Het grote GS-topic deel 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mede GS rijders

Ik ga u het beste wensen
De GS is verkocht en wordt door een K1600GT vervangen.

Weer eens wat anders zeg maar
Ik wens u nog heel veel boxer plezier toe met die fijne GS 'sen
nog wel groeten als we je voorbijsteken op één of andere helling hé! ;)
 
Vanmiddag ga ik proefzitten op een F800GS.
En als ik er toch ben gelijk ook maar op zn grote broer, de R1200GS.

Ik twijfel tussen een nieuwe (of bijna nieuwe) F800GS en een
gebruikte (huisselectie occasion) 3-4 jaar oude R1200GS.

Als je de centen hebt, zou ik zonder meer voor de nieuwe gaan...

Ik heb, naast m'n nieuw gekochte R1200GS , nog een gebruikte TMax van 2008.

Die draait als een zonnetje maar draagt duidelijke gebruikssporen van een slordige vorige eigenaar => ergert me mateloos...
 
De grote broer heeft n lagere zithoogte ;)

Ik ben benieuwd naar je vergelijking :)

Om met de kleine telg te beginnen: te compact voor mij, en een vervelend zadel.
Ter hoogte van de lies steekt het zadel ook opzij, niet fijn.
Dat gaat hm dus niet worden.

De R1200GS; wereld fiets. Niks op aan te merken. Deze had echter het (2 delige en 2-tone uitgevoerde) Adventure zadel. Op de één of andere manier zat deze niet zo lekker als een standaard exemplaar. Verder hele nette staat van onderhoud, vario kofferset, abs uiteraard.

Inruilwaarde van mijn huidige fiets viel helaas wel wat tegen.
Die probeer ik wellicht eerst particulier te verkopen.

Eerst maar eens een nachtje erover slapen, of ik het dan nog een goed te verantwoorden investering vind :)
 
Standaardzadel zit idd veel lekkerder dan het Adventurezadel, ook voor de passagier (zij het ietwat te zacht voor de lange afstand).

Mijn vrouw vertikte het om op m'n Adventure indertijd mee te rijden , want ze schoof van de 0 naar de 9.

Ik kocht dus de Touratech-zadels.... stomstomstom... want toen moest ik ze er zowat afmeppen om ook eens solo te kunnen rijden... ;)
 
Als je de centen hebt, zou ik zonder meer voor de nieuwe gaan...

Ik heb, naast m'n nieuw gekochte R1200GS , nog een gebruikte TMax van 2008.

Die draait als een zonnetje maar draagt duidelijke gebruikssporen van een slordige vorige eigenaar => ergert me mateloos...

Nou dat is het inderdaad ook, en daar sla je de spijker denk ik wel mee op zn kop.

Ik ben een zeikerd als het gaat om de staat van een motor, alles moet schoon en feiloos zijn.
Over de welbekende 'sleutelbos schade' aan de kroonplaat kan ik me bijvoorbeeld doodergeren.
(edit: mijn motor heeft dus geen kroonplaat krasjes)

Geld voor een nieuwe R1200GS heb ik niet, dat is simpel.
Een F800GS zou wel gaan, echter zit ik daar niet lekker op.
Ook is 'ie wat te minimalistisch uitgevoerd naar mijn zin.

Ik ga van de week mijn horizon wat verbreden, ook eens kijken wat de concullega motorfabrikanten voor moois in huis hebben.
 
Laatst bewerkt:
Je bent redelijk snel uitgekeken als je voor jong tweedehands gaat :

De Yamaha Super Ténéré 1200 bestaat nu een tweetal jaartjes en werd vorige maand door een Frans motortijdschrift als "tweedehandskeuze" als zeer goed bevonden :

geen kinderziektes en de terugroepacties hebben wat kleinere kwaaltjes reeds opgelost (ivm de ontsteking en nog wat kleinere prullen).

Die is echter nog flink aan de prijs.

De overige hoogpoters (de nieuwe Triumph en Honda) zijn nog maar nauwelijks op de markt.

Als je opteert voor een goed verzorgde R1200GS vanaf 2008 met ABS en ESA, heb je alles wat je hartje begeert.

Die van voor 2008 zijn uiteraard ook OK, maar hebben geen ESA (en dan kan nu het geëmmer over nut en onnut van ESA weer losbarsten... :+ ), en dat vind ik een beregoeie optie (ik !) ;) .
 
Laatst bewerkt:
Je bent redelijk snel uitgekeken als je voor jong tweedehands gaat :

De Yamaha Super Ténéré 1200 bestaat nu een tweetal jaartjes en werd vorige maand door een Frans motortijdschrift als "tweedehandskeuze" als zeer goed bevonden :

geen kinderziektes en de terugroepacties hebben wat kleinere kwaaltjes reeds opgelost (ivm de ontsteking en nog wat kleinere prullen).

Die is echter nog flink aan de prijs.

De overige hoogpoters (de nieuwe Triumph en Honda) zijn nog maar nauwelijks op de markt.

Als je opteert voor een goed verzorgde R1200GS vanaf 2008 met ABS en ESA, heb je alles wat je hartje begeert.

Die van voor 2008 zijn uiteraard ook OK, maar hebben geen ESA (en dan kan nu het geëmmer over nut en onnut van ESA weer losbarsten... :+ ), en dat vind ik een beregoeie optie (ik !) ;) .
Ik heb een 2008 met ESA. In 2008 was er dus wel degelijk ESA. Dit natuurlijk los van het nut er van.... O-)
 
Ik heb ook n 2008 1200 met esa abs en is werkelijk in nieuwstaat.
Het enige zijn de bekende sleutelbossporen maar dit is zo minimaal dat ik er waarschijnlijk niets aan doe.
 
:?

"Als je opteert voor een goed verzorgde R1200GS vanaf 2008 met ABS en ESA, heb je alles wat je hartje begeert."


Was er iets niet duidelijk aan dit zinnetje van me ?
Ik las vanaf als: na 2008. Je kunt het inderdaad ook lezen als incl. 2008. Excusez moi!
 
....
Geld voor een nieuwe R1200GS heb ik niet, dat is simpel.
....


Als je hem echt fijn vind... net zo als ik geduld hebben en afwachten.
Er komt vanzelf een particulier die stopt met motorrijden *O*
En dan als de kippen erbij zijn.
De mijne is van 2009 met een prijsje van een 2006 :] stuurt nog lekkerder _O-

IMGP1843.JPG
 
Als je hem echt fijn vind... net zo als ik geduld hebben en afwachten.
Er komt vanzelf een particulier die stopt met motorrijden *O*
En dan als de kippen erbij zijn.
De mijne is van 2009 met een prijsje van een 2006 :] stuurt nog lekkerder _O-

[afbeelding]


Wachten is niet mijn sterkste eigenschap :X
 
Standaardzadel zit idd veel lekkerder dan het Adventurezadel, ook voor de passagier (zij het ietwat te zacht voor de lange afstand).

Mijn vrouw vertikte het om op m'n Adventure indertijd mee te rijden , want ze schoof van de 0 naar de 9.

Ik kocht dus de Touratech-zadels.... stomstomstom... want toen moest ik ze er zowat afmeppen om ook eens solo te kunnen rijden... ;)
En een Tmax en een vrouw die altijd achterop wil.....
consoling1.gif
 
Misschien liever achterop dan bovenop ??? :X

De troost wordt evenwel in dank afgenomen... (zelfs de ironische variëteit :+ )
_O- Ik ken je vrouw niet, maar ik zal deze post even kopiëren, misschien heb ik 'm ooit nog eens nodig. _O-
 
morgen de ABS modificatie maar eens uitvoeren, heb maar vast gekeken waar ik moet zijn. k merkte alleen wel dat de abs computer er helemaal uit moet om uberhaupt de stekker los te krijgen. maja t past allemaal nét zonder de tank er af te halen :P.

 
Hoe duur is t als je je 1200 gs n andere kleur wilt geven?
Ik zag op ebay kappen die over de tank moeten?
daarnaast is toch alleen t voorspatbord in kleur?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan