Het Ducati Monster topic *deel 44*

Is het nodig dan?
Ach het ziet er toch leuk uit 😁
Tuurlijk, het ziet er leuk uit. Maar, eens een tankslapper meegemaakt dan geeft dit idd wel wat rust.
En met een 998 testastretta blok tussen je benen dan weet je t wel. Die nodigt maar tot één ding uit.*O*verbaasd mij dus dat het er al niet fabriek af standaard op zit.

Bij de monster 620 van mn vrouw bijvoorbeeld is dit idd een beetje overbodig
 
Ik dacht vandaag eens rondje Biesbosch doen , is vlakbij en wel lekker bochtjes met mooi asfalt
Nou dat viel tegen , was blijkbaar een projectje van de politie vandaag , op diverse plekken stonden ze te controleren
Heel dat kuteind 60 kunnen rijden 🤪 , dan is er echt niks aan
Maar de omgeving is er wel erg mooi, toch? Daar aankomende zomer ook maar eens kijken . Ik wilde vandaag richting kust, en weer eens de Keukenhof, want dat zijn wel leuke routes,maar ook zo druk met toeristen, dus toch maar wat anders gereden. Maar al met al weer prima vermaakt op de motor ;)
 
Maar de omgeving is er wel erg mooi, toch? Daar aankomende zomer ook maar eens kijken . Ik wilde vandaag richting kust, en weer eens de Keukenhof, want dat zijn wel leuke routes,maar ook zo druk met toeristen, dus toch maar wat anders gereden. Maar al met al weer prima vermaakt op de motor ;)
Ach ,ik was vroeger boer en vindt het nog steeds jammer dat ze gewoon goed bouwland onder water hebben gezet , dus van dat “natuur” gedeelte ( lees wat voor tuintje die boswachters er van gemaakt hebben ) heb ik niet zo veel mee op
 
Tuurlijk, het ziet er leuk uit. Maar, eens een tankslapper meegemaakt dan geeft dit idd wel wat rust.
En met een 998 testastretta blok tussen je benen dan weet je t wel. Die nodigt maar tot één ding uit.*O*verbaasd mij dus dat het er al niet fabriek af standaard op zit.

Bij de monster 620 van mn vrouw bijvoorbeeld is dit idd een beetje overbodig

Gewoon lekker touren met zo'n S4RS zit er dus niet in?
 
Nee dit is niet de originele.
De vorige eigenaar heeft m vervangen.
Volgens mij een Alie aankoop. -O-
Maar goed, het functioneert op zich wel prima..al was het niet mijn keuze.
Is ook een s4r/s kwaaltje. Die van mij is ook al 3 x gerepareerd. Bij kennis met een rs ook uiteindelijk vervangen na te vaak stuk.
 
Hier ook vervangen na 3x repareren. Vervangen door een originele, die is nu ook al een keer gerepareerd.
Blijft een wispelturige bella 😁
 
Beste Monster Fanatics,

Ben sinds vorig jaar September de trotse eigenaar van een 2002 Monster S4.
Helemaal blij mee maar afgelopen weekend is de toerenteller er mee gestopt.
Hij ging eerst alle kanten op. Kwam toen niet boven 5000RPM en toen stopte hij er helemaal mee.

Iemand hier ervaring mee en ook hoe je het moet repareren??

Hoor jullie graag.
 
Coole tank
Screenshot_20240417_140654_Facebook.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een monster 620 uit 2002 en wil eens de instellingen van mijn achterveer controleren.
Nu wil ik alvast het juiste gereedschap erbij hebben. Weet iemand welke haaksleutel / pin wrench (zoals het in de manual heet) ik moet hebben en waar ik die kan kopen?

Alvast bedankt. Gr Michel
 
Hallo,

Ik heb een monster 620 uit 2002 en wil eens de instellingen van mijn achterveer controleren.
Nu wil ik alvast het juiste gereedschap erbij hebben. Weet iemand welke haaksleutel / pin wrench (zoals het in de manual heet) ik moet hebben en waar ik die kan kopen?

Alvast bedankt. Gr Michel
Grote ouwe schroevendraaier met isolatie tape aan de punt en dan gewoon de ring rond tikken , heb ik gisteren nog gedaan
IMG_3055.jpeg
 
Daar dacht ik ook aan maar zie wat tegenstrijdige berichten hier en daar om die methode te gebruiken dus dacht kijk eerst maar eens of ik aan een haaksleutel kan komen. Maar misschien dat ik het alsnog met een schroevendraaier probeer als dat niet lukt.
 
Daar dacht ik ook aan maar zie wat tegenstrijdige berichten hier en daar om die methode te gebruiken dus dacht kijk eerst maar eens of ik aan een haaksleutel kan komen. Maar misschien dat ik het alsnog met een schroevendraaier probeer als dat niet lukt.
Kun je erbij met een haaksleutel ? Je kunt met een schuifmaat doorsnede meten bij mij staat er 68 tot 75 op , HK doet het ook met een schroevendraaier als ze er niet bij kunnen
 
Oooh….gelukkig maar. Was t motorisch dan is t veel vervelender.
Zou er ff mee naar een motorzaak gaan, wellicht een los contactje of zo.
Naar dealer kan altijd nog.
Heb net als peRRRy heb ik het geluk nog een jonge Triple 1050 inde schuur staan. 🙂

Heb deze Duc er bij gekocht omdat ik hem niet kon betalen toen ik 20 jaar geleden mn rijbewijs haalde. Later durfde ik hem niet te kopen vanwege reputatie Ducati.
Vorig jaar voor een leuke prijs kunnen kopen en nu de uitdaging om hem zo veel mogelijk zelf te onderhouden en rijdend te houden.

Alle tips en ervaringen onderhoud zijn dan ook welkom 😉
Cockpit ligt sinds vanavond uit elkaar en toerenteller en kabel boom zijn al doorgemeten. Geen breuk of losse contacten.
Verwacht in de kabelboom. Verlichting deed het ook al niet door kabel breuk.
Komt goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan