Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GS-topic deel 30 - doorrijden of winterstop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ik gebruik de GoPro Chesty. Maar op de motor kan die niet hoog genoeg voor iemand van mijn formaat. Op maximale hoogte kijkt die pal op de GPS die mooi boven de tellerpartij hangt op de nieuwe GSen. Vroeger monteerde ik die op de helm, maar met de nieuwe motor hang ik die gewoon aan het bovenste deel van de valbeugels.
 
M'n Chestmount uitgeprobeerd..staat nog iets te laag ingesteld

Nu nog aan AdventureGirl vragen om je afbeelding te verwijderen, zodat je alsnog niet op de bon gaat....

Zoals F800 bevestig ook ik m'n ActionCam op de linkerdrager van de valbeugels... heb je ook nog een zicht op de bewegingen van het voorwiel én je tellers blijven buiten schot....
 
'k heb een, Rollei ActionCam, via een Ram Mount aan de achterzijde zijkofferbeugel gemonteerd, voor de achteropnames.

Aan de Optrix Chest Mount zit een, i5S in een Optrix XD5 cover, voor de vooropnames.
 
Laatst bewerkt:
Mijn drift camera zit ook op de valbeugel. Of soms met een zuignap op een zijkoffer. Werkt eigenlijk prima zolang je de boxer een beetje op toeren houdt.

 
Okee, hier géén motorweer behalve als je aan ijsspeedway doet...
Raam boven aan de trap is al bevroren, ben benieuwd of ik de auto zometeen nog open kan krijgen om naar m'n werk te gaan...
Heb niet zo'n luxueuze keus wel of niet gaan.
 
Je kan ook naar je werk schaatsen als ik het goed heb begrepen.
 
Ik woon ook in het noorden en was wel overdag op de motor weg gegaan. Moet toch wat beter op het weer bericht letten, was niet te doen in de avond. Met twee voeten aan de grond stapvoets rijden..
 
Je kan ook naar je werk schaatsen als ik het goed heb begrepen.


Dat kan zeker.... maar ik ben in Groningen aangekomen.

Er ligt inmiddels wel een hele bak pekel....

Miljoen kilo zout
Strooiwagens hebben sinds maandagavond 18.00 uur een miljoen kilo zout gebruikt vanwege de gladde wegen in het noorden van het land. Volgens Rijkswaterstaat zijn er tot nu toe 119 ritten gemaakt. Het strooien in Groningen, Friesland, Drenthe en ook Flevoland en Overijssel gaat voorlopig nog door.
 
Alle mede-GS'ers nog een verlaat maar gelukkig 2016 gewenst!

Ik wilde vandaag eigenlijk ook op de motor gaan, maar maakte mij al wat zorgen over de hoeveelheid zout op de weg, lijkt hier in Utrecht nog mee te vallen

Jullie zijn inmiddels mijn vaste GS vraagbaak geworden, dus hier komt er weer 1: ik moet binnenkort de 50K beurt op de GS laten doen: kleppen stellen, olie etc. Nu twijfel ik beetje over waar ik dat zal doen. Ik heb onderhoud zowel keer bij een BMW dealer als een "regulier" servicepunt laten doen en dat is nogal een verschil in prijs.

Ik heb van een BMW dealer een offerte gekregen voor een onderhoudsbeurt €500
Kan iemand mij hierin adviseren? Want terugroepacties, batterijen voor het alarm, zijn toch weer zaken die de BMW dealer wel doet en een ander misschien niet.

Wellicht overbodig om te zeggen maar: ik heb besloten om de GS nog vele jaren te houden, omdat de kosten die een nieuwer model met zich meebrengt dusdanig hoog zijn, dat ik daar nog héél lang onderhoud voor kan doen
 
Bij de nieuwe GS is de 50k beurt een kleine beurt. Kleppen zijn om de 20k km. De prijs, als het een grote beurt is, lijkt me best mee te vallen. Ik was 440 Euro kwijt voor mijn 40k beurt (heb hem voor de 50k weggedaan) en de helft van de kost waren nieuwe remblokken voor. Schijf achter is toen onder garantie vervangen. De motor was wel nog geen 2 jaar oud.

Op mijn 800 (die een goedkopere motor hoort te zijn) was ik 1000€ kwijt voor de 40k beurt. Nodeloos te zeggen dat dat de laatste keer was dat ze me daar zagen (en neen, er zat zelf geen bandenwissel in).

Dus als je vorige beurt een kleintje was lijkt me dat een correcte prijs bij de offciele dealer.
 
Net zoals mijn eigen TROUWE cliënten een (nog) betere service krijgen dan degene die eerder "rondfladderen", geldt dat ook bij BMW-dealers.

Voortdurende bijscholing, originele onderdelen en de mogelijkheid je belangen te verdedigen tegenover de importeur laten mij kiezen voor de officiële dealer, ook als-ie wat duurder is.

Wettelijk gezien moet de dealer je ook altijd voorthelpen als je het onderhoud door een ander laat uitvoeren, maar het blijft een kwestie van menselijke reacties.
 
Je kan ook naar je werk schaatsen als ik het goed heb begrepen.

Uhm ja maar over die donkere wegen schaatsen leek me niet zo'n goed idee, zit nog steeds graag achter het stuur van die patatkar.
Na ruim een uur bikken, föhnen en met draaiende motor de auto redelijk schoon te krijgen.
Nu de auto maar achter de Ambu in de garage gezet om wat te ont-ijzen en op te drogen.
Kostte overigens ipv 12 minuten 30 minuten.
Maar ik had vandaag best graag vrij willen zijn om met de jongens te schaatsen voor de deur!
 

Sommige BMW dealers (net als bepaalde advocaten) vragen erom dat je gewoon naar een ander opzoek gaat. Mijn eerste dealer vond het best om een beetje te zeuren met werkuren, stond erop dat mijn 800 om de 5000km op onderhoud moest en nog enkele andere irritaties en ipv een vervangvoertuig kon ik de tram nemen... (er is toch geen andere dealer in de wijde omtrek) Die dealer was dan even minder goed gezind toen hij me op een event zag met een splinternieuwe GS die van een andere garage kwam. Goedkoop is de nieuwe garage ook niet, maar ik heb wel de indruk dat ze correct en eerlijk zijn.

@Slijk: advocatenkuren: advocaat stelt voor om de zaak een paar maand uit te stellen. Iets later kom je te weten dat ze een paar maand geschorst is omwille van omkoping samen met de onderzoeksrechter. (ja, ik kom uit die regio) Dus wilde ze al haar zaken uitstellen tot na de schorsing. Dus hier ook: ander en beter. Ach, in elke beroepscategorie heb je er een paar nodig die de reputatie om zeep helpen.
 

Dat is toch positief. Hier kan je dansen in de regen.
 

Ik dacht te hebben gelezen dat kleppen om de 10K is? Laatste keer is het gedaan bij 40K. Enfin, ik ga vrijdagavond naar Nieuwjaarsborrel bij Simako in Apeldoorn (waar ik motor heb gekocht) en zal dan eens informeren naar de kosten
 


Ik kan je Oscar in Nunspeet aanbevelen...
Google gewoon op oscars motorservice....
Hij is echt goed !!
 


Kwestie van rotte appels... blijkbaar is jouw advocate dus terecht geschorst (tweede zwaarste tuchtstraf, waarvoor je het wel heel bont moet maken)... ik heb op 35 jaar nog niet eens een mondelinge vermaning gehad...en dit bij een zeer strenge Orde.

Qua dealers: mijn Kempense BMW-dealer is niet goedkoop, maar wel correct en eerlijk en hij geeft een uitstekende service... dat verdient langs mijn kant mijn klantentrouw... Idem bij mijn Stabroekse YAMAHAdealer ...
 
Ik dacht te hebben gelezen dat kleppen om de 10K is? Laatste keer is het gedaan bij 40K. Enfin, ik ga vrijdagavond naar Nieuwjaarsborrel bij Simako in Apeldoorn (waar ik motor heb gekocht) en zal dan eens informeren naar de kosten
Kan zijn dat de intervals voor kleppenspeling bij de waterboxer aangepast zijn. Bij de mijne is dat nu 20k en ze kunnen dat blijkbaar heel makkelijk bekijken.
 
Ik dacht te hebben gelezen dat kleppen om de 10K is? Laatste keer is het gedaan bij 40K. Enfin, ik ga vrijdagavond naar Nieuwjaarsborrel bij Simako in Apeldoorn (waar ik motor heb gekocht) en zal dan eens informeren naar de kosten


Je hebt gelijk hoor, kleppenstellen is elke 10k


Alleen is dit bij de gs erg makkelijk en hooguit een half uurtje werk voor beide kanten en zou je dus normaal geen geld kosten.
Alleen als je het bij de officiële dealer laat doen wel, want deze vervangen namelijk altijd uit voorzorg de pakkingen (4 stuks totaal) en die dingen zijn wel duur. En dat terwijl je deze vele malen her kan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Nep... ik heb de originele DLR van de LC, maar ik merk dat ik toch liever de "gewone" LED-koplamp gebruik dan uitsluitend de DLR, vermits die toch beter opvalt... bovendien kan ik dan de breedstralers gebruiken, die met de DLR worden uitgeschakeld...

En waar blijft de rest van de topicleden ?

Allemaal aan het uitbuiken ?




 
Botte Mongolen Willen Geen Suzuki.



Laat ik nou net een Soes in de schuur hebben staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.