Het grote BSB/Real Road Racing Top Deel 3

Vorig jaar was er zo'n fijne British Eurosport link/stream, die kon je prima op je ipad bekijken, die is er nu niet meer, iemand wat anders wat vanaf de apple producten bekeken kan worden?
 
stream? Kut eurosport 2 zend et weer es niet live uit. Morgen gelijk dat extra pakket er maar es afflikkeren. Heb je toch niets aan
 
Pffff.... Niet normaal. Kyio 2x slecht.
Heb het niet gezien maar race een iets van 14e en 2e race niet aan de finish?
Drama.

Shakey heeft weer goede zaken gedaan voor het kampioenschap :Y
 
Gaat wel goedkomen met Brookes en de nieuwe R1. In race 2 had ie al voor plek 1 kunnen rijden, als ie niet voor Kiyo uit moest wijken. Hoop bikes op de grid ook.
 
Inderdaad. Denk ook eerlijk gezegd niet dat we Jenny veel voorin gaan zien hoor. Ze doet nu al een paar jaar mee maar is tot nu toe nooit verder gekomen dan meedoen.


Yeah right ...... _O-


Meedoen in de top van de uk bsb. Is echt niet slecht. ... Kyoniari is 2 x plat gegaan.
 
Inderdaad. Denk ook eerlijk gezegd niet dat we Jenny veel voorin gaan zien hoor. Ze doet nu al een paar jaar mee maar is tot nu toe nooit verder gekomen dan meedoen.

Maar ze doet al jaren mee met een budget van rond de 30.000 pond wat ze zelf bij elkaar sprokkelt tegenover de grote teams die meer dan het 10 voudige te besteden hebben.
Zelf heel veel regelen,sleutelen enz.

Nu heeft ze een goed team achter haar staan die haar een kans geeft en hoeft ze zich alleen op het rijden te concentreren.
Dus wie weet wat het wordt,we zullen het na dit seizoen weten. ;)
 
Terug effe omhoog kicken...

Afgelopen weekend 2 dagen BSB gedaan. Terug de moeite, mooie races, mooie acties, iets te koud naar mijn smaak B| .
Helaas ook de heel zware crash gezien in de stock 600 met Jordy De Jonge '( .
 
Nog mensen naar Hengelo geweest?
Ik vond het weer een super weekend,ook al begon het te regenen bij de laatste races.
Mooie races gezien,met een paar mooie finishes. 8-)
 
Nog mensen naar Hengelo geweest?
Ik vond het weer een super weekend,ook al begon het te regenen bij de laatste races.
Mooie races gezien,met een paar mooie finishes. 8-)

Ik ga niet elk jaar naar Hengelo. Dit jaar ook niet. Vraag me niet waarom, want het is een mooi evenement :}
 
Het is zeker een mooi evenement,goed georganiseerd en voor iedereen wel wat te doen.

Via dutchmotorsport.nl nog een leuk stukje over de races. 8-)

Bron:
COLUMN: Dutch Motorsport NL reporter Thijs Schippers was zondag op de Varsselring en keek zijn ogen uit:

‘Trrrriinnngggg’. Het is zondagmorgen als mijn wekker afloopt, dus ik spring uit bed. Ik gooi een plens koud water in het gezicht en strompel naar beneden. Normaliter is het nu zaak om een bakje Senseo te produceren maar vandaag is anders. Ik pak het 30 jaar oude Douwe Egberts koffiezetapparaat uit de kast om zo’n heerlijke thermoskan ouderwetse koffie te kunnen maken. Vlug smeer ik nog een lading bolletjes en ik ben klaar om te gaan. Op naar Hengelo voor de ONK en IRRC-races op de Varsselring!

Na een prettig ritje door het Gelderse landschap parkeer ik mijn auto nabij de Boschbocht. Ik richt mijn ogen naar de hemel. Een stralend lentezonnetje lacht mij tegemoet en slechts een licht wolkje valt te ontdekken. Ik besluit dat de paraplu een dagje vrijaf krijgt en ook de poncho laat ik voor wat hij is. Een behoorlijke vergissing, zo zou later blijken.

Met slechts een rugzak vol bolletjes en de thermoskan koffie loop ik richting start/finish. Eenmaal aangekomen besluit ik om eens op onderzoek te gaan in de paddock. De gemoedelijkheid aldaar is een lust voor het oog. Coureurs maken rustig een praatje met elkaar en er wordt in alle kalmte nog wat gesleuteld aan de machines. Ook de complete familie van Aannemersbedrijf Henk de Vries wacht ontspannen op de start van de zijspanwedstrijd.

Het is inmiddels tijd voor de races en ik neem plaats op de tribune. En wat voor een races krijg ik te zien zeg! Ik maak een diepe buiging voor iedere deelnemer die ik vandaag voorbij zie flitsen. Ga er maar aan staan: met 250 km/h blazen over een veredeld fietspad dat met zeven meter half zo smal is als een MotoGP-circuit. Om nog maar te zwijgen over de bomen en andere obstakels rondom de baan, die voor de vorm met een schamele baal hooi zijn beschut. Het smalle asfalt en de gevaren weerhoudt geen coureur ervan om vandaag plankgas te gaan. Ik zie lichte crashes, close racing, ellebogenwerk en kuip tegen kuip. Een genot om naar te kijken.

Terwijl de 50cc Classics hun ronden doen, meldt zich daar het schip met zure appelen aan de horizon. De IRRC-Superbike machines staan al voor hun tweede omloop klaar op de grid als ineens de regen met bakken uit de lucht komt vallen. Ik open mijn rugzak en kom tot de conclusie dat mijn poncho toch echt nog in de auto ligt. Shit! Dan maar doorweekt genieten van deze races.

Ieder team besluit in allerijl om sloffen met profiel onder de machines te monteren. Daarbij valt op dat meerdere gridgirls, naast een paraplu vasthouden, ook bekwaam zijn in het wisselen van de bandjes. Gaaf om te zien! Ondanks het overvloedige hemelwater en mijn doorweekte broek, shirt, sokken, nouja eigenlijk alles, zijn ook de tweede races van alle klassen zinderend. Met name de Dutch Supersport wedstrijd is een meeslepend gevecht dat op de laatste meters wordt beslist.

De wedstrijden vandaag zijn met geen mogelijkheid te vergelijken met races op pak ‘m beet Assen. Maar de knusheid van in de paddock, het enthousiasme van de parkeerwacht tot de toiletjuf en de ‘guts’ die de coureurs hebben om hier in Hengelo zulke spannende races neer te zetten maakt het minstens net zo leuk. Ieder jaar de Varsselring bezoeken is een must voor de motorsportfan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan