Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Bassie, dat je spijt krijgt, dat staat voorop, dat kan ik garanderen.... persoonlijk vind ik het nog steeds mijn grootste fout van de afgelopen 15 jaar die ik gemaakt heb. Dit niet omdat zo ontevreden ben over de Tracer, nee die ligt me ondertussen wel (al mis ik wel de kwaliteit van SP als ik kijk naar de Tracer), maar meer dat ik de SP gewoon niet weg had moeten doen. Ik had beter wat langer kunnen sparen en dan bv een wat goedkopere 2de hands a la de Tracer kunnen zoeken. Dan had ik nog kunnen kiezen en had ik geen spijt gehad... bovendien zou ik dan bv de SP standaard wel kunnen schorsen, scheelt dat weer in de kosten, die zou ik dan toch alleen met mooi weer rijden, puur om te genieten van die machine, niet om perse te scheuren.
Spijt.....

Dat zou ik hebben van een motorfiets in mijn bezit waar ik weinig meer op zou rijden.

Ik heb iets van 40,000km op mijn SP2 gereden. Maar toen ik klaar was met circuit rijden en richting Delfzijl doodleuk 275km/u reed wist ik "ze mag weg".
Van de verkoopopbrengst rij ik nu effectief een MV Agusta, een Gilera en een Moto Morini _O-

Heb nog altijd de foto's!
mill.jpg
 
Hier ook geen spijt.

Ontzettend mooie motor met een verslavend geluid, maar ik kon er maar niet ontspannen mee rijden. Telkens op zoek naar de volgende bocht. Continu in attack modus. Er "normaal" mee rijden vond ik een ramp. Daar had ik gewoon geen zin meer in...

Natuurlijk mis ik 'm wel eens. Maar overall blij dat ik 'm heb laten gaan.
 
Ik had dat na mijn eerste sp1 ook, helemaal verliefd op dat ding. Weg gedaan om onder andere trouwerij en kinderkamer te bekostigen.
10 jaar later nog een keer 1 terug gekocht en na letterlijk 20 minuten rijden weer verkocht omdat ik op de openbare weg gewoon meer lol heb op mijn street triple.

Fantastische motorfiets als het hard gaat maar als je gewoon met het verkeer mee rijdt is de injectie heel erg rukkerig, vering plankhard, zithouding kut, verbruik belabberd. Bovenstaande geld in mijn geval ook voor Ducati 916, zx7r.
Ik heb er nu wel vrede mee dat die weg is.
 
Ik ben heel erg aan het twijfelen wat ik deze winter ga doen. Had het plan alles in onderdelen te kopen en dan weer langzaam op te bouwen. Maar is lastiger dan ik dacht dus mis nog best wel veel wat niet makkelijk te krijgen is. Dus dacht dan koop ik een schadebak en ga daar mee aan de slag. Maar zelfs de lelijke kosten nu meer dan ik destijds voor de mijne betaald heb...

Anderzijds vind ik de monster niet zon imponerende beauty als de vtr. Maar ik moet toegeven dat het heerlijk rijd. En heb duidelijk minder top, maar het middengebied voelt veel dikker dan bij de vtr. En dat is goed om een smile op mij gezicht te toveren elke keer bij bocht uit..

Dus weet niet zo goed of ik daar dan deze winter maa leuk spul voor ga kopen en de vtr op de lange baan schuif..
 
Spijt.....

Dat zou ik hebben van een motorfiets in mijn bezit waar ik weinig meer op zou rijden.

Ik heb iets van 40,000km op mijn SP2 gereden. Maar toen ik klaar was met circuit rijden en richting Delfzijl doodleuk 275km/u reed wist ik "ze mag weg".
Van de verkoopopbrengst rij ik nu effectief een MV Agusta, een Gilera en een Moto Morini _O-

Heb nog altijd de foto's!
Bekijk bijlage 1936430
Spijt had ik nooit als ik reed, dat wat jij benoemt heb ik echter jaren voordat ik de SP verkocht wel eens meegemaakt... weer eens opstappen en een ritje...en je dan eigenlijk kapot schrikken als je op de teller kijkt...en je beseft dat je bij aanhouding je rijbewijs dik kwijt zou zijn...

Nu kan ik niet opstappen op de SP en dat geeft wel spijt. De opbrengst viel overigens erg tegen (verkeerde moment verkocht) en moest zelfs dik bijleggen voor de Tracer... dus ja... wel spijt., had voor het geld wat ik heb bijgelegd ook een andere leuke oudere tweedehands er naast kunnen zetten... dat had ik achteraf toch liever gedaan. Niet vanwege de Tracer, maar vanwege het gemis van de SP.
 
Ik ben heel erg aan het twijfelen wat ik deze winter ga doen. Had het plan alles in onderdelen te kopen en dan weer langzaam op te bouwen. Maar is lastiger dan ik dacht dus mis nog best wel veel wat niet makkelijk te krijgen is. Dus dacht dan koop ik een schadebak en ga daar mee aan de slag. Maar zelfs de lelijke kosten nu meer dan ik destijds voor de mijne betaald heb...

Anderzijds vind ik de monster niet zon imponerende beauty als de vtr. Maar ik moet toegeven dat het heerlijk rijd. En heb duidelijk minder top, maar het middengebied voelt veel dikker dan bij de vtr. En dat is goed om een smile op mij gezicht te toveren elke keer bij bocht uit..

Dus weet niet zo goed of ik daar dan deze winter maa leuk spul voor ga kopen en de vtr op de lange baan schuif..
Wat heb je überhaupt nog nodig.... ik heb volgens mij nog wel wat dingen liggen... waaronder nog een tank.
 
Wat heb je überhaupt nog nodig.... ik heb volgens mij nog wel wat dingen liggen... waaronder nog een tank.
Teller, alle kuipen, voorvork, voorste kabelboom, koplampen, kleppendeksel voorste cylinder en een hele bak klein spul waar ik waarschijnlijk pas achter kom als ik begin😅
 
volgens mij heb ik hem te koop zien staan...weet je dat ik echt geweifeld heb?...
gewoon probleemloos onder de 2:00 rijden op assen....met een hok van 20 jaar oud ;)
 
Ik vind dit apparaat zo tof, zulk bijzonder spul. Twijfelde zelf over een RSV4, tot ik deze SP zag, al is het wel een bak geld voor een circuit fiets.
Er staat er nog 1, met Öhlins vork..
 
Teller, alle kuipen, voorvork, voorste kabelboom, koplampen, kleppendeksel voorste cylinder en een hele bak klein spul waar ik waarschijnlijk pas achter kom als ik begin😅
Je noemt eigenlijk alleen dingen die ik niet heb liggen LOL... maar anders laat je het maar weten, wie weet ligt er nog wat wat je nodig hebt. Ik heb voornamelijk cosmetische zaken liggen.
 
Teller, alle kuipen, voorvork, voorste kabelboom, koplampen, kleppendeksel voorste cylinder en een hele bak klein spul waar ik waarschijnlijk pas achter kom als ik begin😅
Neem eens contact op met Mad Racing in Noord-Scharwoude,
die vertelde mij dat hij nog veel SP1 spullen op zolder had liggen.
 
Teller, alle kuipen, voorvork, voorste kabelboom, koplampen, kleppendeksel voorste cylinder en een hele bak klein spul waar ik waarschijnlijk pas achter kom als ik begin😅
Ik heb nog een racekont liggen. Wilde ik voor een extra kuipset gebruiken, maar gaat ‘m niet meer worden. Wellicht ook nog een voorspatbord…
 
De volgende onderdelen heb ik nog liggen. Ik wilde een extra kuipset fixen, maar aangezien ik de afgelopen jaren gemiddeld 500-1000 km per jaar gereden heb, zie ik van dat plan af.

Racetail is verkocht.
20231029_122819.jpg


OEM voorspatbord, alle bevestigingspunten 100% intact.€100,-
20231029_123308.jpg
20231029_123302.jpg


V-cowl, gemodificeerd voor front rads. Helemaal strak. €30,-
20231029_123455.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen! Gisteren de jaarlijkse kelder-clean-up gehouden. Onderstaande materialen heb ik nog liggen van de SP1:
- Akrapovic titanium link pipes (beide zijden, nauwelijks gebruikt, nog onduidelijk voor full-system of slip-on versie... ben ik aan het uitzoeken)
- Originele passagier voetsteunen (beide zijden, nauwelijks gebruikt)
- Origineel zadel (geen beschadigingen)

Bij interesse graag een P.M.

Update t.a.v. link pipes:
Diameter in/uit: 45/58 mm

20231106_170518.jpg

20231106_170544.jpg

20231106_170737.jpg

20231106_170853.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan