Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben momenteel zo'n 2 maanden lang opzoek naar een monster (796 of 1100), maar zie erg weinig aanbod. Het aanbod dat er is, is veelal niet in verhouding qua prijs/waarde of teveel KM's erop.

Is er een bepaalde periode waarin de monsters beter te vinden zijn? Snap wel dat niemand ze kwijt wil... wat een pracht machines.. kan niet wachten tot ik die van mij heb.

Vind het trouwens ook erg netjes hoe de oudere modellen hun waarde zo belachelijk goed vast houden (s4r, s2r, m620 etc.)

Ik weet niet wat je voor prijs in gedachte heb, in Breda bij motoport staat een mooie 1100 evo
 
De BT023 voorband is eindelijk binnen. Moet me inhouden om hem niet zelf om te leggen. Heb helaas geen balanceer apparaat, anders had ik het wel geweten :Y
 
Ik heb al heel lang een paar radiale pompen , echt veel beter dan die fancy handeltjes
 img]
 
Is dat een beetje te doen op straat met de standaard klauwen? Welke diameter heb je erop zitten? 17? Het lijken niet de Brembo RCS'jes, welke heb je erop?
 
Poeh, een M1100 onder de €6000,- vind je bijna niet. Ik heb met die van mij echt mazzel gehad.
Kom wel een aantal mooie 796-en tegen voor dat geld.
Ja is erg lastig! Ik blijf nog wel even geduldig, ik ben ook wel heel kieskeurig wat betreft kleurstelling etc. waardoor er nog minder aanbod over blijft.

Nog even wachten en geduldig zijn, dan zal ik de motor ook nog meer waarderen. :Y
 
Ja is erg lastig! Ik blijf nog wel even geduldig, ik ben ook wel heel kieskeurig wat betreft kleurstelling etc. waardoor er nog minder aanbod over blijft.

Nog even wachten en geduldig zijn, dan zal ik de motor ook nog meer waarderen. :Y

In Italië vind je ze wel (komt bij import nog wel een deel BPM bij), maar beslist de moeite van het kijken waard, doordat de km-standen vaak heel redelijk zijn.
Ducati Monster 1100 usate - Annunci moto usate Ducati - Moto.it
 
Vandaag een setje DB-killers binnen gekregen voor de Termignoni's. Vorige Ducjes minder last van lawaai maar deze geeft toch behoorlijk dikke klappen.

Sorry dat ik een oud berichtje ophaal.....maar ik ben toch benieuwd hoe je weet of dit de originele dB killers zijn. Ik heb nl. het vermoeden dat de dunnere die Dizono liet zien de originele zijn maar als ik het fout heb wil ik dat graag weten :)

Ik had dezelfde dB killers als jij nu hebt in mijn 1100 (ook met carbon termi's), ze zaten er al in toen ik de motor 2de hands kocht. Ben er eentje kwijt geraakt en wilde liever de originele dB killers kopen...

rsagthnsrwtyjn.jpeg
 
Sorry dat ik een oud berichtje ophaal.....maar ik ben toch benieuwd hoe je weet of dit de originele dB killers zijn. Ik heb nl. het vermoeden dat de dunnere die Dizono liet zien de originele zijn maar als ik het fout heb wil ik dat graag weten :)

Ik had dezelfde dB killers als jij nu hebt in mijn 1100 (ook met carbon termi's), ze zaten er al in toen ik de motor 2de hands kocht. Ben er eentje kwijt geraakt en wilde liever de originele dB killers kopen...

Bekijk bijlage 1467391

Hmm, dat heb ik mij ook laten vertellen. Ze komen van een originele set Termi's voor de 796 af.
Die waren nieuw aangeschaft en daar zaten de killers in zoals de linker op de foto.

Ik heb ze inmiddels schoongemaakt en ze zijn weer helemaal blank rvs.
 
Ok, interessant. Ik dacht eerst dat mijn oude door een vorige eigenaar zelf gemaakt waren, maar ik ben blijkbaar niet de enige met dit model. Ach ja, ik ga het binnenkort eens met de dunnere proberen,
 
Kan het zijn dat de dikke bij de carbon 'track use only' pijpen zaten en de dunne bij de volgens mij wel e-keur titanium Termi's?
 
Kan het zijn dat de dikke bij de carbon 'track use only' pijpen zaten en de dunne bij de volgens mij wel e-keur titanium Termi's?

Dat zou kunnen. Maar als ik bij die dunne zie hoe erg ze geknepen worden.:X:X

Denk dat het met die iets meer open killers qua performance nog wel redelijk oké is.

Maar goed bij mij komen ze alleen met de TT en weekendje Duitsland erin.
 
Yeah, de rear sets binnen, mooi spul, zeker voor die prijs. Banjobout met remlichtschakelaar is ook in bestelling, dus binnenkort eens lekker aan de slag. Sleutelt denk ik ook wel lekkerder als het systeem vrij is van remvloeistof. Herpositie van de rempomp schijnt het meeste gedoe te geven.

93aff0ac-2623-4795-969c-69fd35ebff94.jpeg
 
Gaan er morgen nog meer naar de motorbeurs in Utrecht? Gezien de voorspelling droog is lijkt me het wel mooi om op de monster te gaan.
 
Was leuk! Lekker veel motoren uitgeprobeerd kwa zit en een hoop moois te zien. Geinig om te zien dat de nieuwste monster 1200 nog echt aanvoelt als een monster, want het uiterlijk is wel flink verandert.
Als ik ooit geld te veel heb... :+

Edit: Nieuwe voorband ligt erop. Wat een verschil, het is een hele andere motor geworden. Kantelt en stuurt heel makkelijk nu. Alleen nog even lekker weer...
 
Laatst bewerkt:
Was leuk! Lekker veel motoren uitgeprobeerd kwa zit en een hoop moois te zien. Geinig om te zien dat de nieuwste monster 1200 nog echt aanvoelt als een monster, want het uiterlijk is wel flink verandert.
Als ik ooit geld te veel heb... :+

Edit: Nieuwe voorband ligt erop. Wat een verschil, het is een hele andere motor geworden. Kantelt en stuurt heel makkelijk nu. Alleen nog even lekker weer...

Nieuwe banden ga je altijd merken! Je bent op den duur gewoon gewend aan je motor en een ietswat versleten band..
 
Ik heb pas een M900 uit 1995 aangeschaft en ik ben nog op zoek naar een hugger weet iemand misschien een adres of heeft er iemand misschien 1 over?
20200229_130928.jpg
 

Bijlagen

  • 20200219_150813.jpg
    20200219_150813.jpg
    182,3 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt:
Ben zelf op zoek naar een Seat cover en ben indd ook al vaker op die sites uitgekomen. Helaas vind ik ze niet in het rood. Staat nu alleen een zwarte te koop voor 80 euro. Maar die zou ik dan nog moeten laten spuiten.

Gister avond een stuk door de regen gereden. Ben nu wel achter de nadelen van het niet hebben van een achterspatbord. Ondanks dat ik de jas meteen heb afgedroogd was hij net toch nog wit uitgeslagen van het zout en de regen.

Zometeen de motor zelf ook maar een poets beurtje geven. Is tenminste die zooi weer weg.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan