Het Grote Burgman 650 Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb nu, van mijn 2010 burgman 650 exe, de gripheater in storing staan. Onderste ledje,van de gripheater bediening, knippert nu. Sluiting in de verwarming?
 
Even mezelf antwoord geven: Geen probleem met de gripheaters maar de spanningsregelaar is het probleem.
 
hallo, ik ben op zoek naar een burgman 650 executive, minimaal bj 2005. Ben zelf in het bezit van 2 motoren (bmw k 1200 s en een honda cbf 1000 a).
die laatste heb ik in 2006 nieuw gekocht en ik wil eens een keer iets anders proberen. aangezien ik 95% van mijn motorkilometers woon/werk verkeer rijd, lijkt de scooter uit dit topic me daarvoor heel geschikt.
ik wil geen geld uitgeven, dus wil iemand zijn burgman ruilen tegen een honda cbf 1000 a uit 2006 met 55000km op de teller, "gesloten beurs"-principe?
 
hoi mensen,

na al redelijk wat gelezen te hebben over de te ingewikkelde aandrijving bij deze scoot,
heb ik toch oog voor een leuke tweedehands deal met laag aantal km.

als ik het goed begrepen heb, kan je eigenlijk alleen maar die zogenaamde bout nabij de primary sheave gaan vervangen en inspecteren.

maar de problemen zouden dieper zitten ... ik vroeg mij dan ook af of die bout wel eigenlijk enig verschil uitmaakt of niet
 
Welkom, :)

Ik denk dat het mee valt de problemen waar je het over hebt.
Het is een geweldige scooter waar je denk ik zorgeloos veel kilometers mee kunt rijden.
Kijk anders hier eens Inloggen daar vind je alle informatie.
succes,

Gerard.
 
Laatst bewerkt:
Tja die bout kost maar 6,99 euro.
valt hij erin of ben je hem kwijt moer hij overkomen uit japan. Losten alles inclusief montage rond de 1200 euro. Die bout is meer waard dan mijn vrouw haar brommer.
 
Hoe vaak moet die losse flodder vervangen worden eigenlijk? Is vast wel vaker hier beantwoord maar het kwam nu eigenlijk in mij op...
 
Wdcw wat leuk, heb je wel een keer erop gereden?

Hey Sossa,
Alles ok met de GP800?

ja, heb er wel al eens mee gereden; voelt heel stevig aan, een moto-gevoel toch wel;
ik rij nu met een majesty 400 maar vermits ik veel lange afstanden autostrade doe vind ik hem iets te windgevoelig;

weet een model 2004 staan, 25.000km voor 2.200 euro. Dit lijkt me toch wel een koopje te zijn... geen executive weliswaar
 
De gp800 zit nog steeds te wachten op een nieuwe jasje.

Ja die burgman voelt echt erg solide maar stevig en toch soepel aan he, eenmaal aan de rol.
ik vergelijk hem altijd met een goldwing, een enorme slagschip maar al rijdend verast hij jan en alleman.

Het is inderdaad een mooie deal 2200 euro.
ware het niet dat 2 dingen hier invloed op hebben.
25000 km stand dat betekent dat met enige waarschijnlijkheid de 24.000 km nog niet uitgevoerd is en dit dus de reden van verkoop was.
kosten 24.000 km beurd inclusief kleppen stellen minimaal 900 euro dan heb ik de banden riemschijven of remblokken nog niet mee geteld.
Deze deal van 2200 euro is een mooie deal als dat inclusief de onderhoudsbeurt is.
en punt 2 heb jij zelf al benoemd de mooiste is inderdaad als je vanaf de 2005 moddel gaat kijken.

punt 3 is wat je er zelf in ziet. Maar persoonlijk heb ik erg genoten van mijn an650 de technische pech uiteraard buiten beschouwing.
Maar als ik opnieuw kon kiezen zou ik als het maar even kan voor de excutief gaan.
dit geeft toch echt een extra dimensie aan het genieten van de burgman.
ik was toch altijd weer jaloers als ik er zo een als leenmotor mee kreeg.
Electrische ruit en spiegels heerlijk bij file rijden.
de abs werkte perfect dus nog beter remmen.

succes
 
Omdat ik nogal twijfel of ik er verstandig aan doe om een 650 te kopen ben ik behoorlijk opzoek geweest naar het eventueel zelf repareren en onderhouden van een 650.

Bij deze zoektocht kwam ik oa. deze reparatie-/vervangingshandleiding tegen van de CVT riem, ik ben deze link volgens mij hier nog niet tegen gekomen.

DIY - CVT Repair Project
 
De riem gaat kapot doordat de verstelling stroef loopt van de primaire pouly.
De spietjes in deze pouly slijten veel te hard, en daardoor gaat de verstelling te traag.
De tandwielen kunnen afbreken, of de riem gaat klapperen en daardoor breken.
Dus mocht je er 1 kopen met de riem defect, de primaire pouly moet dan eerst een modificatie ondergaan om het weer breken van de riem te voorkomen.
 
ik bied mijn 650 te koop aan, minimumprijs 5750 euro.

ffcb82a34406813a1f098256e55fac8f


Te koop: Suzuki Burgman 650 Executive ABS mét GPS en accessoires

Ik ga switchen naar een "echte" moto, een Honda CB1100EX.
 
Laatst bewerkt:
Thx, kben er echt zot van :-)

En dat is em eigenlijk, maar zonder de accessoires van die foto en met rode tank en zijplaatjes.
Maar zo mag hij er wel gaan uitzien op termijn, maar dan enkel met rode tank.
12366191_10153735816434004_1864883082017504434_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iedereen zijn Burg verkocht of allemaal aan het rijden?

Van de week een brief van Suzuki gehad i.v.m. een terugroepactie. Vroeg mij af of er al iemand is geweest en of er alleen een controle wordt uitgevoerd of ook vervangen. En wat de mogelijke overmatige slijtage als die nu niet wordt vastgesteld betekend voor de toekomst.

Het gaat bij ons om de scoot van mijn vrouw uit 2012.
 
staat er niet in die brief wat die terugroep actie inhoud of mogen ze dat niet vertellen?
en hoe bevalt de scooter tot zo ver?
 
Laatst bewerkt:
"Mogelijk overmatige slijtage aan 1 of meerdere klepstoters en als gevolg daarvan ook aan de nokkenassen. Dat kan overmatige geluidsproductie veroorzaken. Als de klepspeling te groot wordt kan de motor afslaan of uitvallen, wat in het ergste geval kan leiden tot een ongeval. Om deze ongewenste situatie te voorkomen dienen de klepstoters te worden gecontroleerd en indien nodig vervangen."

Als ik een beetje kritisch lees, beoordeel en doemdenk, horen ze niets bij controle en heb ik over een paar duizend kilometer een probleem.
 
staat er niet in die brief wat die terugroep actie inhoud of mogen ze dat niet vertellen?
en hoe bevalt de scooter tot zo ver?

Meisje rijdt niet in de winter maar is er nog wel heel blij mee.
 
ja de burgman is een buiten gewoon geweldige scooter om mee te rijden.
om maar verder in je doemdenken mee te gaan.
er was toch een goede reden voor mij om van deze verder buitengewoon heerlijke scooter af te stappen.

succes
 
Hallo Allemaal,

Heb mezelf ingelezen en vandaag een proefrit gemaakt op een Burgman 650.
Twee weken geleden een ritje op de BMW C650 GT gemaakt en man, man, wat een verschil in het voordeel van de Burgman.
Gelijk (nou ja, even een paar uur nadenken en het internet weer afschuimen) de beslissing genomen om er 1 aan te schaffen.
Ga dus een spiksplinternieuwe, matzwarte aanschaffen.
Topkoffer er bij en een tankpas met € 500,- tanktegoed van Suzuki er bij gekregen, tanktegoed is een lopende actie van Suzuki).
Kom van een Piaggio X10 wat ik echt een ondergewaardeerde scooter vind.
Ben er de afgelopen 2 jaar geen een tegengekomen behalve in de zuidelijke landen.
Was ook een topscooter en reed ook al veel beter dan de BMW.
Heb er zin in.
Scooter is op voorraad dus met een beetje mazzel kunnen we volgend weekend rijden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan