Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gister avond een leuk lesje geleerd hoe ik NIET de paddock moet verwijderen. Wou denk ik iets te snel zijn waardoor ze de linkerkant opviel. Had de passagiers beugel vast en kon haar nog net genoeg tegen houden zodat ze niet op de grond eindigde. Was heel even boos op mezelf.
Begin steeds meer te wennen aan het rijden erop. Hoop dat ik snel eens een goeie rit kan gaan maken. Heb nu nog het gevoel dat ik rij als een oud omaatje.
Iedere keer dat ik opstap heb ik wel nog een behoorlijke glimlach.
1ste generatie kan je ook ophogen met de linkstang, zonder aan de vering te komen.
Hmmm, mijn experiment met verstelbare Ali-hendels is niet zo'n succes gebleken. Enerzijds wat te veel speling op het verstelbare gedeelte, waardoor de hendel niet heel vertrouwenswekkend aanvoelt. Problematischer was dat het verstellertje op de hendel voor de koppeling te ondiep was, waardoor de koppelingscilinder te ver wordt ingedrukt. Gelijk de originele hendels maar teruggezet, maar het 'probleem' van niet verstelbare, iets te ver naar buiten staande hendels blijft. Iemand een goede suggestie voor goede verstelbare hendels, of kan ik maar beter gaan sparen voor een setje RCS-pompjes van Brembo?
Edit: Deze van Ducabike zijn nog enigszins betaalbaar en lijken me qua constructie van de verstelling ook beter. Minder delen die van elkaar kunnen bewegen en waar dus speling op kan zitten.
HOME | Conquest Racing Ltd
Conquest Racing is the UK's leading motorcycle performance aftermarket parts importer & distributorconquestracingltd.com
Ook in de storm Dennis was de Monster een hele makkelijke machine, was blij dat ik gistermiddag niet op m'n oude BMW R1100RT zat. Dan had ik waarschijnlijk de hele A6 gezien.
Was een rit van 100Km over de snelweg, maar moest wel naar huis. Blijft een speelse motor, stuurt heel makkelijk en trekt als een beer.
Binnenkort ook nog wat stiller ( denk ik ), want er komen originele dempers onder.
Nog wel wat meer werk te doen, want m'n dagteller stopt bij 99,9km en dan gaan de kilometers ook niet verder ( wel heel erg goed voor de totaalstand, haha ).
Hoop dat smeren wat helpt, anders toch een andere teller.
Vandaar de toevoeging tussen haakjes dat andere Duc's (of iets met twee wielen en een Duc-fan erop) ook welkom moeten zijn =)Oh....maar dat vind ik ook wel leuk
Even iets anders, zou het leuk zijn om op -ik noem gewoon eens een weekend dit voorjaar- zaterdag 9 mei ergens in het midden van het land af te spreken met een paar Monster-rijders (of andere Duc's)?
dus:
9 mei a.s. een Monster-rit?
Vind het trouwens ook erg netjes hoe de oudere modellen hun waarde zo belachelijk goed vast houden (s4r, s2r, m620 etc.)
Als de dame op het plaatje mee gaat ben ik van de partij. Misschien dat ik zonder haar ook wel mee wil.
Ben momenteel zo'n 2 maanden lang opzoek naar een monster (796 of 1100), maar zie erg weinig aanbod. Het aanbod dat er is, is veelal niet in verhouding qua prijs/waarde of teveel KM's erop.
Is er een bepaalde periode waarin de monsters beter te vinden zijn? Snap wel dat niemand ze kwijt wil... wat een pracht machines.. kan niet wachten tot ik die van mij heb.
Vind het trouwens ook erg netjes hoe de oudere modellen hun waarde zo belachelijk goed vast houden (s4r, s2r, m620 etc.)
Volgens mij kun je originele dempers voor een appel en een ei scoren op Marktplaats. Bijna iedereen wil er Termi's of andere herriemakers onder.
En terecht.
Even iets anders, zou het leuk zijn om op -ik noem gewoon eens een weekend dit voorjaar- zaterdag 9 mei ergens in het midden van het land af te spreken met een paar Monster-rijders (of andere Duc's)?
dus:
9 mei a.s. een Monster-rit?
*Foto voor de aandacht =)