Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het was op een rechte weg nat wegdek, reed een gangetje van ergens rond de 50km/u . De motor is zelf de berm in gereden en pas in een greppel op z'n kant geklapt.
Ik denk zelf dat ik misschien heb mis geschakeld en toen iets te veel gas heb gegeven of een stukje glad wegdek heb gehad en ineens wel weer grip. Want ik ben er achterover af gegaan en de motor is zelf door gereden.
Geintje mag zeker, kan zelf ook nog lachen ( doet alleen wat zeer op m'n borst :$ ).

Whow een heel "enkelzijdig" (of hoe heet zoiets?) ongeval dus. Gelukkig was daar die greppel en weiland. Moet er niet aan denken dat je tegen een vangrail o.i.d. klapt. Gladheid zou idd kunnen, misschien olie op de weg?! Misschakelen met daardoor een blokkerend achterwiel zou ook de reden kunnen zijn. Mijn Monster heeft een slipperclutch die zo'n klap van misschakelen opvangt. Gelukkig (nog) nooit (?) nodig gehad, maar -- als het kan -- voor jouw bike misschien een nuttige update? Ik zou daar eerder in investeren dat allerlei goedbedoelde onzin.

Sterkte met je herstel!!
 
Ik bestel de onderdelen die ik nodig ben om te herstellen gewoon nieuw bij Startwin.
Weet ik zeker dat het goed is.
Waarschijnlijk neem ik nog extra delen erbij om het zeker te weten dat het goed zit.
Mis m'n Duc. Wil weer rijden ( oh dat kan ik nog niet door m'n lijf ).
Ik heb al wel gezien dat er veel verschil zit in de uitlaat bevestiging van een 900 .
Er zijn volgens mij iets van drie verschillende uitlaatsteunen? Recht op de 900 carb, gebogen op de 900IE en getrapt op de 900/900IE.
Hoe kan ik nu vinden welke ik nodig ben? Ik heb een 900IE uit 2000 is echt een overgangs type want de rem zit als een 900 carb uitvoering
 
Ik heb al wel gezien dat er veel verschil zit in de uitlaat bevestiging van een 900 .
Er zijn volgens mij iets van drie verschillende uitlaatsteunen? Recht op de 900 carb, gebogen op de 900IE en getrapt op de 900/900IE.
Hoe kan ik nu vinden welke ik nodig ben? Ik heb een 900IE uit 2000 is echt een overgangs type want de rem zit als een 900 carb uitvoering

Op de website van Startwin staan onder OEM onderdelen alle Ducati modellen, inclusief de Monster reeks. Kies de Monsters waarvan jij denkt dat die de juiste zijn en kijk in de onderdelen catalogus. Mocht je er niet uitkomen, maak dan foto's en stuur ze naar Startwin en/of bel ze even op. Zeer behulpzaam team.
BTW: door de corona crisis is de Ducati fabriek gesloten. Onderdelen die in NL niet op voorraad zijn laten dus extra lang op zich wachten.
 
Ik ken de jongens van Startwin ondertussen wel. Want ik heb al wat onderdelen bij ze besteld om de motor zo goed als origineel te maken.
Als jullie terug kijken zal je zien dat mijn Monster eerst hoge pijpen had, nu originele lage pijpen.
Het is ook niet in mijn straatje om de monster te verbouwen, ik wil hem ( buiten het spuitwerk ) helemaal origineel houden, of zo dicht mogelijk bij origineel.
Ik ben vanaf het uitkomen van de eerste monster verliefd op de motor, het uiterlijk moet gewoon zo blijven als het uit de fabriek is gekomen.
 
Jongens, ik heb zojuist een doodzonde begaan: er zitten stillere, originele, uitlaten op. Ik ben er wel blij mee, nu is het scherpe randje er vanaf. Stationair gaf hem dat een net even wat rauwere toon wat wel mooi was maar op de snelweg hoorde ik het net zo hard als de rijwind.

Nu nog die verdraaide koppeling stil krijgen :Y

Dat was een grapje

Kan helaas geen mp3'tje uploaden, anders had ik het verschil graag even gepost. Ook zonder uitlaat geprobeerd, wist niet dat ik ook een Harley had.
 
Jongens, ik heb zojuist een doodzonde begaan: er zitten stillere, originele, uitlaten op. Ik ben er wel blij mee, nu is het scherpe randje er vanaf. Stationair gaf hem dat een net even wat rauwere toon wat wel mooi was maar op de snelweg hoorde ik het net zo hard als de rijwind.

Nu nog die verdraaide koppeling stil krijgen :Y

Dat was een grapje

Kan helaas geen mp3'tje uploaden, anders had ik het verschil graag even gepost. Ook zonder uitlaat geprobeerd, wist niet dat ik ook een Harley had.

Uitlaten kan ik mij wel iets bij voorstellen, heb op de 1100 open Termi's. Oordoppen kunnen het niet aan.
Ik overweeg om continue met DB killers te rijden.
 
Misschien even een poser vraagje.. Maar wat voor pak hebben jullie meestal aan op de Monster?
Leren combi met sliders vind ik eigenlijk beetje over de top worden. M'n kevlar broek met textiel jas is ook niet alles..

Overweeg nu een toffe Ducati leren jas. Nog meer die er 1 hebben?
 
Het zijn mooie jassen van Ducati. Zelf boeit het me te weinig en dus draag ik een IXS leren jack op een legerprint broek. In de zomer een rev'it doorwaai jas. Als het echt koud wordt heb ik een kabouter plop broek van een oud agent, super fijn ding. Voor op het zijspan heb ik potloodventer jassen. Je hoort het al, echt iemand met stijl hier.
 
Leren combi met sliders vind ik eigenlijk beetje over de top worden.

tja zo zie ik ze ook het liefst.....

E7C2FCCC-B05F-4897-9EF7-E47955B0B453.jpeg
 
Ik heb een zwart leren jack van Evolution met een paar bruine accenten. Zwarte textiel broek van Rev'It! met een wintervoering die eruit kan. Als het écht koud wordt doe ik een windstopper onder het jack. Prima combinatie en voorzien van rug-, knie-, heup-, elleboog en schouderprotectie.
 
De monster 796, kan ik die naar de ton rijden denken jullie? :P

Ben van plan om volgende week eentje te bekijken..
 
Ja, het zal ook niet de eerste Monster zijn. Net als bij elk voertuig is goed onderhoud daarbij gewoon belangrijk.
Geen bekende kinderziektes oid bij dat model?

Dingen waar ik extra op moet letten bij een proefrit? (buiten de bekende zaken zoals slijtage delen etc.)
 
Om terug te komen op de kleding. Ik draag een Macna textiel pak met een fluor Schubert 😱 .
De helm wordt wel vervangen, want die is ondertussen ook al een paar jaartjes oud.
M'n vriendin heeft pas wel een mooie Difi jas gekocht in zwart met rode accenten en ook nog een paar leuke Ducati handschoenen gescoort bij Startwin ( is helemaal niet goed om daar te gaan kijken ).
Ik heb zelf niks met merk gerelateerde zaken. Wel een mooie jas gezien bij Startwin, maar €800,- vind ik toch wat overdreven.
 
De monster 796, kan ik die naar de ton rijden denken jullie?

Monster 796 heeft het 803cc motorblok dat ook mijn S2R800 heeft. Inmiddels heb ik 74k op de teller.

Mijn ervaringen:
1. krukas sensor heeft het begeven (onderdeel made by Bosch), 63.000km
2. stator (vd dynamo) uitgefikt (onderdeel made by Kokusan), 68.000km

Dealer zei dat soms de relais onder de tank het begeven, goedkoop te vervangen.

Verder van belang: regulier onderhoud (handig als de beurten in het onderhoudsboekje zijn afgestempeld).
 
Monster 796 heeft het 803cc motorblok dat ook mijn S2R800 heeft. Inmiddels heb ik 74k op de teller.

Mijn ervaringen:
1. krukas sensor heeft het begeven (onderdeel made by Bosch), 63.000km
2. stator (vd dynamo) uitgefikt (onderdeel made by Kokusan), 68.000km

Dealer zei dat soms de relais onder de tank het begeven, goedkoop te vervangen.

Verder van belang: regulier onderhoud (handig als de beurten in het onderhoudsboekje zijn afgestempeld).
Kijk! Dat zijn mooie cijfers die ik ook wel wil aantikken!

Onderhoud is iedere 12k toch? en 24k groot onderhoud? Is het nou echt zo dat je 12k rijd en dan pas olie hoeft te verversen? of doe je dat vaker (5/6k)
Zal namelijk ook mijn woon/werk motor worden in weer of geen weer :Y

Ik ga morgen of maandag de motor bekijken!
 
Het is eigenlijk vooral het aantal heatcycles en de tijd dat de olie wordt blootgesteld aan zuurstof e.d. dat de olie achteruit gaat. Vaak wordt daarom ook geadviseerd elk jaar de olie te vervangen of het aantal voorgeschreven km's door de fabrikant. Het ligt er een beetje aan hoe ver je van je werk af woont. Als je meer dan 12k in het jaar haalt, dan gewoon op 12k houden.
Voor mij is het meestal iets van 6k op jaarbasis, dus doe ik altijd aan het begin van het seizoen mijn olie verversen + nieuw filter
 
Het is eigenlijk vooral het aantal heatcycles en de tijd dat de olie wordt blootgesteld aan zuurstof e.d. dat de olie achteruit gaat. Vaak wordt daarom ook geadviseerd elk jaar de olie te vervangen of het aantal voorgeschreven km's door de fabrikant. Het ligt er een beetje aan hoe ver je van je werk af woont. Als je meer dan 12k in het jaar haalt, dan gewoon op 12k houden.
Voor mij is het meestal iets van 6k op jaarbasis, dus doe ik altijd aan het begin van het seizoen mijn olie verversen + nieuw filter
Ja makkelijk 12k idd

Duidelijk! Thanks, zal fototje posten als ik 'm haal :D
 
Ik rij meestal met een leren Dainese combi, wit met zwart. Als het wat meer casual mag zijn, dan onderstaande outfit. Jas van Rusty Stitches, broek van PMJ en schoenen van Alpine stars. Doe er eigenlijk wel altijd nog een back protector bij aan, al hangt het deel voor het stuitje er meestal wel net uit aan de achterkant :+
IMG_20190830_175553_777.jpg
 
Kijk! Dat zijn mooie cijfers die ik ook wel wil aantikken!

Onderhoud is iedere 12k toch? en 24k groot onderhoud? Is het nou echt zo dat je 12k rijd en dan pas olie hoeft te verversen? of doe je dat vaker (5/6k)
Zal namelijk ook mijn woon/werk motor worden in weer of geen weer :Y

Ik ga morgen of maandag de motor bekijken!

Ik laat ieder jaar tenminste een kleine beurt uitvoeren (nieuwe olie + filter, nieuwe remvloeistof, nieuwe koppelingsvloeistof, e.d., remblokjes indien nodig).
Het jaar erop, grote beurt, inclusief kleppen stellen, brandstoffilter en wat er verder nodig is. Mijn motor heeft een "uitwasbaar" K&N luchtfilter, dus dat hoeft niet meer vervangen te worden.

In de display vd toerenteller verschijnt het onderhoudssymbool (steeksleutel) als de motor aan onderhoud toe is, maar eigenlijk zie ik dat nooit, omdat de motor dan z'n beurt al gehad heeft.
 
Ik heb zelf niks met merk gerelateerde zaken. Wel een mooie jas gezien bij Startwin, maar €800,- vind ik toch wat overdreven.

Op de Ital dag van afgelopen jaar was er best wat kledij te koop tegen betere prijzen. Ook aardig wat Ducati jassen. Blijft wel duur, maar dat is ook een deel van de aantrekkingskracht. Maar als je geen haast hebt kom je het meestal vanzelf wel een keer tegen voor een goede prijs :Y
 
Heeft iemand ervaring met de voedingskabel van een TomTom rider aan te sluiten bij een monster 821? Ik heb een TomTom aangeschaft maar weet niet op welke kabels je het beste deze bij aan kan sluiten.
 
Op deze pagina is te zien hoe de koplamp in elkaar zit. Nrs. 31 en 32 zijn de lampjes. Probeer daar met een parallelstekker je TomTom op aan te sluiten.
Op mijn S2R800 (andere koplamp) heb ik de stekker van de TomTom op het parkeerlicht gezet. Voordeel: als je je contact aan zet, gaat je TomTom aan.
Mocht het niet lukken, kijk dan of je 'm op het achterlicht kunt aansluiten.

Ik zou nog wel een zgn. "zwevende zekering" in de aansluiting opnemen. Deze heb ik met zo'n glazen zekering van 1 A of 2 Amp. Indien mogelijk, kies dan een "snelle" zekering. Die klapt er gelijk uit als het nodig is.

Werk netjes, isoleer de draden waar nodig en ga niet in je kabelboom knippen, dat is absoluut niet nodig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan