Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor modeljaar 2017 zou een kleine update wel eens mogen voor de 1200GS(A). Maar de motor evolueert elk jaar wel een klein beetje.
De 800GS verdient een grondige update (nieuw model). In essentie is dit een motor uit 2006 (dat de F800s uitgekomen is en de GS in 2008). Met de nieuwe AT en de KTM 1050 heeft hij er 2 serieuze concurrenten (zelfde prijsklasse) bij.
 
Voor modeljaar 2017 zou een kleine update wel eens mogen voor de 1200GS(A). Maar de motor evolueert elk jaar wel een klein beetje.
.

Dat begrijp ik niet van je : met zo'n facelift kl**t je in feite iedereen : je eigen motorfiets wordt ineens "het oude model" en devalueert dus en de kopers van de "nieuwe" GS krijgen -voor meer geld- in feite geen echt nieuwe motorfiets.

De enige winnaar is Herr BMW zelf die in de publiciteit kan gaan toeteren over een "nieuwe GS(A)"...
 
BMW heeft daar een mooie afkorting voor: LCI wat staat voor Life Cycle Impulse, een nieuwe impuls aan de product levenscyclus van een model.
 
Mezelf kloot ik hiermee niet. De mijne zijn nog te nieuw. En voor de prijs van mijn tweedehandse hebben ze bijlange geen nieuwe. En volgend jaar ben ik normaalgezien weer toe aan een nieuwe. Een paar upgrades kunnen wel leuk zijn, hoewel die het niet nodig heeft. Maar vanuit concurrentieel oogpunt (waar concurrenten nieuwer zijn) kan dit wel helpen. De meeste zaken die ik erop wil zullen wel nog niet direct komen (denk aan een adaptief dashboard zoals de BMW 7, die laserlichten van op de CES). Wat zal een update waarschijnlijk geven? Hill start/hold assist, nog iets van elektronica en misschien een hand vol pk's meer, enkele uiterlijke details die aanpast zijn. Maar voor mij liefst van al: een mooie kleurstelling aub.
 
Dat begrijp ik niet van je : met zo'n facelift kl**t je in feite iedereen : je eigen motorfiets wordt ineens "het oude model" en devalueert dus en de kopers van de "nieuwe" GS krijgen -voor meer geld- in feite geen echt nieuwe motorfiets.
Dat begrijp ik dan weer niet van jou
Als er nooit iets nieuws was gekomen, dan reden we nog op varkens communiceerden we met rooksignalen.
De 800GS is 8 jaar oud en dan mag je best wel eens een nieuw blok erin hangen en de boel aanpassen aan de huidige tijd. In hetzelfde tijdsbestek heeft de 1200 al 2 keer een nieuw blok gekregen, mijn Calimero syndroom begint weer op te spelen.......

 
Aandachtig lezen, Calimero !

Ik heb het niet over een nieuw MODEL, maar over die vervloekte FACELIFTS... .

Die eerste zijn nodig en nuttig, die tweede zijn strontvervelend, om de hierboven opgesomde redenen...

Ten bewijze : het door jou zelf aangehaalde voorbeeld van de 2016 facelift van de F800GS : de jouwe is nu "de oude F800" en de "nieuwe" heeft een ander kleurtje en een blikken plaatje... HOERA !!!
 
Hahaha, mijn 2013 model is mooier, dus alleen maar meer waard geworden.
 
Ik kan er niets aan doen...maarre...mijn ogen schieten steeds naar de onderkant van de pagina...naar die blonde dame in dat witte shirt.....
 
Jammer..... the more the marrier.



Tremola, Zwitserland..

Soms duurt het toch wel lang voordat het voorjaar komt.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.