Het Ducati Monster topic *deel 43*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand van jullie briljante tips voor bagage op een Monster 696/796/1100? Zowel wat betreft tanktas als bagage achterop. Qua tanktas is eentje met een lockring rondom de tankdop waarschijnlijk het handigst. Zijn die ringen rondom de opening een beetje makkelijk weg te halen, vind heel het jaar met zo'n lelijke ring rijden omdat je twee weken per jaar op vakantie wil ook zo wat.

En achter is door de hoge uitlaten al helemaal een uitdaging. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?

Dit vind ik een mooie oplossing, maar kost wel al snel 370 euro voor twee niet al te grote tassen... Kan natuurlijk wel mooi een rolletje nog bovenop het zadel, zonder dat hij tegen de uitlaten zakt.


JA heb ik zeker.
Deze heb ik in gebruik op mijn Kawa Zx10r en Duc 620. Je hebt ook nog een grotere variant maar dat is een beetje overkill. Had deze 3 jaar eerder moeten hebben. Je hebt de tas er op/af in minder dan 2 minuten. 42 Liter is echt ruim voldoende.


Gaat vast met spanbandjes die je overal waar mogelijk aan vast kan maken. Bij 280 bleef die gewoon keurig zitten :+
56469736-F7EE-454A-9C01-7AF4BAA92E20.JPG
C72FD5AF-9E85-4487-BECD-F28485ED08A0.JPG
 
Op zich mooie oplossing, maar het probleem is dat deze waarschijnlijk net met de onderkant tegen de dempers aan komt. Wat dat betreft zijn die high mount pijpen niet zo handig.. Ik neem aan dat je die 280 niet op de 620 hebt gehaald :+
 
Op zich mooie oplossing, maar het probleem is dat deze waarschijnlijk net met de onderkant tegen de dempers aan komt. Wat dat betreft zijn die high mount pijpen niet zo handig.. Ik neem aan dat je die 280 niet op de 620 hebt gehaald :+

Ik denk dat je met die hoge demper echt op zoek moet naar een rek wat de tas/koffer van de demper af houdt. Elke tas zal al snel op je demper hangen. Of de tassen van 2 posts geleden, misschien dat die net over je dempers vallen.
 
Beste allen,

Ik ben van plan om van de zomer een S2R 800 te kopen. Wat is naar jullie mening een schappelijke prijs hiervoor? Ben eigenlijk op zoek naar een originele rode (dus geen Dark o.i.d.), maar een 1000 afhankelijk van de prijs kan natuurlijk ook.

Kijk eens op www.moto.it en dan Ricerca veloce (zoek snelheid), usate (gebruikt).

Dat levert aardig wat treffers op van de S2R800 en de S2R1000.

De 800cc v.a. € 2.200 (18.000 km), rood t/m € 5.900.
De 1000cc v.a. € 1.200 (35.000 km), t/m € 7.600 (12.300 km).

Zonder meer de moeite van het kijken waard. Voordat je een busje huurt en naar Italië rijdt, doe goed je huiswerk over bijkomende kosten, zoals huur bus, brandstofkosten, tolkosten, evt. hotel en evt. aftikken BPM in NL. Dat laatste zal gezien de leeftijd wel meevallen. Ik heb op moto.it ook wel eens oplichters gezien die met een prachtige motor adverteren. Als je dan reageert, staat ie plots ergens anders, of volgens andere vage smoezen. Waarschijnlijk zijn die op een aanbetaling uit of word je op een andere manier opgelicht. Goed oppassen dus!!

Je kan natuurlijk ook (goedkoop) naar Italië vliegen en zelf terugrijden. Regel dan wel je verzekering. Ik heb wel eens een aankoop in het buitenland gedaan. Verzekering in NL gebeld en tijdelijk op framenummer verzekerd tot ik een NL kenteken had.
 
Op zich mooie oplossing, maar het probleem is dat deze waarschijnlijk net met de onderkant tegen de dempers aan komt. Wat dat betreft zijn die high mount pijpen niet zo handig.. Ik neem aan dat je die 280 niet op de 620 hebt gehaald :+

Na ongeveer 100km Autobahn raakte ik met die Duc de 220 aan op de teller -O-
 
Givi heeft beugels om de softbags bij de uitlaten vandaan te houden:
MY MOTORCYCLE - DUCATI MONSTER-696--796--1100-08--14 - T681 - Givi

Geen oplossing, sowieso moet je daar ook hun achterrek voor hebben of anders een extra beugel. Plus ik heb zowel een korte kentekenplaathouder als straks ook geen voetsteutjes aan de achterkant meer dus mis ook die bevestigingspunten. Misschien gewoon maar een tas met een redelijk harde bodem of het tentje onderop binden, zodat de bagage niet naar achter
 
Je ziet veel testen van de EVO of de 1100S, van de standaard 1100 kom je niet zoveel artikelen tegen.
Wat vind je minder mooi aan de EVO? De uitlaat bochten? Verder zijn ze haast identiek.

Wat voor info zou je willen hebben?
De uitlaatbochten inderdaad, vind de 1100s er veel strakker uit zien. Die uitlaatbochten vind ik alleen mooi op de 1200.. op de 821 vind ik ze er ook een beetje apart uit zien.

Ik vraag me eigenlijk af of er bekende mankementen zijn bij dat model en waar ik op zou moeten letten bij aanschaf. Ook de waarde van de 1100 en de 1100s wil ik wel weten.. op internet zie ik prijzen waar ik wel wat vraagtekens bij zet.
 
Iemand van jullie briljante tips voor bagage op een Monster 696/796/1100? Zowel wat betreft tanktas als bagage achterop. Qua tanktas is eentje met een lockring rondom de tankdop waarschijnlijk het handigst. Zijn die ringen rondom de opening een beetje makkelijk weg te halen, vind heel het jaar met zo'n lelijke ring rijden omdat je twee weken per jaar op vakantie wil ook zo wat.

En achter is door de hoge uitlaten al helemaal een uitdaging. Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen?

Dit vind ik een mooie oplossing, maar kost wel al snel 370 euro voor twee niet al te grote tassen... Kan natuurlijk wel mooi een rolletje nog bovenop het zadel, zonder dat hij tegen de uitlaten zakt.

panniers2.jpg

Deze zijn volgens mij ook voor de 1100.
 
Deze Held seatbag heb ik op mijn Monster. Met de rits aan de onderkant is-ie nog iets groter te maken. Prima voor een slot e/o camera. Makkelijk los te ritsen en dan kan je de schouderband gebruiken.

held_tenda_tail_bag_tankbag_750x750.jpg
 
Deze Held seatbag heb ik op mijn Monster. Met de rits aan de onderkant is-ie nog iets groter te maken. Prima voor een slot e/o camera. Makkelijk los te ritsen en dan kan je de schouderband gebruiken.

held_tenda_tail_bag_tankbag_750x750.jpg

Die heb ik ook! Prima tasje qua formaat en prettiger als een tanktas voorop.
 
Vandaag een setje DB-killers binnen gekregen voor de Termignoni's. Vorige Ducjes minder last van lawaai maar deze geeft toch behoorlijk dikke klappen.

IMG-20191214-WA0004.jpg
20200213_193414.jpg
 
JA heb ik zeker.
Deze heb ik in gebruik op mijn Kawa Zx10r en Duc 620. Je hebt ook nog een grotere variant maar dat is een beetje overkill. Had deze 3 jaar eerder moeten hebben. Je hebt de tas er op/af in minder dan 2 minuten. 42 Liter is echt ruim voldoende.


Gaat vast met spanbandjes die je overal waar mogelijk aan vast kan maken. Bij 280 bleef die gewoon keurig zitten :+
Bekijk bijlage 1465416Bekijk bijlage 1465417
Wat is zo'n Monster toch ongelofelijk mooi!! Daar kan geen Jap aan tippen!!
 
Eens met je 350-v-twin! Dit was de voorganger van mijn huidige Monster.
Nog meer met verschillende Duc's in het verleden?


20190807_150740.jpg
 
Oei, misschien nog wel mooier dan een Monster, maar qua rijden ga ik toch voor onze huidige machines :]

Waar heb je die killers vandaan? Ze lijken groter qua diameter dan die ik bij mijn Termi's kreeg en opzich zou ik best een middenweg willen tussen zonder en met.

@350-v-twin Mooi tasje, maar wel heel erg klein. Ik zou graag een volle week weg willen met de Monster en dan ook met tentje enzo. Dus dan moet er toch wel het een en ander mee. Hier passen alleen onderbroeken in :+
 
Oei, misschien nog wel mooier dan een Monster, maar qua rijden ga ik toch voor onze huidige machines :]

Waar heb je die killers vandaan? Ze lijken groter qua diameter dan die ik bij mijn Termi's kreeg en opzich zou ik best een middenweg willen tussen zonder en met.

Via Marktplaats, setje originele Termi killers voor de 696, 796 en 1100. Ze stonden er net op toen ik de advertentie trof, tijdens contact met de verkoper werd er al weer over mij heen geboden. Blijkbaar zijn er meer mensen opzoek.

Zijn denk ik 15 a 20 cm lang, en gewoon open aan de achterkant.
 
Via Marktplaats, setje originele Termi killers voor de 696, 796 en 1100. Ze stonden er net op toen ik de advertentie trof, tijdens contact met de verkoper werd er al weer over mij heen geboden. Blijkbaar zijn er meer mensen opzoek.

Zijn denk ik 15 a 20 cm lang, en gewoon open aan de achterkant.

De mijne zien er precies zo uit, maar dan niet zwart en vooral met een dunnere diameter pijp. Ook maar eens zoeken dan =)

Edit: als op onderstaand plaatje, volgens de advertentie ook originele killers... hmm. Misschien verschil tussen de tita straatdempers en onze carbon race-dempers?

termignoni-db-killer-for-monster-696-796-1100.jpg
 
Eindelijk eens wat woon-werk verkeer ritjes kunnen maken!

Moet zelf nog wennen aan dat je hem de bocht door moet werken. Bij Japanse motoren is het toch meer de gedachte en boem je bent de bocht door. Vind het nu juist wel leuk zo, weer eens wat anders. Zal ook wel gewenning zijn aan het model (die stuuruitslag is lichtelijk bizar).

Vandaag ook eens wat gas gegeven, hah, wat komt daar een geweld uit zeg :9~

Als de DPD nou binnenkort toch nog besluit mijn banden af te leveren zou het helemaal tof zijn. Iets met onjuiste adresgegevens en weinig behulpzame klantenservice... :N
 
Oy. Ik heb weinig beter sturende motoren gekend dan mijn eerste monstertje. Zijn je banden goed?
 
Oy. Ik heb weinig beter sturende motoren gekend dan mijn eerste monstertje. Zijn je banden goed?

Voorband is een driehoek, dus nee, kan beter. Hij stuurt verder prima, maar het is iets anders. Ook op de monster 600 waar ik op heb gereden had ik het ook.

Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Mijn zijspan moet ik de bocht doorwerken. Ik ben gewoon hele andere motoren gewend :+ Vind het echt een top motor :t
 
Gister avond een leuk lesje geleerd hoe ik NIET de paddock moet verwijderen. Wou denk ik iets te snel zijn waardoor ze de linkerkant opviel. Had de passagiers beugel vast en kon haar nog net genoeg tegen houden zodat ze niet op de grond eindigde. Was heel even boos op mezelf.

Begin steeds meer te wennen aan het rijden erop. Hoop dat ik snel eens een goeie rit kan gaan maken. Heb nu nog het gevoel dat ik rij als een oud omaatje.

Iedere keer dat ik opstap heb ik wel nog een behoorlijke glimlach.
 
Voorband is een driehoek, dus nee, kan beter. Hij stuurt verder prima, maar het is iets anders. Ook op de monster 600 waar ik op heb gereden had ik het ook.

Ik denk dat ik het verkeerd verwoord heb. Mijn zijspan moet ik de bocht doorwerken. Ik ben gewoon hele andere motoren gewend :+ Vind het echt een top motor :t
Van mijn eigen Monster kan ik alleen maar zeggen dat ze zich juist onwijs soepel een bocht in laat gooien. Daarvoor moest ik wel eerst ook de veervoorspanning aan de achterkant wat verhogen. Komt de kont wat omhoog en hoef je wat minder hard te ploegen. Ook niet te veel voorspanning geven, want dan wil het nog wel eens gebeuren dat je van je zadel wordt gewipt bij drempels en obstakels met een grote hellingshoek
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan