Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Huh? Google maps is hier even overleden, maar ik schat dat er zo maximaal 40 km overlap in zit

De col de la bonnette wil ik er graag inhebben... van daar naar boven heb ik jou tips er even als losse W-point bij in gezet... maar die combinatie geeft een flinke overlap.
Wellicht ligt dat aan de Bonnette.

De col de la bonnette wil ik er graag inhebben... van daar naar boven heb ik jou tips er even als losse W-point bij in gezet... maar die combinatie geeft een flinke overlap.
Wellicht ligt dat aan de Bonnette.
Zoiets bedoel je?
Google Maps

Da's 34 km overlap, indien je richting zuid over de Izoard gaat iets van 50 km. Het grote voordeel is dat je Cuneo en omstreken vermijdt, in mijn herinnering nogal druk en chaotisch, net als het meeste zuid van de Mercantour. Da's ook de reden dat ik de Col de Tende niet zou pakken, ervoor en na is het errug druk met touristen.

Je kan natuurlijk ook over de Parpaillon gaan, dan heb je geen overlap én een leuke route. Maar of je dat aandurft is natuurlijk een 2e:

(Niet mijn foto)

Laatst bewerkt:

ik vind die coll niet op google maps

die komt op mijn verlanglijstje, dank je wel!

Is dat nou erg duur om je motor daar per helikopter te laten brengen?
Een vliegtuig weg laten takelen vanaf zo'n hoogte kostte ongeveer 800 euro, dus die ordegrootte voor een motorfiets gok ik zo
ik vind die coll niet op google maps
Tussen Embrun en Jausiers, eigenlijk pal noord van Barcelonette. Ik ben er al 2 keer omgekeerd, vaak ligt er nog sneeuw en als het nat is geweest is het mij toch een beetje teveel.

Hallo,
Ik ben nieuw hier en heb een vraag. Ik heb momenteel een BMW 1150 gs. Ik zou graag een tanktas van Givi aanschaffen die met een ring op de tank te bevestigen is. Mijn motor komt in de lijst van motoren waar het op gemonteerd kan worden niet voor. Weet er iemand van jullie of de K1200 gt/rs dezelfde vuldop heeft. Voor deze motor is er wel een ring beschikbaar. Bedankt.

ik lees meer dan dat ik post hier...ik weet het...
Maar kan ik met foto bij de openingspost??

Dan beloof ik dat ik aktiever mee zal doen......

Uploaded with ImageShack.us

Je kan natuurlijk ook over de Parpaillon gaan, dan heb je geen overlap én een leuke route. Maar of je dat aandurft is natuurlijk een 2e:
[afbeelding]

Als het allemaal klopt wat jij zegt dan fruts ik de Parpaillon er in.... of Girl het met haar hoogtevrees en metgezel op sportfiets gaat doen durf ik te betwijfelen.

Zo weer een beetje wakker. Gisteren/Vandaag meegedaan met de nachtrit van de GS club. Was een mooie rit. Ik vond het het mooi om het dag te zien worden. Mooie Nevel in de Kampina!

@Autoreply, gave foto, dan moet je geen last van hoogtevrees hebben..

Laatst bewerkt:
Zie:

Wil je ook in de OP, post dan een foto die:
  • Maximaal 600 pixels breed is
  • Gehost is op MF, via "voeg afbeelding toe", onderaan het post-venster.

Als het allemaal klopt wat jij zegt dan fruts ik de Parpaillon er in.... of Girl het met haar hoogtevrees en metgezel op sportfiets gaat doen durf ik te betwijfelen.
Dit zijn een paar leukere stukkies in de Alpen (niet alles zelf al gereden overigens):
http://www.jarnonieuwenhuize.nl/temp/gpx/Alps_offroad/gpx_loader.html

Een groot deel ervan is op een ideale dag (wekenlang droog, goed weer, niet te druk) zelfs met een wegmotor en banden nog wel redelijk te doen. Heeft het geregend of zit je voor augustus dan is het al weer een héél ander verhaal. Ik zal hem binnenkort eens bijwerken, heb nog wel meer leuke ritten daar liggen.

Laatst bewerkt:
Mn vriendin is verliefd

Hele mooie bmw ...de G 650 GS en voor een zeer redelijke prijs nieuw in het wit/zwart met rood zwart zadel.

Snel ff rijbewijs halen schat!

Die ga ik (proberen te) onthouden

Die ga ik (proberen te) onthouden
Als je de overlap wilt vermijden kun je op je weg naar het zuiden via Embrun en de west- en zuidkant van het Lac de Serre-Ponçon (langs de stuw) richting Barcelonette rijden. Vervolgens naar Jausiers voor de Bonette. Iets meer km's, maar het rijdt redelijk door en is toch mooi!

Oostelijk van het meer kan trouwens ook, via Savines-le-Lac en Le Sauze-du-Lac... ook mooi, iets minder vlot.

Laatst bewerkt:
Col de Pontis is ook errug leuk, ietsje westelijker, alleen wel heul veul haarspeldbochtjes en niet de ruimsten.

Col de Pontis is ook errug leuk, ietsje westelijker, alleen wel heul veul haarspeldbochtjes en niet de ruimsten.
Jullie maken me hongerig naar vakantie!

Jammer dat het in Zuid-Frankrijk niet meer gegarandeerd mooi weer is, ook niet in de "veilige maanden".

WIj hebben het klimaat daar op 6 jaar tijd grondig zien achteruitgaan: véél meer regen, veel kouder en langduriger slecht weer... hetgeen onze buren daar ook bevestigen.

Zeker het zuid-oosten (Nice en omstreken) gaat zienderogen achteruit qua weer.

Meer naar de Pyreneeën toe is het een stuk beter...

Het wordt daar "bij ons" stilaan de Benelux...

[afbeelding]

(Niet mijn foto)
Hier een filmpje van de Parpaillon. Erg cool, maar als je er van afhankelijk bent in een route als verbinding wellicht minder geschikt. Als je slecht weer is zou ik er liever wegblijven...

het meest enge vond ik nog die tunnel, krijg daar maar eens zo 'n moedwillige 4x4 tegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.