Het grote Vespa GTS topic

Ik heb zojuist de 13 inch SIP Pardoi glanszwarte velgen besteld + toebehoren en banden. Bandenmaat
Micheline City Grip 2: voor 130/70-13 en achter 140/60-13. :-).
De verwachte levering van die 13 inch velgen is 20 oktober (pas). Dus dan nog even langs Vespucci. Banden kan ik zelf wel monteren op de scooter maar niet de tools om de rubbers om de velgen te doen. Dus even langs Apeldoorn en dan mogen zij alles doen. Laten we zeggen eind oktober komen de "originele" glanszwarte 2023 velgen dus van mij beschikbaar. Laat maar weten of je interesse hebt!
Nice! Misschien een idee om de OEM wielen te bewaren? Kun je evt winterbanden op zetten of weer origineel maken bij evt verkoop.
 
Vespa vandaag opgehaald 🥳🥳👍.

Ik meen dat ik hier eerder een linkje voorbij heb zien komen van een vespa onderdelen / schema werkplaatsboek 🤔
Ik kan het niet meer terug vinden , heeft iemand een linkje 😬👍.

En ik wil een claxon met wat meer geluid , een luchthoorn is niet nodig maar meer dan dat er nu op zit zal toch wel moeten kunnen…. Iemand toevallig tips ?

Alvast bedankt voor de moeite 👍
 

Bijlagen

  • IMG_2167.jpeg
    IMG_2167.jpeg
    451,7 KB · Weergaven: 2
  • IMG_2171.jpeg
    IMG_2171.jpeg
    323,8 KB · Weergaven: 3
Ik ben weer terug van een week motorrijden in Oostenrijk. Veel Vespa's gezien (allemaal mooie nieuwe), erg populair onder de lokale bevolking (zelf was ik op mijn grote Italiaan).
Op de terugweg zag ik nog in Duitsland deze grappige Vespa bankjes bij een Duitse Autohof/rasthof.
 

Bijlagen

  • IMG_8678.jpeg
    IMG_8678.jpeg
    408,7 KB · Weergaven: 2
  • IMG_8859.jpeg
    IMG_8859.jpeg
    367,3 KB · Weergaven: 2
Vespa vandaag opgehaald 🥳🥳👍.

Ik meen dat ik hier eerder een linkje voorbij heb zien komen van een vespa onderdelen / schema werkplaatsboek 🤔
Ik kan het niet meer terug vinden , heeft iemand een linkje 😬👍.

En ik wil een claxon met wat meer geluid , een luchthoorn is niet nodig maar meer dan dat er nu op zit zal toch wel moeten kunnen…. Iemand toevallig tips ?

Alvast bedankt voor de moeite 👍
Bekende Vespa hier op het forum 👍
 
Ik rij nu een week rond in de Pyreneeën, maar behalve onze eigen GTS-jes geen andere tegengekomen. De meeste globetrotters rijden op adventure bikes tegenwoordig.
Ik ben benieuwd of ik komende week nog een GTS ga tegenkomen. Ik rij nog even in de rondte in ieder geval.
Aha, volgens mij volg ik jou op Instagram 😊
 
Zeker mijn favoriete bergen tot nu toe. Ik dacht dat Italië, Oostenrijk, Zwitserland, Schotland en Noorwegen al te gek waren, maar dit overtreft alles.
Ja, het is nog lekker ruig. En je komt alles tegen op de weg, paarden, schapen en grote roofvogels in de lucht. Gaan jullie ook nog naar de Col d'Aubisque? Dat is mijn favoriete pas.
Ook leuk om heen te gaan is de transhumance, dan halen ze al het vee uit de bergen. Vaak zie je aanplakbiljetten in de dorpjes wanneer het plaatsvindt.
 
Ik rij nu een week rond in de Pyreneeën, maar behalve onze eigen GTS-jes geen andere tegengekomen. De meeste globetrotters rijden op adventure bikes tegenwoordig.
Ik ben benieuwd of ik komende week nog een GTS ga tegenkomen. Ik rij nog even in de rondte in ieder geval.
Ik zag van de week bij Louis zo’n flesje race remvloeistof staan was 20€ maar wel geloof ik tot 336 graden
 
En ik wil een claxon met wat meer geluid , een luchthoorn is niet nodig maar meer dan dat er nu op zit zal toch wel moeten kunnen…. Iemand toevallig tips ?
4 dagen geleden is deze video door Scooterwest online gezet. Ik zou zoiets als dit ook wel willen....
Montage lijkt me een bitch gezien de weinig ruimte en moeite die je moet doen om er uberhaupt bij te komen.
 
Kun je evt winterbanden op zetten of weer origineel maken bij evt verkoop.
Zijn er nou echt goede winterbanden? Ik rijd wel hele jaar door dus zou nuttig kunnen zijn! Ik dacht dat de city grip 2 wel all year round banden waren? Als je tips hebt hoor ik het graag!
 
Ja, het is nog lekker ruig. En je komt alles tegen op de weg, paarden, schapen en grote roofvogels in de lucht. Gaan jullie ook nog naar de Col d'Aubisque? Dat is mijn favoriete pas.
Ook leuk om heen te gaan is de transhumance, dan halen ze al het vee uit de bergen. Vaak zie je aanplakbiljetten in de dorpjes wanneer het plaatsvindt.
Col d'Aubisque is even te ver naar het westen om nu mee te pakken, dat stuk doe ik een volgende keer.
De transhumance doen ze nu zeker met vrachtwagens? Ik heb die boven in de bergen vandaag wel gezien, met een een berg vee rondom.
 
Laatst bewerkt:
Zijn er nou echt goede winterbanden? Ik rijd wel hele jaar door dus zou nuttig kunnen zijn! Ik dacht dat de city grip 2 wel all year round banden waren? Als je tips hebt hoor ik het graag!
Ik heb in het verleden Heidenau gehad voor de winter, maar red me eigenlijk prima met de City Grip 2. Met de Heidenau bandjes ging ik ook wel door een laag sneeuw, maar die fase heb ik wel een beetje gehad. Nu werk ik vanaf thuis als er sneeuw ligt.
 
4 dagen geleden is deze video door Scooterwest online gezet. Ik zou zoiets als dit ook wel willen....
Montage lijkt me een bitch gezien de weinig ruimte en moeite die je moet doen om er uberhaupt bij te komen.
Thnx , hmm na het zien van het filmpje doe ik het nog ff met de originele claxon 😂👍 wordt een complete verbouwing.
Zal een keer kijken naar een ronde claxon van 115db , zag nl ook dat er van 100db zijn verwacht dat die op de vespa zitten maar dat moet ik eerst even meten voor ik eraan begin.
 
Claxon is over het algemeen niet nodig, en om iemand te waarschuwen is de standaard claxon helemaal prima wat mij betreft. Toeteren achteraf kan natuurlijk wel ontspannend werken 🥲
 
Ik heb zojuist de 13 inch SIP Pardoi glanszwarte velgen besteld + toebehoren en banden. Bandenmaat
Micheline City Grip 2: voor 130/70-13 en achter 140/60-13. :-).
De verwachte levering van die 13 inch velgen is 20 oktober (pas). Dus dan nog even langs Vespucci. Banden kan ik zelf wel monteren op de scooter maar niet de tools om de rubbers om de velgen te doen. Dus even langs Apeldoorn en dan mogen zij alles doen. Laten we zeggen eind oktober komen de "originele" glanszwarte 2023 velgen dus van mij beschikbaar. Laat maar weten of je interesse hebt!
Als ze echt zwart zijn (ze lijken namelijk meer antraciet op internet) dan ben ik wel geïnteresseerd. Laat maar weten als je er aan toe bent.
 
Ik heb een Stebel Nautilus luchthoorn (volgens mij 139dB) op mijn Vespa zitten en ik moet bekennen, dat geeft me wel een veilig gevoel. Als ik met de Kawa rijd met dat simpele claxonnetje (miep miep) heb ik toch altijd het gevoel dat ik wat mis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan