Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Ik heb toendertijd (bijna) alles wat ik nodig had in Engeland besteld, heb de e-mails niet meer maar ik dacht bij David Silver Parts.
Zelfs de beugeltjes voor de radiateuren had ie liggen, beugel voor de topkuip niet maar die kwam, via hem, rechtstreeks uit Japan.
En scherpe prijzen, vond ik.

Edit,

Gevonden, ik ben eens door mijn adresboek gescrold en daar kwam ie tevoorschijn.


Ben bang dat je nu wel hogere kosten hebt aan invoer uit Engeland...
 
overweeg soms om mijn SP1 te verkopen, deze week weer heerlijk gereden erop :) . ik denk dat ik nog geen 1000km per jaar rijdt (met de 450km van de TT in juni erbij) wat eigenlijk weer zonde is. bouwjaar 2000 en nog geen 47000 km.

Ik liep al enkele jaren rond met het idee dat ik wat anders wilden, vooral omdat ik een beetje klaar was met de ongemakken die bij een sport motor horen. Toch iedere keer als ik weer op mijn sp1 stapte voor een ritje had ik een smile van oor tot oor. Toch dit voorjaar uit nieuwsgierigheid een proefritje gemaakt op een Superduke 1290 en heb gelijk de sp1 erop ingeruild en besefte dat ik dit veel eerder had moeten doen. Het gemak, comfort, alle daagse geschiktheid en vooral de power 😈 Eigenlijk had ik de sp1 er naast willen houden als 2de motor want het is en blijft een waanzinnige fiets.
 
Ja zal even kijken. Als ik alle andere delen die ik nodig heb kan vinden dan ga ik op zoek naar een oplossing voor het frame.

Maar als dat al niets word dan wordt het verkopen in onderdelen of op zolder leggen tot ik zin heb in een project...
Nadat ik m'n SP2 crashte had ik in eertse instantie geen plannen om 'm weer op te bouwen. Dus eerst volledig uit elkaar gesloopt en het frame maar even laten nameten. Dat was nog recht, alleen de balhoofdlagerzittingen moesten worden gerepareerd, dus dat heb ik maar meteen laten doen. Daarna loop je toevallig tegen wat dingen aan en heb ik een kleine 2 jaar rustig aan spullen verzameld voor de heropbouw. Ik had niet de behoefte om origineel te blijven, het moest toch een 90% circuitfiets worden. Het is heel leuk werk, maar financieel gezien is het aantrekkelijker om een andere SP te kopen. Inmiddels zijn onderdelen nog schaarser en dus moeilijker te vinden en dus duurder. Als je niet origineel wil blijven is er wel een hoop te besparen. Mijn ZX10R voorvork bijvoorbeeld kostte maar iets van $200 inclusief as, excl. verzending en invoerrechten vanuit de VS. Dan moet je natuurlijk wel weer eea aanpassen, maar als je geen haast hebt is dat leuk werk.
 
Nadat ik m'n SP2 crashte had ik in eertse instantie geen plannen om 'm weer op te bouwen. Dus eerst volledig uit elkaar gesloopt en het frame maar even laten nameten. Dat was nog recht, alleen de balhoofdlagerzittingen moesten worden gerepareerd, dus dat heb ik maar meteen laten doen. Daarna loop je toevallig tegen wat dingen aan en heb ik een kleine 2 jaar rustig aan spullen verzameld voor de heropbouw. Ik had niet de behoefte om origineel te blijven, het moest toch een 90% circuitfiets worden. Het is heel leuk werk, maar financieel gezien is het aantrekkelijker om een andere SP te kopen. Inmiddels zijn onderdelen nog schaarser en dus moeilijker te vinden en dus duurder. Als je niet origineel wil blijven is er wel een hoop te besparen. Mijn ZX10R voorvork bijvoorbeeld kostte maar iets van $200 inclusief as, excl. verzending en invoerrechten vanuit de VS. Dan moet je natuurlijk wel weer eea aanpassen, maar als je geen haast hebt is dat leuk werk.
Ja denk dat het voor mij ook die kant op gaat nu. heb te veel tijd en liefde in het blok zitten om dat zomaar weg te doen. Dus ga rustig op zoek naar onderdelen en dan over een jaartje of 1 a 2 hoop ik hem weer rijdend te hebben. Originaliteit is voor mij ook geen punt.. mag graag verbeteren en wat prutsen


Als de sp1 nu nog steeds rond de 3500 a 4000 te vinden was had ik er weer een gekocht...

Maar voor de 6500/7500 waar ze nu te koop voor staan koop je ook een rc8 of een moto morini....

Moet er wel wat anders naast komen totda lt de sp weer rijd. Zag dat de tuonos en de falcos niet zo gek veel meer kosten
 
Ja denk dat het voor mij ook die kant op gaat nu. heb te veel tijd en liefde in het blok zitten om dat zomaar weg te doen. Dus ga rustig op zoek naar onderdelen en dan over een jaartje of 1 a 2 hoop ik hem weer rijdend te hebben. Originaliteit is voor mij ook geen punt.. mag graag verbeteren en wat prutsen


Als de sp1 nu nog steeds rond de 3500 a 4000 te vinden was had ik er weer een gekocht...

Maar voor de 6500/7500 waar ze nu te koop voor staan koop je ook een rc8 of een moto morini....

Moet er wel wat anders naast komen totda lt de sp weer rijd. Zag dat de tuonos en de falcos niet zo gek veel meer kosten

Om de een of andere reden kan ik echt heel goed een CB500 PC32 aanraden.. :]
 
Uuuuh, ik heb aardig wat maten van mij een CB aangesmeerd, maar ik weet het niet zeker meer haha
Het is ook wel aardig wat jaar geleden, dus kan zijn dat mijn alzheimer parten speelt hoor.

Was iig een matzwarte met rode wing op de tank én met een mooie monoseat.
Edit: Heb nog een feauteautje weten te vinden….
C908CC15-C548-4AA9-94B1-E8A01EAB9C33.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Het is ook wel aardig wat jaar geleden, dus kan zijn dat mijn alzheimer parten speelt hoor.

Was iig een matzwarte met rode wing op de tank én met een mooie monoseat.
Edit: Heb nog een feauteautje weten te vinden….
Bekijk bijlage 1792403
Het lijkt wel veel op mijn huidige haha, heb je het kenteken nog?
Maar deze hebben wij toen niet gekocht, ik kwam volgens mij wel met een CB op de kar en een maat bij je langs voor die oude topkuip van je
 
Het lijkt wel veel op mijn huidige haha, heb je het kenteken nog?
Maar deze hebben wij toen niet gekocht, ik kwam volgens mij wel met een CB op de kar en een maat bij je langs voor die oude topkuip van je
Hoopte dat ik nog ergens een foto had met het kenteken er op, maar helaas. Ik zou wellicht nog ergens de vrijwaring moeten hebben, maar die moet ik dan opzoeken…
 
Mijn SP2 1 jaar geleden verkocht; die is nog ergens in NL.

Mijn VF400F (3 jaar geleden verkocht) resideert nu in Riga, Letland :-)
 
Kijk ,dat probleem is er voor mij niet
Loop gewoon ff naar de garage
Wat ik daarvoor allemaal had van brommers en motoren ja ??
Weg he ..laat maar zo ! ,heb er de plek niet voor ( hoe rijk zou ik dan wezen?)
Mijn Pa zei vroeger altijd onderzoek alles ,en behoudt het goede


mm kan altijd nog beter en makkelijker
Ga mezelf niet meer verwennen met proefritjes de sp,s doen het nog perfect
 
Terug
Bovenaan Onderaan