Het grote wat ik onderweg heb meegemaakt topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
was 'm kwijt.

Gisteren in de file op de A9 wel even ruimte gemaakt voor een collega brommert die kort op mijn staart zat. Hij reed daarna wel erg vlot door de file. Daar maak je geen vrienden mee.

Zag vanmorgen een gozer op een motor ineens stapvoets rijden (en dan niet zo heel erg goed ook, veel slingeren) waardoor een Mini hem op dezelfde strook inhaalde in de bocht,(richting de snelweg, A10 oprit vanaf de Haarlemmerweg). Ik dacht: wat doet die nou? Motorpech? Bleek een leerling te zijn die zijn instructeur kwijt was geraakt (die stond bij het stoplicht).

Gelukkig heeft die leerling het er heelhuids vanaf gebracht
na die inhaal aktie van die Mini :]

Laatst bewerkt:
Bijna platgereden in de file...

Door een motorrijder!

Ik zag hem pas in zijn spiegels kijken toen hij al voor me zat en het dus eigenlijk al veel te laat was. Dit was namelijk binnen anderhalve meter.

Gelukkig had ik hem allang gezien op de andere rijbaan, maar dat verwacht je toch niet zo van mede-motorrijders.

Laatst bewerkt:
Ik reed lekker tussen de file door en dan merk ik dat er soms mensen zijn die opzettelijk naar het midden sturen... Waarom echt denk ik dan.

Ben dan echt in staat om er een spie....

Die rijden zelf geen motor :]

Laatst bewerkt:
Bijna platgereden in de file...

Door een motorrijder!

Ik zag hem pas in zijn spiegels kijken toen hij al voor me zat en het dus eigenlijk al veel te laat was. Dit was namelijk binnen anderhalve meter.

Gelukkig had ik hem allang gezien op de andere rijbaan, maar dat verwacht je toch niet zo van mede-motorrijders.

Eerf,

Dank voor het zo pakkend vastleggen van mijn persoontje rijdend op de brommer :)

Mijn welgemeende excuses voor mijn abrubte manoeuvre. Ik heb jou idd ook rechts van mij door de file zien rijden en dacht nog "bij het naar de andere baan steken even op de andere motorrijder letten".

Echter door een remactie van de blikker voor mij zag ik mij genoodzaakt mijn zijdelingse beweging naar rechts met meer "inzet" en een iets verhoogde snelheid door te zetten om een kop-staartje te voorkomen. Dit is niet de wijze waarop ik dergelijke acties pleeg te doen.

Nogmaals mijn excuses hiervoor en dank dat je goed anticipeerde :} . Gister in ieder geval beter dan ik :$

Laatst bewerkt:
Ik reed lekker tussen de file door en dan merk ik dat er soms mensen zijn die opzettelijk naar het midden sturen... Waarom echt denk ik dan.

Bij een stilstaande file (stond al iets van 30 minuten volledig stil), het volgende meegemaakt.
Van die figuren die ook opzettelijk naar het middensturen, verwensingen schreeuwen bij het voorbij rijden, rommel/peuken net voor je uit de raam gooien, toeteren. Het gebeurde mij drie keer door dezelfde twee auto's.
(twee auto's vol met sjonnie types die de file enkele malen over de vluchtstrook voorbij reden en weer ergens er tussen propte, vandaar dat ik ze drie keer passeerde over de as-streep)

Wat zijn het toch stumpers denk ik dan maar. Schouders ophalen en doorrijden.. 8-)

Eerf,

Dank voor het zo pakkend vastleggen van mijn persoontje rijdend op de brommer :)

Mijn welgemeende excuses voor mijn abrubte manoeuvre. Ik heb jou idd ook rechts van mij door de file zien rijden en dacht nog "bij het naar de andere baan steken even op de andere motorrijder letten".

Echter door een remactie van de blikker voor mij zag ik mij genoodzaakt mijn zijdelingse beweging naar rechts met meer "inzet" en een iets verhoogde snelheid door te zetten om een kop-staartje te voorkomen. Dit is niet de wijze waarop ik dergelijke acties pleeg te doen.

Nogmaals mijn excuses hiervoor en dank dat je goed anticipeerde :} . Gister in ieder geval beter dan ik :$

Kijk, mooi! Geen punt.
Excuses aanvaard en tot zwaais :W

Vanochtend op de N201 bij Aalsmeer/Schiphol-Rijk dacht ik even dat ik een memo van de overheid had gemist. Het leek wel alsof rood het nieuwe groen was. :') Een stuk of vijf mensen die door donkerrood zijn gaan rijden, inclusief een vrachtwagenchauffeur.

Laatst bewerkt:
Vanochtend op de N201 bij Aalsmeer/Schiphol-Rijk dacht ik even dat ik een memo van de overheid had gemist. Het leek wel alsof rood het nieuwe groen was. :') Een stuk of vijf mensen die door donkerrood zijn gaan rijden, inclusief een vrachtwagenchauffeur.

Wist je dat niet? Is al jaren zo. Zeker ook de memo gemist over het niet langer hoeven te gebruiken van de richtingaanwijzer?

... ;)

Laatst bewerkt:
Vanmorgen op de A29 lag er een auto ondersteboven in de middenberm. Er stond al wat volk omheen en auto's om hem af te schermen. Maar er zijn daar geen kruizen om de baan af te kruizen. En ik kom daar dus aan (met de auto) en je realiseert je dan wel weer even hoe hard 130 km/u is als je een stilstaand object op je baan ziet staan. Gelukkig was het er niet onoverzichtelijk of zo, maar ik vond het niet zo slim van de "hulpverleners"om op de snelweg te gaan staan, al was het met een oranje hesje aan. Zet dan je auto strategisch neer en zorg voor je eigen veiligheid. Gelukkig zag ik de prof's in de verte aankomen.

Verzoek om vanaf dit deel 15, berichten te plaatsen die alleen :] gerelateerd zijn.
Het leukst is natuurlijk waarbij je zelf op de :] rijdt maar in ieder geval dat wat je hebt meegemaakt er een :] of meerdere :] :] :] ders bij betrokken zijn.

In de vorige delen ging het vaak over ingeblikten en de schrijver zelf ook ingeblikt was.

Sorry, het topic heet wat ik onderweg meemaakte. We hebben nooit afgesproken in welke hoedanigheid we dat meemaakten en het is tot nu toe meer een algemeen verkeerstopic geweest. Ik deel je mening niet dus.

Laatst bewerkt:
:^ zie op deel 1
Ik lees daar het volgende:
Aangezien meerdere mensen wel eens een topic openen waarin zij vertellen wat ze hebben mee gemaakt op de weg leek het mij een goed idee om eens een algemeen topic hierover te beginnen. Nee dit is geen calimero topic, het moet er eentje worden met leuke/gekke/spannende gebeurtenissen die MF'ers onderweg hebben mee gemaakt. Waar en wanneer maakt niet uit, als het maar tijdens het rijden was.

Daarin staat letterlijk dat je mag vertellen wat jij hebt meegemaakt, mits het maar tijdens het rijden was. Daar staat niets over motor of auto... (klik)

Ik lees daar het volgende:

Daarin staat letterlijk dat je mag vertellen wat jij hebt meegemaakt, mits het maar tijdens het rijden was. Daar staat niets over motor of auto... (klik)
Wellicht dat "Freakie_1" zelf ook :] kan uitleggen wat hij met "tijdens het rijden"
bedoeld heeft :Y

Opvallend is wel dat zijn eerste bericht over zijn :] avontuur gaat en wel toepasselijk is voor een Motor Forum ;)

De avonturen die alleen blikkers gerelateerd, dus zonder betrokkenheid van :] ders, zijn zouden b.v. in het "Off Topic" gedeelte van het :] Forum geplaatst kunnen worden.

Sorry, het topic heet wat ik onderweg meemaakte. We hebben nooit afgesproken in welke hoedanigheid we dat meemaakten en het is tot nu toe meer een algemeen verkeerstopic geweest. Ik deel je mening niet dus.

Ik ben het hier mee eens.. ookal vind ik de :] veel interessanter 8-)

Viel mij ook al op. Ernaast dan vol in de claxon of toerenbegrenzer maar dan nog geen reactie dan weet je gewoon dat ze het er om doen. :N |(

Sorry, het topic heet wat ik onderweg meemaakte. We hebben nooit afgesproken in welke hoedanigheid we dat meemaakten en het is tot nu toe meer een algemeen verkeerstopic geweest.
Wat ik onderweg meemaakte, als :] ...toch ?

Of zou de Topic starter hier op MF "als automobilist" mee bedoeld hebben :?

Nooit afgesproken, zouden we vanaf dit deel 15, toch mee kunnen gaan beginnen :Y

Het zijn maar "verzoeken" en bij geen interesse blijft het zoals het is })

Dat is het mooie van democratie...zelfs op een :] Forum.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan