Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Die paal ziet er vers uit heb ik 2 jaar geleden niet gezien , maar let ook meer op andere dingen die wel de moeite waard zijn :P
 
Ik ben op de Giau ook gesnapt. 249 euro ofzo, maar als ik binnen 10 dagen betaalde kreeg ik korting, heb de 139 euro maar meteen overgemaakt. ook drie punten op het rijbewijs, maar daar mag je er 17 van hebben!
 
Die paal ziet er vers uit heb ik 2 jaar geleden niet gezien , maar let ook meer op andere dingen die wel de moeite waard zijn :P
Dacht juist het tegenovergestelde, oude foto. Volgens mij was die in juli 2022 hoger. Lijkt erop dat die je op een veel grotere afstand dan verwacht pakt. Is inderdaad niet het standaard italiaanse (lege) flitspaaltje
Maar ook voor of na de Giau is het oppassen. Ik heb een herinnering van op de SR203 bij Caprile, gemeten door een agenti verbalizzanti. Km paaltje 49+088? Nog geen tijd in gestoken om te vinden waar dat precies was. Dus een verdekt opgestelde flitser en niet eens in het weekend.. En ik let toch best wel een beetje op.
en edit: duurde in mijn geval 7 maanden voordat je de bekeuring krijgt..
 
ik betaal ook altijd maar meteen, omdat ik weet dat ik terug wil keren.
staat ook leuk op de lijst.
oostenrijk V
italie V
zwitserland V
duitsland V
frankrijk V
belgie V
buiten zwitserland om, vielen de boetes best mee.
 
Het is ook niet gek dat er steeds meer flitsers komen het gewoon veel te druk geworden ik rij nu al 20 jaar buiten het seizoen om.
en in de zomer was het daarvoor nog niet eens zo druk.

Moet je eens kijken wat je allemaal ziet gebeuren wat iedereen doet. de mensen zien dat elk uur elke dag door dat kan toch ook niet meer zo
En ja ik was er ook met mijn race motor .
Wa zeggie? 🤣
 
Het kan goed zijn dat mijn NAV6 wat gezegd heeft maar ik was zó lekker aan het rijden dat het me niet opviel.

RIMG0356.JPG
Vorig jaar er maar wat rustiger aan voorbij gereden. De boete heb ik in sept. 2020 opgelopen en kwam begin april '21 binnen.
 
Wij gaan ook half juni. Zijn van plan om met auto en aanhanger tot zuid Duitsland/Fernpas te rijden en van daaruit met de motor verder. Wie weet er een adres om daar te overnachten en de auto/aanhanger een week te stallen?
 
volgens mij wel hoor. zeer vriendelijke mensen bij beide hotels. gewoon even een mailtje er aan wagen.
eigenaar van hotel jorg is ook motorrijder geweest. heeft nog leuke oudjes in het hotel staan.
 
Bedankt voor de adressen! Heb net geboekt bij Alpenhotel Martin. Auto/aanhanger parkeren is geen probleem
 
Zelf 10 dagen vanuit Molveno (Hotel Lory) vertrokken. Dat beviel prima qua uitvalsbasis.
Routes van het hotel gereden. Dat kan ik zeker aanbevelen. :)
Herkenbaar, zat er vorig jaar ook. Goed eten, goede bedden en leuke sfeer. Alleen de route van het hotel van de 1001 (?) bochtenroute vond ik beetje 'mooaah'. Dat echt te veel bochtjes (niet positief) vond ik :).
 
Bedankt voor de adressen! Heb net geboekt bij Alpenhotel Martin. Auto/aanhanger parkeren is geen probleem
Leuk en een goede tip van Werner.

Je rijd daar in één keer naar toe inclusief eerste overnachting neem ik aan, en na je motorvakantie de laatste overnachting weer bij Martin en weer naar huis.
En Martin heeft bevestigd dat je auto + trailer veilig kunnen blijven staan in de tussentijd?

Goed geregeld dan, hij staat inmiddels bij mijn favorieten.
 
Nog eventjes en dan ga ik ook voor het eerst naar de Dolomieten , XJR Eurofest is daar dit jaar. Heb al een mooie heen reis daarheen gepland met MRA en zie erg uit naar de omgeving en de wegen daar . Nog aanraders of waarschuwingen voor daar om rekening mee te houden?
Waar kan ik mooie routes verkrijgen om in de TT550 te zetten ? :]
 
Leuk en een goede tip van Werner.

Je rijd daar in één keer naar toe inclusief eerste overnachting neem ik aan, en na je motorvakantie de laatste overnachting weer bij Martin en weer naar huis.
En Martin heeft bevestigd dat je auto + trailer veilig kunnen blijven staan in de tussentijd?

Goed geregeld dan, hij staat inmiddels bij mijn favorieten.
wij rijden met de motor in 1 keer naar hotel jorg. +- 800 km. daarna iedere dag een ander hotel . alles heb ik al geboekt. door voralberg naar dolomieten tot aan monte zoncolan en weer terug door de dolomieten naar hotel jorg. weekje onderweg met 6 personen/ 5 motoren.
zin in !!!!

gr BMWerner
sads grupke reisje 2023.JPG
 
Laatst bewerkt:
Leuk en een goede tip van Werner.

Je rijd daar in één keer naar toe inclusief eerste overnachting neem ik aan, en na je motorvakantie de laatste overnachting weer bij Martin en weer naar huis.
En Martin heeft bevestigd dat je auto + trailer veilig kunnen blijven staan in de tussentijd?

Goed geregeld dan, hij staat inmiddels bij mijn favorieten.
Klopt, vanuit de Achterhoek naar Nesselwang, dik 700km, dus prima te doen. Martin heeft bevestigd dat de auto en aanhanger daar een week kan staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan