Het grote Suzuki XF650 'Freewind' Topic (Deel 1)

Meet de laadspanning eens op de accu polen. Vermoed van niet, maar is wel een symptoom dat hij even meer toeren maakt en dan wegvalt.

Ook kun je stationair even met deo langs de verschillende aansluitingen van de carburateurs. Gaat hij hoger on toeren heb je je lek.
 
Heeft er iemand een cilinderkop en nokkenas voor een XF650. Helaas is deze helemaal versleten. Heb de motor korte tijd geleden gekocht voor mijn vriendin, na enkele ritjes kwam er helaas behoorlijk wat olie tussen te koppakking uitgelopen. Toen besloten alles na te lopen en ben ik dit probleem tegen gekomen. Mocht iemand iets hebben, dan hoor ik het graag!
 

Bijlagen

  • 393816550_2527135927467466_727256750997700847_n.jpg
    393816550_2527135927467466_727256750997700847_n.jpg
    343,1 KB · Weergaven: 2
Heeft er toevallig nog iemand een orginele link setje liggen voor de achterkant? eventueel te ruil tegen een verlaagde set.
 
Thanks,
Ik zie alleen op 04F staan, dat staat op de mijne ook dus misschien heb ik toch geen verlaagde link. iemand zin om op zijn link te checken?
 
Thanks,
Ik zie alleen op 04F staan, dat staat op de mijne ook dus misschien heb ik toch geen verlaagde link. iemand zin om op zijn link te checken?
Dit is de originele, daar staat ook 04 op, andere niet originele korte zal waarschijnlijk niks op staan.
Dit is de zadelhoogte, dus even opmeten,
Seat height830mm
1714827769941.png
 
Iemand een achterlicht liggen waar 'ie niet de hoofdprijs voor vraagt?
Een nieuwe kost 339,- 😬, dat is wel een hoofdprijs. 😉
 
Laatst bewerkt:
Die van Roukama had ik al gevonden maar ik wou zien of het nog goedkoper kon. Missie geslaagd, dankjewel :t
Edit: moet ik wel eerst even wachten op antwoord of ik het kan afhalen want verzenden kost 13.5 euro :')
 
Laatst bewerkt:
Toch maar eens tijd om mijn XF te showen die ik heb omgebouwd voor TET rijden. Ik heb zelf een verstelbare rally tower met Hella lampen ontworpen en gemaakt, Rade garage scherm erop, hoog spatbord, USB en 12v socket.

IMG_20240617_201208578.jpg


De volgende stap zijn voorpoten van een RM125 erop knutselen (13cm extra veerweg) en een 21 inch voorwiel met de XF naaf spaken.

IMG_20240617_203229142.jpg
 
Die van Roukama had ik al gevonden maar ik wou zien of het nog goedkoper kon. Missie geslaagd, dankjewel :t
Edit: moet ik wel eerst even wachten op antwoord of ik het kan afhalen want verzenden kost 13.5 euro :')
Al besteld?

Ik denk dat ik hem namelijk nog wel heb liggen.
 
Nee nog niet besteld, kost 13 euro om te verzenden en Drunen is me wat ver om eventjes op en af te gaan voor enkel een achterlicht 😅
t Is dat ik zoal heel wat kosten heb aan de moto dat ik een tientje extra hier en nog eentje daar probeer te vermijden want het loopt aardig op.
 
Afgelopen vrijdag teruggekomen van 2 weken in mijn eentje TET rijden en kamperen in het zuiden van Engeland. Ik ben van Dover naar Lands End gereden, zo'n 2500 km. Fantastisch weer gehad en heerlijk gereden op de XF. Offroad gaat het niet heel snel met het 19 inch voorwiel maar ik heb niet veel stukken over hoeven te slaan: een paar stijle klimmetjes met losse stenen heb ik niet gedaan, de rest ging prima! Wel vaak de voorvork helemaal onderin de slag dus ik ben benieuwd hoe het met de RM125 vork gaat straks. Ook de achterschokbreker was te zacht (demping en de veer zelf) dus daar moet ik ook nog iets op verzinnen zoals een nieuwe YSS of een schokbreker van een andere motor, zoals een Vstrom ofzoiets.
 

Bijlagen

  • IMG_20240701_125622913.jpg
    IMG_20240701_125622913.jpg
    315,1 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240628_163600594.jpg
    IMG_20240628_163600594.jpg
    282,1 KB · Weergaven: 0
Zou eerder voor een YSS gaan dan van een andere motor. Dat werkt bijna nooit lekker.

Heb je de RM vork al? Je zou ook kunnen overwegen om er PD valves in te doen. Heel goedkoop en je hoeft praktisch niks aan te passen.
 
Zou eerder voor een YSS gaan dan van een andere motor. Dat werkt bijna nooit lekker.

Heb je de RM vork al? Je zou ook kunnen overwegen om er PD valves in te doen. Heel goedkoop en je hoeft praktisch niks aan te passen.
Ja de RM vork staat een paar posts hierboven. Ik zat inderdaad aan gold valves of PD valves te denken.
 
Recentelijk heb ik bij motorsloop een middenbok gekocht voor mijn Freewind, nu kwam ik er na levering achter dat er verder geen bouten en dergelijke voor de bevestiging bij zijn geleverd. In de bijlage heb ik een foto toegevoegd van de desbetreffende middenbok.

Is er iemand die weet wat voor soort bouten of andere zaken ik nodig heb om de middenbok te bevestigen en hoe ik daaraan kan komen?
 

Bijlagen

  • 70323XF650FW08.jpeg
    70323XF650FW08.jpeg
    17,5 KB · Weergaven: 0
Volgens mij gaan er alleen bouten onder door je frame heen niks speciaals geloof ik.
er zit wel een stop op de linker passagiers step waar hij omhoog geklapt tegenaan leunt maar dat is ook wel op te lossen met een DIY beugeltje met een rubber stopje lijkt me.

op cmsnl site kan je zien om welk beugeltje het gaat en kan je het ook evt. bestellen.
 
Volgens mij gaan er alleen bouten onder door je frame heen niks speciaals geloof ik.
er zit wel een stop op de linker passagiers step waar hij omhoog geklapt tegenaan leunt maar dat is ook wel op te lossen met een DIY beugeltje met een rubber stopje lijkt me.

op cmsnl site kan je zien om welk beugeltje het gaat en kan je het ook evt. bestellen.
Bedankt voor je tip! Ik ga er binnenkort eens werk van maken en kijk of het mij hiermee lukt.
 
Afgelopen week mocht ik dan eindelijk bij het CBR langs komen voor mijn A rijbewijs, gelukkig in een keer geslaagd! :))
Snel rijbewijs aangevraagd en met de Freewind op pad gegaan aangezien het nog mooi weer was afgelopen week. Vond het leuk om te filmen dus zal linkje bijvoegen voor de geïnteresseerden of voor de mensen die benieuwd zijn hoe de Freewind rijdt.

Verder vroeg ik mij af of jullie nog tips hebben voor de winter. Ik ben namelijk van plan om in ieder geval 1x in de week naar kantoor te gaan met de motor, zo een 40km. Zijn er anderen die ook de winter door rijden, hoe doen jullie dat met bijvoorbeeld mist en gladheid? En het onderhoud van de motor in de winter, qua schoon houden van de materialen zoals de ketting?

Hier de video:

Tips op mijn rijden in de video zijn natuurlijk ook altijd welkom ;)
 
Hoi. Ik heb sinds kort een XF650 die verlaagd is en ben op zoek naar de orginele links of misschien zelfs een verhogingsset.
Als iemand die heeft liggen hoor ik dat graag.
Ik vraag me ook af hoe lang de orginele, de verlaagde en de verhoogde links zijn. Is er iemand die dat kan vertellen? Hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan