Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Van de 140 collegas slechts 3 met griep thuis......allemaal bikkels schijnbaar....
Ik verschuil mij gewoon achter mijn leeftijd.... als je ouder wordt heb je wellicht minder weerstand.....
En met water in je ogen, proestend en hoestend je schiettest doen is een bijzondere ervaring....

Waarom zou je in godsnaam?

Dus je bent een bikkel als je ziek op je werk verschijnt, half presteert en ook nog eens anderen mogelijk aansteekt? Vind ik in jouw beroepsgroep ook nog eens onverantwoord. Althans, als ik naar mezelf kijk en hoe ik me de afgelopen dagen (en nog) voelde, ik was echt niet helder. Vandaar ook dat ik mijn werk even heb gelaten voor wat het is. Ik wilde geen fouten maken.

En als ik manager was zou ik mensen in zo'n geval ook naar huis sturen. Beter één afwezige zieke medewerker dan een 'bikkel' die iedereen loopt aan te steken en wellicht nog veel meer uitvallers. Of erger nog: 'bikkels' die er met hun hoofd niet bij zijn maar toch per se aanwezig willen zijn.

En al helemaal als je in loondienst bent. Dat je doorwerkt als zelfstandige heb ik nog beeld bij, want niet werken is geen inkomen. Maar in loondienst krijg je ook nog eens gewoon doorbetaald bij ziekte.

Laatst bewerkt:
"Gelukkig" besmet je je collega's al zeker 2 dagen vóórdat je zelf de lappenmand in beland, het kwaad is dus al geschied. En als je weer opgeknapt bent kun je ook nog steeds anderen besmetten.
Toen de jongens hier de mazelen hadden moest ik zelfs naar de medisch manager om te informeren of ik wel aan het werk kon, zo besmettelijk als de pest. Zelfs als je zelf die dingen hebt gehad kun je anderen nog besmetten.

Van de 140 collegas slechts 3 met griep thuis......allemaal bikkels schijnbaar....
Ik verschuil mij gewoon achter mijn leeftijd.... als je ouder wordt heb je wellicht minder weerstand.....
En met water in je ogen, proestend en hoestend je schiettest doen is een bijzondere ervaring....

... Zeker voor degenen links en rechts van je op de schietstand.

Als reserve-officier had ik steeds de leiding van de schietoefeningen... wát een strenge drill was hierbij voorzien... en dan had je nóg debielen die met een geladen geweer wat in het rond wilden gaan zwaaien...

Die mocht ik lekker een trap geven.'. O-)

... Zeker voor degenen links en rechts van je op de schietstand.

Als reserve-officier had ik steeds de leiding van de schietoefeningen... wát een strenge drill was hierbij voorzien... en dan had je nóg debielen die met een geladen geweer wat in het rond wilden gaan zwaaien...

Die mocht ik lekker een trap geven.'. O-)

Gelukkig ben ik op dat onderdeel inmiddels behoorlijk bedreven...altijd volle bak...
En er is ruimte genoeg tussen de 4 personen die gelijktijdig bezig zijn....
En veiligheid staat altyd op nr 1.....

Waarom zou je in godsnaam?

Dus je bent een bikkel als je ziek op je werk verschijnt, half presteert en ook nog eens anderen mogelijk aansteekt? Vind ik in jouw beroepsgroep ook nog eens onverantwoord. Althans, als ik naar mezelf kijk en hoe ik me de afgelopen dagen (en nog) voelde, ik was echt niet helder. Vandaar ook dat ik mijn werk even heb gelaten voor wat het is. Ik wilde geen fouten maken.

En als ik manager was zou ik mensen in zo'n geval ook naar huis sturen. Beter één afwezige zieke medewerker dan een 'bikkel' die iedereen loopt aan te steken en wellicht nog veel meer uitvallers. Of erger nog: 'bikkels' die er met hun hoofd niet bij zijn maar toch per se aanwezig willen zijn.

En al helemaal als je in loondienst bent. Dat je doorwerkt als zelfstandige heb ik nog beeld bij, want niet werken is geen inkomen. Maar in loondienst krijg je ook nog eens gewoon doorbetaald bij ziekte.

Ik bedoelde met "bikkels" dat zij niets mankeerden en dus geen griep hebben....
Ik moest de verplichte test wel doen, anders mocht ik vanaf 1 jan niet meer naar buiten.....terwijl ik gepland stond voor de oud en nieuw nachtdienst.....die geef je niet graag aan een ander.....
Dus dat was een rit naar de schietbaan ..mijn test doen en meteen weer naar huis...

Gaat er iemand nog naar de Nieuwjaarsborrel bij Simako in Apeldoorn vanavond? Lijkt me leuk om iemand van dit topic eens de hand te kunnen schudden :)
Ik was vanmiddag heel even op de koffie bij Koen. Vanavond gaat 'm niet worden. Als je het clubje hier van dichtbij wil observeren, dan moet je volgende maand mee gaan eten in Harderwijk. :Y
Ik bedoelde met "bikkels" dat zij niets mankeerden en dus geen griep hebben....
Ik moest de verplichte test wel doen, anders mocht ik vanaf 1 jan niet meer naar buiten.....terwijl ik gepland stond voor de oud en nieuw nachtdienst.....die geef je niet graag aan een ander.....
Dus dat was een rit naar de schietbaan ..mijn test doen en meteen weer naar huis...
Is de oud en nieuw dienst een feestje op zich, of krijg je er een week aan vrije dagen voor terug?

Oud en nieuw nacht is meer iets van....klachten over lawaai...hehe....veeeeeeel dronken mensen....knokpartijen...1 megabrand waarbij 12 woningen werden ontruimd.....en menig woni g inbraak......ik kan die lijst nog langer maken hoor....
Ik heb mij niet verveeld...van 2100 tot 0700 uur was in enkele oliebollen voorbij...

Ik was vanmiddag heel even op de koffie bij Koen. Vanavond gaat 'm niet worden. Als je het clubje hier van dichtbij wil observeren, dan moet je volgende maand mee gaan eten in Harderwijk. :YIs de oud en nieuw dienst een feestje op zich, of krijg je er een week aan vrije dagen voor terug?

Lijkt mij leuk! Ik woon in Zeewolde, dus is voor mij ook nog eens naast de deur :P De link haar het topic doet alleen niet bij mij.

Darkside....geef mij even door of je inderdaad komt , alsmede of je alleen of met partner komt..
Ikke roggel de reservering.....

Doorrijden of winterstop?
Doorrijden natuurlijk :)
Ga een tocht van een week maken.
En ook nog zonder griepprik

Detail, wel in de buurt van Malaga })
De motor staat er al, in ieder geval heb ik geen bericht gekregen dar er iets is misgegaan met het transport.

Laat maar...dankzij FastnSweet

Laatst bewerkt:
BMW zou de absolute nummer 1 positie kunnen pakken als zij eindelijk eens iets substantieels hadden gedaan met de F serie. Een kleurtje en een alu zijplaatje geven blijkbaar niet de emotie die ze in de persmap hadden beloofd. :')

Maar inderdaad Slijk, wat ben jij dodelijk saai in je motorkeuze. Ik neem aan dat jouw vrouw dit ruimschoots compenseert door kledingkeuze o.i.d. :?

court-judge-smiley-emoticon.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan