Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote Honda Varadero topic!

Ik vind de zwarte kappen in plaats van de grijze wel zeker een vooruitgang.
Zou de bellypan ook zwart maken.

Nu heb ik ook de kleurstelling zwart - rood.

Denk dat ik over een tijdje ook aan de gang ga met wrap folie...
 
@ legalstar het is een mooi apparaat maar ik weet niet of het daar mee gaat lukken. Ik heb zelf de honda shadow van mijn vrouw gedeeltelijk gewrapt maar dat valt nog niet mee, dat zijn natuurlijk wel allemaal bolle onderdelen maar als je vrij vlakke onderdelen moet wrappen dan gaat het misschien wel lukken.
In ieder geval succes.
 


Ik zeg niet dat ik hem lelijk vindt, de uitlaten en achterzijde zien er wel goed uit, hij zal ook wel lekker sturen met dat kleine voorwiel.
 
Hallo allemaal... Ik zal mijn profiel plaatje moeten vervangen... De Varadero is verkocht en er staat ook al weer een andere tweewieler in de garage...

Dank voor de hulp en veel plezier allemaal nog met jullie Varadero's!

Gr. René
 
@ Renelle: Dat is best snel gegaan die verkoop! Bedankt voor je input en veel plezier met je nieuwe speeltje
 
Voor degene die vanavond nog iets gaan vieren: Fijne Sinterklaas!
 
Onlangs mijn koplampen van Bi-Xenon voorzien en het valt mij op dat in mijn beleving de diepte van de lichtbundels korter zijn dan van de standaard halogeen lampjes.
De breedte is wel toegenomen.
Of is het e.e.a. bedrieglijk i.v.m. de andere kleurtemperatuur.

Iemand hier met xenon in de Varadero en een ervaring van gelijke strekking?
 
Hallo allemaal... Ik zal mijn profiel plaatje moeten vervangen... De Varadero is verkocht en er staat ook al weer een andere tweewieler in de garage...

Dank voor de hulp en veel plezier allemaal nog met jullie Varadero's!

Gr. René


Bedankt en veel succes op je "nieuwe brommer" .
Wat heb als vervanging van de Dero binnen gehaald?

Gr. LM
 
Weg OMA

Gelukkig nieuwjaar iedereen....een goed motor-seizoen toegewenst!
 
Ook van deze zijde de beste wensen en veilige kilometers gewenst.
 
Ik heb nog even een vraag over de nokkenaskettingspanners van mijn varadero uit 2000.
Op de motor zit nog garantie tot eind april maar ik weet niet of er al gemodificeerde spanners op zitten. Het schijnt iets met stippen te zijn die op de spanners staan.
Wie weet het.
 

Check deze link even:

aankoop varadero

Vooral "Two Plugs" weet veel, das een hele bekende binnen de Varadero-wereld.

Het schijnt dat je je vanaf 2000 geen zorgen hoeft te maken.....twijfel je nog steeds, neem dan het blok- / framenummer en, bel een honda-dealer en leg je probleem voor....hij/zij zal het zo na moeten kunnen kijken

Het is idd iets met stippen, maar welke stippen....dat weet ik zo ook niet....even verder zoeken leverde dit op:

Revisie Blok SD01

Blauwe en gele zijn de foute volgens deze site (waar ook weer "Two Plugs" te vinden is).
De NAKS met de rode stippen zijn de juiste...

Hoe dan ook....voor de zekerheid kun je het altijd navragen bij een Honda-dealer
 
Ik ben zelf lid van de Transalpclub en two plugs is idd een bekende bij deze club.
Het vervelende is dat ik het al bij 2 dealers heb nagevraagd en deze melden dat er geen melding openstaat voor de nokkenas kettingspanner. De bedoeling is dat ik er mee naar Duitsland ga dus moet goed zijn.
 
Als je lid bent van de Transalpclub moet een persoonlijk berichtje naar Two Plugs toch kunnen?

Heb je de rode stip al gecontroleerd? Welke heb je dr nu inzitten?
 
Ik heb het destijds ook niet kunnen vinden...

Vervolgens heb ik de spanners gedemonteerd en de boel open geschroefd. Daarbij bleek dat de spanner van de voorste cilinder van binnen verroest te zijn. De spanner van de achterste cilinder had dit niet. Dat leek me een goede reden voor de problemen met de spanners. Eenmaal verroest, zal het op den duur vast gaan zitten en niet meer automatisch bijstellen als dat nodig is.

Er is overigens een goede verklaring voor. De achterste spanner hangt en de voorste staat. Daardoor loopt de olie vanzelf in de achterste spanner, terwijl de voorste spanner droog komt te staan. Daarbij kan opgehoopte condens in de spanner op den duur de roest veroorzaken. Toch wel een beetje een ontwerp foutje, dat volgens mij niet met een ander nieuwer type spanner op te lossen is...

Ik had overigens ook een setje nieuwe spanner veren besteld. Bedoeling was om de oude spanners van nieuwe veren te voorzien. Een defecte spanner heeft meestal gewoon een gebroken veer. Maar toen ik de roest zag, heb ik toch gewoon 2 compleet nieuwe spanners besteld en gemonteerd.

Ik heb de veren en de oude spanners nog liggen (met blauwe stip). Als iemand hier nog iets mee wil doen, laat maar even weten. Wat mij betreft voor niets af te halen...

 
Laatst bewerkt:
Heb de vakantie maar eens nuttig besteed. Mijn vrouw denk daar anders over maar goed......
Ik ben begonnen met het opnieuw plaatsen van de uitlaatpakking op de achterste cylinder.
Natuurlijk direct de beroemde VW klem geplaatst (die ik eigenlijk te klein vind in omvang). Tot mijn grote verbazing kun je dit heel simpel zelf en kan de hele voorste uitlaatbocht (inclusief collector) er volledig onder vandaan. Ook als je een middenbok hebt.
Dit is dus makkelijk zelf te doen. Wel ben je een uurtje of 5 zoet en volledig zwart.
Stap twee was het vervangen van de verlichting in de tellers etc. Hier voor moet het hele voorste kappen spul los. Ook dit is goed zelf te doen. in 30 minuten uit en weer in elkaar.

Stap 3 wordt het preventief vervangen van de contactpunten van de benzinepomp, daar had ik nu even geen tijd voor.

Dus.....................al met al toch wel productief geweest.
Van mij mag het voorjaar weer beginnen.
 
Laatst bewerkt:
@ Renelle,
Heb je destijds de spanners zelf ingebouwd? ???
Oftewel is het zelf te doen? ??
Ik heb overigens navraag gedaan en er staat geen terugroepacties meer open voor mijn Varadero .
Misschien is het idd alleen de voorste spanner die problemen geeft dus die preventief vervangen.
De veren voor de spanners heb ik wel interesse in.