Het grote Triumph Sprint ST & GT Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik ga toch ook weer aan de slag: er komt een pro-oiler aan en ik ga er Xenon op zetten. Van de zomer ga ik hem laten spuiten. Dus grote veranderingen komen eraan!
Zit die pro-oiler er al op, Boos? Op de mijne komt er ook één en ben me een beetje aan het oriënteren op de plaatsing van het geheel.

Ik heb zelf twee topics gevonden op Triumphrat.net:
Olietankje achter de kuip
Olietankje in het kastje

Maar hoe meer ideeën om uit te kiezen hoe beter.
 
Zit die pro-oiler er al op, Boos? Op de mijne komt er ook één en ben me een beetje aan het oriënteren op de plaatsing van het geheel.
Olietankje in het kastje

Maar hoe meer ideeën om uit te kiezen hoe beter.
Ruimte boven koplamp ga je waarschijnlijk nodig hebben voor xenon ballasts toch ?

[me="Ted"]heeft ook nog pro oiler thuisliggen vanaf vorige motor, dus blijf erin geinteresseerd O-)[/me]
 
Laatst bewerkt:
Geen idee hoe dat gaat met xenon. Ik bestel dat gewoon en dan wordt het geregeld. Wel zo gemakkelijk, wel minder leuk. Maar goed, in die knutseltijd ga ik dan wel weer rijden :)

Met de plaatsing van de pro-oiler wil ik me wel een beetje bemoeien. Enerzijds omdat ik weet waarover ik paart, ik heb er al twee op mijn vorige motoren geïnstalleerd, anderzijds omdat ik dat spul gewoon op handige plaatsen wil hebben.
 
zo het eruit een rode met topkoffer. :$

2008_Triumph_Sprint_ST_red.jpg
 
zo het eruit een rode met topkoffer. :$

[afbeelding]
en ook gelijk de goede ruit van Scubarider erbij gezocht :Y

Of had je toch een iets andere ruit ?

[me="Ted"]probeert te achterhalen tot welke maat laptop nog in de zijkoffers past :X ivm laptop mee op vakantie om alle film-sd-kaarten op te kunnen legen ...[/me]

(groot plan met 1 vholder, 5 vholdr (nokia)accu's, 5 2gb sd-kaarten en maar dag in dag uit continue filmen :P )
 
Laatst bewerkt:
hij bestaat echt. een gele sprint st 1050
YellowSprint01.jpg



dan een sprintst met show model
MotoeMulhero.jpg


en met witte velgen
IMG_1120.jpg


P1000735.jpg

P1000736.jpg
 
Laatst bewerkt:
zo het eruit een rode met topkoffer. :$

[afbeelding]
Zo gaat het er wel ongeveer uitzien ja, als ik hem tenminste poets. maar ga jij je nou zitten schamen voor mijn topkoffer? Het moet niet gekker worden. Maar om het nog een beetje erger te maken: de getoonde topkoffer is die van Triumph, en die ziet er met de buiging en het topschild in kleur nog een beetje uit. Door die buiging past mij laptop alleen totaal niet in dat ding, dus komt er bij mij weer een Givi V46 op
givi%20v%2046.jpg

Wel met ingebouwd extra remlicht, lijkt me af en toe in de ochtendspits best prettig :P

en ook gelijk de goede ruit van Scubarider erbij gezocht :Y

Of had je toch een iets andere ruit ?

[me="Ted"]probeert te achterhalen tot welke maat laptop nog in de zijkoffers past :X ivm laptop mee op vakantie om alle film-sd-kaarten op te kunnen legen ...[/me]

(groot plan met 1 vholder, 5 vholdr (nokia)accu's, 5 2gb sd-kaarten en maar dag in dag uit continue filmen :P )
Nee, dat is inderdaad gelijk de goede ruit. Maar ik denk dat ik in de lente en zomer met de standaard ruit zal rijden, om als het weer wat rotter wordt de hogere te monteren. Bij 30 graden is alle rijwind toch meegenomen 8-)

Voor jouw gebruikt zou ik een mini laptop kopen. Zit geen harddisk in die kapot trilt, alles op solid state geheugen. Voor die films stop je dan een XXS externe harddisc in je binnenzak, daar trilt het een stuk minder.

speciaal voor TED

[afbeelding]
Triumph Sprint ST Teddy Bear

;)
Wat lief dat je speciaal voor Ted je knuffel een Triumph shirtje aangetrokken hebt. Vind mijn dochter van vijf ook leuk, beren aankleden :+

Jup! De ST 1050 is ook speciaal voor deze vrouw gemaakt

[afbeelding]
:? Dus soms is twee toch beter?
 
Hallo allemaal :W

Vraagje: Weet iemand hoe je dit van de motor kan demonteren?? :?

@ lexe : ben zo brutaal geweest om jou foto te gebruiken..... :$

full
 
Laatst bewerkt:
dat is een goede. ik neem aan dat de achter bekapping (is 1 geheel, 4x schroef) er af moet.
of wil je alleen die stang met bollen verwijderen ??Ja ik wil het hele geheel eraf hebben.... Ik ben al begonnen, en heb al 1 schroef eruit alleen de ruimte van de 2e schroef geeft wat meer problemen omdat de ruimte van de bekapping smaller is.... ( liefst laat ik de bekapping zitten en hoop dat ik met mijn steeksleutel hem los krijg .....

:W

geeft niet. kom het geld later wel incasseren :P

_O-
 
Laatst bewerkt:
was lekker weer vandaag dus vanavond ff mijzelf uitgelaten op de sprint en een toerritje van 50km gedaan.
ik moest ff :P
 
hoe was het bij hyperpro :9
interessante dag *D

jaar of 5 geleden, net nieuw binnen motorwereld, had ik toen een hornet 600 en zat op verschillende motorfora, en men was het er toen over eens dat de vering te slap was... Via een belgisch hornet forum toen meegedaan met een hyperpro ombouw dag, niet echt wetende wat ik kon verwachten, maar ik kreeg er toen een heel andere (betere) motor voor terug. Was de beste investering in de motor toen.

Dan afgelopen jaar, andere motor, de triumph Sprint ST 1050 : Nu had ik na de nodige aanpassingen op de triumph niet gevoel slechte vering te hebben, maar alle rebounds en dempings stonden tot max. ingesteld en nog zat er beweging in de motor bij gaswisselingen/ remmen, terwijl het soms ook te hard geveerd was. Zat dus niet een echt goed midden in, en gezien de ervaringen met hyperpro en de progressieve vering in combinatie met montage door hyperpro werknemers & persoonlijke aanpak icm gesprek op de beurs dat ze mijn gewicht goed wisten af te veren, een afspraak gemaakt.

20 maart : Na een koud ritje was ik er om 8:45. babbeltje maken, wat warme thee naar binnen gieten. Helaas was diegene die ik gesproken had op de beurs en mijn motor onderhanden zou nemen vandaag ziek, maar er stonden 2 anderen voor me klaar, hoefde gelukkig niet rechtsomkeers naar huis.

Ook even mijn wensen doorgenomen, wat dus een goed verende motor was, ondanks mijn zware gewicht. Op de motorbeurs nog over gehad om er zwaardere veren in te zetten, maar onderhand vond men dat blijkbaar toch niet nodig, iig de achterveer zou dan weer te zwaar worden , dus er gingen de standaard sprint verenkit in, die trouwens al stuk zwaarder is dan wat triumph monteert.....

... en toen gingen ze aan de slag. eerst de achterveer, ze hadden het nog knap lastig met verwijderen van dat hele ding, uiteindelijk de lucht uit de achterband laten lopen, wat net dat beetje extra ruimte gaf dat de achteras naar beneden kon worden gedrukt (achterband ingedrukt thv de middenbok-steun) , daarna originele veer eraf, wat schoonmaken en smeren en daar dat de paarse veer op.
Daarna de voorvering aan de beurt. Beide veerpoten ervanaf, open maken en veren en alle olie eruit, nieuwe 7.5 olie erin en uiteraard ook nieuwe veren en weer in elkaar zetten en monteren.
Toen dat klaar was kon 1 van de 2 monteurs verder met een andere klus, immers afregelen etc heb je maar 1 monteur voor nodig.

na de standaard voorgeschreven settings te hebben ingesteld, werd er bekeken hoe om te gaan met de zwaardere belasting, achter werd de veervoorspanning (2 ringen uit) en de demping (op halve slag na dicht) als ideaal bepaald terwijl ik al zittend op de motor de monteur steeds de achterkant hard indrukte. Voorkant beetje zelfde verhaal, al is daar alleen veervoorspanning te regelen, en we kwamen uit "1 ring hoog"
(zwaardere veren waren dus inderdaad niet nodig)

Daarna proefritje door industrieterreintje om te kijken of het klopt : veert het lekker, doen de remmen het nog etc). Reed hartstikke lekker, maar een echt vergelijk had ik niet, aangezien ik nog niet veel ritjes dit jaar gedaan heb, laat staan "volle bak" (echter gedurende terugrit via touristische dijkenroute wel gemerkt dat de motor minder duikt/schommelt bij remmen&accelereren, waar de sprint bij aflevering vorig jaar door kon gaan voor zo'n speeltuin wipkip)

Ok alles dus klaar, laatste bak thee, laatste vragen, kon altijd nog vragen stellen later/ooit , stickerset en cap ontvangen, afrekenen en dat was het dan om 12 uur, dus zo'n 3 uur bezig geweest .....

En dan gelijk testen uiteraard :] via allerlei bochtige dijkjes langs waal, rijn en ijssel kwam ik voldaan weer terug in Zwolle. Motor is er zowieso op vooruit gegaan, motor rijdt(veert) nu immers beter met minder zware instellingen als daarvoor ......

Dus ik ben er erg blij mee, morgen weer een rit door de achterhoek om te "testen" :] :P
 
Laatst bewerkt:
@ted. hadden ze geen grote dopsleutel 46mm om het achterwiel teverwijderen.
anders neem ik volgende week mijn eigen dopsleutel mee.

*O* lexe mag a.s. donderdag gezellig naar hyperpro voor een upgrade van de veren. *O*
wordt vervolgd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan