Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Een 1100/1200 Breva lijkt mij nog wel goed handelaar voor mij iig. Een 850 zou perfect zijn 8-)
 
Gisteren ff een lekker rondje op de Stelvio gereden. Ben erg blij met de motor 😄. Ondanks haar gewicht erg fijn te rijden en vooral het relaxed op haar bullige koppel touren is nieuw voor mij. Toch een gevalletje je wordt ouder papa 🙈🤷
 
Gisteren ff een lekker rondje op de Stelvio gereden. Ben erg blij met de motor 😄. Ondanks haar gewicht erg fijn te rijden en vooral het relaxed op haar bullige koppel touren is nieuw voor mij. Toch een gevalletje je wordt ouder papa 🙈🤷
Fijne motor he? Je kan er ook nog wel lekker gas mee geven, laat zich heerlijk door de bochten sturen, zeker voor zo'n zware machine. Ik heb de stelvio gekocht omdat ik bij een lange rit last van mijn heup kreeg(ooit aan geopereerd) maar zit nu lekker rechtop en kan de hele dag rijden en met die 32 liter tank kom je ook verder dan veel andere motoren.
 
Fijne motor he? Je kan er ook nog wel lekker gas mee geven, laat zich heerlijk door de bochten sturen, zeker voor zo'n zware machine. Ik heb de stelvio gekocht omdat ik bij een lange rit last van mijn heup kreeg(ooit aan geopereerd) maar zit nu lekker rechtop en kan de hele dag rijden en met die 32 liter tank kom je ook verder dan veel andere motoren.
Ik heb ook echt van alles gehad, van supermoto tot Superbike. Maar eigenlijk altijd wel iets anders dan de rest van onze vriendengroep. Toen ik de Stelvio kocht kreeg ik ook reacties van Fiat multipla en flatgebouw, maar als ze een x gereden hebben moeten ze me toch gelijk geven 😄👍
 
Lol, multipla... ik hou wel van iets anders als anders, aprilia futura en een falco streetfighter heb ik ook gehad bijvoorbeeld en bouw ik ze zelf zoals deze hieronder, alleen nog nooit een guzzi aangepakt, komt nog wel denk ik.
1000004911.jpg
 
Een 1100/1200 Breva lijkt mij nog wel goed handelaar voor mij iig. Een 850 zou perfect zijn 8-)
Heb een breva 850 staan maar had zelf als ik de keuze nog een keer moet maken de 1100 genomen. Wil niet zeggen dat je op de snelweg vermogen mist maar t heilige vuur is er wel een keer uit na 130
 
Heb een breva 850 staan maar had zelf als ik de keuze nog een keer moet maken de 1100 genomen. Wil niet zeggen dat je op de snelweg vermogen mist maar t heilige vuur is er wel een keer uit na 130
Ach, ik rij alleen maar voor de fun, en snelweg zie ik maar zelden op de motor.
M'n cx'je is ook niet echt een snelweg racer, maar kan prima meekomen met het verkeer
 
Vanmiddag een hoop gelezen over de Breva en Norge. De smallblocks hebben een nogal klein carter, en willen ook nog wel wat olie verbruiken, zelfs vanaf nieuw.
Ik denk ook dat ik ga zoeken naar een 1100/1200
 
Voordat ik écht ga zoeken wil ik de cali eerst verkocht hebben, anders maak ik mezelf alleen maar lekker 🫣
De Honda staat er ook nog, dus zal niet zonder motor zitten 🤟
 
Soms moet het zo zijn denk ik. Het was helemaal niet het plan om er 1 te kopen, sterker nog, ik was met de auto _O-
 
Wat een fijne motor!
Er is wel een enorm groot probleem opgetreden!
Het apparaat rijdt zo verschrikkelijk goed, ik ben er niet af te schoppen. Inmiddels een halve tank benzine opgereden 🤟
Écht een hele fijne machine!

Natuurlijk zijn er dingetjes.
De eerste 5 x dat ik richting aan wilde geven, drukte ik op de claxon 🫣 plekje voor de knipper schakelaar zit niet op een logische plaats?
De zijstandaard uitklappen wanneer je op de motor zit is lastig, er zit geen pieletje aan.
Het ruitje (puig mini toerruit) is te klein, daar moet een grotere op. Wellicht de puig mini toerruit +?
De zijkoffers en bijbehorende rekjes zijn er af, de topkoffer is voldoende.
Het versnellingspookje zat te laag, deze nu 1 tandje omhoog gezet.

Maar alles bijelkaar dik tevreden.
https:/
Zonder de koffers:
/photos.app.goo.gl/cokm56VSDEyawvVq9

Met koffers:
New item by Ron S
 
Terug
Bovenaan Onderaan