Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik had ook al eens het net afgespeurd naar goodies.
Voor mijn andere motor kan je het zo gek niet bedenken, maar voor de GSX-F is vrij weinig te koop.
Er zijn wel hele mooie Chinese kuipdelen verkrijgbaar, maar carbon en andere accessoires nagenoeg niet.
Misschien teveel een werkpaard en geen showpaard. ;)
 
Ik had ook al eens het net afgespeurd naar goodies.
Voor mijn andere motor kan je het zo gek niet bedenken, maar voor de GSX-F is vrij weinig te koop.
Er zijn wel hele mooie Chinese kuipdelen verkrijgbaar, maar carbon en andere accessoires nagenoeg niet.
Misschien teveel een werkpaard en geen showpaard. ;)
De GSX F is een "basic" motor, met kuipdelen er rond verwerkt.
Wat niet weg neemt dat het een zeer goede motor is, betrouwbaar tot en met enz.
Je hebt op deze motor net wat je nodig hebt, en niets meer, maar wat ie heeft is qualitatief. Of zoals ik het zeg, veel motor voor weinig geld.
De reden dat er zo weinig gadgets voor te vinden zijn, is dat deze motor (jammer genoeg) ondergewaardeerd is '(
 
Hoe makkelijk start bij jullie de motor eigenlijk in deze wintermaanden? Die van mij staat in een 'iets' verwarmde garage, maar heeft toch zeker een poging of 10 met volle choke nodig om eindelijk te starten! In de zomer vaak 2-3 keer zonder choke.
 
Hoe makkelijk start bij jullie de motor eigenlijk in deze wintermaanden? Die van mij staat in een 'iets' verwarmde garage, maar heeft toch zeker een poging of 10 met volle choke nodig om eindelijk te starten! In de zomer vaak 2-3 keer zonder choke.

Vrij gemakkelijk. Je kan ook een paar seconden de pri aanzetten voor het starten, misschien dat dat beter helpt.
 
Tien startpogingen is wel erg veel.
Na vijf,zes gaat er bij mij al een beetje startspray in de luchtinlaat.
Bij een goede afstelling en zuivere carburateurs zou het toch met ene druk moeten kunnen. ;)
 
Motor buitenzetten.
Kraan op pri.
Naar binnen achter helm en handschoenen.
Naar buiten.
Helm aan, Handschoenen aan.
Kraan op run.
Choke vol open.
Startknop indrukken - 1-2-3-4 .....gestart.
Telkens weer.
Motor staat in onverwarmd tuinhuis , zonder duppellader.
 
Heb Pri niet eens nodig hier, volle accu en choke open en hij start na een paar sec., maakt niet uit hoe lang die heeft stil gestaan..
 
gratis op te halen voor gsxf 600/750 bj 2003 en later

smoke achterlicht
led verlichting voor achter met weerstand
rubber voor tussen je tank en kuip
boutjes voor kuipwerk
kenteken verlichting
knipper voor
knippers achter

www.mijnalbum.nl/Album=QZX3QYXR#Q3GWTANF
 
Welke olie gebruiken jullie voor de gsxf? Weet niet wanneer de laatste refresh is geweest dus voor de zekerheid binnenkort ff doen.
Worldbeater, zag dat jij gewoon cheapass action olie gebruikt en 5w40? mijn manual zegt 10w40?
Gaat trouwens om het oudere type gsxf 600 ''91.
 
gratis op te halen voor gsxf 600/750 bj 2003 en later

smoke achterlicht
led verlichting voor achter met weerstand
rubber voor tussen je tank en kuip
boutjes voor kuipwerk
kenteken verlichting
knipper voor
knippers achter

www.mijnalbum.nl/Album=QZX3QYXR#Q3GWTANF

Ik kan die boutjes en het rubber goed gebruiken!!! Van de boutjes zijn er bij mij een paar verdwenen en het rubber is gescheurd. Is opsturen tegen verzendkosten een optie? :)
 
:Y
Ik kan die boutjes en het rubber goed gebruiken!!! Van de boutjes zijn er bij mij een paar verdwenen en het rubber is gescheurd. Is opsturen tegen verzendkosten een optie? :)
:Y
ik denk wel in een envelop
ff rubber opmeten beide kanten graag
 
Laatst bewerkt:
Welke olie gebruiken jullie voor de gsxf? Weet niet wanneer de laatste refresh is geweest dus voor de zekerheid binnenkort ff doen.
Worldbeater, zag dat jij gewoon cheapass action olie gebruikt en 5w40? mijn manual zegt 10w40?
Gaat trouwens om het oudere type gsxf 600 ''91.
Het is winter en op bedrijfstemperatuur is 5W40 net zo dun/dik als 10W40.
Bovendien is eerstgenoemde een volsyntheet, dus dat zou theoretisch nog beter moeten beschermen.
Naast het feit dat het dunner is bij de gewreekte koude start, dus eerder smeert.
Maar ik ga er gewoon het hele jaar mee rijden en het olieverbruik goed in de gaten houden.
Voorlopig pas ene rit mee gereden dus weinig over te zeggen..

Wat ook goede olie is en specificaties heeft die goedgekeurd zijn voor motorfietsen is Procycle.
Deze heb ik jaren in mijn circuitmotor gebruikt.
Bij www.louis.de kan je die voordelig in huis krijgen.
PROCYCLE 4-Takt Motorenöl SAE 10W-40 (teilsynthetisch):
API SM (übertrifft API SC bis SL), JASO T 903:2006 MA2
Mehrbereichs-Leichtlauföl auf teilsynthetischer Grundölbasis und motorradspezifischen Additiven
optimales Reibverhaltern, verhindert Kupplungsrutschen
sehr guter Schutz gegen Rückstandsbildung, Verschleiß und Korrosion
exzellentes Kaltstartverhalten, höhere Laufleistung

MOTORENOEL PROCYCLE 4-T.
TEILS., SAE 10W-40, 4 L.
Grundpreis: 1 Liter = 6,49 EUR
Die Zeitschrift Motorrad testet in der Ausgabe 15-2013 zwölf Motorenöle. Das Procycle SAE 10W-40 wird mit SEHR GUT bewertet. Folgende Merkmale werden positiv hervorgehoben:
- moderne Additivierung
- niedriger Sulfatasche-Anteil
- das Preis-Leistungs-Verhältnis stimmt
(neun von zwölf Ölen im Test werden mit sehr gut bewertet)
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de duidelijke uitleg WB! zal die procycle ook ff checken dan. :)
 
Thanks voor de duidelijke uitleg WB! zal die procycle ook ff checken dan. :)
Ik verkondig dit al jaren. :+

Maar toch nog een kleine recente toevoeging uit ervaring:
Als je een beetje handig bent met Ebay kan je Castrol Power 1 of (genoeg voor de oudere F) Castrol Grand Prix S voor een redelijk bedrag vinden.
Ik had vier flessen Power 1 voor 37 euro inclusief vracht uit Duitsland en met 1 dag binnen.

Piccie nog maar weer..

DSC_0264.jpg
 
Laatst bewerkt:
de foto van gsxf750 (donkerblauwe)boven bij de foto mag weg
hij zal wel nog rond rijden maar niet meer in die vorm

gr ben
 
Laatst bewerkt:
ik ben in het bezit van een mooie gsx600f 1991.spiksplinter nieuwe banden,LSL superbike stuur.Kortom een leuke fiets.Maar ....soms wil je wel es wat anders.Dus een mooie motor opgezocht bij de plaatselijke motorboer.
Krijg ik 300 euro geboden voor mijn gsxje.
alleen het stuur en de banden hebben me dit al meer gekost vorig jaar.

ik wist wel dat een gsx niet zo gewild is bij inruil,maar 300 euro viel me toch tegen.
Ik denk dat ik toch nog maar een jaar van mijn gsx ga genieten,of zal ik toch........
wat te doen???
 
@ etpwn ... 300€??? 't kan zijn dat ik er zo over denk omdat ik super tevreden ben van mijn GSXF, maar aan die prijs gaat zelfs de mijne nooit ofte nooit weg!
Gewoon van blijven genieten, is gewoon een zalige motor, ook al is die van 1991 :]

@ worldbeater: 5 W 40 is dus idd dunner, maar als ik het mij nog goed herinner (automechanica gestudeerd, een eeuwigheid geleden :+ ), is die 5 de dikte op temperatuur, en die 40 bij koud start. Dus 10 W 40 en 5 W 40 hebben bij koudstart dezelfde dikte, tot daar geen probleem dus. Maar wanneer op temperatuur is die 5 dunner dan die 10, en daar is deze motor niet op berekend wat de zomer betreft. Maar ik dacht dat het in de winter wel kan (lucht/olie koeling, motor geraakt nooit vol op temperatuur). In de zomer wordt de olie in principe te dun. Wel voldoende smering hoor, zeker geen probleem, maar je zal sneller met olie verbruik te maken krijgen. Ook geen probleem als je het regelmatig opvolgd. Al denk ik dat het verbruik gering zal zijn, de GSXF blokken zijn "de Duitsers" onder de motoren (zelfs betrouwbaarder dan de meeste BMW motoren ...), en die kunnen wel wat verdragen.
 
@ worldbeater: 5 W 40 is dus idd dunner, maar als ik het mij nog goed herinner (automechanica gestudeerd, een eeuwigheid geleden :+ ), is die 5 de dikte op temperatuur, en die 40 bij koud start. Dus 10 W 40 en 5 W 40 hebben bij koudstart dezelfde dikte, tot daar geen probleem dus. Maar wanneer op temperatuur is die 5 dunner dan die 10, en daar is deze motor niet op berekend wat de zomer betreft. Maar ik dacht dat het in de winter wel kan (lucht/olie koeling, motor geraakt nooit vol op temperatuur). In de zomer wordt de olie in principe te dun. Wel voldoende smering hoor, zeker geen probleem, maar je zal sneller met olie verbruik te maken krijgen. Ook geen probleem als je het regelmatig opvolgd. Al denk ik dat het verbruik gering zal zijn, de GSXF blokken zijn "de Duitsers" onder de motoren (zelfs betrouwbaarder dan de meeste BMW motoren ...), en die kunnen wel wat verdragen.

Dat klopt niet wat je zegt, het getal na de w is de viscositeit op bedrijfstempratuur.
Bronnen: hier en hier
 
Dat klopt niet wat je zegt, het getal na de w is de viscositeit op bedrijfstempratuur.
Bronnen: hier en hier
Daarom ook dat ik erbij melde dat mijn studies al een eeuwigheid geleden zijn ... ben al een oud mannetje intussen he :+

Maar dank je voor de link, wil het wel eens opnieuw bestuderen ... mijn jeugd herbeleven :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan