Het grote Dolomieten/ Noord Italie Topic

Lees dan even het laatste woord. Die was niet negatief bedoeld.
Juist met veel eerbied de klimmers mogen waarnemen. Die zich het snot voor de ogen fietsen, terwijl wij met veel pk's de passen oprijden. Daar neem ik mijn helm voor af.
En dus ook voor de fietsers die mij inhalen bergafwaarts. Ik doe het ze niet na.

Inderdaad ook motorrijders acties zien doen (ja, ik ook), die gek of stom waren.

Maar, back on-topic. De Mendola kun je inderdaad niet overslaan.

Oke :} 8-)
 
In mijn vorige leven was ik ook wielrenner.................
Eens een keer in een afdaling volle bak (en dan haal je soms 100km/hr) een motor ingehaald. Dat was meneer iets te veel van het goede. Alles op alles ging die. Toch een hairpin iets verder ging hij wel rechtdoor, terwijl ik gewoon de bocht doorstuurde. Ging die zo het talud af. Geluk voor hem, had ook een afgrond van 1000m kunnen zijn. Hij vergat even dat een racefiets veel harder door de bocht kan dan een motorfiets. Helaas motor-rijders, de waarheid is soms hard!

Als ik in de afdaling in de bergen wordt ingehaald, dan is dat maar zo! Wanneer je dieper in het dal komt zijn de rollen weer omgedraaid.

Nee, andere opmerking:
Een goed getrainde wielrenner zit in de bergen echt niet te huilen op de fiets!!

Heb je nog meer van zulke grappige verhalen? *O*
 
In mijn vorige leven was ik ook wielrenner.................
Eens een keer in een afdaling volle bak (en dan haal je soms 100km/hr) een motor ingehaald. Dat was meneer iets te veel van het goede. Alles op alles ging die. Toch een hairpin iets verder ging hij wel rechtdoor, terwijl ik gewoon de bocht doorstuurde. Ging die zo het talud af. Geluk voor hem, had ook een afgrond van 1000m kunnen zijn. Hij vergat even dat een racefiets veel harder door de bocht kan dan een motorfiets. Helaas motor-rijders, de waarheid is soms hard!

Als ik nu met de brommerd in de afdaling in de bergen door een fiets wordt ingehaald, dan is dat maar zo! Wanneer je dieper in het dal komt zijn de rollen weer omgedraaid.

Nee, op andere opmerking van EchoDelta:
Een goed getrainde wielrenner zit in de bergen echt niet te huilen op de fiets!!
Persoonlijk nog nooit meegemaakt te worden ingehaald door fietsers, maar denk dat dit in de zomermaanden en vooral in weekenden in de Dolo's zeker kan gebeuren.
Je komt dan ogen tekort :) en doet er verstandig aan je niet op te laten naaien door wat er om je heen gebeurd. Een ongeluk is nl. zo gebeurd, heb het niet lijfelijk meegemaakt, maar wel van dichtbij een motorongeval en dat is iets wat je niet wil !!!! Zo ook een keer in de Dolo's dat een hele groep wielrenners bergaf op een hoop ging (a la Tour de France), er ging er 1 onderuit en zowat de hele (grote) groep knalde er op. Dat was ook geen fraai gezicht.

Nee, op andere opmerking van EchoDelta:
Een goed getrainde wielrenner zit in de bergen echt niet te huilen op de fiets!!
Nee, dat verwacht ik ook niet - petje af voor die fietsers!
Zelf mag ik nog steeds graag wielrennen, maar ik knijp toch wel stevig in de remmen bergaf, want ik vind het maar niks zo'n snelheid op die dunne bandjes.
 
Laatst bewerkt:
Ooit in de Pyreneeën wel eens zo'n Nederlandse toerfietstocht zien rijden op de motor. Mannen met bierbuiken in te strakke shirtjes op wielrenfietsen, met daarachter een volgwagen. Hilarisch was het vooral om te zien, hoe ze werden ingehaald door een oud mannetje op een brakke fiets, met een baguette onder zijn snelbinders.
 
Umbrail is bijna klaar.

2 weken geleden waren ze dat laatste stukje aan het asfalteren. Maar ik weet niet hoe snel die Italianen zijn, misschien dat ik het verkeert inschat.
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem. Bedankt voor de reactie!
Moet nog een paar weken wachten.... Mooie routes gemaakt en ik ga een aantal passen over die voor mij nog nieuw zijn.
We doen ook Hotel Maroni aan, een tip vanuit dit topic.
 
Denk eerder dat het zwitsers zijn :P
Ik was er 30-6 en toen was hij geasfalteerd.

Ohh chips, je hebt gelijk, Zwitserland |(
Ik was er op dag4 of 5 van de vakantie. 20ste weggegaan, dus 23of 24 juni.
We moesten nog even over 500 meter gravel. Strepen trekken hoefde volgens mij niet, dus dan heb ik goed gegokt dat het nu klaar is *O*
 
...gaf nou juist een beetje extra karakter, dat stuk niet geasfalteerde van de Umbrail... :/
 
Geen probleem. Bedankt voor de reactie!
Moet nog een paar weken wachten.... Mooie routes gemaakt en ik ga een aantal passen over die voor mij nog nieuw zijn.
We doen ook Hotel Maroni aan, een tip vanuit dit topic.

Ze zijn nog wel op een paar passen bezig, ook met afwateringsstenen in de bermkant, en heb zeker nog 2-stukken gezien van 1,5 km die nog geasfalteerd moeten worden(op 7-6-jl waren ze hier nog druk mee ( Regio Stelvio/ Umbrail/Reschen) :)
 
Persoonlijk nog nooit meegemaakt te worden ingehaald door fietsers, maar denk dat dit in de zomermaanden en vooral in weekenden in de Dolo's zeker kan gebeuren.
Je komt dan ogen tekort :) en doet er verstandig aan je niet op te laten naaien door wat er om je heen gebeurd........................

Dat is nu net het probleem voor sommige motor-rijders. Die hebben dat nog nooit eerder meegemaakt, en willen dat zeker niet op hun CV hebben staan. Als het zover dreigt te gaan komen worden de meest idiote stunts uitgehaald om dat te verhinderen. Een racefiets is nu eenmaal sneller in scherpe bochten! Als wielrenner heb ik meermaals motoren ingehaald. daar waren ze meestal niet blij mee!

Jouw motor-reactie is goed. Niet jezelf op laten naaien en gewoon accepteren.
Al is dat dan misschien een deuk in je ego!!
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel ingehaald door wielrenners. Trouwens, alleen bergafwaarts gelukkig. Geen deuk in mijn ego, maar simpelweg het feit erkennen dat er mensen zijn die meer durven. Ga naar een gemiddeld pretpark en in de rij voor de achtbaan staan nog meer mensen die meer durven. Zo gek is het dus niet.
 
Niet een kwestie van meer durven.....................
Een racefiets heeft nu eenmaal betere stuurkwaliteiten in scherpe korte bochten!
 
Zolang je maar niet door racefietsen wordt ingehaald ls je naar boven rijdt is er niks aan de hand!!!
 
Laatst bewerkt:
Net terug van een rondje passen. Begonnen met de Stelvio, daarna de Gavia , Mendel, Sella, Pordoi, , Fedia, San pellegrino , Rollo , di Valles en nog een paar. Leuk. Gavia is een heftige, heel smal, twee auto's kunnen elkaar niet passeren bij eentje naar boven en eentje naar beneden, soms heel slecht wegdek en geen bermbeveiliging bij afgrondjes van een metertje of 70. Leuk, maar niet nog een keer. Lijkt meer op gymkana dan motorrijden.
Verder heel veel halve garen met een verhoogde doodswens op supersports en op hoogpoters, sommigen die gewoon kneedown een blinde bocht invallen, auto's inhalen waar er maar een metertje ruimte is met tegenliggers, niet zo hard weliswaar maar een tikkie en het is een geforceerde afdaling geworden.
Voor mij een lifetime experience, leuk een keer gedaan te hebben maar met zulke geschiften samen op een smal weggetje, dat is het niet. Jammer van de prachtige omgeving trouwens, en jammer voor de enkele sufferd die met de auto de Stelvio en Gavia probeert te nemen, die weten vast niet wat ze overkomt. Andere passen zijn vriendelijker, mits je maar niet een kluppie van die lemmingen tegenkomt.
 
De Gavia is nog steeds mijn favoriet, en je moet er inderdaad geen haast hebben.....
De meeste keren dat ik hem gereden heb was het wegdek prima, de laatste keer een stuk minder. Zodra hij weer in de route van de Giro zit wordt hij weer geasfalteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan