Wat je al wat de opvolger gaat worden?
Ik heb inmiddels (weer) een BMW R1200RT gekocht.
Voor de liefhebber: ≥ Moto Guzzi Norge 1200 - 2007 — Motoren | Moto Guzzi — Marktplaats
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Wat je al wat de opvolger gaat worden?
Lekker als je plek enz hebt om dat allemaal zelf te doenwat is het stil hier, zijn alle guzzi rijders nog in winterslaap?
Ik heb een setje nieuwe banden gekocht voor de stelvio en dacht dit is een mooi moment om ze te monteren (pirelli trial 2). Ik heb zon hbm setje om de banden zelf te vervangen en met een hoop gevloek en gescheld lukt het mij altijd wel om een bandje zelf te vervangen.
vervolgens zag het er best wel vies uit, dus ik dacht , ik ga de vering maar eens checken en smeren, dan kan die er ook weer even tegenaan.
Bekijk bijlage 1970777
bij mij lopen dit soort dingen altijd heel erg uit de hand, want als hij dan toch uit elkaar ligt kan ik het volgende ook wel ff checken.
In dit geval wel nuttig, want dit waren ooit(in een ver verleden) naaldlagers:
Bekijk bijlage 1970778
muur vast, niet meer los te krijgen zonder te beschadigen, dan maar een andere bestellen. gelukkig heb ik er een op marktplaats gevonden, hopen dat die in beter staat is dan de mijne.
Gelijk maar even kleppen stellen, voorvorkolie en keerringen verversen, olie vervangen en alles wat maar olie of vet nodig heeft langslopen en dan zou hij weer klaar moeten zijn voor 2024.
dat is zeker prettig. ik vind rijden leuk, maar sleutelen eigenlijk net zo leuk.Lekker als je plek enz hebt om dat allemaal zelf te doen
Lekker bezig, ik ben met een cb550 uit 1977 om op te knappen en een intruder bezig, die mag een bobber worden.Ik ben deze winter hoofdzakelijk bezig geweest met een 40 jaar oude Honda VF750F die 20 jaar stil gestaan heeft weer (low budget) rijklaar te maken. Vooral het low budget is nogal lastig te realiseren. Ik leen de accu van de Guzzi regelmatig om e.e.a. te testen.
Grtz,
Cees
Rap gedaan . Welke bandenspanning hou jij aan als ik vragen mag?
ja zeker rap. op marktplaats nette onderdelen gevonden, zondag verstuurd, maandag binnengekomen en dan ga ik niet netflixen hoor.Rap gedaan . Welke bandenspanning hou jij aan als ik vragen mag?
Ps als mijn Stelvio uit haar winterslaap komt, neem ik nog ff contact met jou op over die mapping.
ja, 'vergeten'...Mijn vorige motor was een FJR, fantastische motor, daar had ik een soortgelijk probleem. is allemaal wel op te lossen, maar je moet er niet aan denken dat zon ding afbreekt als je erop rijdt. Bij de stelvio voelde ik wel al dat hij wat minder soepel veerde en voelde ook een soort klik. ik hoop dat dit het was anders moet ik doorzoeken.Dat linksysteem wordt bijna altijd vergeten, ook door motorzaken.
Ik had er hier pas nog een die had ook een beurt gehad en was klaar voor het seizoen, nou niet dus hij liep al niet mooi dus gesynchroniseerd en de remolie achter was zwart, deze ook maar even ververst, linksysteem was kurkdroog.
Bij de guzzi gebeurt er niet zoveel als de link droog is of verroest behalve dat je veel speling krijgt en ook in het bochtenwerk gaat merken.
Bij andere merken, bv FJR zijn er al serieuze ongelukken gebeurt omdat gewoon de dogbones afbraken tijdens het rijden door niet het linksysteem te smeren.
Goed bezig dus, mooie Guzzi ook trouwens .
Ik heb de 3. Maar net zo. Geen haast.Als ik hier mee onderweg ben , heb ik nooit haast en altijd met een big smile Bekijk bijlage 1971128
Wat voor kilometerstand heb je erop staan? Heb een breva 850 staan uit dezelfde bouwjaren en mag die dan ook wel eens gaan controleren dan.bij mij lopen dit soort dingen altijd heel erg uit de hand, want als hij dan toch uit elkaar ligt kan ik het volgende ook wel ff checken.
In dit geval wel nuttig, want dit waren ooit(in een ver verleden) naaldlagers:
Bekijk bijlage 1970778
Ongeveer 70.000km. Die lagers zouden bij normaal onderhoud wel langer mee moeten kunnen, maar het kan zekergeen kwaad om dat even te checken.Wat voor kilometerstand heb je erop staan? Heb een breva 850 staan uit dezelfde bouwjaren en mag die dan ook wel eens gaan controleren dan.
Echt he...ik zie nu voor het eerst dat elke post een nummertje heeft.Op post 1202 kan je zien wat je dan ws tegenkomt, na de link weer lekker geserviced/ gesmeerd te hebben, rijd dat dan weer een stuk beter.
Moet dan ook alles los of kan je het ook zo smeren? Als alles los moet is dat wellicht ook de reden dat t niet vaak gebeurt tijdens een beurt in de garage?Ongeveer 70.000km. Die lagers zouden bij normaal onderhoud wel langer mee moeten kunnen, maar het kan zekergeen kwaad om dat even te checken.
Dat weet ik eigenlijk niet zeker, maar het valt het allemaal wel mee. De achterband zit met 4 bouten vast, de remklauw met 2, abssensor met 1 boutje. Cardanklok met 4 bouten. Achterbrug met 1 as en dan benje al bij de vering aangekomen. Ohja, uitlaat zit in de weg, 2 bouten. Alles bij elkaar minder dan 15 minuten werk. Dan het veersysteem, smeren, weer in elkaar en dan ben je zo 3 kwartier tot een uur bezig, dat telt wel op met een uurloon van een monteur en daarom doen ze het misschien niet?Moet dan ook alles los of kan je het ook zo smeren? Als alles los moet is dat wellicht ook de reden dat t niet vaak gebeurt tijdens een beurt in de garage?