Het grote Noorwegen topic! Deel 2

Wat is jullie ervaring eigenlijk met het achteraf betalen van tol, zowel veerboot als wegen? Wij (3 motoren) zijn in mei geweest maar nog niemand van ons heeft een rekening o.i.d. gehad.
Ik heb gehoord dat het wel een half jaar kan duren voor de rekeningen binnenkomen. Mijn kenteken is op een aantal veerponten wel gefotografeerd (in juni). Nog geen rekeningen gezien tot nu.
 
Ik heb gehoord dat het wel een half jaar kan duren voor de rekeningen binnenkomen. Mijn kenteken is op een aantal veerponten wel gefotografeerd (in juni). Nog geen rekeningen gezien tot nu.
Mijn rekeningen zijn na 16 maanden ook nog niet binnen gekomen. Denk dat het wel zal loslopen
 
Speedferry Lysebotn - Forsand over de Lysefjorden (vertrek 's morgens 7.00 u) was ook prachtige ervaring
Grappig, wij hebben deze vorig jaar gedaan en halverwege eraf gegaan, wij reden hem net anders om. Feest der herkenning. Alleen mochten wij niet filmen, of buiten op het dek staan.
 
Lysevegen / Fv500 van Sirdal naar Lysebotn
Als Noorwegen-maagd was alvast wat aan het rondkijken geweest welke weggetjes ik er volgend jaar wil gaan rijden en dit is er zeker een van! Op streetview lijkt het mooi maar zo op video zie je pas echt hoe mooi het er is. Onderaan dit weggetje in het Fjord zit ook een camping zag ik.
 
Het 2e , in mijn ogen mooiste, deel van de Ryfylke via de Fv520 van Saudal naar Røldal. Prachtig woest landschap.

Mooie beelden!!
Ben zelf eergisteren terug gekomen uit Noorwegen, helaas niet met de 2 wieler, maar met een cruiseship, maar Noorwegen staat zeker op het lijstje om een keer met de motor te doen.
Heel goede infrastructuur, goed asfalt, netjes opgeruimd alles, zeer rustig voor Nederlandse begrippen, wel wat aan de prijzige kant.
 
Mooie beelden!!
Ben zelf eergisteren terug gekomen uit Noorwegen, helaas niet met de 2 wieler, maar met een cruiseship, maar Noorwegen staat zeker op het lijstje om een keer met de motor te doen.
Heel goede infrastructuur, goed asfalt, netjes opgeruimd alles, zeer rustig voor Nederlandse begrippen, wel wat aan de prijzige kant.
Maar daar krijg je wel wat voor terug.
 
Mooie beelden!!
Ben zelf eergisteren terug gekomen uit Noorwegen, helaas niet met de 2 wieler, maar met een cruiseship, maar Noorwegen staat zeker op het lijstje om een keer met de motor te doen.
Heel goede infrastructuur, goed asfalt, netjes opgeruimd alles, zeer rustig voor Nederlandse begrippen, wel wat aan de prijzige kant.
Nou we zijn ook asfalt tegen gekomen, dat ik zei dat ik blij was met m n auto. Heb er motoren over zien stuiteren nou.......... die hebben vanavond pijn in de rug. Gravelwegen zijn er best wel goed. En dat prijzige heb je zelf in de hand. Wel een net land, we waren er voor de 3e keer en gaan zeker nog wel een keer terug.
 
Mooie beelden!!
Ben zelf eergisteren terug gekomen uit Noorwegen, helaas niet met de 2 wieler, maar met een cruiseship, maar Noorwegen staat zeker op het lijstje om een keer met de motor te doen.
Heel goede infrastructuur, goed asfalt, netjes opgeruimd alles, zeer rustig voor Nederlandse begrippen, wel wat aan de prijzige kant.
Het scheelde al veel in de kosten dat we dagelijks in een supermarkt, vlak bij onze eindbestemming, wat simpele maaltijden pakten die we dan in het keukentje van onze hut klaar maakten. Hutten zijn er in overvloed en zijn allemaal voorzien van een simpel keukentje met wat kookgerei.
 

Bijlagen

  • 20220905_190423.jpg
    20220905_190423.jpg
    192,8 KB · Weergaven: 54
Het scheelde al veel in de kosten dat we dagelijks in een supermarkt, vlak bij onze eindbestemming, wat simpele maaltijden pakten die we dan in het keukentje van onze hut klaar maakten. Hutten zijn er in overvloed en zijn allemaal voorzien van een simpel keukentje met wat kookgerei.
Had je een kok meeO-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan