Vandaag de knoop door gehakt en een 1200GS gekocht.
Ik had er vorige week op gereden, maar vond hem wat veel trillen.
Vandaag kreeg ik een sms van de dealer, dat ze hem opnieuw hadden afgesteld, en het achterwiel lager hebben vervangen, of ik nog eens wilde test rijden.....
Nu had ik toch vrij en het was heel mooi weer, dus snel even er naar toe.
De rit ging prima, een wereld van verschil met de vorige keer.
Onder het genot van een espresso nog wat onderhandeld en tevreden naar buiten gestapt met de afspraak dat ie morgen word afgeleverd
1200GS uit 2004, 80K op de teller, ex volg motor van een rijschool.
[afbeelding]
De FORD-fabriek in Genk (Belgisch Limburg) gaat dicht.... 10.000 mensen (toeleveringsbedrijven inbegrepen) raken hun baan kwijt... Voor hen zal de vraag of ze nu die watergekoelde GS zullen kopen niet meer belangrijk zijn...
In dit apenland zijn de loonkosten de hoogste ter wereld... Geen wonder dat FORD dan een Belgische vestiging sluit en de fabrieken in andere landen behoudt.
En de regering zoekt deze week naar NOG meer inkomsten.... Bah !
De eerste generatie GSAs was er in 2006.
Ik denk dat ik wel de watergekoelde GSA koop als die uitkomt, mijn huidige GSA zal dan zo'n 2 ton op de teller hebben dus dan is het wel tijd voor een nieuwe. Er zit toch 2 jaar garantie op, dus wat kan er gebeuren?
De controles van de auto's die grotendeels machinaal in elkaar gezet worden, kan je eigenlijk niet vergelijken met de handgebouwde motoren.
De problemen in de begin jaren van de 1200 serie werden in belangrijke mate bepaald door het verkoopsucces. Overigens zijn er het afgelopen jaar ook nog veel kwaliteitsproblmem geweest met de scooter en de tweede serie van de K1600.
De GSA van de watergekoelde versie komt, naar verluid, in 2015. Ik wacht dan waarschijnlijk ook nog wel, een jaartje, gelet mijn ervaringen met de eerste serie GSA's in 2007.
als ze dan nog een GSA uitbrengen, waarom hebben ze de normale gs dan in "offroad" uitvoering uitgebracht?
anyway, ik hoop het wel. zo'n lekker dikke GSA is toch wel mooi
laten we hopen van wel, met die 20 liter benzin kom je echt nergens. De grote tank is waarom ik een bmw kocht ipv een ktm.
Voor de meesten is een actieradius van 300km meer dan genoeg. Uitzonderingen daar gelaten, maar dat is niet de grootste doelgroep van de motor lijkt me.
De FORD-fabriek in Genk (Belgisch Limburg) gaat dicht.... 10.000 mensen (toeleveringsbedrijven inbegrepen) raken hun baan kwijt... Voor hen zal de vraag of ze nu die watergekoelde GS zullen kopen niet meer belangrijk zijn...
In dit apenland zijn de loonkosten de hoogste ter wereld... Geen wonder dat FORD dan een Belgische vestiging sluit en de fabrieken in andere landen behoudt.
En de regering zoekt deze week naar NOG meer inkomsten.... Bah !
Laten we eerst maar eens afwachten of de productie en de leveringen van de nieuwe GS deze keer wél normaal verlopen...
Met de scooters en de K1600GT liep het het vorige en dit jaar reeds behoorlijk mis bij BMW en waarom zou het thans anders uitdraaien ?
Als het onverhoopt weer "van jan" is, dan zullen NL en B wel weer aan het staartje van de landen bungelen waar die nieuwe krengen uiteindelijk afgeleverd zullen worden...
En OPNIEUW zullen we hier braaf knikken en "DANK U, BMW" zeggen ...
Sorry, beetje cynisch misschien, maar inderdaad....
Als de mensen in Gent plots verklaren om bereid te zijn om zonder vakantie en zonder dertiende maand en zonder vakantiegeld en voor 100 euro bruto per maand te willen gaan werken, dan kan die fabriek open blijven.
Maar we eisen steeds meer geld van onze werkgevers en daarna gaan we huilen als blijkt dat die werkgever er voor kiest om te verkassen naar een land waar hij meer winst kan maken ... Dan kan je die werkgever boos aankijken en zeggen dat hij alleen maar voor het geld gaat, maar dat doen die werknemers ook.
De textielindustrie in Belgie was daar een heel mooi voorbeeld van.
Eind jaren tachtig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
Begin jaren negentig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: bekijk het maar, we sluiten de fabrieken, we zijn failliet.
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
Begrijp me niet verkeerd, ik denk er precies zo over als jij. Met mijn 22 liter kan ik over asfalt 400km ver komen, maar soms kan dat nog te weinig zijn naar mijn zin.Los van vakanties, ik tank nu al 2 keer per week, met die 20 liter moet ik echt iedere andere dag naar de pomp, daar heb ik weinig zin in.Natuurlijk zullen er wel aftermarket oplossingen worden aangeboden, maar die kosten veel geld. Los daarvan, over een jaar of 4 5 zullen er nog genoeg gsa's met lage km en in perfecte staat aangeboden worden. Dan koop ik er zo wel een, om hem te misbruiken tot er niets meer heel aan is.
Op vakantie mochten zij met een gsa benzine gaan halen voor de ktm's die in het midden van de woesternij zonder benzine kwamen te zitten.
Zelf ben ik er met die gsa tank nog niet gerust op, en vind ik het prettig nog een jerry tankje van 6 liter mee te sleuren.
[afbeelding]
(deze foto is door Kris van Explorer360degrees getrokken)
[afbeelding]
Geen idee, Van Harten had er bij de introductie van de scooters 16 besteld en op een half jaar tijd heeft hij er 16 verkocht.
En eerst zit iedereen hier te verkondigen dat ze niet op de nieuwe GS zitten te wachten, en u begint er iemand te klagen dat ze waarschijnlijk toch te laat geleverd worden
Geen idee, Van Harten had er bij de introductie van de scooters 16 besteld en op een half jaar tijd heeft hij er 16 verkocht.
En eerst zit iedereen hier te verkondigen dat ze niet op de nieuwe GS zitten te wachten, en u begint er iemand te klagen dat ze waarschijnlijk toch te laat geleverd worden[/
Sorry, dubbel.
Als de mensen in Gent plots verklaren om bereid te zijn om zonder vakantie en zonder dertiende maand en zonder vakantiegeld en voor 100 euro bruto per maand te willen gaan werken, dan kan die fabriek open blijven.
Maar we eisen steeds meer geld van onze werkgevers en daarna gaan we huilen als blijkt dat die werkgever er voor kiest om te verkassen naar een land waar hij meer winst kan maken ... Dan kan je die werkgever boos aankijken en zeggen dat hij alleen maar voor het geld gaat, maar dat doen die werknemers ook.
De textielindustrie in Belgie was daar een heel mooi voorbeeld van.
Eind jaren tachtig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
Begin jaren negentig:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: we zijn te duur! We moeten mensen ontslagen
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
Een jaar of zo later:
- Textielindustrie: bekijk het maar, we sluiten de fabrieken, we zijn failliet.
- Vakbond ergo werknemers: Geen sprake van! Integendeel, loonsverhoging
@BC Dat die scooters laat geleverd werden had te maken met de kwaliteitsproblemen. Ze leverden ze pas zes maanden later. Dat is toch wel irritant als je er een bestelde. En een verkoopsucces? 16 stuks? Ik heb er buiten de showroom nog nooit een gezien. Alleen bij een maatje, die kreeg hem mee als vervangend vervoer bij een beurt.
En BMW rijders zijn net als Apple gebruikers... Er is heel vaak wat mis, maar we kopen het iedere keer weer. En ja ik rij BMW, zowel twee als vierwielig en ik heb een iPhone en een MacBook Pro en ze waren allemaal te duur... Maar ja als ik het niet meer kan, of dood ben, which ever comes first, heb ik er wel lol van gehad.
De BMW auto gedraagt zich overigens na 235k km nog steeds zeer braaf
Is eerder het verhaal van de vakbonden die in België geen rechtspersoonlijkheid hebben en dus ook niet ter verantwoording kunnen geroepen worden voor hun idiote en verwoestende acties.