Het grote Honda VTR SP1 & SP2 Topic deel 35

Hallo, ik heb een SP2 en wil graag de werkplaatshandboek digitaal bemachtigen. De link op de eerste pagina werkt helaas niet (toch niet voor de sp2).
Kan iemand mij deze toesturen?


Verder wie heeft een trukje om de achterkuip eenvoudig te installeren / demonteren. Ik vind het zeer fragiel en wil niet graag dit onderdeel beschadigen.

Alvast bedankt,
Kristof
 
Heeft iemand nog een beschadigde linker zijkuip van een SP-1 (rood) liggen ? Ik heb alleen de bovenste 30cm vanaf de aansluiting bij de topkuip nodig, rest mag kapot zijn....
 
Hallo, ik heb een SP2 en wil graag de werkplaatshandboek digitaal bemachtigen. De link op de eerste pagina werkt helaas niet (toch niet voor de sp2).
Kan iemand mij deze toesturen?


Verder wie heeft een trukje om de achterkuip eenvoudig te installeren / demonteren. Ik vind het zeer fragiel en wil niet graag dit onderdeel beschadigen.

Alvast bedankt,
Kristof
Indien je het wphb nog niet hebt, pm ff je email.

Kont eraf is ff een dingetje ja. Alle bouten eruit, ik trek m dan wat naar achteren, duw naar links, rechts hand bjj onderste rand, trek baar rechts en op. Blijft altijd iets wat ik met beleid doe...
 
@ Onewheel: Is deze SP2 wat voor je?


Dank je dat je me een seintje geeft !! 👍

Veel gebeurd de laatste anderhalve week, maar heb een paar dagen geleden een SP1 gekocht in werkelijke smetteloze staat, tot in de kleinste details lijkt ie serieus nieuw, komt dan ook van een absolute liefhebber die em weg had gezet waar deze eerst af en toe gebruikt werd als 2e motor om de andere (eveneens in nieuwstaat verkerende SP1) te sparen.

Standaard uitlaten zitten er nog op waarvoor over 2 weken zgan Akrapovic titanium set onder komt.

Van het prijsverschil tussen deze SP1 en de meeste SP2’s waar ik ik binnen en buitenland tegenaan liep zoek ik nu een derde motor, indien in showroomstaat (of dichtbij) een OerBlade in rwb in volledig standaard staat dan, niet een ‘afgetrapt 8e hands hok’ uiteraard 😎😛
 
Deze is het dus geworden, nu nog met standaard uitlaten dus, binnenkort gaat het onweren hier in Assen 😎 Me so happy en reed vandaag nog even in het paddock op het circuit en had nog stevig bekijks onder het motorvolk 👌
 

Bijlagen

  • D45602E5-2407-479E-91B9-B206F435C6AC.jpeg
    D45602E5-2407-479E-91B9-B206F435C6AC.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 7
Mocht iemand overigens nog iemand kennen die een originele undertail met origineel achterlicht heeft, en eventueel de achterstepjes, dan hoor ik dat bijzonder graag 🤞🙌
 
Dank je dat je me een seintje geeft !! 👍

Veel gebeurd de laatste anderhalve week, maar heb een paar dagen geleden een SP1 gekocht in werkelijke smetteloze staat, tot in de kleinste details lijkt ie serieus nieuw, komt dan ook van een absolute liefhebber die em weg had gezet waar deze eerst af en toe gebruikt werd als 2e motor om de andere (eveneens in nieuwstaat verkerende SP1) te sparen.

Standaard uitlaten zitten er nog op waarvoor over 2 weken zgan Akrapovic titanium set onder komt.

Van het prijsverschil tussen deze SP1 en de meeste SP2’s waar ik ik binnen en buitenland tegenaan liep zoek ik nu een derde motor, indien in showroomstaat (of dichtbij) een OerBlade in rwb in volledig standaard staat dan, niet een ‘afgetrapt 8e hands hok’ uiteraard 😎😛
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *O*
 
Mocht iemand overigens nog iemand kennen die een originele undertail met origineel achterlicht heeft, en eventueel de achterstepjes, dan hoor ik dat bijzonder graag 🤞🙌
Een origineel achterlicht en steppies zijn nog wel te krijgen, maar een undertail... :N

Heel sporadisch worden ze wel eens voor een 100tje of 8 op eBay aangeboden. Wat er een beetje bij in de buurt komt is de undertail van DHC, ook voor een oem achterlicht. Mooiste aftermarket undertail die er te krijgen is imo...
 
Een origineel achterlicht en steppies zijn nog wel te krijgen, maar een undertail... :N

Heel sporadisch worden ze wel eens voor een 100tje of 8 op eBay aangeboden. Wat er een beetje bij in de buurt komt is de undertail van DHC, ook voor een oem achterlicht. Mooiste aftermarket undertail die er te krijgen is imo...

Sjemig, hondertje of 8 🤐🥱

Ongelofelijk omdat bijna iedereen die eraf sloopte voor aftermarket dus er zouden er legio moeten liggen op stoffige zolders 😁

Dan ga ik eens zoeken maar die DHC, dank voor de tip 👏
 
Sjemig, hondertje of 8 🤐🥱

Ongelofelijk omdat bijna iedereen die eraf sloopte voor aftermarket dus er zouden er legio moeten liggen op stoffige zolders 😁

Dan ga ik eens zoeken maar die DHC, dank voor de tip 👏
Ja, het is echt bizar gewoon. Als er nou iemand was die er eentje na kan maken met een 3d printer ofzo, zou mooi zijn.

Deze is iig van DHC...
_20200421_191922.JPG


En nog eentje met mijn oude demper setup...
20170312_154856.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sjemig, hondertje of 8 🤐🥱

Ongelofelijk omdat bijna iedereen die eraf sloopte voor aftermarket dus er zouden er legio moeten liggen op stoffige zolders 😁

Dan ga ik eens zoeken maar die DHC, dank voor de tip 👏

ik denk dat niet iedereen dit onderdeel erg mooi bij de motor vond staan. Denk zelf dat ze daarmee wel gelijk hadden al zien ook niet alle after Market oplossingen er even fraai uit.
CBF293D5-B227-477E-8DC1-482CAC4BF029.jpeg
Dit is mijn oplossing
 
Ja hier hetzelfde. Originele achterlicht heb ik uiteraard liggen, na vervangen door een donkere uitvoering. Originele knippers zaten er dan weer niet op.


IMG_5054.jpeg
 
Ja hier hetzelfde. Originele achterlicht heb ik uiteraard liggen, na vervangen door een donkere uitvoering. Originele knippers zaten er dan weer niet op.


Bekijk bijlage 1532715
Die undertails van de SP2 zijn nog wel her en der te koop, ook niet veel meer, maar toch. Alleen als je die op je SP1 wilt, moet je het subframe ook van de SP2 fixen.

Wat mij toch ook weer op een idee brengt om er maar eens een paar aan te schaffen en op zolder te leggen, spaarpotje voor later... 🤔
 
Die undertails van de SP2 zijn nog wel her en der te koop, ook niet veel meer, maar toch. Alleen als je die op je SP1 wilt, moet je het subframe ook van de SP2 fixen.

Wat mij toch ook weer op een idee brengt om er maar eens een paar aan te schaffen en op zolder te leggen, spaarpotje voor later... 🤔

Hehe, ja zie het als een investering ;)
 
Hallo
Heb 10 jaar geleden mn sp1 verkocht,overgestapt naar meerdere ducati en nog een zx6r in het schuurtje staan maar eerlijk gezegt mis ik de sp1 toch wel....

morgen ff kijken bij 1 omdat ik er toch langs rij maar de vraag nu is deze sp toevallig ook in het bezit geweest van iemand op het forum?
Gr anne
 

Bijlagen

  • 5F360A01-CA4F-4C13-8DC5-1DC128AFABDE.png
    5F360A01-CA4F-4C13-8DC5-1DC128AFABDE.png
    641 KB · Weergaven: 4
  • 2EF69A99-2924-476C-80E3-947146460BD1.png
    2EF69A99-2924-476C-80E3-947146460BD1.png
    580,7 KB · Weergaven: 5
Kijk zelf een beetje rond voor een leuke SP1, in het rood want dat vind ik toch wel erg mooi.
Zijn er voorbeelden van SP1’s die aangeboden worden die ik zou moeten vermijden ?
Bij Bakker motoren staat een leuke (zo op het oog) en die staat er al een tijdje dus ansich is dat niet heel hoopgevend.
Voordat ik een wereldreis ga maken om te kijken is er mischien iemand hier die wilt adviseren ?
 
Kijk zelf een beetje rond voor een leuke SP1, in het rood want dat vind ik toch wel erg mooi.
Zijn er voorbeelden van SP1’s die aangeboden worden die ik zou moeten vermijden ?
Bij Bakker motoren staat een leuke (zo op het oog) en die staat er al een tijdje dus ansich is dat niet heel hoopgevend.
Voordat ik een wereldreis ga maken om te kijken is er mischien iemand hier die wilt adviseren ?
Is dat de SP met de gele wielen met gepolijste velgranden? Als het ‘m is, dan ziet ie er op de foto’s best netjes uit. Die wielen is een smaak die je moet hebben, maar dat soort dingen kan ervoor zorgen dat zoiets wat langer te koop blijft staan (in mijn geval dan, al zijn ze zo zwart of rood te coaten). Verder kan het gewoon een goede motor zijn, maar zou je ‘m dan van dichtbij moeten bekijken. Vanaf een paar foto’s kan je soms niet goed zien of het een opgelapte schademotor is.
Iets zegt me dat ik die sp wel ken, kennis van mij heeft er ook eentje gehad die er exact zo uitzag, volgens mij heeft deze na hem nog een tijdje in Rotterdam gebivakkeerd.
Er zijn bepaalde motorzaken, ergens in het noorden van het land, daar kan je beter niet komen, die staan niet echt goed te boek zeg maar (HP Motoren bijvoorbeeld, dacht ook Barbier, maar dat weet ik niet zeker en daar heb ik geen ervaring mee).
 
Laatst bewerkt:
Bassie,

Dank je !
Ik vind die velgen persoonlijk wel mooi zo, maar het gaat natuurlijk om de fiets ansich. Lijkt een betrouwbare motorzaak (in tegenstelling tot een HP motoren en die Jager in het Noorden).
Barbiers ben ik weleens geweest maar was ik snel klaar, vond het een soort van legbatterij aan motoren.
Ze hebben zoveel motoren die letterlijk in elkaar geparkeerd staan dat het onmogelijk is dat alles echt gecontroleerd en goed bekeken is. Sure, je zult daar zeker wel een leuke fiets kunnen kopen maar je moet dan gewoon geen pech hebben dus een goede keuze maken.
Aangezien de SP1 community erg klein is had ik de hoop dat iemand die fiets kende en op basis daarvan al kon adviseren.
 
Lees nu al paar keer dat HP onbetrouwbaar is, slechte ervaringen mee ? Ben er zelf nog nooit geweest maar weet dat ze ook oudere zeldzamer wordende types in willen ruilen/kopen. Voor het geval ik ooit een keer ergens intuim 😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan