Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vandaag voor het eerst een wat langer ritje van 1,5 uur gemaakt op mijn monster 821, die laat zich lekker soepel door de bochten heen sturen.
 
Gister avond een leuk lesje geleerd hoe ik NIET de paddock moet verwijderen. Wou denk ik iets te snel zijn waardoor ze de linkerkant opviel. Had de passagiers beugel vast en kon haar nog net genoeg tegen houden zodat ze niet op de grond eindigde. Was heel even boos op mezelf.

Begin steeds meer te wennen aan het rijden erop. Hoop dat ik snel eens een goeie rit kan gaan maken. Heb nu nog het gevoel dat ik rij als een oud omaatje.

Iedere keer dat ik opstap heb ik wel nog een behoorlijke glimlach.

Linkerkant? Maar aan die kant zit toch je jiffy? Altijd jiffy uit en dan bij het omlaag halen van je paddockstand de motor wat naar die kant trekken.

Gister ook nog even een lekker stuk gereden op de 696, wat een feest. Mis die 45pk ten opzichte van mijn vorige machine echt niet. Deze laat zich wel iets makkelijke sturen dan mijn oude Monster 900, die moest je iets meer met je lichaam de bocht in laten vallen.
 
Ook juiste bandenspanning! Mijn Monster is daar behoorlijk gevoelig voor. Iets te laag en je "valt" een bocht in, terwijl het Monster zich met de juiste bandenspanning heel gewillig de bocht in laat sturen en perfect op koers blijft.
 
Hmmm, mijn experiment met verstelbare Ali-hendels is niet zo'n succes gebleken. Enerzijds wat te veel speling op het verstelbare gedeelte, waardoor de hendel niet heel vertrouwenswekkend aanvoelt. Problematischer was dat het verstellertje op de hendel voor de koppeling te ondiep was, waardoor de koppelingscilinder te ver wordt ingedrukt. Gelijk de originele hendels maar teruggezet, maar het 'probleem' van niet verstelbare, iets te ver naar buiten staande hendels blijft. Iemand een goede suggestie voor goede verstelbare hendels, of kan ik maar beter gaan sparen voor een setje RCS-pompjes van Brembo? :X

Edit: Deze van Ducabike zijn nog enigszins betaalbaar en lijken me qua constructie van de verstelling ook beter. Minder delen die van elkaar kunnen bewegen en waar dus speling op kan zitten.

 
Laatst bewerkt:
1ste generatie kan je ook ophogen met de linkstang, zonder aan de vering te komen.


Ik had er zelfs nog een extra excentrische verstelling op zitten:
 

Bijlagen

  • HPIM0541.JPG
    HPIM0541.JPG
    43,5 KB · Weergaven: 13
Misschien ff shoppen bij Rizoma of Puig? Sommige grotere motorzaken hebben Rizoma op voorraad. Zeer waarschijnlijk ook te koop op de a.s. motorbeurs in Utrecht.
 
Hmmm, mijn experiment met verstelbare Ali-hendels is niet zo'n succes gebleken. Enerzijds wat te veel speling op het verstelbare gedeelte, waardoor de hendel niet heel vertrouwenswekkend aanvoelt. Problematischer was dat het verstellertje op de hendel voor de koppeling te ondiep was, waardoor de koppelingscilinder te ver wordt ingedrukt. Gelijk de originele hendels maar teruggezet, maar het 'probleem' van niet verstelbare, iets te ver naar buiten staande hendels blijft. Iemand een goede suggestie voor goede verstelbare hendels, of kan ik maar beter gaan sparen voor een setje RCS-pompjes van Brembo? :X

Edit: Deze van Ducabike zijn nog enigszins betaalbaar en lijken me qua constructie van de verstelling ook beter. Minder delen die van elkaar kunnen bewegen en waar dus speling op kan zitten.


Ik heb zelf de V-trec VX op de Monster, traploos instelbaar.
Bevalt goed!
 
Ook in de storm Dennis was de Monster een hele makkelijke machine, was blij dat ik gistermiddag niet op m'n oude BMW R1100RT zat. Dan had ik waarschijnlijk de hele A6 gezien.
Was een rit van 100Km over de snelweg, maar moest wel naar huis. Blijft een speelse motor, stuurt heel makkelijk en trekt als een beer.
Binnenkort ook nog wat stiller ( denk ik ), want er komen originele dempers onder.
Nog wel wat meer werk te doen, want m'n dagteller stopt bij 99,9km en dan gaan de kilometers ook niet verder ( wel heel erg goed voor de totaalstand, haha ).
Hoop dat smeren wat helpt, anders toch een andere teller.
 
Dank voor de goede suggesties! Paar waar ik nog niet naar gekeken had, Rizoma had ik eigenlijk al van het lijstje gehaald: ik vind ze wel erg prijzig. Die van Puig vallen qua prijs meer in de smaak, maar lijken wel erg veel op die Ali-hendels. Die V-Trec VX lijken een mooie optie met hun traploze instelling. Toch ben ik op het oog nog het meeste fan van de Ducabikes/Performance Technologies. Daar zit de hendel direct op de rempomp gemonteerd en zit de verstelling in het handvat, in plaats van een losse basis met daarop nog weer een handvat. Het scheelt een scharnierpunt, toevallig precies het scharnierpunt dat bij mn alihendels veel speling heeft (ongetwijfeld niet op de betere en duurdere hendels van Puig en V-Trec). V-Trec en Ducabike zitten beide rond de 150, nog net wat ik bereid ben uit te geven voor hendels =)

10127-1.jpg
 
Ook in de storm Dennis was de Monster een hele makkelijke machine, was blij dat ik gistermiddag niet op m'n oude BMW R1100RT zat. Dan had ik waarschijnlijk de hele A6 gezien.
Was een rit van 100Km over de snelweg, maar moest wel naar huis. Blijft een speelse motor, stuurt heel makkelijk en trekt als een beer.
Binnenkort ook nog wat stiller ( denk ik ), want er komen originele dempers onder.
Nog wel wat meer werk te doen, want m'n dagteller stopt bij 99,9km en dan gaan de kilometers ook niet verder ( wel heel erg goed voor de totaalstand, haha ).
Hoop dat smeren wat helpt, anders toch een andere teller.

Waar heb je de originele dempers vandaan? Tweedehands?
 
Even iets anders, zou het leuk zijn om op -ik noem gewoon eens een weekend dit voorjaar- zaterdag 9 mei ergens in het midden van het land af te spreken met een paar Monster-rijders (of andere Duc's)?

dus:

9 mei a.s. een Monster-rit?

EICMA-2013-Ducati.jpg

*Foto voor de aandacht =)
 
Ben momenteel zo'n 2 maanden lang opzoek naar een monster (796 of 1100), maar zie erg weinig aanbod. Het aanbod dat er is, is veelal niet in verhouding qua prijs/waarde of teveel KM's erop.

Is er een bepaalde periode waarin de monsters beter te vinden zijn? Snap wel dat niemand ze kwijt wil... wat een pracht machines.. kan niet wachten tot ik die van mij heb.

Vind het trouwens ook erg netjes hoe de oudere modellen hun waarde zo belachelijk goed vast houden (s4r, s2r, m620 etc.)
 
Als de dame op het plaatje mee gaat ben ik van de partij. Misschien dat ik zonder haar ook wel mee wil.

Net nog even een klein blokje om gedaan. Kan niet wachten tot er eens een fatsoendelijke rit gemaakt kan worden.
 
Even iets anders, zou het leuk zijn om op -ik noem gewoon eens een weekend dit voorjaar- zaterdag 9 mei ergens in het midden van het land af te spreken met een paar Monster-rijders (of andere Duc's)?

dus:
9 mei a.s. een Monster-rit?

Dat lijkt mij wel leuk, mits ik dan kan natuurlijk. maar in principe: JA!

Wie nog meer?
 
Ben momenteel zo'n 2 maanden lang opzoek naar een monster (796 of 1100), maar zie erg weinig aanbod. Het aanbod dat er is, is veelal niet in verhouding qua prijs/waarde of teveel KM's erop.

Is er een bepaalde periode waarin de monsters beter te vinden zijn? Snap wel dat niemand ze kwijt wil... wat een pracht machines.. kan niet wachten tot ik die van mij heb.

Vind het trouwens ook erg netjes hoe de oudere modellen hun waarde zo belachelijk goed vast houden (s4r, s2r, m620 etc.)

Er staat momenteel een mooie 1100 S op Marktplaats. weinig km's, goede opties. Staat erop voor € 7300,-.
Wat is anders je budget waar je voor aan het kijken bent?
 
Volgens mij kun je originele dempers voor een appel en een ei scoren op Marktplaats. Bijna iedereen wil er Termi's of andere herriemakers onder.

En terecht. *D

Denk dat ik wel een setje originele erbij scoor. Altijd handig tegenwoordig met die strengere geluidregels.
 
Even iets anders, zou het leuk zijn om op -ik noem gewoon eens een weekend dit voorjaar- zaterdag 9 mei ergens in het midden van het land af te spreken met een paar Monster-rijders (of andere Duc's)?

dus:

9 mei a.s. een Monster-rit?

EICMA-2013-Ducati.jpg

*Foto voor de aandacht =)

Lijkt mij ook wel wat! Beetje centraal zou leuk zijn, kom uit het Noorden des lands.... :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan