Het grote Vespa GTS topic

Col d'Aubisque is even te ver naar het westen om nu mee te pakken, dat stuk doe ik een volgende keer.
De transhumance doen ze nu zeker met vrachtwagens? Ik heb die boven in de bergen vandaag wel gezien, met een een berg vee rondom.
Oh met de vrachtwagen is wat minder...
En je moet inderdaad altijd iets overlaten om voor terug te komen 😊
 
Claxon is over het algemeen niet nodig, en om iemand te waarschuwen is de standaard claxon helemaal prima wat mij betreft. Toeteren achteraf kan natuurlijk wel ontspannend werken 🥲
We zijn 2 x bijna van de weg gedrukt, nog meer gas bijgeven kon niet dus in de ankers 😬… ze keken gewoon niet uit, een claxon die een beetje indruk maakt is dan wel prettig 😂😂
 
Viel mij ook op. En ook redelijk geprijsd.
Heb zelfbvan december tm maart lopen zoeken, ook in België maar uiteindelijk voor een nieuwe gegaan.
Nou dat redelijk geprijsd vind ik wel meevallen, de nieuwe zijn de laatste jaren nog al in prijs gestegen
Vespa’s van een jaar of 4 oud willen ze bijna de toenmalige nieuw prijs voor , vooral particuliere verkopers vragen zoveel dat ik voor minder bij een dealer terecht kon , met ook nog een jaar garantie en een beurtje
 
Nou dat redelijk geprijsd vind ik wel meevallen, de nieuwe zijn de laatste jaren nog al in prijs gestegen
Vespa’s van een jaar of 4 oud willen ze bijna de toenmalige nieuw prijs voor , vooral particuliere verkopers vragen zoveel dat ik voor minder bij een dealer terecht kon , met ook nog een jaar garantie en een beurtje
Ja daar liep ik toen ook tegen aan en is dus blijkbaar nog zo. Ik zag alleen wat HPE's met een leuke korting ten opzichte van de nieuwprijs maar verder blijven ze duur.
 
(...)

En ik wil een claxon met wat meer geluid , een luchthoorn is niet nodig maar meer dan dat er nu op zit zal toch wel moeten kunnen…. Iemand toevallig tips ?

Alvast bedankt voor de moeite 👍
Ik rij al 44 jaar met de auto en met de motorfiets, en in al die jaren heb ik de claxon minder dan de vingers op één hand gebruikt, en dat mogen de vingers van de hand van een houtbewerker zijn.
Met andere woorden: ik kan me niet herinneren wanneer ik de claxon ooit heb gebruikt.
 
Ik rij al 44 jaar met de auto en met de motorfiets, en in al die jaren heb ik de claxon minder dan de vingers op één hand gebruikt, en dat mogen de vingers van de hand van een houtbewerker zijn.
Met andere woorden: ik kan me niet herinneren wanneer ik de claxon ooit heb gebruikt.
Ik ook nooit , op twee motorfietsen zelfs een toeter , in mij auto zou ik moeten zoeken waar de knop zit , ik ben geen Turk 😁
 
Wat bedoel je met "ik ben geen Turk"?
Op vakantie in Zuid-Frankrijk enkele jaren geleden, in Menton, niet ver van de Italiaanse grens, kwamen we terecht in een trouwstoet, en daar werd wat afgetoeterd.
En vorig jaar in Italië, in Viterbo, zelfde verhaal.
 
Ze zijn wel belabberd te bereiken. Ik probeer ze al dagen te bellen…
Per mail gaat het tegenwoordig goed. Eerder niet. Ik zat zelfs te klagen over hun omdat ik serieuze interesse had in een GTS 2023 begin dit jaar en ze reageerde maar niet. Na wat onderzoek en telefonisch contact bleek......dat mijn mails in het spam terechtgekomen waren. Ze hadden het nooit gezien. Dat is wel pech voor ze, had het liefst de GTS bij hun gekocht maarja!\

Ik heb nu mailcontact met Roy Fennebeumer en heb hem bestookt met allerlei vragen over de 10K beurt, upgrades enz. en hij gaat op alles uitgebreid en snel in. Dus TOP! Ik ga er volgende week heen voor de 10K beurt, brembo voor enz. Banden+velgen volgen in oktober.
 
Uiteraard heb ik ze niet op zondag gebeld 😉
het lijkt erg lastig een bedrijf te vinden die 12 inch kan balanceren.
Dan bestel je je velgen compleet met banden bij Sip ofzo, dan is het meteen geregeld.
Mijn bandenboer kan overigens wel 12 inch balanceren, maar zit niet in jouw regio.
 
Ik ergerde me aan die dikke originele handvaten op de Vespa
Dus nu de beste erop die er zijn , zoveel beter( en niet die rizoma prijzen )
IMG_2769.jpeg

En duo stepjes gespoten
IMG_2770.jpeg

En een telefoon houder beugeltje gemaakt
IMG_2767.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan