FastnSweet
MF veteraan
Van de 140 collegas slechts 3 met griep thuis......allemaal bikkels schijnbaar....
Ik verschuil mij gewoon achter mijn leeftijd.... als je ouder wordt heb je wellicht minder weerstand.....
En met water in je ogen, proestend en hoestend je schiettest doen is een bijzondere ervaring....
Waarom zou je in godsnaam?
Dus je bent een bikkel als je ziek op je werk verschijnt, half presteert en ook nog eens anderen mogelijk aansteekt? Vind ik in jouw beroepsgroep ook nog eens onverantwoord. Althans, als ik naar mezelf kijk en hoe ik me de afgelopen dagen (en nog) voelde, ik was echt niet helder. Vandaar ook dat ik mijn werk even heb gelaten voor wat het is. Ik wilde geen fouten maken.
En als ik manager was zou ik mensen in zo'n geval ook naar huis sturen. Beter één afwezige zieke medewerker dan een 'bikkel' die iedereen loopt aan te steken en wellicht nog veel meer uitvallers. Of erger nog: 'bikkels' die er met hun hoofd niet bij zijn maar toch per se aanwezig willen zijn.
En al helemaal als je in loondienst bent. Dat je doorwerkt als zelfstandige heb ik nog beeld bij, want niet werken is geen inkomen. Maar in loondienst krijg je ook nog eens gewoon doorbetaald bij ziekte.
Laatst bewerkt: