Bij E10 is het niet alleen maximaal 10% maar ook minimaal 8,5%. Bij E5 is er geen minimum en kan het dus ook 0 zijn.Maar zit dat er ook in... maximaal 10 procent sinds 2019.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Bij E10 is het niet alleen maximaal 10% maar ook minimaal 8,5%. Bij E5 is er geen minimum en kan het dus ook 0 zijn.Maar zit dat er ook in... maximaal 10 procent sinds 2019.
Dat is sinds kort zo bij E10. 7,5 bio ethanol en dan nog 1 procent andere bio brandstof sinds 2023 als ik het goed heb.Bij E10 is het niet alleen maximaal 10% maar ook minimaal 8,5%. Bij E5 is er geen minimum en kan het dus ook 0 zijn.
Dat is nieuw voor mij. Weer wat geleerd.Dat is sinds kort zo bij E10. 7,5 bio ethanol en dan nog 1 procent andere bio brandstof sinds 2023 als ik het goed heb.
Dat is nieuw voor mij. Weer wat geleerd.
[/QUOT
Er was een maximum. In Engeland zit er vaak maar 2 tot 6 procent in E95 bleek na onderzoek door Topgear..
Ja, 0% is prima.Bij E10 is het niet alleen maximaal 10% maar ook minimaal 8,5%. Bij E5 is er geen minimum en kan het dus ook 0 zijn.
AMEN !ECHTE benzine kan zonder probleem meer dan een jaar in de tank zitten.
Geen bezinksel, geen corrosie, want ECHTE benzine blijft ECHTE benzine.
Benzine is simpel gezegd een mengsel van benzine en additieven. Wanneer dit voor een langere tijd niet gebruikt wordt. Valt benzine uit elkaar. Het is dus geen mengsel meer. Ethanol zorgt daar bovenop nog voor o.a vocht problemen.Ik heb nooit additieven geprobeerd, ik ben daar een beetje huiverig voor. Wat doet het? Haalt het de ethanol uit de benzine? Dat denk ik niet. Dan zorg ik er liever voor dat er helemaal geen ethanol in mijn benzine zit dan zogezegd geneutraliseerd ethanol.
Benzine is altijd een mengsel van verschillende stoffen, ook als er niets toegevoegd wordt. Het staat zelfs niet vast welke stoffen er in moeten zitten. Benzine moet wel aan bepaalde eisen voldoen om het in een verbrandingsmotor te kunnen gebruiken. Dat is ook een reden dat er zomer- en winterbenzine is. Ook staat vast welke stoffen er niet in mogen zitten in verband met giftigheid.Benzine is simpel gezegd een mengsel van benzine en additieven. Wanneer dit voor een langere tijd niet gebruikt wordt. Valt benzine uit elkaar. Het is dus geen mengsel meer. Ethanol zorgt daar bovenop nog voor o.a vocht problemen.
Door specifieke stallingsadditief toe te voegen. Zou er voorkomen moeten worden dat het benzine mengsel uit elkaar valt tijdens de langdurige stalling. Of in ieder geval minder snel gaat. Hoe goed dit additief echt werkt, zijn genoeg discussies en testen/rapporten over te vinden.
Zolang er weinig vocht in de (verwarmde) droge showrooms is trekt de ethanol weinig vocht aan. Dat scheelt al een hele hoop.Wat ik me wel eens afvraag:
Bij een grotere motor dealer hier in mijn omgeving loop ik veel te vaak rond, ook tussen de occasions.
Daar herken ik diverse winkeldochters die er al een paar jaar staan.
Dit zal wel bij meerdere grotere dealers het geval zijn.
Die motoren zouden allemaal voorzien moeten zijn van zo’n overwintering additief.
Of niet, en de nieuwe eigenaar koopt zich bewust een motor met een totaal verziekt brandstofsysteem.
Toch?
Of is de soep toch niet zo heet als dat die hier soms geserveerd wordt?
Ps.: in onze voertuigen komt alleen V-Power.
Wie weet draaien ze af en toe een (proefritje).Wat ik me wel eens afvraag:
Bij een grotere motor dealer hier in mijn omgeving loop ik veel te vaak rond, ook tussen de occasions.
Daar herken ik diverse winkeldochters die er al een paar jaar staan.
Dit zal wel bij meerdere grotere dealers het geval zijn.
Die motoren zouden allemaal voorzien moeten zijn van zo’n overwintering additief.
Of niet, en de nieuwe eigenaar koopt zich bewust een motor met een totaal verziekt brandstofsysteem.
Toch?
Of is de soep toch niet zo heet als dat die hier soms geserveerd wordt?
Ps.: in onze voertuigen komt alleen V-Power.
Ik heb de mazzel dat mijn motoren in een ondergrondse garage (verdieping van voormalige schuilkelder) staan waar het kurkdroog is en nooit kouder dan 17 graden. Over ethanol in benzine maak ik me dus geen zorgen. En bescherming tegen pekel doe ik ook niet meer. De pekel is in no time opgedroogd en doet geen kwaad meer.Zolang er weinig vocht in de (verwarmde) droge showrooms is trekt de ethanol weinig vocht aan. Dat scheelt al een hele hoop.
Dat lijkt me erger dan laten staan.Wie weet draaien ze af en toe een (proefritje).
Een half uurtje rijden met een transponder? Alles wordt gelogd..Dat lijkt me erger dan laten staan.
Tank volgooien met V-Power, en wegzetten .Even wat advies gevraagd
Door gezondheidsklachten heb ik zeer weinig kunnen rijden, ik tank altijd 98 en de motor is 1,5 jaar oud.
Nu heb ik vorige week, na 8 maanden stilstand, 45 min kunnen rijden. Gelukkig startte de motor in 1x, lang leve de Honda + accu.
De tank zat net over de helft vol, dus aan het begin van de rit aangevuld met Shell V power.
Het kan best zijn dat het weer maanden duurt ik eer kan rijden.
Is het verstandig iets toe te voegen aan de tank?
Zo ja, wat?
Kijk de expert spreektTank volgooien met V-Power, en wegzetten .
Of BP 98Tank volgooien met V-Power, en wegzetten .
Of Total Excellium 98 .Of BP 98
Fixed it .Kijkdeexperthet orakel spreekt
Shell V-PowerIk wist niet dat zo'n beetje ieder merk een premium versie van hun 98 benzine hebben. Goed om te weten
Het belangrijkste is ethanol vrij, dus iig de eerste 2Ik wist niet dat zo'n beetje ieder merk een premium versie van hun 98 benzine hebben. Goed om te weten