het grote allesomvattende bmw boxer topic II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Odyssey, zo beter?

Heb de mijne trouwens zwart gespoten, motorfiets is namelijk ook zwart.
 
Helemaal met je eens Rudy, accu's horen gewoon zwart te zijn.

Ik denk altijd maar zo met die 'merkloze' of wazige merken, dat ze regelmatig 1 op 1 kopieën zijn van een beter merk. Vaak ook nog eens uit dezelfde fabriek. Het is natuurlijk lang niet altijd zo, maar als mensen die dingen testen en ze zijn gewoon goed dan ben ik over. Overhead kosten van reclame en promotie zijn erg veel. Nou leveren bedrijven die daar geld aan uitgeven natuurlijk ook betere (naam)garantie, maar soms is dat de prijs niet waard in mijn ogen.
 
Ik heb de witte accu in de BMW met zwarte folie beplakt, net zo makkelijk ;)
en er dan "varta" op gekleeft in fluo geel? :+

ik stap altijd naar een gerenomeerde zaak (ACA) en vraag daar de beste prijs-kwaliteit, odyssi past trouwens niet in een 1200
 
Laatst bewerkt:
WP_18_12_02.jpg
31WDsXNfcCL._SL500_AA300_.jpg

Waarom zou de een beter zijn als de ander?
Het lijkt natuurlijk op een olietopic, het is maar net waar je je prettig bij voelt, maar voor 35 euro wil ik wel eens een gokje wagen.
En ik kan je zeggen, als de tijd daar is komt er in mijn 1100 ook een Kung :Y
 
Toen ik zeven jaar geleden het chinese dieselblokje kocht wat zeer verdienstelijk dienst heeft gedaan onder mijn enfield, zat er ook een gel-accu bij voor de startmotor(die ik er af sloopte) diezelfde gel-accu doet nu vrolijk dienst in mijn jawa..
 
Helemaal met je eens Rudy, accu's horen gewoon zwart te zijn.

Ik denk altijd maar zo met die 'merkloze' of wazige merken, dat ze regelmatig 1 op 1 kopieën zijn van een beter merk. Vaak ook nog eens uit dezelfde fabriek. Het is natuurlijk lang niet altijd zo, maar als mensen die dingen testen en ze zijn gewoon goed dan ben ik over. Overhead kosten van reclame en promotie zijn erg veel. Nou leveren bedrijven die daar geld aan uitgeven natuurlijk ook betere (naam)garantie, maar soms is dat de prijs niet waard in mijn ogen.
had de vraag al eerder gesteld , hoe gaat het met de g/s .heb er zelf ook een en wil wat dingen vergelijken (topsnelheid en dat soort dingen)

mvg hippie
 
Ik heb de startmotor nog niet terug..
 
yup, ik kon er zelf nix raars aan vinden, misschien iemand die er in gespecialiseerd is wel..
Bovendien.. moest van rudi.. :$
 
Vliegwiel is klaar, nu maar hopen dat mijn startmotor alles nog kan rond zwengelen, moet eerst wat warmer zijn voor het juiste sleutel resultaat, bijgaand een foto, origineel is die 3500 gram, nu nog 2452 gram en 0 gram onbalans.

Hmm, foto wil niet, is te licht van gewicht denk ik.
 
Poging 2 voor de foto:
 
Laatst bewerkt:
Aha! Via een omweg gelukt.




Foto-XR4ZFDIP-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Netjes hoor, dat zal wel vlotjes oppakken.
Waarom zou de startmotor daar moeite mee hebben?
 
Netjes hoor, dat zal wel vlotjes oppakken.
Waarom zou de startmotor daar moeite mee hebben?
omdat het "vliegwiel" nu veel minder kinetische energie in zich heeft natuurlijk, ik denk ook dat je het stationair toerental wat zult moeten omhoogbrengen, anders gaat hij bokkig lopen en/of afslaan op stationair vrees ik.
 
.. en dat voor een drenth..
Der rudi is uitermate internationaal georienteerd, mag ook wel eens naar het noorden.

Vliegwiel is nu met recht een VLIEGwiel, benieuwd naar het resultaat straks.
 
omdat het "vliegwiel" nu veel minder kinetische energie in zich heeft natuurlijk, ik denk ook dat je het stationair toerental wat zult moeten omhoogbrengen, anders gaat hij bokkig lopen en/of afslaan op stationair vrees ik.
Volgens mij is hij nog altijd zwaarder dan de vliegwielen van na ' 81.
 
Hallo ook weer even aanmelden.

Ik heb ook een kung long accu in mijn span.
Op zich start het span er goed op (1000cc r80, en wat meer gehobby door vorige eigenaar)

Accu moet wel opgeladen zijn, klokje en mogelijk wat slechtere contacten zorgen voor nogal wat lekstroom denk ik. Dat wreekt zich na enkele weken stilstaan. Even aan de lader en het start weer prima.
 
Ik heb vanmiddag de startmotor weer terug gekregen..
eens kijken of ik 'm morgen kan inbouwen.

De lagerbussen waren uitgelubbert waardoor het veld (ook) stukging.
Reparatie kostte 50 euro, dus wel te doen.

Ik had eigenlijk wel zo'n startmotor van 40 euro van de ebay willen proberen, al was het maar om rudi te dissen })
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan