Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Het is een Durbahn 😁

In NL, mooi hoor.
En zeldzaam.

Aha toch... Stond een paar jaar geleden een volledige Durbahn kont te koop, maar de carbon kontkuip van aardig gaar. Daarbij was ook alleen maar de einddemper er bij en geen bochtenset, anders had het wel gaaf geweest.

Zeldzaam…dus die kans krijg je nooit meer?

Fascinerend die Thorsten Durbahn…en ook ineens verdwenen.
 
heeft mike of lex niet zijn durbahn te koop staan?...iets van 9000 euro, geen geld.
Is al verkocht.

*edit*Hij heeft nog een grijze SP?

1696941589074.png
 
Laatst bewerkt:
Eind van de maand gaat ie van mij de schorsing weer in, na die 8 ritjes om de kerk dit seizoen, ben ik er wel weer klaar mee.
Wat scheelt dit nou financieel? En wat zijn de regels, van dat schorsen? Ik heb het nog nooit gedaan met de motor, maar hoor het zo vaak. Je mag dan toch een hele lange periode er niet op rijden?

Ik heb het eigenlijk nooit gedaan omdat een motor voor mij een stukje vrijheid is en als ik plots zin heb om een stukje te gaan rijden (zelfs in de winter), dan wil ik dat het liefst gewoon kunnen doen.
 
Volgens mij kost het 25 euro voor een jaar en kan je de schorsing weer opzeggen wanneer je wilt. Wel zorgen dat die weer verzekert is dan.
 
Wat scheelt dit nou financieel? En wat zijn de regels, van dat schorsen? Ik heb het nog nooit gedaan met de motor, maar hoor het zo vaak. Je mag dan toch een hele lange periode er niet op rijden?

Ik heb het eigenlijk nooit gedaan omdat een motor voor mij een stukje vrijheid is en als ik plots zin heb om een stukje te gaan rijden (zelfs in de winter), dan wil ik dat het liefst gewoon kunnen doen.
Het scheelt iets van €10 per maand aan motorrijtuigenbelasting en ivm het stopzetten van de verzekering ook het bedrag van de verzekering per maand. Scheelde mij afgelopen jaar iets van €120-€140 ofzo (voor ongeveer 6 maanden, kosten schorsen er in meegerekend).

Het schorsen kan zo lang je zelf wilt, maar na een jaar schorsen geloof ik dat je het weer moet verlengen. Ik schors ‘m alleen maar in de winterperiode van 1 nov t/m 1 april/mei, tot de temperaturen weer beter worden.

Tijdens de schorsing kan je er niet mee rijden, dan moet je ‘m daar weer uit halen en weer verzekeren. Ik rijd niet in de winter ivm pekel meuk, dus daar heb ik omkijken naar.



Telkens als ik naar de SP kijk word ik er vrolijk van, blijft een erg dikke machine. Maar de laatste paar ritten merkte ik dat ik nou ook niet echt enorm veel plezier meer in het motorrijden heb. Wellicht door toename verkeer (+ agressie), niemand kan tegenwoordig ook maar iets verdragen van een ander, meer gemekker over geluid de laatste tijd en daardoor, icm het gas er op gooien ook continu om je heen kijken of er geen diender om de hoek staat.
Maar ff kijken hoe lang ik ‘m deze keer in de schorsing houd….
 
Het scheelt iets van €10 per maand aan motorrijtuigenbelasting en ivm het stopzetten van de verzekering ook het bedrag van de verzekering per maand. Scheelde mij afgelopen jaar iets van €120-€140 ofzo (voor ongeveer 6 maanden, kosten schorsen er in meegerekend).

Het schorsen kan zo lang je zelf wilt, maar na een jaar schorsen geloof ik dat je het weer moet verlengen. Ik schors ‘m alleen maar in de winterperiode van 1 nov t/m 1 april/mei, tot de temperaturen weer beter worden.

Tijdens de schorsing kan je er niet mee rijden, dan moet je ‘m daar weer uit halen en weer verzekeren. Ik rijd niet in de winter ivm pekel meuk, dus daar heb ik omkijken naar.



Telkens als ik naar de SP kijk word ik er vrolijk van, blijft een erg dikke machine. Maar de laatste paar ritten merkte ik dat ik nou ook niet echt enorm veel plezier meer in het motorrijden heb. Wellicht door toename verkeer (+ agressie), niemand kan tegenwoordig ook maar iets verdragen van een ander, meer gemekker over geluid de laatste tijd en daardoor, icm het gas er op gooien ook continu om je heen kijken of er geen diender om de hoek staat.
Maar ff kijken hoe lang ik ‘m deze keer in de schorsing houd….
Ik heb nog wel plezier in het rijden, maar niet meer zoals eerder. Natuurlijk heb ik SP niet meer, dus dat neemt ook een deel van het plezier weg, maar aan de andere kant had ik met de SP heel vaak als je even gas gaf moest het gas er alweer af of je moest op de remmen omdat je nergens kan en mag doorrijden.... en de SP heeft toch wel wat snelheid nodig vind ik om echt prettig te berijden.

Met de Tracer kan ik ook rustig tokkelen en is het allemaal wat bedeesder, dat scheelt een ook veel.

Tja, schorsen is dus in principe geen wegenbelasting en geen verzekering.... maar wat als er bv wat gebeurd met je motor tijdens die schorsing (bv er valt iets zwaars op waardoor er een deuk in de tank zit). Zelf ooit meegemaakt met een oldtimer die we hadden, maar die werd ook niet geschorst.
 
Ik heb nog wel plezier in het rijden, maar niet meer zoals eerder. Natuurlijk heb ik SP niet meer, dus dat neemt ook een deel van het plezier weg, maar aan de andere kant had ik met de SP heel vaak als je even gas gaf moest het gas er alweer af of je moest op de remmen omdat je nergens kan en mag doorrijden.... en de SP heeft toch wel wat snelheid nodig vind ik om echt prettig te berijden.

Met de Tracer kan ik ook rustig tokkelen en is het allemaal wat bedeesder, dat scheelt een ook veel.

Tja, schorsen is dus in principe geen wegenbelasting en geen verzekering.... maar wat als er bv wat gebeurd met je motor tijdens die schorsing (bv er valt iets zwaars op waardoor er een deuk in de tank zit). Zelf ooit meegemaakt met een oldtimer die we hadden, maar die werd ook niet geschorst.
Tracer lijk mij ook wel een lekkere machine, de zit is wel veel relaxter om op te touren. Volgens mij ga je met een volledig andere zit ook wel “anders” rijden, minder sportief, meer relaxt…
De sp is een geweldige machine, maar zonder de dikke klappen vind ik de beleving ook een stuk minder. Aangezien de herrie tegenwoordig een hot item is, hoe lang zal het nog duren tot de eerste prent op de deurmat valt… :/
Ik ben nu druk aan het sparen voor een klassieke 4-wieler, maar speel geregeld met de gedachte of ik de sp moet verkopen om dat apparaat te kunnen bekostigen. Of dat ik nog langer door moet sparen en ‘m er bij moet houden, ondanks dat ik er amper op rijd en het motorrijden minder vind dan voorheen. Aan de andere kant zou de verkoop nog wel een beste drempel zijn…

Vwb de schorsing, in mijn geval maakt dat ook niet uit omdat ik ‘m niet allrisk verzekerd heb. Dus als dat zou gebeuren, zou ik alsnog de løl zijn.
 
Ik heb nog wel plezier in het rijden, maar niet meer zoals eerder. Natuurlijk heb ik SP niet meer, dus dat neemt ook een deel van het plezier weg, maar aan de andere kant had ik met de SP heel vaak als je even gas gaf moest het gas er alweer af of je moest op de remmen omdat je nergens kan en mag doorrijden.... en de SP heeft toch wel wat snelheid nodig vind ik om echt prettig te berijden.

Met de Tracer kan ik ook rustig tokkelen en is het allemaal wat bedeesder, dat scheelt een ook veel.

Tja, schorsen is dus in principe geen wegenbelasting en geen verzekering.... maar wat als er bv wat gebeurd met je motor tijdens die schorsing (bv er valt iets zwaars op waardoor er een deuk in de tank zit). Zelf ooit meegemaakt met een oldtimer die we hadden, maar die werd ook niet geschorst.
Zij weten toch niet wanneer er wat opgevallen is,als je hem weer aanmeldt geef je het aan de verzekering op dat het nu gebeurd is.
 
Ik heb nog wel plezier in het rijden, maar niet meer zoals eerder. Natuurlijk heb ik SP niet meer, dus dat neemt ook een deel van het plezier weg, maar aan de andere kant had ik met de SP heel vaak als je even gas gaf moest het gas er alweer af of je moest op de remmen omdat je nergens kan en mag doorrijden.... en de SP heeft toch wel wat snelheid nodig vind ik om echt prettig te berijden.

Met de Tracer kan ik ook rustig tokkelen en is het allemaal wat bedeesder, dat scheelt een ook veel.

Tja, schorsen is dus in principe geen wegenbelasting en geen verzekering.... maar wat als er bv wat gebeurd met je motor tijdens die schorsing (bv er valt iets zwaars op waardoor er een deuk in de tank zit). Zelf ooit meegemaakt met een oldtimer die we hadden, maar die werd ook niet geschorst.
Volgens mij valt ie dan onder de inboedel verzekering
 
Ik ben nu druk aan het sparen voor een klassieke 4-wieler, maar speel geregeld met de gedachte of ik de sp moet verkopen om dat apparaat te kunnen bekostigen. Of dat ik nog langer door moet sparen en ‘m er bij moet houden, ondanks dat ik er amper op rijd en het motorrijden minder vind dan voorheen. Aan de andere kant zou de verkoop nog wel een beste drempel zijn…
Jammer man.
Je krijgt nooit de centen terug die je er in gestoken hebt, maar als je er geen lol in hebt en dat wel verwacht te hebben in een Corvette dan is afscheid nemen het beste.
Makkelijk tegen een ander te zeggen, zelf twijfel ik al een jaar😅
 
Tracer lijk mij ook wel een lekkere machine, de zit is wel veel relaxter om op te touren. Volgens mij ga je met een volledig andere zit ook wel “anders” rijden, minder sportief, meer relaxt…
De sp is een geweldige machine, maar zonder de dikke klappen vind ik de beleving ook een stuk minder. Aangezien de herrie tegenwoordig een hot item is, hoe lang zal het nog duren tot de eerste prent op de deurmat valt… :/
Ik ben nu druk aan het sparen voor een klassieke 4-wieler, maar speel geregeld met de gedachte of ik de sp moet verkopen om dat apparaat te kunnen bekostigen. Of dat ik nog langer door moet sparen en ‘m er bij moet houden, ondanks dat ik er amper op rijd en het motorrijden minder vind dan voorheen. Aan de andere kant zou de verkoop nog wel een beste drempel zijn…

Vwb de schorsing, in mijn geval maakt dat ook niet uit omdat ik ‘m niet allrisk verzekerd heb. Dus als dat zou gebeuren, zou ik alsnog de løl zijn.
Van verkopen krijg je spijt :Y.
 
Ik denk dat dit altijd het geval is wanneer het thuis gebeurd.
Ik meende een keer gehoord te hebben dat het met onverzekerde voertuigen in een bijvoorbeeld garage aan huis anders zou zijn. Maar ik denk dat de verzekering dat beter kan uitleggen dan ik.
 
Laatst bewerkt:
Jammer man.
Je krijgt nooit de centen terug die je er in gestoken hebt, maar als je er geen lol in hebt en dat wel verwacht te hebben in een Corvette dan is afscheid nemen het beste.
Makkelijk tegen een ander te zeggen, zelf twijfel ik al een jaar😅
Dat ik mijn centen er niet meer uit ga halen is een ding wat zeker is. Maar jij hebt nog een aardige keuze aan mooie brommers. En jij gebruikt die dingen ook nog op het circuit, daar heb je ook nog plezier van. Is er bij jou de twijfel een straatfiets de deur uit te doen?
Van verkopen krijg je spijt :Y.
Dat ik er spijt van ga krijgen speelt nog steeds de grootste rol in mijn achterhoofd, mis bijvoorbeeld mijn sf-blade die ik jaren geleden verkocht heb ook nog steeds. Net ff wezen trainen in de garage, staat dat ding er naast te blinken en dat is dan toch echt wel mooi uitzicht. Wellicht was dit jaar gewoon niet mijn jaar. Ga eerst nog maar ff flink doorsparen voor dat koekblik en dan komt ie er wellicht gewoon naast te staan. Of ik er nou mee rijd of niet…


Føck hé, lijk wel een wijf…. |(
 
De 999s is mijn twijfelgeval, de mooiste fiets die ik heb, bijna te mooi, veel te snel voor straat en gaat het circuit echt niet op.
Staat vooral stil, ook zonde, maar ook hier een glimlach als dat doek eraf gaat en dat geluid na die startknop 🥰.
 
De 999s is mijn twijfelgeval, de mooiste fiets die ik heb, bijna te mooi, veel te snel voor straat en gaat het circuit echt niet op.
Staat vooral stil, ook zonde, maar ook hier een glimlach als dat doek eraf gaat en dat geluid na die startknop 🥰.
Ja, dat geloof ik graag, ook een mooie machine. Ik ben dus niet de enige met dat dilemma, alleen is de sp de enige nog hier in de garage.
 
Tracer lijk mij ook wel een lekkere machine, de zit is wel veel relaxter om op te touren. Volgens mij ga je met een volledig andere zit ook wel “anders” rijden, minder sportief, meer relaxt…
De sp is een geweldige machine, maar zonder de dikke klappen vind ik de beleving ook een stuk minder. Aangezien de herrie tegenwoordig een hot item is, hoe lang zal het nog duren tot de eerste prent op de deurmat valt… :/
Ik ben nu druk aan het sparen voor een klassieke 4-wieler, maar speel geregeld met de gedachte of ik de sp moet verkopen om dat apparaat te kunnen bekostigen. Of dat ik nog langer door moet sparen en ‘m er bij moet houden, ondanks dat ik er amper op rijd en het motorrijden minder vind dan voorheen. Aan de andere kant zou de verkoop nog wel een beste drempel zijn…

Vwb de schorsing, in mijn geval maakt dat ook niet uit omdat ik ‘m niet allrisk verzekerd heb. Dus als dat zou gebeuren, zou ik alsnog de løl zijn.
Daar zeg je ook wat... allrisk heb ik de motor ook niet verzekerd, de Tracer ook niet overigens... voor het eerst in mijn leven hebben wij ons koekblik allrisk verzekert, maar dat was alleen maar omdat het verschil tussen WA+ en allrisk dit keer heel weinig scheelde, verder nog nooit een all risk verzekering afgesloten.... ook nog nooit een schade geclaimd, ook niet als er wel eens iets was.

De Tracer zit inderdaad een stuk rechterop dan de SP en je hebt wel gelijk dat dit ook wel uitmaakt qua hoe je gaat rijden. Bovendien heeft de Tracer niet veel vermogen/koppel (vergeleken met de SP althans) en kan je daardoor de motor meer op zijn limiet rijden wat het rijden wel weer heel leuk maakt. De SP kan je natuurlijk op de straat niet op zijn limiet rijden. Maar de beleving, zoals je ook zegt, de klappen uit de uitlaat, het gevoel wat je met de SP hebt (echt een motor waar je een mee wordt vind ik) dat heb je niet hetzelfde bij de Tracer.

Dat twijfelpunt waar jij nu staat heb ik ook gestaan.... ik moest een meer praktische motor, eigenlijk geen tot nauwelijks budget om dat te doen, bovendien geen ruimte in het huwelijk voor nog een motor :+ ... dus moest ik die knoop wel doorhakken, terwijl ik een half jaar daarvoor nog zoiets had: dat ding gaat nooit de deur uit, maar gaat later naar mijn zoon.... toch gedaan, ook wel regelmatig nog spijt, maar ook wel blij dat ik de knoop toen heb doorgehakt want de Tracer wordt veel sneller/makkelijker door me gebruikt.... en toch kriebelt het... misschien ooit in de toekomst als ik de mogelijkheid heb (financieel + ruimte) , komt er weer een SP, maar dan wel als tweede motor.
 
Bassie, dat je spijt krijgt, dat staat voorop, dat kan ik garanderen.... persoonlijk vind ik het nog steeds mijn grootste fout van de afgelopen 15 jaar die ik gemaakt heb. Dit niet omdat zo ontevreden ben over de Tracer, nee die ligt me ondertussen wel (al mis ik wel de kwaliteit van SP als ik kijk naar de Tracer), maar meer dat ik de SP gewoon niet weg had moeten doen. Ik had beter wat langer kunnen sparen en dan bv een wat goedkopere 2de hands a la de Tracer kunnen zoeken. Dan had ik nog kunnen kiezen en had ik geen spijt gehad... bovendien zou ik dan bv de SP standaard wel kunnen schorsen, scheelt dat weer in de kosten, die zou ik dan toch alleen met mooi weer rijden, puur om te genieten van die machine, niet om perse te scheuren.
 
Ik meende een keer gehoord te hebben dat het met onverzekerde voertuigen in een bijvoorbeeld garage aan huis anders zou zijn. Maar ik denk dat de verzekering dat beter kan uitleggen dan ik.
Alles met een kenteken valt niet onder welke huis tuin en keuken verzekering dan ook.
Dus bij geval van brand,diefstal of andere schade draai je er zelf voor op.
Ook al heb je dus een inboedel en/of opstal verzekering.
En sorry dat ik als geen sp eigenaar hier reageer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan