Het grote Honda VTR SP 1 & 2 Topic deel 34

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik post hier niet zo vaak maar wou toch is wat delen.

Afgelopen week groot onderhoud uitgevoerd aan de SP1. Staat nu 53.000km op, heb hem sinds 21k. Ik vond het tijd om de klepspeling te controleren, geeft toch een goed gevoel om het te weten ook al is het misschien niet nodig de kleppen te stellen. En daar bleef het ook bij want klepspeling zat ruim binnen de marge voor zowel IN en EX, ook geen verschil tussen voorste en achterste cilinder. Die Japanners kunnen blokken bouwen, petje af. Gelijk nieuwe bougies gestoken (die krengen zijn duur, zit er goud in?), radiators en oliekoeler schoon gemaakt, koelvloeistof en olie+filter ververst. Het was al met al een heel karwei omdat je moeilijk bij de voorste cilinder kan. Ik denk dat een Ducati opstelling toch iets makkelijker had gewerkt :P

Ik dacht er na mijn reis (link) afgelopen juni aan om een andere motor te kopen. Niet omdat de Honda niet bevalt maar om meer te richten op reizen en het comfort dat je daarbij wil. Maar er is een band ontstaan en ik wil hem (nog) niet weg doen. Het is zo'n geweldig apparaat. In de afgelopen paar jaar heb ik er mee op het circuit gereden, tig keer naar de Eifel geweest en alle rivierdijken mee afgevlogen. Dus de Honda had zijn beurt sowieso al meer dan verdient, en als kers op de taart nog even langs Frederiks gewipt (ouders wonen er bijna naast) en toch is een run mee laten doen. Bijna 140pk! Advies van Ruud: lekker zo laten, heeft geen PowerCommander nodig, loopt zo als het eigenlijk hoort.

ik heb je hele reisverslag gelezen, volgende keer wel wat sneller na je vakantie doen ;)

ik heb hetzelfde gehad, heb de spvanaf 30K, staat nu 130 k op
circuitdagen eifel engeland oostenrijk frankrijk en daarna alweer 5 keer naar de alpen geweest en dat altijd met 2 man op deze ene motor met baggage voor 2.....
maar op mijn leeftijd gaat het nekje en de polsjes toch wat moeilijk doen na 2.5 week elke keer rondtouren (ondanks dat de clipons hoger staan )en dus gaan kijken voor andere motor.
met 75 % no claim...en de waarde van de motor met deze km stand toch maar gehouden (verzekering kost 12 euro per maand) en een tiger gekocht voor het tourwerk.....en geen spijt van.
meer relaxed aan het einde van de dag en net zo veel scheurplezier en de sp blijft alleen voor de circuitdagen en andere korte ritten.
 
Advies van Ruud: lekker zo laten, heeft geen PowerCommander nodig, loopt zo als het eigenlijk hoort.


Mijn SP2 is na aanschaf ook ff bij Ruud geweest. Hij wilde mij best wel een PC verkopen als ik dat absoluut wilde. Maar hij vond dat als het zijn motor was, hij er niks aan zou veranderen :-)
 
In Italië zakte mijne weg in het asfalt, een Italiaans jochie kwam me waarschuwen.
Bij mij ook in Italie, maar niet in het asfalt, maar op de camping in de Dolomieten en een hevige nacht regen... kostte me een nieuwe tank (2 zelfs uiteindelijk omdat ik bij de eerste een zilveren had laten spuiten, wat niet goed gedaan was en ik uiteindelijk weer een originele tank heb gevonden), een nieuwe spiegel en een nieuw ruitje...
 
Ik post hier niet zo vaak maar wou toch is wat delen.

Afgelopen week groot onderhoud uitgevoerd aan de SP1. Staat nu 53.000km op, heb hem sinds 21k. Ik vond het tijd om de klepspeling te controleren, geeft toch een goed gevoel om het te weten ook al is het misschien niet nodig de kleppen te stellen. En daar bleef het ook bij want klepspeling zat ruim binnen de marge voor zowel IN en EX, ook geen verschil tussen voorste en achterste cilinder. Die Japanners kunnen blokken bouwen, petje af. Gelijk nieuwe bougies gestoken (die krengen zijn duur, zit er goud in?), radiators en oliekoeler schoon gemaakt, koelvloeistof en olie+filter ververst. Het was al met al een heel karwei omdat je moeilijk bij de voorste cilinder kan. Ik denk dat een Ducati opstelling toch iets makkelijker had gewerkt :P

Ik dacht er na mijn reis (link) afgelopen juni aan om een andere motor te kopen. Niet omdat de Honda niet bevalt maar om meer te richten op reizen en het comfort dat je daarbij wil. Maar er is een band ontstaan en ik wil hem (nog) niet weg doen. Het is zo'n geweldig apparaat. In de afgelopen paar jaar heb ik er mee op het circuit gereden, tig keer naar de Eifel geweest en alle rivierdijken mee afgevlogen. Dus de Honda had zijn beurt sowieso al meer dan verdient, en als kers op de taart nog even langs Frederiks gewipt (ouders wonen er bijna naast) en toch is een run mee laten doen. Bijna 140pk! Advies van Ruud: lekker zo laten, heeft geen PowerCommander nodig, loopt zo als het eigenlijk hoort.

Vorige week ook de 72000km beurt gedaan bij de sp1 ook de kleppen stellen was niet nodig, bij 48000 ook niet trouwens.
Dure bouchies klinkt als irridium die gaan 90000km mee, goed opletten dus, het is zonde een bouchie te vervangen die nog 40000km mee kan gaan.
 
Vorige week ook de 72000km beurt gedaan bij de sp1 ook de kleppen stellen was niet nodig, bij 48000 ook niet trouwens.
Dure bouchies klinkt als irridium die gaan 90000km mee, goed opletten dus, het is zonde een bouchie te vervangen die nog 40000km mee kan gaan.

Ik wist wel dat ze langer mee zouden moeten gaan, maar niet zo lang! Maar goed, wou ze toch allebei vervangen want het blok was nou eenmaal open, heb ze verder ook niet gemeten.
 
Het is een beetje vloeken in de kerk maar toch...
 

Bijlagen

  • 20181023_130843.jpg
    20181023_130843.jpg
    1 MB · Weergaven: 56
Zie de spiegels trouwens weer op de topkuip zitten, niet meer aan je stuur? Is het zicht naar achteren een beetje te doen?
 
Het is een beetje vloeken in de kerk maar toch...

This is my church
This is where I heal my hurts
It's in natural grace
Or watching young life shape
It's in minor keys
Solutions and remedies
Enemies becoming friends
When bitterness ends
This is my church
This is my church
This is my church
This is my church
This is where I heal my hurts
It's in the world I've become
Contained in the hum
Between voice and drum
It's in the change
The poetic justice of cause and effect
Respect, love, compassion
This is my church
This is where I heal my hurts
For tonight
God rides a V2
For tonight
God rides a V2
This is my church

:]:]:]
 
This is my church
This is where I heal my hurts
It's in natural grace
Or watching young life shape
It's in minor keys
Solutions and remedies
Enemies becoming friends
When bitterness ends
This is my church
This is my church
This is my church
This is my church
This is where I heal my hurts
It's in the world I've become
Contained in the hum
Between voice and drum
It's in the change
The poetic justice of cause and effect
Respect, love, compassion
This is my church
This is where I heal my hurts
For tonight
God rides a V2
For tonight
God rides a V2
This is my church

:]:]:]
Blijft een lekker nummertje... :Y
 
This is my church
This is where I heal my hurts
It's in natural grace
Or watching young life shape
It's in minor keys
Solutions and remedies
Enemies becoming friends
When bitterness ends
This is my church
This is my church
This is my church
This is my church
This is where I heal my hurts
It's in the world I've become
Contained in the hum
Between voice and drum
It's in the change
The poetic justice of cause and effect
Respect, love, compassion
This is my church
This is where I heal my hurts
For tonight
God rides a V2
For tonight
God rides a V2
This is my church

:]:]:]
Damned right !!!
 
This is my church
This is where I heal my hurts
It's in natural grace
Or watching young life shape
It's in minor keys
Solutions and remedies
Enemies becoming friends
When bitterness ends
This is my church
This is my church
This is my church
This is my church
This is where I heal my hurts
It's in the world I've become
Contained in the hum
Between voice and drum
It's in the change
The poetic justice of cause and effect
Respect, love, compassion
This is my church
This is where I heal my hurts
For tonight
God rides a V2
For tonight
God rides a V2
This is my church

:]:]:]
zeker niks mis ziet erg dik uit Flo .
is het verschil met de sp erg groot qua rijden?
Ja best wel. De zit is opvallend comfortabel qua hoogte clipons. Zadel is echter net zo hard en pijnlijk als die van de sp1, lekker spartaans dus. Koppeling is zo zacht als boter maar als je 'm in 1 zet voelt het als een tractor...KLAK!!! En dan het koppel dat loskomt. In elke versnelling een enorme trekkracht. Hij voelt zo licht en makkelijk als een supersport 600tje. Voel je meteen al als je 'm van z'n jiffy haalt en van z'n plek rijdt. Ben zelf niet zo'n hoge toeren liefhebber maar als ie boven 6000 rpm komt dan voel je dat ie nog meer tot leven komt. Man wat een beest. Er zit een Dominator uitlaat op, MET dbkiller is het al bruut. En dan de voorrem. Wat een genot die radiale Brembo's. Vingerwerk (sorry dames). En "on top of that all" is veel in te stellen naar hoogte. Dus de kont staat natuurlijk in z'n hoogste, meest agressieve positie. En een bekijks met dat ding... Ben ik nog iets vergeten? Vast.
MAAR de RC8 heeft niet die heerlijke bovenliggende tandwielaangedrevennokkenasgier. en de klassieke uitstraling van de RC51. Dus heel graag hou ik die er bij. Kortom ik ben zo blij als een kind.
 
ik heb je hele reisverslag gelezen, volgende keer wel wat sneller na je vakantie doen ;)

ik heb hetzelfde gehad, heb de spvanaf 30K, staat nu 130 k op
circuitdagen eifel engeland oostenrijk frankrijk en daarna alweer 5 keer naar de alpen geweest en dat altijd met 2 man op deze ene motor met baggage voor 2.....
maar op mijn leeftijd gaat het nekje en de polsjes toch wat moeilijk doen na 2.5 week elke keer rondtouren (ondanks dat de clipons hoger staan )en dus gaan kijken voor andere motor.
met 75 % no claim...en de waarde van de motor met deze km stand toch maar gehouden (verzekering kost 12 euro per maand) en een tiger gekocht voor het tourwerk.....en geen spijt van.
meer relaxed aan het einde van de dag en net zo veel scheurplezier en de sp blijft alleen voor de circuitdagen en andere korte ritten.
Peter, vraagje; welke verzekering is dat? Ik moet nog orriënteren naar goedkopere verzekering voor 2 motoren. Of had ik die vraag al eerder gesteld?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan