Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij kan dus alles in de koffers mikken en gaan. Dat klinkt wel erg fijn/makkelijk..

Is het ook wel. Enige waar je goed op moet letten is dat de koffers op slot zitten ;)
En ten opzichte van afgelopen jaar gaat er een tanktas mee, dus hou ik ruimte in de topkoffer over voor wat extra kleding/boodschappen.
Rij overigens wel een r1200rt, scheelt misschien wel ten opzichte van anderen.
 
Ik ga vaak samen motorkamperen of op motorvakantie met mijn vriendin op een 800GS. Aangezien we vaak met ons 2e op een motor zitten, is het wel fijn dat onze spullen zoveel mogelijk klein, compact en toch zo comfortabel mogelijk zijn. Of ze rijd op haar eigen motor.., maar dan ben ik alsnog het "Muildier" -O- . In principe past alles in de zijkoffers behalve de tent en wat kleding! Heerlijk. :]

Uiteindelijk:, Whatever floats your boat! :Y
 
Bij mij zijn tent, mat en slaapzak mini van formaat, passen mooi in de koffers. Afgelopen jaar het ongemak van geen stoel meegemaakt, dus die moet voor mij ook mini zijn, zodat ik mij niet hoef te bekommeren om het iedere keer vast binden van de troep.

Ik heb met kamperen heel weinig nodig, maar zonder stoel is wel heel vervelend.
Wat er ook gebeurt maar met mijn volgende reis neem ik er 1 mee! Ik "leende" nog wel eens een plastic terras-stoel van de camping. (als ze het niet merkten)


Ik snap het gedoe ompakmaat niet helemaal.. altijd een vouwstoel model action mee gehad..
Mijn slaapmat(8cm dik) heeft een veel grotere pakmaat.. ca 2-3 keer zo groot als m'n tentje.. om dan op pakmaat te bezuinigen op de stoel..
Je bind 't allemaal achterop.. en echt last heb je er niet van..

Ik heb ook een goedkoop model(Bristol)regisseur-stoel. Idd iets grotere pakmaat. Zit wel 3x beter dan zo'n mini-stoel. Alleen nog een beugel bedenken om dat ding mee te kunnen nemen.
 
https://www.dewitschijndel.nl/bardani-manchebo-vouwstoel/

Deze had ik, ook max 100kg staat erbij, daar zit ik nog wel wat onder :)
Vriend van me heeft de zelfde stoel toen gekocht die is wel heel de vakantie (3weken) en al een paar weekendjes meegegaan.
Hoi, ik lees even mee over de stoelen...
Wat is de afmeting alshij is ingeklapt? Mn de lengte vh pakket ben ik benieuwd naar.
Tnx alvast!
 
Stoel vind ik ook onmisbaar. Verder vind ik het niet erg om een beetje te behelpen maar niet kunnen zitten vind ik wel vervelend.
 
Stoel vind ik ook onmisbaar. Verder vind ik het niet erg om een beetje te behelpen maar niet kunnen zitten vind ik wel vervelend.

Kamperen doe ik al jaren maar dacht het wel te overleven. Viel dus tegen, maar door schade en schande wordt men wijs. Hier dus ook weer van geleerd en voor de zomer is die binnen voor gebruik. Koffers zijn ook niet ideaal.
 
Stoel vind ik ook onmisbaar. Verder vind ik het niet erg om een beetje te behelpen maar niet kunnen zitten vind ik wel vervelend.

Klopt, en inderdaad zo'n helinox of lage zitting vind ik opstaan-technisch niet fijn,Eerder zat ik met vrouw en 2 pers. bepakking(2 pers opklapbankje) op de enfield.
Het vreemde is, nu ik alleen ben, wordt de motor alsnog volgepakt terwijl ik vlgs mij voor mijn alleen niets meer mee neem dan toen we met z'n 2-en waren..
 
Hoi, ik zal me even voorstellen.
Ik ben Paul, al een paar jaar actief op MF.
Zou graag vertellen op wat voor motor ik rijd maar die is total loss.
Ben dus op zoek naar een nieuwe motor, denk een fazer 600.

Van de zomer ga ik met mijn vriendin toeren door Frankrijk op de motor.
We zijn al begonnen met alle spullen bij elkaar zoeken/kopen.

Tot nu toe hebben we:
Ortlieb roltas 50 L
Gabbag 65 L
b-square tanktas
2 x thermarest ex-landmacht matjes
2 slaapzakken
spiritus-brander en aluminium pannen set
alcohol testers en veiligheidshesjes (verplicht in frankrijk)
bandenspanningsmeter


Gisteren zijn we naar vrijbuiter in gouda gegaan en zijn we teruggekomen met een mooie toevoeging aan deze lijst.
De Redwood Outdoor Agave
518534_pb_01


We hebben voor deze tent gekozen vanwege de grote ruimte die de tent biedt.
Er is lekker veel plek voor alle bagage, de pakken en helms en met slecht weer kunnen we er nog bij zitten ook.
De tent is gemaakt van ripstop polyester met waterkolom van 5000

Er stond in de winkel nog een andere tent die ons geschikt leek.
de redwood outdoor Palm.
Deze heeft namelijk een extra ingang aan de andere kant van de slaapcabine. Heel fijn voor ventilatie.
Toch leek deze tent ons wat te groot en vooral te hoog en er was minder ruimte voor onze spullen.

Ik heb een tijdje terug het volgende besteld uit china
LML-0727 27W 6000K 2025lm 9-LED White Light Ultrathin LED Lamp
Mijn plan is om deze lamp aan te sluiten met een schakelaar op de accu. Als we een lange dag hebben gereden en we in het donker de tent moeten opzetten of we gewoon licht nodig hebben hebben we voldoende licht en lopen we niet te klooien met een zaklampje. Ik weet niet hoe lang de accu de lamp kan voeden, daar moet ik nog even naar kijken. 27 watt is niet heel veel dus dat moet wel goed komen.
Voor in de tanktas heb ik een 12v naar 5v usb adapter icm met een usb hub.
Op deze manier kan ik mijn telefoon en tablet opladen tijdens het rijden.
Ik gebruik het tablet met offline navigatie app in plaats van een kaart.
de tablet verbind ik met mn bluetooth headset en zo kan ik muziek luisteren, navigatieaanwijzingen horen en de kaart lekker groot zien. Als de headset leeg is, doe ik m in de tanktas om op te laden.


Spullen die we nog willen hebben:
een motor voor mij :)
1 set zijtassen
grondzeil
en vast nog meer dingen maar dat ben ik even vergeten
 
Ik heb een tijdje terug het volgende besteld uit china
LML-0727 27W 6000K 2025lm 9-LED White Light Ultrathin LED Lamp
Mijn plan is om deze lamp aan te sluiten met een schakelaar op de accu. Als we een lange dag hebben gereden en we in het donker de tent moeten opzetten of we gewoon licht nodig hebben hebben we voldoende licht en lopen we niet te klooien met een zaklampje. Ik weet niet hoe lang de accu de lamp kan voeden, daar moet ik nog even naar kijken. 27 watt is niet heel veel dus dat moet wel goed komen.

Spullen die we nog willen hebben:
een motor voor mij :)
1 set zijtassen
grondzeil
en vast nog meer dingen maar dat ben ik even vergeten

Wat betreft die lamp die je wilt aansluiten op de motor, kijk eens naar 1 of 2 goede hoofdlampen van Petzl. Die gebruiken wij altijd als we in het donker de tent moeten opzetten.
Als je toch voor een nieuwe motor gaat kijken, koop er gelijk een waar al een kofferset opzit, scheelt de uitgaven voor een set zijtassen en koffers zijn echt handig voor op reis.

Veel plezier alvast!
 
Wat betreft die lamp die je wilt aansluiten op de motor, kijk eens naar 1 of 2 goede hoofdlampen van Petzl. Die gebruiken wij altijd als we in het donker de tent moeten opzetten.
Als je toch voor een nieuwe motor gaat kijken, koop er gelijk een waar al een kofferset opzit, scheelt de uitgaven voor een set zijtassen en koffers zijn echt handig voor op reis.

Veel plezier alvast!

een hoofdlampje zit ik inderdaad ook nog aan te denken. vooral handig als je in de tent wat moet zoeken in je tas etc.
Ik zit inderdaad te kijken naar eventuele koffersets bij de motor. maar veel koffersets zijn wel echt lelijk
 
een hoofdlampje zit ik inderdaad ook nog aan te denken. vooral handig als je in de tent wat moet zoeken in je tas etc.
Ik zit inderdaad te kijken naar eventuele koffersets bij de motor. maar veel koffersets zijn wel echt lelijk

Vorig jaar een hoofdlamp gekocht. Het is even wennen (aan het voor lul lopen) maar werkt prima. Gebruik hem thuis ook veel én 2 handen vrij.
34 - Trail Running - ONnight 410 headlamp
 
Hoi Paul, let bij het aanschaffen van een grondzeil erop dat deze geen weekmakers bevat. Dit is niet zo goed voor het grondzeil van je tent.
 
Hoi Paul, let bij het aanschaffen van een grondzeil erop dat deze geen weekmakers bevat. Dit is niet zo goed voor het grondzeil van je tent.
zal het in gedachten houden, dank je.

Ik zie hier dat veel mensen toch wel graag een kampeerstoel meenemen.
Wij hebben besloten om ze in eerste instantie niet mee te nemen en mochten we onderweg toch behoefte hebben kopen we ze bij de decathlon.

Qua motor zoek ik een fazer 600 met zijkoffers. Deze zijn echt heel zeldzaam, ze hebben bijna allemaal topkoffers omdat de motor zo veel voor woonwerk wordt gebruikt. mogelijk toch een gewone kofferloze fazer kopen en er koffers opzetten.
Ik vind koffers en de ophangsystemen niet heel mooi, dus zou zachte zijtassen met een kleine steun voor mij misschien beter zijn. Die van 21brothers zien er ook wel mooi uit.
 
zal het in gedachten houden, dank je.

Ik zie hier dat veel mensen toch wel graag een kampeerstoel meenemen.
Wij hebben besloten om ze in eerste instantie niet mee te nemen en mochten we onderweg toch behoefte hebben kopen we ze bij de decathlon.

Qua motor zoek ik een fazer 600 met zijkoffers. Deze zijn echt heel zeldzaam, ze hebben bijna allemaal topkoffers omdat de motor zo veel voor woonwerk wordt gebruikt. mogelijk toch een gewone kofferloze fazer kopen en er koffers opzetten.
Ik vind koffers en de ophangsystemen niet heel mooi, dus zou zachte zijtassen met een kleine steun voor mij misschien beter zijn. Die van 21brothers zien er ook wel mooi uit.

Wat denk je van een Diversion met koffers?
http://tinyurl.com/gl5ka8j
Nee, hij is niet van mij, maar ik heb dezelfde, oerbetrouwbaar.
 
Wat denk je van een Diversion met koffers?
http://tinyurl.com/gl5ka8j
Nee, hij is niet van mij, maar ik heb dezelfde, oerbetrouwbaar.

Ja daar heb ik een leuke reden voor.
Mijn vriendin heeft een xj600.
Dus ik mag die motor niet.
Ook vrij hoge kilometerstand.
Ik mag ook geen sv650 of een ducati monster want die wil zij al hahaha.
Belangrijk punt voor mij is dat t voor een a2 rijbewijs moet kunnen dus t mag sowieso niet meer dan 70kw zijn.
Ik vind de fazer ook gewoon een ontzettend mooie motor.
 
Laatst bewerkt:
Kan een xj900 div dan nog wel, zelfde type, 4 cilinder en net zo betrouwbaar. En ook een hoop onderdelen voor te verkrijgen.
Anders eens kijken naar een R1100RT ofzo. Hangt helemaal van het budget af.
 
Kan een xj900 div dan nog wel, zelfde type, 4 cilinder en net zo betrouwbaar. En ook een hoop onderdelen voor te verkrijgen.
Anders eens kijken naar een R1100RT ofzo. Hangt helemaal van het budget af.
Een div is wel een reeele optie. Is ook natuurlijk gekscherend dat t niet mag.
Maar ik vind de div niet een hele mooie motor. Ik ben ook een beetje verliefd geworden op de fazer en verliefd op een motor creeert een ontzettende tunnelvisie
Budget is eigenlijk max 3000 euro.
1100 valt denk ik af omdat die niet naar 35kw kan.
Ik heb inmiddels gereageerd op een paar fazers. Denk dat ik gewoon zijtassen/zadeltassen koop.
 
Laatst bewerkt:
iemand ervaring met de sea to summit delta plate (bord) ?
ik heb interesse maar mischien zijn er onder jullie die betere ervaringen hebben met andere borden.
hieronder een linkje
 
Er zijn op MF toch 2 vrij recente topics over niet-goed lopende div 900's waar men niet zomaar uit kwam..
 
Er zijn op MF toch 2 vrij recente topics over niet-goed lopende div 900's waar men niet zomaar uit kwam..
Tuurlijk, er zij ook meerdere BMW motoren die niet goed liepen. Kijk maar eens op het motorforum. Of Kawasaki's, of Honda's.
En dat men niet goed uitkwam ligt niet aan de motor maar aan de kennis van diegene die er aan sleutelt.
 
iemand ervaring met de sea to summit delta plate (bord) ?
ik heb interesse maar mischien zijn er onder jullie die betere ervaringen hebben met andere borden.
hieronder een linkje


Ik ga volgende week 9 dagen hiken in Noorwegen. (Dit keer even wat anders dan motorkamperen.. :o.. dat haal ik in aug/sep wel weer in.. :] ) Dan kan ik je vertellen hoe ze bevielen :P Zowel de Sea to Summit insulmug als de Sea to Summit delta plate. Neem ook nog wat andere producten mee de bergen in. :)
 
Vorig jaar een hoofdlamp gekocht. Het is even wennen (aan het voor lul lopen) maar werkt prima. Gebruik hem thuis ook veel én 2 handen vrij.
34 - Trail Running - ONnight 410 headlamp

Voor lul lopen valt erg mee volgens mij. In de outdoor/kampeerwereld zijn die dingen heel normaal. Ideaal dat je gewoon je handen vrij hebt dus alles kunt doen wat je overdag ook kan. Ik kampeer ook veel in de winter, als het dus al om 17:00 uur donker is, en dan is zo'n ding echt onmisbaar.

Nadeel is alleen dat wanneer je met meerderen bent je elkaar vaak aankijkt, met het gevolg dat je elkaar verblind en het komende kwartier niks meer ziet :+

Ik ga volgende week 9 dagen hiken in Noorwegen.

Gaaf! Welk gebied in Noorwegen? Ik probeer nog steeds een middenweg te vinden in het hiken en motorkamperen, maar dat lukt nog niet erg. Over 10 dagen vertrek ik met de motor naar Noorwegen en staan er zeker een aantal dagwandelingen op het programma, maar meerdaagse hikes zitten er niet in. Te weinig tijd en geen rugzak bij me. Ooit die kant ook maar eens op voor meerdaagse hike.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn op MF toch 2 vrij recente topics over niet-goed lopende div 900's waar men niet zomaar uit kwam..

Over elke motor is wel iets te zeggen natuurlijk, het stikt hier op MF van de probleemtopics. Die van mij staat inmiddels bijna op 140k met zeer minimaal onderhoud, en als enige noemenswaardige problemen een lekke voorvorkkering en een gebroken snelheidsmeterkabel. Dat hij lelijk en oersaai is daar kan ik TS dan weer geen ongelijk in geven. :+
 
[...]


Gaaf! Welk gebied in Noorwegen? Ik probeer nog steeds een middenweg te vinden in het hiken en motorkamperen, maar dat lukt nog niet erg. Over 10 dagen vertrek ik met de motor naar Noorwegen en staan er zeker een aantal dagwandelingen op het programma, maar meerdaagse hikes zitten er niet in. Te weinig tijd en geen rugzak bij me. Ooit die kant ook maar eens op voor meerdaagse hike.


Het idee hiken siert ook het vrijheids gevoel! beetje hetzelfde met motorrijden/kamperen, maar persoonlijk neig ik toch weg te gaan met de motor omdat je je toch wel lekker snel kan verplaatsen. Motorrijden zelf is al dikke pret! :] Noorwegen staat bij mij echt wel op nummer 1 Qua vakantie landen. We blijven relatief in het zuiden en gaan dit keer naar erg toeristische plekken..: i.v.m. de hoeveelheid sneeuw dat er nog ligt willen we geen problemen krijgen :P.. We doen de Troltunga en willen daar op de berg overnachten, hierna lopen we door naar Kjerag en zullen wij daar ook boven op de berg overnachten. Troltunga heb ik al een keer eerder gelopen maar dit was met 33 graden en heen en terug in 1 dag..

Mocht je een toeristische wandeling willen maken op je motorvakantie, is Preikestolen erg goed te doen! 3 uur naar boven 2/2,5 uur naar benden lopen. Fantastisch uitzicht wanneer het helder is.

Alvast fijne vakantie gewenst! Mocht je nog leuke foto's gaan maken, kan je die wellicht hier ook ergens op het forum posten. Heb ik weer wat voorpret voor mijn zomer vakantie in aug/sep! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan