Het grote GS-topic deel 16: 40 jaar getrouwd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik swype niet op de tab2. Gewoon ouderwetstypen werkt op dit apparaat voor mij het best én ik heb dat voorstellen van woorden uitgezet. Dat werkt niet zo fijn vond ik.
Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met de galaxy tab! De eipet wordt nu gebruikt door m'n man voor zijn werk.
enne... ik kan nu tenminste foto's plaatsen, iets dat met de eipet niet kon! :-)
[afbeelding]

lekker koppie :Y

Aah wat een schatje.

Onze jongste slapend in de box:
[afbeelding]

Ik ben ook ouderwets aan't typen, maar swype werkt wel lekker hoor in email en zo. Eerst ook in de browser, maar na een update opeens niet meer...

iets duidelijkere foto mag wel ;)
 
Laatst bewerkt:
De g650gs is eigenlijk hetzelfde als de oude f650gs en de sertao is de oude dakar dus met een 21" voorwiel. De brommer is precies hetzelfde maar de styling is net wat moderner. Ik kom dus van een 650gs af en het grootste nadeel is wel dat ie maar 5 versnellingen heeft/ op de snelweg dus niet prettig rijdt en 0,0 windbescherming. 500km snelweg is op zoiets echt heel anders als op een 1100. Geweldig onder de honderd en goed om mee te leren offroaden, mul zand met tourance goed te doen zolang de sporen niet te diep zijn. De versnellingen van de g650gs zijn ook veel beter geschikt voor het offroaden. Beter als de versnellingen van de 800.

Het technisch langzaam staand rijden is veel moeilijker op een 800 als op 1 cylinder. Moet veel meer met de koppeling werken. De 800 is een stuk nerveuzer op het gas. Het langzame staand offroaden voelt nog niet vertrouwd aan. Daarnaast is de 800 88cm zadelhoogte en de 650gs 75cm. Ik moet er erg nog aan wennen. Nu dus een 21" voorwiel. Zolang je wat harder gaat voelt het staand rijden net hetzelfde als op de 650.

Op zo'n manier technisch staand rijden gaat niet met een 800. Dit kan wel met een g650. Het verschil is echt de 1ste versnelling.

De g650gs is dacht ik 2 jaar geleden geïntroduceerd en pas vorig jaar in nederland. Ik heb er nog nooit een bij mijn dealer in de showroom gezien. Geloof dat ze alleen op aanvraag besteld worden, dacht daar iets over gelezen te hebben, zelfde als de g450x. Ik denk dat er niet veel in nederland zullen zijn 2de hands. Net even voor je gekeken op bmw motorrad nederland of er een 2de hands ergens bij een dealer staat. De g650gs komt in de lijst geeneens voor dus wat ik al dacht, er zijn er niet veel. Dat zal dus dan een nieuwe worden. Dan zou ik zelf geen sertau nemen. Kan je beter voor dat geld er abs en hvv (comfort en veiligheidpakket) bij nemen. Nog een valbeugel en paar handkappen erbij en met 295 euro rijklaar kosten zit je dan rond de 9k zonder korting.

Nou dat is nog eens een degelijk antwoord! Anyhow, als ik ga kijken naar een G650 dan wordt het een nieuwe, maar dat zal nog niet voor morgen zijn, maar misschien wel voor overmorgen. Er is een stilzwijgende afspraak met de vechtgenote dat eerst alle verbouwingswerken aan het huis moeten betaald zijn, en dat er dan eens over een nieuwe motor kan gesproken worden. Dat zal ergens in de loop van volgend jaar zijn, tenzij de 1100 er nu de brui aan geeft.

Snelweg doe ik zo weinig mogelijk, en ik rij alleen voor mijn plezier. En veel tijd om te rijden heb ik niet wegens kleine kinderen, dus ik wil vooral plezier vanaf het einde van de straat. En mocht ik een r1200gs kopen van boven 15k dan zou ik mij vooral schuldig voelen als ik er eens een week niet mee rijd. Ik hou de volgende moto's toch wel in de gaten :f650gs, G650gs, yamaha tenere, v-strom, transalp. Maar liefst blijf ik bij BMW.
 
Ik weet niet hoe het met de G650GS is, maar ~over de oude F650GS (de éénpitter dus, niet de huidige tweepitter) hoorde ik toch ook een aantal klachten over de kwaliteit. Loszittende kuipdelen die langzaam lostrillen, beschermkapjes op het frame die er tijdens het rijden afvallen. ...


Ik heb er hier nog ééntje staan met iets van 90-95k. kms op de teller.
Kuip enzo ben ik nog niet kwijt. :P
Blok is Unkaputtbar. Ding is niet snel; maar prima geschikt om wat te toeren en te sturen zolang je van de snelweg weg blijft. :]
 
Laatst bewerkt:
het lijkt me een geweldige eerste motor. Erg fraai en een scherpe prijs :)

Ha! mn weekje Alpen is geboekt:) Ik twijfel echter of ik in 1 ruk heen zal rijden.
Voor een leek als ik lijkt me dat een grote opgave.
,s Kijken of ik ergens een tussenstop kan maken en dan in 2 dagen heenrij.
 
Laatst bewerkt:
het lijkt me een geweldige eerste motor. Erg fraai en een scherpe prijs :)

Ha! mn weekje Alpen is geboekt:) Ik twijfel echter of ik in 1 ruk heen zal rijden.
Voor een leek als ik lijkt me dat een grote opgave.
,s Kijken of ik ergens een tussenstop kan maken en dan in 2 dagen heenrij.

Als je over de snelweg gaat is het prima te doen.... waar ga je heen :?
 
het lijkt me een geweldige eerste motor. Erg fraai en een scherpe prijs :)

Ha! mn weekje Alpen is geboekt:) Ik twijfel echter of ik in 1 ruk heen zal rijden.
Voor een leek als ik lijkt me dat een grote opgave.
,s Kijken of ik ergens een tussenstop kan maken en dan in 2 dagen heenrij.


Vervolgvraag..... ga je op 1 plek blijven hangen of ga je van a naar b naar c naar d... :?
 
het lijkt me een geweldige eerste motor. Erg fraai en een scherpe prijs :)

Ha! mn weekje Alpen is geboekt:) Ik twijfel echter of ik in 1 ruk heen zal rijden.
Voor een leek als ik lijkt me dat een grote opgave.
,s Kijken of ik ergens een tussenstop kan maken en dan in 2 dagen heenrij.
In 2 dagen is relaxter.

Stuk snelweg en dan de leukere wegen rijden :Y
 
Laatst bewerkt:
In 2 dagen is relaxter.

Stuk snelweg en dan de leukere wegen rijden :Y

full
 
het lijkt me een geweldige eerste motor. Erg fraai en een scherpe prijs :)
...

Een eerste motor ok, maar als ik mijn r1100gs ervoor inruil zou het mijn derde zijn na een zr-7s en de GS. Veel mensen die zo'n stap in cylinderinhoud terugzetten, of is het echt enkel een instap-GS die je meeneemt naar de grotere GS'en na een aantal jaar ?
 
Maar als je maar een week gaat ben je dus vier dagen aan het heen en terugrijden... dan hou je er maar drie over... 't is maar wat je wil. :Y

Heen en terug rijden is ook vakantie.... maar idd...het is maar wat je wilt. Jullie rijden graag veel km's en geniet daar vooral van. Lijkt me als je nog niet veel gereden hebt dat je er toch beter paar dagen over kunt doen.
 
Een eerste motor ok, maar als ik mijn r1100gs ervoor inruil zou het mijn derde zijn na een zr-7s en de GS. Veel mensen die zo'n stap in cylinderinhoud terugzetten, of is het echt enkel een instap-GS die je meeneemt naar de grotere GS'en na een aantal jaar ?

De cylinderinhoud is niet zo boeiend. Ik heb toen een Pan European reed er een Transalp bijgekocht en die Pan is al lang weg, maar die Transalp heb ik er nog steeds bij. En dat is ook maar een 600cc, maar legt zijn vermogen net wat prettiger op de weg dan de G650.
 
Heen en terug rijden is ook vakantie.... maar idd...het is maar wat je wilt. Jullie rijden graag veel km's en geniet daar vooral van. Lijkt me als je nog niet veel gereden hebt dat je er toch beter paar dagen over kunt doen.

Nou... ik vind die eerste 600/700 echt niet mooi die zou ik er toch doorhakken.... en als je s ochtends vroeg vertrekt rond zeven uur... dan heb je als je heeeeeeeeeeeel rustig aan doet tegen zes uur die kilometers echt wel weggetikt. Heb je de volgende dag wel leuker stuurgebied en eindig je de dag in heel mooi gebied.

Ik rij niet per definitie veel kilometers. 't Is maar net wat ik afgesproken heb. Gelukkig is mijn reisgenote ook flexibel... we hebben dagen dat we heel lang doorrijden. Doorgaans proberen we wel tegen zes of zeven uur een hotel te vinden. Kan je even lekker douchen, rustig eten en nog een klein beetje van de avond genieten.
Maar klopt... doorgaans zijn het niet weinig kilometers... ;)
 
Nou... ik vind die eerste 600/700 echt niet mooi die zou ik er toch doorhakken.... en als je s ochtends vroeg vertrekt rond zeven uur... dan heb je als je heeeeeeeeeeeel rustig aan doet tegen zes uur die kilometers echt wel weggetikt. Heb je de volgende dag wel leuker stuurgebied en eindig je de dag in heel mooi gebied.

Dus toch in 2 dagen? Zijn we het eigenlijk gewoon eens met elkaar. :)
 
Ha! mn weekje Alpen is geboekt:) Ik twijfel echter of ik in 1 ruk heen zal rijden.
Voor een leek als ik lijkt me dat een grote opgave.
,s Kijken of ik ergens een tussenstop kan maken en dan in 2 dagen heenrij.

Groot gelijk dus...lekker op je gemakje de eerste keer. Beter eerste dag te weinig km's rijden dan teveel.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat is nog eens een degelijk antwoord! Anyhow, als ik ga kijken naar een G650 dan wordt het een nieuwe, maar dat zal nog niet voor morgen zijn, maar misschien wel voor overmorgen. Er is een stilzwijgende afspraak met de vechtgenote dat eerst alle verbouwingswerken aan het huis moeten betaald zijn, en dat er dan eens over een nieuwe motor kan gesproken worden. Dat zal ergens in de loop van volgend jaar zijn, tenzij de 1100 er nu de brui aan geeft.

Snelweg doe ik zo weinig mogelijk, en ik rij alleen voor mijn plezier. En veel tijd om te rijden heb ik niet wegens kleine kinderen, dus ik wil vooral plezier vanaf het einde van de straat. En mocht ik een r1200gs kopen van boven 15k dan zou ik mij vooral schuldig voelen als ik er eens een week niet mee rijd. Ik hou de volgende moto's toch wel in de gaten :f650gs, G650gs, yamaha tenere, v-strom, transalp. Maar liefst blijf ik bij BMW.

Dan ga je veel plezier beleven aan een g650gs want dat is echt spelen. :Y Heel vergevend voor kleine foutjes, met abs erbij gewoon super. :]

Veel koppel in de lage toeren, 50pkje maar wel 60nm koppel bij 4700 toeren zou uit mijn hoofd. Een r6 met 125 pk heeft 68nm koppel. Voor de 37kW is de verzekering echt goedkoop. Het karakter van de 1 pitter moet je bevallen dus proefrijden. Hij is wel lager als je oude 1100, tank onder het zadel voor een laag zwaartepunt. Niet topzwaar zoals de R serie met de grote tank hoog op het frame.

Voelt heel snel vertrouwd aan en je kunt er heerlijk bochtjes mee draaien. Ben er ondanks dat ie niet geschikt is voor de snelweg toch gewoon mee naar oostenrijk gereden zo ongeveer een jaar geleden. In 2 dagen naar zuid-duitsland tegen de grens. Dat stuk ruim 1000 km snelweg was niet leuk zelfs met het touratech zadel. Op sommige stukken met flinke tegenwind kon ik niet harder als 100 op de teller. Ben er toch gekomen, de stelvio omhoog is wel een mooi filmpje om te laten zien wat voor lol je met een 1 pitter kan hebben. En dat gaat vrij steil omhoog. :]

Ik heb vorig jaar een gopro voor op de helm gekocht. Die was mee op vakantie vorig jaar juni, 3 alpentoertje van vrij uit met de groepsreis. Ik ben beginnend bestuurder, nu 2,5 jaar mijn a rbw. Als je een motor zoekt, speels is en lekker beetje binnendoor wil toeren is de g650 wel iets voor jou. Over drempeltjes springt ie ook leuk. ;)
 
Laatst bewerkt:
@KW: leuke klim!

@Sunny: de kleine man is net één geworden. Zijn broers zijn net drie en vijf. Allen in het voorjaar jarig. Lekker makkelijk.

De oudste twee:
484179_267226536718041_1246331786_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
@KW: leuke klim!

@Sunny: de kleine man is net één geworden. Zijn broers zijn net drie en vijf. Allen in het voorjaar jarig. Lekker makkelijk :)

mooi hoor van die kleine mannekes.. lekker van genieten.. voor je het weet staan ze voor je deur met lege buik en 2 tassen vol vuil wasgoed ;) (en daar geniet ik dan ook nog steeds van hoor)

edit: foto van de 2 oudsten... lekker ondeugend spul, als ik die koppies zo zie aardige donderstralen... handjes vol aan denk ik zo?
 
Laatst bewerkt:
mooi hoor van die kleine mannekes.. lekker van genieten.. voor je het weet staan ze voor je deur met lege buik en 2 tassen vol vuil wasgoed ;) (en daar geniet ik dan ook nog steeds van hoor)

edit: foto van de 2 oudsten... lekker ondeugend spul, als ik die koppies zo zie aardige donderstralen... handjes vol aan denk ik zo?

Echt wel! Af en toe zou ik willen dat we behang hadden...

Foto gevonden van alle drie samen:
165929_260395937401101_337157683_n.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan