Het grote GSX-F topic deel 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ga je daar helpen?
Zie mijn laatste bericht op vorige pagina ;)

Op de Filipijnen moet je als motorrijder wel eens geweest zijn ...
Ontelbaar veel "motoren", vooral 100 t.e.m. 125cc types. Veel scooters, maar die zijn uitgerust met versnellingen, en kettingaandrijving. En ipv een schakelpook hebben die een dubbelzijdig schakelpedaal (tip- en hielbediening dus), moet ook wel om goed te kunnen schakelen met sletsen aan uw voeten ...
En ontelbaar veel zijspan uitvoeringen (de scooters zijn dan onaangepast, er wordt gewoon een contstructie aan vastgelast, en dat is het), en dat met 125cc'tjes, die dingen wegen een ons, en die nemen vlotjes 5 man, en/of een hoop vracht mee, en die rijden hoor, die klagen niet over te weinig vermogen, verkeersregels zijn er, maar worden niet toegepast, gewoon rijden waar en hoe je wilt ... letterlijk ...

Ben nu op de terugweg en op de luchthaven van Singapore.

Afscheid afgelopen namiddag (ja, hier is 't nu middernacht) was erg zwaar. Maar binnen iets meer dan 4 maand ga ik alweer terug (april, wellicht de gehele maand). Het rijklaar maken van de GSXF zal dus nog wat moeten wachten, want dat bezoek is wel "heel belangrijk" O-)

Binnen anderalf uur vertrek ik van hieruit naar Milaan (Davao-Cebu-Singapore-Milaan-Brussel), nu volgt het langste deel, 12uur vliegen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik was vandaag op mijn '92 gsx600f naar Groningen, waar aangekomen ik niet meer vanuit de zesde versnelling terug kon schakelen! het staafje dat aan de pook vastzit (en de pookhoogte mee wordt ingesteld) was er zomaar af! Moest in de zesde versnelling naar een motorzaak, best lastig in een stad!

Op maandag zijn natuurlijk geen monteurs aanwezig, maar ik mocht een leenmotor mee: een 2011 gsx650f! Ook een prettig apparaat om op te rijden hoor! Morgen maar weer op m'n eigen! :)
 
Ik was vandaag op mijn '92 gsx600f naar Groningen, waar aangekomen ik niet meer vanuit de zesde versnelling terug kon schakelen! het staafje dat aan de pook vastzit (en de pookhoogte mee wordt ingesteld) was er zomaar af! Moest in de zesde versnelling naar een motorzaak, best lastig in een stad!

Op maandag zijn natuurlijk geen monteurs aanwezig, maar ik mocht een leenmotor mee: een 2011 gsx650f! Ook een prettig apparaat om op te rijden hoor! Morgen maar weer op m'n eigen! :)
Wat ik jammer vind aan de GSX650F, is dat hij de looks van een GSX R heeft. Maar dat is kwestie van smaak natuurlijk. Ik zou het er alvast niet voor laten. Heb er een testrit mee gedaan toen ze pas op de markt kwamen. Heeft bijna 10PK minder dan de mijne, maar je zou denken dat ie juist meer heeft, lekker vinnig, maar niet té, lekker zuinig (maar dat is de mijne ook), maar vooral, hij stuurt erg soepel :]
 
Ik reed zelf altijd zon oude gsx1100F en als ik die nieuwe versie s zie denk ik wauw...


En het feit dat ze R kleuren hebben leunt ook op het feit dat de 1100F bv qua prestaties een R in toer uitvoering was... De bladen stonden er vol mee. En ongekend voor die tijd.

Persoonlijk vind ik die nieuwe Fén echt qua design met sprongen vooruit gegaan maar smaken verschillen natuurlijk.
 
Ik reed zelf altijd zon oude gsx1100F en als ik die nieuwe versie s zie denk ik wauw...


En het feit dat ze R kleuren hebben leunt ook op het feit dat de 1100F bv qua prestaties een R in toer uitvoering was... De bladen stonden er vol mee. En ongekend voor die tijd.

Persoonlijk vind ik die nieuwe Fén echt qua design met sprongen vooruit gegaan maar smaken verschillen natuurlijk.
Dat bedoel ik dus ;)

Vind de GSX 1250 F ook wel een gave motor ... alleen jammer dat hij geen cardan gekregen heeft, zou er zo voor gaan anders :Y
 
GSX 600 F is de deur uit.
ZX6R ervoor in de plaats gekomen!

Paste iets meer bij mij qua rijstijl, bevalt tot nu toe heel goed, kan niet wachten op de zomer om de ninja eens echt uit te proberen!
 
GSX 600 F is de deur uit.
ZX6R ervoor in de plaats gekomen!

Paste iets meer bij mij qua rijstijl, bevalt tot nu toe heel goed, kan niet wachten op de zomer om de ninja eens echt uit te proberen!

Ja die is een stuk feller maar wel een toerenmachine..:) Flink aan hangen..:)
 
Laatst bewerkt:
dit leuk ploatie kwam ik tegen.Goede kerst allemaal.
full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Worldbeater is de naam, sinds 2003 lid van MF en dit is mijn 34.400'ste post. ;)
(geen jubileum cadeau gehad :+ )

Ik ga morgen het topic helemaal doorlezen. :Y
Vanavond thuisgekomen met een GSX600F 1998 opknapper. *O*

DSC_0217.jpg


Modelletje al jaren op de schop, de eerste keer dat ik er eentje in mijn binnenspiegel zag komen dacht ik dat er een Triumph aankwam..

En in 1993 al de voorloper gehad met het oude bodywerk. (1991 model)

Weet iemand of de remmen nog up te graden zijn van een 1998 model?
Ik moet drie klauwen reviseren, er mist ook één remzuiger.
Maar als er gelijk iets anders op kan is dat altijd mooi. ;)

En wellicht passen de klauwen van een Bandit ook? :)
GSX650F zou helemaal mooi zijn, die klauw is weer wat moderner.
 
Hallo allemaal,

Worldbeater is de naam, sinds 2003 lid van MF en dit is mijn 34.400'ste post. ;)
(geen jubileum cadeau gehad :+ )

Ik ga morgen het topic helemaal doorlezen. :Y
Vanavond thuisgekomen met een GSX600F 1998 opknapper. *O*

[afbeelding]

Modelletje al jaren op de schop, de eerste keer dat ik er eentje in mijn binnenspiegel zag komen dacht ik dat er een Triumph aankwam..

En in 1993 al de voorloper gehad met het oude bodywerk. (1991 model)

Weet iemand of de remmen nog up te graden zijn van een 1998 model?
Ik moet drie klauwen reviseren, er mist ook één remzuiger.
Maar als er gelijk iets anders op kan is dat altijd mooi. ;)

En wellicht passen de klauwen van een Bandit ook? :)
GSX650F zou helemaal mooi zijn, die klauw is weer wat moderner.
Welkom in het GSX F topic! :W hoe ben je hier terecht gekomen eigenlijk? :+ :P

Nee, effe serieus, mooi GSX F, zie ze graag in dat blauw, maar tot op heden dacht ik dat die enkel in 600CC in 't blauw uitgevoerd werden (zal wellicht afhankelijk van bouwjaar zijn).

Heb ook al eens gedacht aan andere remklauwen vooraan, en had er op het oog, maar waren wel vrij duur (6 zuiger remklauwen, maar ben het merk vergeten, als het mij terug te binnen schiet post ik het wel).
Nou ja, wanneer ik de mijne weer rijklaar ga maken zijn andere klauwen echt nodig ... alsook de schijven en leidingen ... :P

Edit: ik moet beter lezen, zie nu dat het ook een 600 is ... :$
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb ook al eens gedacht aan andere remklauwen vooraan, en had er op het oog, maar waren wel vrij duur (6 zuiger remklauwen, maar ben het merk vergeten, als het mij terug te binnen schiet post ik het wel).
Doe maar snel nadenken. :Y :+
Edit: ik moet beter lezen, zie nu dat het ook een 600 is ... :$
:+

Ik heb ook nog een ZX-10R, maar rij die uitsluitend op de openbare weg om naar het circuit te rijden. :)

Bedankt voor het welkom. :} (en de tip ;) )
 
Laatst bewerkt:
Doe maar snel nadenken. :Y :+
Dit is het eerste wat ik ervan terugvind, en herinner mij dat ik idd beringer op het oog had ... de prijs maakt duidelijk waarom ik er toen nog mee gewacht had :+
- Street Acc - Beringer Braking - Suzuki - GSX-R 750 | GoParts uw scooter en motor specialist van de betuwe
Ik had ze echter wel niet in 't paars gezien, maar had destijds keuze tussen rood of goud (ik zou dan goud gekozen hebben).

Edit 1: de link toont die voor de 750, maar de 600 heeft dezelfde reminstallatie als de 750, net als zoveel andere dingen trouwens ;)

Edit 2: En dit waren de schijven die ik erbij wilde ...
Suzuki GSX750F remschijven frixion wave
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sodemieters, dat is inderdaad wel erg overdreven ja. >500 euro per stuk. _O-
Bij een motor van twee, drie jaar oud zou het nog een optie kunnen zijn als je het circuit op wil.
Of je hebt gewoon geld teveel of bent gek op mooie spullen.
En beide kan natuurlijk ook. :')

Die Friction remschijven zijn trouwens supermooi en heel goed naar zeggen.
Niet duur ook..

Ik heb el cheapo Arashi remschijven met carbon remblokken op mijn andere motor.
En ben er wel tevreden over tot op heden. :Y

 
Sodemieters, dat is inderdaad wel erg overdreven ja. >500 euro per stuk. _O-
Bij een motor van twee, drie jaar oud zou het nog een optie kunnen zijn als je het circuit op wil.
Of je hebt gewoon geld teveel of bent gek op mooie spullen.
En beide kan natuurlijk ook. :')

Die Friction remschijven zijn trouwens supermooi en heel goed naar zeggen.
Niet duur ook..

Ik heb el cheapo Arashi remschijven met carbon remblokken op mijn andere motor.
En ben er wel tevreden over tot op heden. :Y

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/DSC_0111.jpg"]afbeelding~][/URL]
Daarom heb ik ze dus ook niet gekocht :P

En die remschijven, die staan nog steeds op mijn verlangenlijstje wanneer ik mijn F'je weer rijklaar ga maken ...




... maar wegens omstandigheden, zal dat niet voor de zomer gebeuren ...
 
Vandaag helaas geen tijd voor de pinnen eruit en lekker zuigers poetsen, maar de klauw is wel los gelukkig. (alles vastgeroest of onder de pekel)





Pinnen denk ik aan de kant van het oog/borging eruit?

Misschien even met een doorslag eruit tikken of met een staafje in het oog wrikken.
Staat wel in de kruipolie..

Eigenlijk had ik nog een foto moeten maken van alle rommel die onder het afdekkapje zat.
Hoe is het mogelijk. _O-
 
Vandaag helaas geen tijd voor de pinnen eruit en lekker zuigers poetsen, maar de klauw is wel los gelukkig. (alles vastgeroest of onder de pekel)

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/DSC_0220web.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://img.photobucket.com/albums/v623/patrick281/GSX600F/DSC_0219web.jpg"]afbeelding~][/URL]

Pinnen denk ik aan de kant van het oog/borging eruit?

Misschien even met een doorslag eruit tikken of met een staafje in het oog wrikken.
Staat wel in de kruipolie..

Eigenlijk had ik nog een foto moeten maken van alle rommel die onder het afdekkapje zat.
Hoe is het mogelijk. _O-
:X en ik dacht dat mijn achter klauw er slecht uit zag ...
Klopt, de pennetjes moeten eruit langs de kant van de borgpen. Is niet zo simpel, want je kan ze er niet door tikken met een doorslag, omdat aan de andere kant geen openingetje is. Hopen dat de kruipolie goed zijn werk doet. Zelf splitste ik gewoon de twee delen van de klauw, omdat één van de pennetjes gewoon niet los te krijgen viel. Kost je wel weer veel ontluchtwerk naderhand. Maar gelukkig gingen mijn achter blokken altijd lang mee, in de 70.000km die ik met mijn huidige gereden heb slechts twee maal de achter blokken vervangen. Gebruik mijn achterrem bijna nooit. De voor blokken daarentegen, die halen zelfs de 10.000km niet :P (ben een brute remmer :$ ) Daardoor is mijn voorband ook reeds versleten op 20.000km terwijl de achterband het misschien nog wel 5000 à 6000 km langer zou kunnen uithouden, maar verving ze steeds beiden te samen, vond 20.000km met één setje banden best aanvaardbaar.
 
Tnx Von Stolk en DKP.

Ik rem ook vrij hard af en toe, zelfs mijn voorblokken bijna in brand laten vliegen.
En dat waren toch Lucas sinterblokken.
De reserveset twee weken geleden nieuw in doos maar verkocht.

De andere set zwartgeblakerd binnen de duizend kilometer vervangen voor Lucas carbon blokken. :Y
 
Beetje werk aan de GSX-F gedaan, accu opgeladen, twee liter benzine met conditioner voor vijftig liter erbij, olie ververst om te spoelen, remklauwen verwijderd voor revisie ..



En na vier jaar gestart. *O*







Loopt nog best hard alleen op de bok. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan