Het gastvrije Moto Guzzi toermotor topic deel 2

Om de een of andere reden zijn de fabrikanten uiterst spaarzaam met vet :? als je motor nieuw is zit er eigenlijk al te weinig vet in bvb balhoofd en link lagers, vocht en daardoor roest heeft dan vrij spel.
Ja, dat is waar, de lagers van de achterbrug stonden ook droog. Vreemd, want zo duur is een beetje vet toch niet?
 
Wat mij het meeste verbaasde was dat ik 70.000km op de teller heb en het eruit ziet alsof dat nog nooit onderhoud heeft gehad. Nu maar even nieuwe vorkseals bestellen, want die zal ook wel geen nieuwe olie hebben gehad.
 
Moet dan ook alles los of kan je het ook zo smeren? Als alles los moet is dat wellicht ook de reden dat t niet vaak gebeurt tijdens een beurt in de garage?
Daar heb je denk wel een punt. Moeilijk bij te komen.....
Advies zou ik geven er een smeernippel op te zetten op een p unt waar bij te komen is met je smeerspuit.
Dan elke winter ff klein beetje smeren.
 
Daarom doe ik het tegenwoordig zelf, en ik heb al best een leuke kring om mij heen die zijn motor ook hier brengt.
Ik kost niet zoveel en ik doe wat ik zeg en dat zie je tegenwoordig steeds minder, ik ben al zo vaak teleurgesteld in een motorzaak er zullen best goeie zijn maar ik moet ze nog vinden.
 
Even chargeren: Er zijn motorzaken die niks met motorrijden hebben en waarbij de motor het middel is om leningen te verkopen.

Grtz,
Cees
 
Daarom doe ik het tegenwoordig zelf, en ik heb al best een leuke kring om mij heen die zijn motor ook hier brengt.
Ik kost niet zoveel en ik doe wat ik zeg en dat zie je tegenwoordig steeds minder, ik ben al zo vaak teleurgesteld in een motorzaak er zullen best goeie zijn maar ik moet ze nog vinden.
Geld.....
En dan niet eens voor de grote winsten. Maar de kosten om een zaak draaiende te houden.
Vadertje staat lust er ook wat van....
 
Voorbandje ook maar even erop gezet, klepjes gesteld. Er zat wat sludge in het kleppenhuis, dus dit weekend maar even een paar kms rijden.
1000034649.jpg
 
Voorbandje ook maar even erop gezet, klepjes gesteld. Er zat wat sludge in het kleppenhuis, dus dit weekend maar even een paar kms rijden.
Bekijk bijlage 1972028
Daar heb ik een schort voor gemaakt om dat te minimaliseren.
De rijwind koeld het blok op dit moment te veel af. Wat ook helpt is je toeren wat hoger houden. Niet onder de 3.5, liever op de 4.0 , tot 5.0 duizend toeren
Schort:
20221215_095502.jpg
 
Nooit gerealiseerd dat hij teveel koelt. Ik denk dat ik eerst de oliekoeler maar even ga afschermen, iets makkelijker dan een heel.scherm fabriceren. En inderdaad, een lange rit maken.
 
Nooit gerealiseerd dat hij teveel koelt. Ik denk dat ik eerst de oliekoeler maar even ga afschermen, iets makkelijker dan een heel.scherm fabriceren. En inderdaad, een lange rit maken.
Ik heb er zelfs niet eens een oliekoeler opzitten......
Probleem was mij al bekend in 1975, bij de 850gt van mij. Op aanrade van Ed Pols. Gefabriceerd. Voor de 850gt van staal. Maar hier van een strook rubber. Zit maar met 2 m6 boutjes vast aan de balanspijp. Aan de voorzijde hangt het met 2 kapstokhaakjes aan de valbeugel. Stuitert er niet af. Moet dan wel netjes strak zitten maar dat is enkel zaak van een goede maatvoering.
 
eigenlijk werkte hij nog prima. het verversen is echt supersimpel bij een stelvio, waarom zou je dat niet doen, maargoed, die vraag heb ik al eerder gesteld
De vloeistof wordt bij een hydraulische koppeling sneller vies dan bij een rem. Dat is niet alleen bij Guzzi. Deze is wel heel erg zwart. Als je het regelmatig doet dat is het slechts een beetje donkerder pisgeell zal ik maar zeggen.
 
De vloeistof wordt bij een hydraulische koppeling sneller vies dan bij een rem. Dat is niet alleen bij Guzzi. Deze is wel heel erg zwart. Als je het regelmatig doet dat is het slechts een beetje donkerder pisgeell zal ik maar zeggen.
weer wat geleerd.
 
weet iemand welke vorkolie in de 2011 stelvio moet? ik kon het niet in de handleiding vinden en ik dacht nou ik toch zo lekker bezig ben kan ik die ook maar beter gelijk even openen. Daar zal de vorige eigenaar ook vast niet naar gekeken hebben.
 
weet iemand welke vorkolie in de 2011 stelvio moet? ik kon het niet in de handleiding vinden en ik dacht nou ik toch zo lekker bezig ben kan ik die ook maar beter gelijk even openen. Daar zal de vorige eigenaar ook vast niet naar gekeken hebben.
Wat zal die oude meuk stinken als het eruit komt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan