Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Weet wel dat juist die tolwegen erg mooie weggetjes kunnen zijn...

Als je bijvoorbeeld de tol voor de tre cime di lavaredo er niet voor over hebt mis je een van de mooiste uitzichten en wegen omhoog die je je kan bedenken.
inderdaad kunnen de meeste tolwegen prima weggetjes zijn. Laat de gletscherstrasse dan maar de uitzondering op de regel zijn
 
Je gaat in Oostenrijk en Italië met van die gezellige Pa en Moe gasthofen toch niet in een Formule1 zitten. :r

Meestal zit ik in die hoek voor rond de €40......45 per nacht inclusief lekker ontbijt.

Als je genoegen neemt met WC en Douche op de gang zijn ze er nog goedkoper.
 
Je gaat in Oostenrijk en Italië met van die gezellige Pa en Moe gasthofen toch niet in een Formule1 zitten. :r

Meestal zit ik in die hoek voor rond de €40......45 per nacht inclusief lekker ontbijt.

Als je genoegen neemt met WC en Douche op de gang zijn ze er nog goedkoper.

Ik hoor nu pas voor het eerst over gasthofen, net even op gegoogled en het ziet er idd wel een stuk leuker uit dan van die formule1 hokken.

Ben van plan om twee weken richting italie te gaan en zo veel mogelijk te zien. Steden, passen, meren, misano, monza, pisa, venetie...etc etc.

In de grotere steden ga ik Couchsurfen. Heb ik gelijk een plaats om te slapen en meteen ook een persoonlijke gids die het een en ander van de stad kan laten zien. En daar tussen door wil ik hotels gaan boeken.

Route in grote lijnen. kan nog veel afwijken maar wil het wel zo ongeveer gaan rijden. Enkel Duitsland wil ik snelweg doen. Zwitserland, Oostenrijk en Italie zo veel mogelijk binnendoor.

0a6lsxD.jpg


En de pakezel die mij er naar toe gaat brengen:

hPGAM0l.jpg


Tips zijn meer dan welkom
 
Laatst bewerkt:
Alpenrijder schreef...:

Je gaat in Oostenrijk en Italië met van die gezellige Pa en Moe gasthofen toch niet in een Formule1 zitten. :r
Meestal zit ik in die hoek voor rond de €40......45 per nacht inclusief lekker ontbijt.

Als je genoegen neemt met WC en Douche op de gang zijn ze er nog goedkoper.
...en ook gewoon met douche & wc aan je eigen kamer vast, betalen wij meestal tussen de 28 en 32.50 per nacht, per persoon...
...inklusief ontbijt...

...maak voor dat soort dingen vaak gebruik van Booking.com...
...soms is 1 overnachting wel iets duurder...
 
Zie dat je vlak onder langs bij Salzburg rijdt,
Is dit heen of terug weg?

Zou zeggen duik bij Salzburg toch even de Duitse grens over,
rij richting Berchtensgaden..
De Adelaars nest.
Voor een paar centen kan je met speciale bussen naar dit 'restaurant' toe.
Heeft iets 'speciaals'.

En ook al heb je niets met '40-'45, dan is alleen het uitzicht
al geweldig.
 
...en..., als je er toch bent, pik dan ook de Rossfeld Hohenringstrasse mee...

Mooi strak en leuk bochtig stukje tolweg.
 
In Zwitserland zijn 'ze' ook dol op dB-killer-loze motoren.
Met gemeen hoge boetes als nare bijwerking.
 
Inderdaad vergeet je DB killers niet.
Bij de afdaling van de Timmesjoch naar Italie in een fuik gereden en € 294,= afgerekend bij de lokale politie. Mijn kentekenbewijs in beslag genomen.
Nog steeds niet ontvangen :(

In Italië :? :? :? :? :? :? :?
Ook op snelheid :?

We zijn al een keer of 7-8 in Italië "wezen toeren" :] :] , maar heb ze nog nergens "ontmoet", al waren/zijn onze motoren toch goed "hoorbaar". :Y
Wel een paar keer gezien dat ze op snelheid aan het "controleren waren", en met z'n 2-en lagen te pitten in hun Panda 4x4 :Y _O- :}

:} :}
 
En dan laat je het Schwarzwald links liggen...
Tip: mijdt de A5 Heidelberg-Karlsruhe want daar wordt gewerkt. Op de A8 Karlsruhe-Stuttgart bij AK Leonberg ook.
Daar staan elke dag dikke files.
 
Daar heb ik inderdaad een paar weken geleden behoorlijk in de file gestaan.
En in Duitsland is het voor motorrijders VERBOTEN om tussen de rijen door te rijden.
Leuk met een brandend zonnetje :( Alhoewel dat wel beter is dan in de stromende regen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij ALTIJD tussen de file door in Duitsland en nooit problemen gehad. Duitsers gaan zelfs aan de kant. Ik doe het wel zeer beheerst om het juist niet te verpesten voor de toekomst.

Mocht ik ooit daarvoor aangehouden worden dan zal ik proberen in mijn beste duits uitteleggen dat ik en de motor luchtgekoeld zijn en als ik stil ga staan in de brandende zon op zwart asfalt, op een zwarte motor in een zwart pak ze na 10 minuten de krankenwagen kunnen anrufen.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat ze dan zeggen.
 
Daar heb ik inderdaad een paar weken geleden behoorlijk in de file gestaan.
En in Duitsland is het voor motorrijders VERBOTEN om tussen de rijen door te rijden.
Leuk met een brandend zonnetje :( Alhoewel dat wel beter is dan in de stromende regen.
Dat verbod stelt niet veel voor. De afgelopen dertig jaar altijd rustig tussen de files doorgereden in Duitsland, en meerdere keren politie ingehaald. Nog nooit hebben ze te kennen gegeven het daar niet mee eens te zijn. Let wel: dit waren stilstaande files met zeer lage snelheid inhalend.
 
En zo heurt het ook..

Onder het mom van 'Vielen dank, sehr schon'(puntjes moet je er maar bij denken)
 
Deze zomer ook gedaan. Als je je maar netjes gedraagt, niet te hard en geen vervelende gebaren als er toch iemand niet oplet.
Hoffelijk gedrag in het verkeer is in Duitsland prima gewaardeerd en dan mag je ook echt wel eens een "Befehl" overtreden.





En zo heurt het ook..

Onder het mom van 'Vielen dank, sehr schon'(puntjes moet je er maar bij denken)
 
Ik heb het ook een klein stukje gedaan, en werd toen door een ambulancemotor (wist niet dat die in duitsland ook bekend waren) toch vriendelijk verzocht om me aan de regels te houden.
 
Ik heb het ook een klein stukje gedaan, en werd toen door een ambulancemotor (wist niet dat die in duitsland ook bekend waren) toch vriendelijk verzocht om me aan de regels te houden.

Dat risico loop je... wat jammer dat je daar een keer pech in hebt gehad.
Volgende keer gewoon weer proberen?
 
In Zwitserland zijn 'ze' ook dol op dB-killer-loze motoren.
Met gemeen hoge boetes als nare bijwerking.

in oostenrijk/italie/ en andere landen waar ik heb gereden rijdt ik altijd met de originele beschuitbussen die bij de motor horen.
eerst uit angst voor boetes, daarna is het mij steeds meer gaan bevallen, op zulke mooie plekken is een beetje rust aan de oren helemaal geen overbodige luxe vindt ik nu.
en kan veel meer genieten van de omgeving.
 
En als je denkt dan via Heilbronn (A6) naar het oosten te gaan... Ook vette pech !
Tussen Bad Rappenau en AK Weinsberg staat elke dag zo'n 10-14 km file wegens wegwerkzaamheden. En verderop richting Nürnberg is het ook niet veel beter.
Aha, dan de A3 maar nemen ? Euhhh nee ook niet _O-

Ik ga begin september met een kameraad 1,5 week naar de Dolomieten.
Van hier uit via Eisenach richting Chemnitz en dan met een afsteker door Tsjechië naar het Bayerischer Wald. Daarna verder zuidwaarts.
Omdat we allebei beroepschauffeur zijn nemen we zo weing mogelijk autoweg. Die zien we namelijk al genoeg :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan