Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Ok, ik maak het verhaal compleet.
Remklauwen zijn voorzien van nieuwe seals, Brembo radiale pomp, omvlochten slangen, Brembo supersport schijven en SBS gesinterd.
De Mille idem, maar dan met Brembo's=>veel agressiever.
 
Het kan absoluut veel beter. Het grootste verschil maak je met een goede radiale rempomp. Een RCS 19 doet wonderen. Doe er Brembo SR remblokken bij en zorg ervoor dat je klauwen/zuigers lekker fris en soepel zijn.
Passen de Brembo SR blokken in de standaard klauwen? Zoja, heb je misschien een linkje van de blokken die je bedoelt? Thanks!
 
ik heb mijn remklauwen gereviseerd met de titanium set van titan-classics uit de uk. ik vind het een wereld van verschil! veel meer doseerbaarheid en meer gevoel in de hoeveelheid die je remt. hiervoor had ik er radiale klauwen op zitten die deden het ook prima en beter dan de standaard. maar met de titanium upgrade vind ik het ongekend.
 
Als je op die grijze SP een paar van die zwarte pijlen plakt, zoals ze op de rode SP ook zitten, dan smoelt dat al een stuk beter.

Die heb ik ook gezien, maar dat was amateurwerk... en persoonlijk vind ik zwart te groot contrast.

Heb vorig jaar de mijne zo gedaan... ik kocht 'm met volledig nieuw gespoten kuipwerk (crashbike) met lelijke decals
 

Bijlagen

  • 20220214_164954.jpg
    20220214_164954.jpg
    200 KB · Weergaven: 45
  • 20230714_192815.jpg
    20230714_192815.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 45
ik heb mijn remklauwen gereviseerd met de titanium set van titan-classics uit de uk. ik vind het een wereld van verschil! veel meer doseerbaarheid en meer gevoel in de hoeveelheid die je remt. hiervoor had ik er radiale klauwen op zitten die deden het ook prima en beter dan de standaard. maar met de titanium upgrade vind ik het ongekend.
Maken die cups dan het verschil, of de revisie an sich?
Op de website hebben ze het over minder onafgeveerd gewicht, als ik het daar van moest hebben dan was ik wel erg goed bezig.
 
Maken die cups dan het verschil, of de revisie an sich?
Op de website hebben ze het over minder onafgeveerd gewicht, als ik het daar van moest hebben dan was ik wel erg goed bezig.
de cups en de nieuwe seals. de cups zijn lichter in gewicht dus vragen ook minder kracht om ze te verplaatsen. en ze hebben minder wrijf weerstand dan de ijzeren waardoor ze soepeler bewegen. en minder gewicht is altijd beter.
 
Sinds vanmorgen eigenaar (naast m'n Mondial) van een SP2 in Repsol kleuren. Na het ophalen een hoosbui, en na de hoosbui voor het eerst gestart. Ik wist dat er iets met het blok was (daar was de prijs ook naar!!!!) en een onregelmatig tik was duidelijk hoorbaar. Bij het loshalen van de carterpan vond ik goud, dus drijfstanglagers zullen er wel uitliggen. Gelukkig heb ik een aantal opties om uit te kiezen om deze relatief snel rijdend te maken
20230805_132115.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan