Nou is de tellerpartij van de GS700 geen straf om naar te kijken, mooie compacte vorm en eenvoudig en open uitgevoerd zo samen met de koplamp in het frame
'k gebruik deze Optrix borstplaat, kan je hoger/lager draaien.
Ook kunnen de elastiek banden aangetrokken worden waardoor de complete plaat omhoog kan.
[afbeelding]
M'n Chestmount uitgeprobeerd..staat nog iets te laag ingesteld
Je kan ook naar je werk schaatsen als ik het goed heb begrepen.
Je kan ook naar je werk schaatsen als ik het goed heb begrepen.
Net zoals mijn eigen TROUWE cliënten een (nog) betere service krijgen dan degene die eerder "rondfladderen", geldt dat ook bij BMW-dealers.
Voortdurende bijscholing, originele onderdelen en de mogelijkheid je belangen te verdedigen tegenover de importeur laten mij kiezen voor de officiële dealer, ook als-ie wat duurder is.
Wettelijk gezien moet de dealer je ook altijd voorthelpen als je het onderhoud door een ander laat uitvoeren, maar het blijft een kwestie van menselijke reacties.
Uhm ja maar over die donkere wegen schaatsen leek me niet zo'n goed idee, zit nog steeds graag achter het stuur van die patatkar.
Na ruim een uur bikken, föhnen en met draaiende motor de auto redelijk schoon te krijgen.
Nu de auto maar achter de Ambu in de garage gezet om wat te ont-ijzen en op te drogen.
Kostte overigens ipv 12 minuten 30 minuten.
Maar ik had vandaag best graag vrij willen zijn om met de jongens te schaatsen voor de deur!
Bij de nieuwe GS is de 50k beurt een kleine beurt. Kleppen zijn om de 20k km. De prijs, als het een grote beurt is, lijkt me best mee te vallen. Ik was 440 Euro kwijt voor mijn 40k beurt (heb hem voor de 50k weggedaan) en de helft van de kost waren nieuwe remblokken voor. Schijf achter is toen onder garantie vervangen. De motor was wel nog geen 2 jaar oud.
Op mijn 800 (die een goedkopere motor hoort te zijn) was ik 1000€ kwijt voor de 40k beurt. Nodeloos te zeggen dat dat de laatste keer was dat ze me daar zagen (en neen, er zat zelf geen bandenwissel in).
Dus als je vorige beurt een kleintje was lijkt me dat een correcte prijs bij de offciele dealer.
Alle mede-GS'ers nog een verlaat maar gelukkig 2016 gewenst!
Ik wilde vandaag eigenlijk ook op de motor gaan, maar maakte mij al wat zorgen over de hoeveelheid zout op de weg, lijkt hier in Utrecht nog mee te vallen
Jullie zijn inmiddels mijn vaste GS vraagbaak geworden, dus hier komt er weer 1: ik moet binnenkort de 50K beurt op de GS laten doen: kleppen stellen, olie etc. Nu twijfel ik beetje over waar ik dat zal doen. Ik heb onderhoud zowel keer bij een BMW dealer als een "regulier" servicepunt laten doen en dat is nogal een verschil in prijs.
Ik heb van een BMW dealer een offerte gekregen voor een onderhoudsbeurt €500
Kan iemand mij hierin adviseren? Want terugroepacties, batterijen voor het alarm, zijn toch weer zaken die de BMW dealer wel doet en een ander misschien niet.
Wellicht overbodig om te zeggen maar: ik heb besloten om de GS nog vele jaren te houden, omdat de kosten die een nieuwer model met zich meebrengt dusdanig hoog zijn, dat ik daar nog héél lang onderhoud voor kan doen
Sommige BMW dealers (net als bepaalde advocaten) vragen erom dat je gewoon naar een ander opzoek gaat. Mijn eerste dealer vond het best om een beetje te zeuren met werkuren, stond erop dat mijn 800 om de 5000km op onderhoud moest en nog enkele andere irritaties en ipv een vervangvoertuig kon ik de tram nemen... (er is toch geen andere dealer in de wijde omtrek) Die dealer was dan even minder goed gezind toen hij me op een event zag met een splinternieuwe GS die van een andere garage kwam. Goedkoop is de nieuwe garage ook niet, maar ik heb wel de indruk dat ze correct en eerlijk zijn.
@Slijk: advocatenkuren: advocaat stelt voor om de zaak een paar maand uit te stellen. Iets later kom je te weten dat ze een paar maand geschorst is omwille van omkoping samen met de onderzoeksrechter. (ja, ik kom uit die regio) Dus wilde ze al haar zaken uitstellen tot na de schorsing. Dus hier ook: ander en beter. Ach, in elke beroepscategorie heb je er een paar nodig die de reputatie om zeep helpen.
Kan zijn dat de intervals voor kleppenspeling bij de waterboxer aangepast zijn. Bij de mijne is dat nu 20k en ze kunnen dat blijkbaar heel makkelijk bekijken.Ik dacht te hebben gelezen dat kleppen om de 10K is? Laatste keer is het gedaan bij 40K. Enfin, ik ga vrijdagavond naar Nieuwjaarsborrel bij Simako in Apeldoorn (waar ik motor heb gekocht) en zal dan eens informeren naar de kosten
Door hoor ik ook goede verhalen over in het SportBoxer TopicIk kan je Oscar in Nunspeet aanbevelen...
Google gewoon op oscars motorservice....
Hij is echt goed !!
Ik dacht te hebben gelezen dat kleppen om de 10K is? Laatste keer is het gedaan bij 40K. Enfin, ik ga vrijdagavond naar Nieuwjaarsborrel bij Simako in Apeldoorn (waar ik motor heb gekocht) en zal dan eens informeren naar de kosten
Ben Maar Weer Gaan Slapen