Het grote motorkamperen Topic Deel 3

waar slaapt men

  • Slaapmatje

    Stemmen: 60 53,6%
  • Slaapzak

    Stemmen: 9 8,0%
  • Alleen thuis

    Stemmen: 0 0,0%
  • Mag partner niet weten..

    Stemmen: 7 6,3%
  • luchtbed....

    Stemmen: 36 32,1%

  • Totaal aantal stemmers
    112
Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een rare vraag, maar hoe doe je dat dan onderweg? Of neem je dan ook je stofzuiger mee om ze weer vacuum te zuigen?
 
Je kunt met de elektrische pomp voor je luchtbed ook de zakken vacumeren.
Zo'n pompje neemt heel weinig ruimte in beslag en doet het prima
 
Vandaag een rubberen haringhamer en exped pompkussen in de outdoorwinkel gescoord :) Nu alleen nog een verse bus met kettingspray en de vakantie kan zaterdag beginnen :)

Nu nog mooi weer in zuid Frankrijk..
 
Goedenavond,

klein vraagje, waar halen jullie goede en niet belachelijk grote vacuum plastic zakken om kleren in te stoppen?
voor mijn aankomende trip richting zwarte zee


pim

Ik maak altijd gebruik van vuilniszakken, die gemaakt zijn om puin te vervoeren (heavy duty).
Verkrijgbaar in vrijwel iedere DHZ-zaak.
 
Net terug uit de streek rond Venetië. Tentje opzetten en afbreken, Coleman 3 persoons, op zich niet moeilijk maar bij 30 graden+ met je motorpak aan, nou dat lijkt wel op een oefening in de sauna.

Ben net terug uit een behoorlijk hittegolf van 30+ in de Alpen, ik heb altijd zwembroek (of gewone korte broek) en slippers bovenaan in de koffers. Eerste wat ik doe als ik aankom is motorpak uit en campingtenue aan, en zo ook in omgekeerde volgorde bij het afbreken. Met die temperaturen in de motorpak bezig zijn is niet echt lekker. Bijkomend voordeel als je onderweg langs een leuk meertje of riviertje komt heb je het ook zo te pakken om een lekkere duik te nemen.
 
Goed bekeken ! Zal ik volgende keer ook doen !



Ben net terug uit een behoorlijk hittegolf van 30+ in de Alpen, ik heb altijd zwembroek (of gewone korte broek) en slippers bovenaan in de koffers. Eerste wat ik doe als ik aankom is motorpak uit en campingtenue aan, en zo ook in omgekeerde volgorde bij het afbreken. Met die temperaturen in de motorpak bezig zijn is niet echt lekker. Bijkomend voordeel als je onderweg langs een leuk meertje of riviertje komt heb je het ook zo te pakken om een lekkere duik te nemen.
 
jup, zeker als je niet ver van de zee rijdt.
Kan je ondertussen douchen ook :D

Iemand een idee om water mee te nemen, en liefst niet in mijn panniers.

mvg
Jurgen
 
Ik heb (links en rechts) een 1 ltr. fles in een houder aan m'n valbeugels:

IMG_2904_zps14941805.jpg


IMG_2903_zpse9d1577b.jpg


GvS
 
Iemand een idee om water mee te nemen, en liefst niet in mijn panniers.

Met koffers zo:
DSC03393_zpsjcguhoxi.jpg

(Rechts is gewoon een simpele bidonhouder op de koffer geschoeft, links zit een beugeltje waar je eigenlijk alles tegenaan kan binden wat je wilt, bijvoorbeeld een flesje water.

En zonder koffers zo:
DSC03591_zps4gakm92c.jpg
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag vertrokken voor onze eerste trektocht met de motoren en zoals ik hier gelezen heb hebben we geen campings besproken en zien we wel waar we terecht komen. Tot nu toe zijn we erin geslaagd om redelijk eenvoudig een plek te vinden.
Koken en koffie gaat op de primus omnilite-ti verbazend goed. Groente en vlees halen we per dag uit de dichtbijzijnde supermarkt. We gebruiken een MSR pannensetje waarin ook bordjes (lijkt meer op een nap) en bekers bij zitten. Het bestek bestaat uit ingekort bestek dat we over hadden.
Zitten doen we op de mayfly stoeltjes van alite, daar zijn goedkopere alternatieven voor en die zullen net zo goed zijn als deze maar daar moesten we net even te lang op wachten, prima om even op te relaxen na de rit.
Het laden van de telefoons en Bluetooth intercoms gaat via twee romoss sense4 powerbankjes en die laad ik, wanneer ze leeg zijn, weer op tijdens het rijden via een 12v aansluiting op de motor.

Dag een hebben we eigenlijk gebruikt om op een camping te komen in Aywaille België, dus eerst de grens over gegaan en toen gaan kijken naar een camping. Het weer zat niet echt mee maar gelukkig hebben we goede regenkleding dus we zijn droog aangekomen. De volgende ochtend hebben we alles weer in de tassen gedaan en toen richting Troisvierges gereden over de N66 geloof ik. Tijdens deze rit zijn we frieterie Bertrand tegen gekomen waarvan ik het bestaan alleen kende uit verhalen hier van het forum. We hebben er niet gegeten, we hadden meer zin in pizza. De pizzeria zit er schuin tegenover en als die niet bekend is dan kan ik je die van harte aanraden. Een fijne pizza gegeten met een lekkere bodem.
De tweede camping was ook snel gevonden en deze keer geen spatje regen gevallen.

Omdat we dus niet echt ergens heen gaan en het ons ook niet uitmaakt waar we terechtkomen hebben we ook geen routes in de navigatie geladen. We willen wel zuidelijker uitkomen dus de navigatie draait alleen mee als begeleiding, een luxe kompas zeg maar. Zo zijn we vandaag in Attert uitgekomen en ook weer schitterende wegen gehad met zeer weinig verkeer. Morgen gaan we meer gericht rijden en proberen we in Leclerjus Frankrijk uit te komen.

Het was vandaag toch behoorlijk warm en eenmaal de tent opgezet zijn we naar het campingwinkeltje gegaan voor twee gekoelde blikjes bier. We zijn daarna echt in slaap gestort....

Heerlijk dat motorcamperen.
 
.......... Ik heb wel dat POI bestand voor de Garmin.

Ik kwam er, bij mijn laatste vakantie, achter dat "campings" gewoon een keuzemogelijkheid is, die standaard in mijn Zumo 350 zit gebakken (onder "logies").
Zo'n POI bestand had ik ook er in gezet, maar dat was dus helemaal overbodig.

GvS
 
Ik kan bij mijn 660 alleen kiezen voor logies, en niet specifiek voor campings. Vaak zie je alleen de naam van de betreffende locatie, waaruit je niet direct kan afleiden dat het om een camping gaat. Zo heb ik dus al vaker voor een hotel gestaan terwijl ik een camping zocht. Andere apparaten, waaronder inderdaad die 350 hebben kunnen wel specifiek naar campings zoeken. Met dit POI bestand heb ik daar geen last meer van, daar staan alleen maar campings in.

Overigens staan er in dit POI bestand wel vele malen meer campings dan standaard in een Garmin staan hoor.
 
Ook ik gebruik de POI lijst van Archie's camping, ook al staat er in mijn Garmin een lijst van Campings, die van Archie's is gewoon uitgebreider en bevat voor een flink aantal kleinere campings.

Daarnaast ga ik dit jaar voor het eerst gebruik maken van de ACSII Klein & Fijn app. Voor 2,99 heb je een jaar lang een offline copy op je telefoon met 2050 kleine campings en dat zijn juist de campings die ik graag gebruik. Dat geeft de mogelijkheid om net iets gerichter te zoeken dan alleen op naam van de camping (in Frankrijk zoek ik vaak op de termen "Ferme", "Naturel" of "Municipal", om de wat kleinere campings te vinden).
 
Ik zag dat ze van lijst van Archies tegenwoordig ook een app hebben, ook 3 euro. Ik heb het zonder ook gered, maar het is inderdaad wel iets makkelijker zoeken dan wanneer je alleen maar een naam ziet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan