt inhalen op dezelfde rijstrook niet beschouwd als inhalen. Het wordt beschouwd als passeren (weet niet waar ze hierin verschil zien ). Dat wil zeggen, dat vroeger, toen filefilteren nog niet wettelijk toegestaan was, je toch geen boete kon krijgen als je daarbij op dezelfde rijstrook voorbijstakt. Maar aangezien je enkel links mag inhalen (passeren), moest je daarbij dus op het tweede baanvak gezien van links blijven. Nu ja, dat was/is natuurlijk gewoon niet mogelijk (en idd dom/zot), en niemand hield er zich dus aan. En een boete kreeg je toch ook nooit voor het filefilteren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.