Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Veel sneller afkicken als dat nu gebeurd zal eenvoudigweg niet gaan.... :+
Desondanks blijft het wel een aderlating voor de sport (mijn eerste inschatting)... Zijn maar weinig betrokkenen die veel in motorsport willen steken...
 
Donington Park was afgelopen weekend het toneel van de BSB.
Voor wie het niet gezien heeft, ga het terug kijken! Wat een spektakel!

De druk in het PBM kamp loopt hoog op, er zullen geen kerstkaarten uitgewisseld worden tussen de families Bridewell en Irwin...:N

Race 1 stonden beide mannen op de verkeerde banden (intermediates) en zakten ze steeds verder naar achteren. Beide wisselden nog van wielen in de pits, maar punten bracht het niet. In BSB bepaald je snelste ronde op welke plek je start in race 2, maar (zo bleek) als je wielen wisselt telt de tijd van de tweede set niet...:? Gaf Irwin, die vroeg wisselde P12 voor race 2 en Bridewell, die laat wisselde, P laatst

Race 2 is één van de meest spectaculaire die ik ooit in BSB gezien heb. Alsof het Moto3 was. En dat op een halfnattige baan.
Irwin reed in 1 ronde van p12 naar de kop, Bridewell deed dat in 10 ronden. Ook Haslam, Ryde en Jackson zaten in de kop
Totdat Bridewell een enorme remfout maakte in Melbourne Loop en uitgerekend Irwin er af ketste.
Irwin ging helemaal 'apeshit'!

Race 3 stond Irwin na 2 bochten aan de kant met een defecte koppeling, Bridewell hing rond p10

Uiteindelijk waren Haslam en Ryde de grote winnaars van het weekend, ze kruipen steeds dichterbij de PBM mannen in het kampioenschap.

De stand bij het ingaan van de laatste 3 races met nog 105 punten te verdelen (35 voor een racewin in het nieuwe format):
  1. Tommy Bridewell (BeerMonster Ducati) 368
  2. Glenn Irwin (BeerMonster Ducati) 360.5
  3. Kyle Ryde (LAMI OMG Racing Yamaha) 333
  4. Leon Haslam (ROKiT BMW Motorrad) 327
  5. Lee Jackson (Cheshire Mouldings Kawasaki) 324.5
  6. Jason O'Halloran (McAMS Yamaha) 317.5
  7. Josh Brookes (FHO Racing BMW Motorrad Team) 292
  8. Christian Iddon (Oxford Products Racing Ducati) 264
 
Zo, vandaag het BSB even ingehaald want het weekend was weer te kort voor MotoGP, WSBK en BSB.
Het wordt een heel spannende ontknopping in Brands Hatch. Wat een heelijk kampioenschap is het toch.
Erg jammer dat Leon Haslam in de laatste race stuk ging. Zou het erg gaaf vinden als hij nog ff met het kampioenschap aan de haal gaat.
Dat gun ik hem echt.
 
Huidige stand van zaken in het BSB silly season.

1698141001652.png



Nog best wat zitjes open, is redelijk gebruikelijk. Al deze mannen racen op contracten voor 1 jaar.

Honda is naar verwachting A Irwin, 2e zitje nog onbekend, ik geef Neave niet veel kans.
Rokit BMW is Haslam als ze doorgaan
Starline Kawasaki blijft Storm Stacey
Oxford Ducati is Christian Iddon of Ben Currie
2e Hawk Honda is naar verwachting Lee Jackson
 
Wel in de BSB. Andere klassen hebben wel vaker Nederlanders meegereden.
Qua verwachtingen, de Pathway-spec motoren waar o.a. Jaimie en zijn teamgenoot op gaan rijden zijn wel echt een niveau onder de echte superbikes. Het is een Stock 1000 met Motec ECU, superbike kabelboom, andere wielen en remmen en dat is het wel zo'n beetje.

Minder vermogen dan 'the real thing' maar wel veel eenvoudiger om te rijden. Tijdens de laatste wedstrijd op Brands zat Franco Bourne zo'n 1,2 seconden van de Superbikes af.
 
Huidige stand van zaken in het BSB silly season.

Bekijk bijlage 1938136


Nog best wat zitjes open, is redelijk gebruikelijk. Al deze mannen racen op contracten voor 1 jaar.

Honda is naar verwachting A Irwin, 2e zitje nog onbekend, ik geef Neave niet veel kans.
Rokit BMW is Haslam als ze doorgaan
Starline Kawasaki blijft Storm Stacey
Oxford Ducati is Christian Iddon of Ben Currie
2e Hawk Honda is naar verwachting Lee Jackson
Ik dacht het ROKiT team van Leon Haslam zelf was
 
Macau is deze week. Veel bekenden dit jaar inclusief nadieh
Donderdag 16-11
Vrije training: 07:45 – 08:30 uur lokale tijd, 00:45 – 01:30 uur Nederlandse tijd

Vrijdag 17-11
Kwalificatie 1: 08:00 – 08:45 uur lokale tijd, 01:00 – 01:45 uur Nederlandse tijd

Kwalificatie 2: 16:10 – 16:55 uur lokale tijd, 09:10 – 09:55 uur Nederlandse tijd

Zaterdag 18-11
Warm-up: 07:30 – 07:50 uur lokale tijd, 00:30 – 00:50 uur Nederlandse tijd

Race (12 ronden): 08:40 uur lokale tijd, 01:40 uur Nederlandse tijd
 
Terug
Bovenaan Onderaan