Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Bij die oude Honda waar ik mee bezig ben zat er nog nauwelijks olie in de vorkpoten. Was ook verschrikkelijk moeilijk om te demonteren. Op een gegeven moment de onderpoot helemaal warm moeten stoken voor dat het uit elkaar kwam. Is inmiddels voorzien van verse olie, nieuwe seals en weer helemaal gangbaar.

Grtz,
Cees
 
Bij die oude Honda waar ik mee bezig ben zat er nog nauwelijks olie in de vorkpoten. Was ook verschrikkelijk moeilijk om te demonteren. Op een gegeven moment de onderpoot helemaal warm moeten stoken voor dat het uit elkaar kwam. Is inmiddels voorzien van verse olie, nieuwe seals en weer helemaal gangbaar.

Grtz,
Cees
Heerlijk he, die ouwe zooi. Warmstoken, uitboren, schelden, klauwen bezeren, pleister pakken, juichen, koffie drinken, helicoil en weer verder. Mooie hobby.
 
Ik een vraagje.
Bij mijn MG california 3 1991 zit de originele kofferset van givi, type monokey. Wel handig, alle sleutels zijn idd gelijk 🫣
De zijkoffers hadden van mij wel iets kleiner mogen zijn en de topkoffer van deze serie is even groot als de zijkoffers.
Mijn jethelm past hier wel in, maar mijn (Schuberth c3) systeemhelm niet helaas.
Heeft iemand nog een passende topkoffer liggen welke wat groter is?

Eventueel wil ik de hele set wel ruilen voor kleinere zijkoffers en een grotere topkoffer.
Op de foto de huidige, te kleine topkoffer
20240204_131540~2.jpg
 
Ik een vraagje.
Bij mijn MG california 3 1991 zit de originele kofferset van givi, type monokey. Wel handig, alle sleutels zijn idd gelijk 🫣
De zijkoffers hadden van mij wel iets kleiner mogen zijn en de topkoffer van deze serie is even groot als de zijkoffers.
Mijn jethelm past hier wel in, maar mijn (Schuberth c3) systeemhelm niet helaas.
Heeft iemand nog een passende topkoffer liggen welke wat groter is?

Eventueel wil ik de hele set wel ruilen voor kleinere zijkoffers en een grotere topkoffer.
Op de foto de huidige, te kleine topkoffer
Bekijk bijlage 1974268
Ten eerste mooie Guzzi!
Ik kan je niet helpen aan koffers maar op marktplaats staan verschillende givi topkoffers voor een paar tientjes , misschien is dat een optie?
 
Dank voor het compliment Ray :)
Op mp staan ze idd wel, met wat ik bedoel 'passend' is een koffer welke hoort bij de cali, en niet zo een universeel ding
 
Vandaag weer zo'n 120 km gereden met de cali. Mijn brakke lijf vind het toch niet echt leuk zo'n zware machine 🙄 op de grote weg gaat het prima, maar ik rij het liefst over de kleine land weggetjes.
1 van de 2 motoren moet echt wel weg... de honda staat al te koop, maar daar twijfel ik toch wel over. Het ding is lekker licht en wendbaar. Dus.... de guzzi gaat ook maar in de verkoop :N
 
Vandaag weer zo'n 120 km gereden met de cali. Mijn brakke lijf vind het toch niet echt leuk zo'n zware machine 🙄 op de grote weg gaat het prima, maar ik rij het liefst over de kleine land weggetjes.
1 van de 2 motoren moet echt wel weg... de honda staat al te koop, maar daar twijfel ik toch wel over. Het ding is lekker licht en wendbaar. Dus.... de guzzi gaat ook maar in de verkoop :N
Als je geen Guzzi meer kunt rijden heeft het leven niet zo gek veel zin meer toch?
 
Het is een vinkje op mijn wensenlijstje die weer is afgevinkt. Ik blijf wel rijden, maar dan lichter :t
Hij staat te koop voor €2750,- ik draai dan wel flink verlies, maar ben dan ook een flinke ervaring rijker!
Vanmiddag even op een Honda NC750X DCT gezeten, dat is denk ik wel iets voor mij om het rijden nog even te rekken
 
Ik heb idd ook al even gekeken naar de Nevada 750. En dan het model I.E. of later. Niet verkeerd, maar komt dat een beetje mee op de snelweg?
 
Wie weet komt er iemand die wil upgraden ban een Breva naar een grote Guzzi. Dan is (in)ruil natuurlijk een optie
 
Ik ben 70 jaar, bijna 1,80 lang en net geen 70 kilo. Ik rij op op een Breva 1200 en voorzie ook wel dat hij te zwaar gaat worden in een paar jaar tijd, met name in de handeling bij stilstand, zoals achteruit over het 4 cm hoge drempeltje van de garage manoeuvreren. Dit zal op termijn de eerste bottleneck worden. Tijdens rijden voorzie ik geen problemen qua handeling. Denk dat ik uiteindelijk ook naar een smallblock moet gaan kijken.

Grtz,
Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan