Ik post hier niet zo vaak maar wou toch is wat delen.
Afgelopen week groot onderhoud uitgevoerd aan de SP1. Staat nu 53.000km op, heb hem sinds 21k. Ik vond het tijd om de klepspeling te controleren, geeft toch een goed gevoel om het te weten ook al is het misschien niet nodig de kleppen te stellen. En daar bleef het ook bij want klepspeling zat ruim binnen de marge voor zowel IN en EX, ook geen verschil tussen voorste en achterste cilinder. Die Japanners kunnen blokken bouwen, petje af. Gelijk nieuwe bougies gestoken (die krengen zijn duur, zit er goud in?), radiators en oliekoeler schoon gemaakt, koelvloeistof en olie+filter ververst. Het was al met al een heel karwei omdat je moeilijk bij de voorste cilinder kan. Ik denk dat een Ducati opstelling toch iets makkelijker had gewerkt
Ik dacht er na mijn reis (link) afgelopen juni aan om een andere motor te kopen. Niet omdat de Honda niet bevalt maar om meer te richten op reizen en het comfort dat je daarbij wil. Maar er is een band ontstaan en ik wil hem (nog) niet weg doen. Het is zo'n geweldig apparaat. In de afgelopen paar jaar heb ik er mee op het circuit gereden, tig keer naar de Eifel geweest en alle rivierdijken mee afgevlogen. Dus de Honda had zijn beurt sowieso al meer dan verdient, en als kers op de taart nog even langs Frederiks gewipt (ouders wonen er bijna naast) en toch is een run mee laten doen. Bijna 140pk! Advies van Ruud: lekker zo laten, heeft geen PowerCommander nodig, loopt zo als het eigenlijk hoort.
ik heb je hele reisverslag gelezen, volgende keer wel wat sneller na je vakantie doen
ik heb hetzelfde gehad, heb de spvanaf 30K, staat nu 130 k op
circuitdagen eifel engeland oostenrijk frankrijk en daarna alweer 5 keer naar de alpen geweest en dat altijd met 2 man op deze ene motor met baggage voor 2.....
maar op mijn leeftijd gaat het nekje en de polsjes toch wat moeilijk doen na 2.5 week elke keer rondtouren (ondanks dat de clipons hoger staan )en dus gaan kijken voor andere motor.
met 75 % no claim...en de waarde van de motor met deze km stand toch maar gehouden (verzekering kost 12 euro per maand) en een tiger gekocht voor het tourwerk.....en geen spijt van.
meer relaxed aan het einde van de dag en net zo veel scheurplezier en de sp blijft alleen voor de circuitdagen en andere korte ritten.